Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att halsen kliar och har gjort i flera veckor. Blir knäpp. Kanske får börja äta piggelin dagligen :p

Och kroppen smärtan något extremt, kan varken sitta, stå eller ligga ner utan att vilja grina. Och så spränger huvudet och naramig och paraflex (ggr 4 idag) har inte hjälpt ett dugg. Tagit stilnoct i hopp på sömn men kanske får ta även en oxascand. Illamående är jag också så primperan är det väl dags för med för jag orkar då inte ligga inne i badrummet och snurra runt/hänga över toan.

Önskar mig en smärtfri dag. Hmm när var det senast. 90-talet :idea:

Stör mig även på att jag inte har någon febertermometer hemma. Den jag har använda till katterna och jag är inte jättesugen på att stoppa den i munnen :nailbiting: hur ren jag än gör den efter varje tillfälle.
Får nog pallra mig till apoteket imorgon och köpa en till mig själv som jag märker med stora bokstäver så det inte blir fel i förvirrade tillstånd.

Ett tips är att köpa på apotea eftersom de levererar till dörren.
 
  • Gilla
Reactions: kma
Att halsen kliar och har gjort i flera veckor. Blir knäpp. Kanske får börja äta piggelin dagligen :p

Och kroppen smärtan något extremt, kan varken sitta, stå eller ligga ner utan att vilja grina. Och så spränger huvudet och naramig och paraflex (ggr 4 idag) har inte hjälpt ett dugg. Tagit stilnoct i hopp på sömn men kanske får ta även en oxascand. Illamående är jag också så primperan är det väl dags för med för jag orkar då inte ligga inne i badrummet och snurra runt/hänga över toan.

Önskar mig en smärtfri dag. Hmm när var det senast. 90-talet :idea:

Stör mig även på att jag inte har någon febertermometer hemma. Den jag har använda till katterna och jag är inte jättesugen på att stoppa den i munnen :nailbiting: hur ren jag än gör den efter varje tillfälle.
Får nog pallra mig till apoteket imorgon och köpa en till mig själv som jag märker med stora bokstäver så det inte blir fel i förvirrade tillstånd.
Alltså vilken smärta det blev inatt. Precis hela natten kändes det som att någon försökte klyva mig mitt i ryggen med en yxa och samtidigt hugga mig med knivar i huvudet och vrida mina ben. Jag var redo för att åka akut och säga ta bort den här smärtan för annars gör jag ngt dumt. Nivån över 10 på smärtskalan 0-10… i runt 12 timmar
stod istället i duschen kankse någon timme totalt hjälpte lite i stunden. Snurrade runt i nån ångestattack på golvet insåg jag efter ett tag.
Så blev en extra stilnoct och oxascand mitt i natten och en arcoxia och primperan på det.

Idag ”lever jag” jag fast orkar inte ha ögonen öppna, kan väl iofs bero på ingen sömn och lite mycket mediciner som ska ur kroppen. Smärtan är nere på nivån 6 kanske just nu.

nu ska jag ta och beställa en termometer tack @MJLee tänkte inte på apotea
 
Just nu stör jag mig på huden som hänger ner över mina ögonlock. :cautious:
Man ser inte att jag har ögonskugga på mig, fast jag dragit upp den högre upp mot brynen. Om jag vore rik, skulle jag vilja opereras så man iaf ser liiite när jag piffar till mig.
Om du har problem av det så tror jag att man kan få det fixat ”gratis”.
 
Att jag bor så att jag inte längre har en brännhop.
Dvs ett säkert ställe långtfrån saker som kan fatta eld. En plats där jag kan bränna grenar och skräpträ. (Typ en majbrasa som jag tuttat eld på med några års mellanrum :) )

Har efter motorsågsmannens besök mängder av grenar som jag behöver släpa in i skogsdungen intill. Jobbigt och trist.

Min störning är att det inte finns något undantag i min kommun för att få elda trädgårdsavfall utanför tätbebyggt område. Kompostering och energiåtervinning i all ära, men det blir alltså en jäkla massa grenar varje år av att någorlunda hålla efter en uppväxt trädgård + stengärden som gränsmarkeringar mot grannarna där det också växer hej vilt. Bara alla fläderbuskar är en utmaning i sig. Och då ska allt som behöver tas ner fraktas med bil + släp en mil till återvinningsstationen i stället. :mad:
 
Min störning är att det inte finns något undantag i min kommun för att få elda trädgårdsavfall utanför tätbebyggt område. Kompostering och energiåtervinning i all ära, men det blir alltså en jäkla massa grenar varje år av att någorlunda hålla efter en uppväxt trädgård + stengärden som gränsmarkeringar mot grannarna där det också växer hej vilt. Bara alla fläderbuskar är en utmaning i sig. Och då ska allt som behöver tas ner fraktas med bil + släp en mil till återvinningsstationen i stället. :mad:

Köp en kompostkvarn. Den billiga från Biltema duger alldeles utmärkt till mindre grenar. Fliset är perfekt för täckning (och billigare än täckbark!), grunda odlingsbäddar med samt blanda ut för luftigare struktur på jorden om det är mycket lera.

Jag kommer inte ens ihåg när jag köpte min kvarn men säkert 3-4 år sedan? Den tuggar på fortfarande. Det som är för grovt för den klassas som ved :D
 
Köp en kompostkvarn. Den billiga från Biltema duger alldeles utmärkt till mindre grenar. Fliset är perfekt för täckning (och billigare än täckbark!), grunda odlingsbäddar med samt blanda ut för luftigare struktur på jorden om det är mycket lera.

Jag kommer inte ens ihåg när jag köpte min kvarn men säkert 3-4 år sedan? Den tuggar på fortfarande. Det som är för grovt för den klassas som ved :D

Jag har redan en. :D Tror den är från Biltema också, mer än 4 år men mycket sparsamt använd pga har velat använda tiden till annat än att stå och fodra den. Men jag får väl prova och damma av den, man får ju bort det spretiga och mest skrymmande så det minskar på högarna en del i alla fall.
 
Jag har redan en. :D Tror den är från Biltema också, mer än 4 år men mycket sparsamt använd pga har velat använda tiden till annat än att stå och fodra den. Men jag får väl prova och damma av den, man får ju bort det spretiga och mest skrymmande så det minskar på högarna en del i alla fall.

Jag tycker det är enormt tillfredsställande att mata den faktiskt :laugh:
 
Min störning är att det inte finns något undantag i min kommun för att få elda trädgårdsavfall utanför tätbebyggt område. Kompostering och energiåtervinning i all ära, men det blir alltså en jäkla massa grenar varje år av att någorlunda hålla efter en uppväxt trädgård + stengärden som gränsmarkeringar mot grannarna där det också växer hej vilt. Bara alla fläderbuskar är en utmaning i sig. Och då ska allt som behöver tas ner fraktas med bil + släp en mil till återvinningsstationen i stället. :mad:
Det är - i mitt tycke - så dumt att klockorna stannar.

OK att man kanske inte ska elda för stora högar inom tätbebyggt område för att inte störa omgivningen.

Men utanför, på landet, där stör man få. Och bränder har alltid funnits. Man utför planerade naturvårdsbränningar av ljunghedar t.ex. Men att elda en rishög kanske varannat, vart tredje år. det går inte för sig.

Jag är fullt medveten om att rök inte är helt hälsosamt och släpper ut det lagrade kolet. Men det är försumbart hävdar jag.

Ska jag ducka nu...;)
 
Pga en diskussion som senare bröts ut, där jag var budbärare och blev "skjuten" (ifrågasatt) som om det var mitt eget påstående när det i själva verket var fakta från en artikel i seriös media.
Men har ignorerat den utbrutna delen nu så tänker inte diskutera det mer. Punkt.
 
Kommer inte in på mina lektioner i Duolingo, fick fryst min streak igår men det vet jag inte om det går 2 dar på rad. Dessutom vill jag ju inte slösa med dem. :mad::arghh:
 
Jag tänkte att jag nog orkar med ett kundbetjäningsjobb igen efter många års paus.

Jag hade helt klart glömt bort hur märkliga folk är.

Hälsningar, Tuvstarr, som precis varit hemma hos en man och hämtat upp hans växt som han köpte i våras, och som han nu har googlat sig till är giftig.

Jag misstänker att den lilla valpen som mötte mig i dörren har något att göra med att han nu mitt i allt ville bli av med växten.

Och nej, den är inte giftigare än de flesta blommor, så handskarna han bad mig använda vid upphämtandet var nog lite overkill. Jag hade ändå inte skyddsoverall, vilket man enligt kunden helst behövt. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
455
· Visningar
22 788
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 582
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 871
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 253
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp