Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Ringde vc i måndags angående magproblem jag sökt hjälp för förut men som inte försvunnit. Personen skulle rådgöra med läkare och ringa tillbaka. Idag ringde jag för att fråga hur det går då jag varit hemma sjuk pga problemet och de skulle ringa tillbaka. Fick samtalet alldeles nyss. "Vi får avvakta" och "du kan väl googla på IBS och se om du känner igen dig." Men vadå googla??? Dessutom har jag redan gjort det och inte hittat något 😡
Kan google ordinera blodprov och skriva ut mediciner och remisser nuförtiden? O_o
 
Just nu stör jag mig på min ena medicin!
Jag måste komma ihåg att se till att välja ett annat märke nästa gång, så kanske tabletterna går att svälja. För det är det som är det störiga med dessa piller!
De är stora, runda och platta med sträv yta = fastnar i halsen varje gång. Idag försökte jag dela på dem, men bitarna fastnade ändå.
De flesta piller har ju en lite blankare yta så de glider ner lättare. De här verkar ha superlim och kila sig fast i halsen.
Varför görs det ens "blockera-halsen-formade" tabletter? :cautious:
Desloratadin Glenmark?
Jag har exakt det problemet med dem så trixar lite för att få nån av de andra desloratadin som är små tabletter.
Har t.o.m. mailat Glenmark om problemet för typ 5-8 år sen och de verkade ta det på allvar, de bad mig skicka in några tabletter i en karta. De visste tydligen inte hur de utformat tabletten ... :cautious:
Fast de är fortfarande hopplösa att svälja.
 
Desloratadin Glenmark?
Jag har exakt det problemet med dem så trixar lite för att få nån av de andra desloratadin som är små tabletter.
Har t.o.m. mailat Glenmark om problemet för typ 5-8 år sen och de verkade ta det på allvar, de bad mig skicka in några tabletter i en karta.
Fast de är fortfarande hopplösa att svälja.
Klorzoxazon Evolan. En variant av Paraflex.
Men tack för varningen! Desloratadin äter jag också.
 
Klorzoxazon Evolan. En variant av Paraflex.
Men tack för varningen! Desloratadin äter jag också.
Jag visste det! skulle just skriva dem, tog till och med fram burken för att se hur det stavades, men har fel sort hemma (har Orifarm nu, bättre men inte bra)! Dessa var de första jag tänkte på!
Jag tror det beror på deras trubbiga kanter?
 
Jag visste det! skulle just skriva dem, tog till och med fram burken för att se hur det stavades, men har fel sort hemma (har Orifarm nu, bättre men inte bra)! Dessa var de första jag tänkte på!
Jag tror det beror på deras trubbiga kanter?
Kanske? De är hopplösa iaf! Jag fattar att tabletter ska se olika ut för att inte blandas ihop, men det känns jättekorkat att göra tabletter som fastnar i halsen på folk. Ffa när det är just den medicinen! Folk som behöver muskelavslappnande medicin kan ju ha lite extra svårt att svälja. När mina muskler krampar som värst, påverkas även min förmåga att svälja tabletter.
 
Desloratadin Glenmark?
Jag har exakt det problemet med dem så trixar lite för att få nån av de andra desloratadin som är små tabletter.
Har t.o.m. mailat Glenmark om problemet för typ 5-8 år sen och de verkade ta det på allvar, de bad mig skicka in några tabletter i en karta. De visste tydligen inte hur de utformat tabletten ... :cautious:
Fast de är fortfarande hopplösa att svälja.
Även Citodon utbytarna, heter något på k, man kräks,så numera letar jag tills jag hittar Citodonen
 
Kanske? De är hopplösa iaf! Jag fattar att tabletter ska se olika ut för att inte blandas ihop, men det känns jättekorkat att göra tabletter som fastnar i halsen på folk. Ffa när det är just den medicinen! Folk som behöver muskelavslappnande medicin kan ju ha lite extra svårt att svälja. När mina muskler krampar som värst, påverkas även min förmåga att svälja tabletter.
Ja verkligen! Får alltid dricka dubbelt så mycket och ändå sitter de kvar i halsen. Irriterande, Paraflex är ju lite rundande så de glider av sig själv, mycket enklare.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 594
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 494
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 192
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 512
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp