Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Ex du undrar vad jag skulle ha gjort om jag var i lyan dl2, vilket är rent hypotetiskt och inte för leken framåt.
Jag har svarat två olika scenarior och du vill forfarande gräva djupare i samma sak men säger inget om vad du tror om övriga deltagare och inga direkta teorier om för el emot de som är kvar.

För mig så för det leken framåt att försöka utröna hur de onda kan ha tänkt i det läget då det är ett tänkbart scenario för mig och jag ville gärna ha hjälp att sortera mina tankar.Jag har snöat in mig lite på vad som hände vid DL2 och devis 3 och kan inte riktigt få det till att varken jag eller CB är onda.

När vi tar just den situationen och förutsätter att någon av jag eller CB är i lyan så får jag inget vettigt.

09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Om jag suttit i lyan och verkligen velat offra en kompis hade jag förmodligen sett till att ett par ulvar röstade på personen. Det är bra alibi för framtiden. Jag vet inte om jag tänker rätt här.

Gabbys röst på CB förbryllar också, var det avsikten eller är CB god.

Ja jag vet att tankarna är röriga. Det hjälper mig inte mycket att CB är inaktiv heller och du misstänker mig för att jag frågar.
Qs röst på dig Paddis förbryllar också, det är precis så jag skulle röstat som ond om jag visste att du var god (och trodde du inte var får).

Min observation har inte ett dugg att göra med att du skrev att du var trött, det var biten om att alla anklagade dig och att du blev felaktig misstänkt etc - det handlar inte om en dålig dag där utan okunskaper om hur leken fungerar och man därför känner sig påhoppad. Tröttheten och att du ville ta det en annan dag är oväsentligt i sammanhanget, de kommentarerna kom efteråt..

Ja, klart att jag som god reagerar om alla plötsligt misstänker mig. Inte ovanligt alls och som jag skrev ocrkade jag inte gå in i djupare diskussioner just igår. Känns som ett klent försök från dig att försöka hoppa på mig faktiskt. Som jag skrev, det har inte ens med nybörjare eller ej att göra. Den enda jag reagerade på igår som har taskig attityd är dock du. Du skriver ibland på ett aggressivt sätt, medan andra bara ifrågasätter och granskar.

För att se till att folk inte trodde ni satt i lyan tillsammans till exempel.

Ja,precis. Det var ju exakt det jag fattade igår och skrev ut och även därför jag ändrade min röst. Idag tror jag dock att det inte hade spelat någon roll om jag röstade på dig eller Dentaku då jag börjar misstänka dig allt mer när jag ser vad du skrivit under tiden jag varit iväg idag.

jag har suttit och kollat lite vad som hände efter DL1 och jag är böjd att hålla med Lobelia här , så här i efterhand så tycker jag nog att det ser ut som ganska många misstänkte Gabby_Ossi och ffa så gjorde Niyama det, som kanske var den de flesta i leken tidigt hittade som trolig god

Sparade lite citat så det kan bli synligt:

Och så klipper jag in EmmaNs översyn av _CorpseBride_i DL1, som hon la till i ett eget inlägg lite senare, och man kan tolka det hon skriver som ett väldigt viftande till en i lyan å ena sidan , men å andra kanske hon bara ville misstänkliggöra en god? :banghead:

.
och så här skrev EmmaN om Loblia efter DL1 går också att tolka som å ena sidan eller å andra:banghead:

Angående hennes försök att skapa misstankar åt mitt håll så vet iaf jag att det var för att försöka sprida misstankar mot en god. :D

jag spelade m henne för 1-2år sedan och jag vet att hon haft ett långt uppehåll. Om jag kommer ihåg rätt så tyckte jag inte att hon var så slipad då (kan komma ihåg fel, sorry isf CB), men hon kan ju ha mognat rejält på den här tiden.

Haha nej, det är lugnt! Jag är inte så slipad när det kommer till varilvslekar, har ganska svårt att hänga med i allt och luska fram ulvar än. :)

Nej, jag är inte säker på någon, jag har bara mer eller mindre starka indicier att gå på.

Hittade i går ett tecken på att du är ond förresten. Vårt svarta får röstade på dig DL1. Somliga anser det ett vedertaget sätt att tala om för lyan vem man är. Enligt det resonemanget är du ulv. Nu är jag osäker på om EmmaN ens känner till den "vedertagna regeln".

Det här finner jag märkligt. Att du börjar ifrågasätta Habina? Hon är för mig den enda jag känner mig 100 på. Försöker du att skapa misstankar åt andra håll nu också? :confused:

Kan du ge exempel?

Jag tänker ju själv i cirklar just för att jag inte vet något, går tillbaks checkar osv. Blir osäker på allt och alla.

Det är förmodligen bättre att jag gör som CB och undviker skriva. Då kan n inte misstänka mig för vad jag skrivit åtminstone ;)

Fast det där var en onödig kommentar? Jag skrev tidigare att jag skulle vara borta under dagen och inte hinna skriva förrän ikväll.

För mig så för det leken framåt att försöka utröna hur de onda kan ha tänkt i det läget då det är ett tänkbart scenario för mig och jag ville gärna ha hjälp att sortera mina tankar.Jag har snöat in mig lite på vad som hände vid DL2 och devis 3 och kan inte riktigt få det till att varken jag eller CB är onda.

När vi tar just den situationen och förutsätter att någon av jag eller CB är i lyan så får jag inget vettigt.

09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Om jag suttit i lyan och verkligen velat offra en kompis hade jag förmodligen sett till att ett par ulvar röstade på personen. Det är bra alibi för framtiden. Jag vet inte om jag tänker rätt här.

Gabbys röst på CB förbryllar också, var det avsikten eller är CB god.

Ja jag vet att tankarna är röriga. Det hjälper mig inte mycket att CB är inaktiv heller och du misstänker mig för att jag frågar.
Qs röst på dig Paddis förbryllar också, det är precis så jag skulle röstat som ond om jag visste att du var god (och trodde du inte var får).

Sluta komma med inlägg som får mig osäker. I ena stunden skriver du saker som för mig känns jätteulviga. I andra kommer du med ganska vettiga teorier. Just detta du drar upp är min största rädsla nu, att du faktiskt ska vara god.
Är du god och blir utröstad idag kommer antagligen de andra tro att jag är ond och vi goda förlorar. Om inte jägaren skulle bli käkad under natten.
Men det kan också vara så att du är ond och vill att någon annan ska bli mer misstänkt... :nailbiting:

Det jag ville ha svar på är alltså: Hur då? Hur skulle ängel och spion kunna skrika högt? I vilket scenario skulle de kunna veta om jag är ond och har en plan för att lura alla goda?

För det första läser du inte vad jag skriver och sedan förtydligar. Jag skrev bör inte att jag var säker, jag skrev bör.

Med skrika menar jag inte det bokstavligen utan mer bildligt, exempelvis skrivit ett ordentligt teoriinlägg om att du är misstänkt/ond - Hade paddis gjort det hade jag definitivt lyssnat. Det handlar inte om att veta att du har en plan som ond utan att helt enkelt misstänka dig som ond. Det är för få onda nu för att ha en plan tillsammans.

Scenario är liksom inte med i bilden ens.

Kycklingen har återförts till sin mamma. Jag har inga höga förhoppningar men jag vill inte att den ska präglas för mycket på oss heller. Jag har bestämt att det får bli min man som går ut i hönshuset nästa gång så att jag slipper hitta den där skitjobbiga men rätt söta varelsen död om det nu är så det blir. :(

Sluta komma med inlägg som får mig osäker. I ena stunden skriver du saker som för mig känns jätteulviga. I andra kommer du med ganska vettiga teorier. Just detta du drar upp är min största rädsla nu, att du faktiskt ska vara god.
Är du god och blir utröstad idag kommer antagligen de andra tro att jag är ond och vi goda förlorar. Om inte jägaren skulle bli käkad under natten.
Men det kan också vara så att du är ond och vill att någon annan ska bli mer misstänkt... :nailbiting:
Du jag ser liksom samma sak. Att jag blir misstänkt ligger i sakens natur när folk granskar varje stavelse och försöker finns något skumt där.

Jag vet inte om du är ond/ulv. Trots allt vårt gnabb har jag mest misstänkt dig nu på slutet för att jag är nojig. Det jag hittar på dig är saker som att du är för följsam, att du tar chansen att rösta på mig när du behöver rösta tidigt etc.

Ska vi se på röststatistik enbart så är det Q jag misstänker. Hon har gjort mycket lite för att få ut ulvar.

Q blev "godförklarad" tidigt när hon gnabbades med Klara och de röstade på varandra. Den biten kan mycket väl vara planerad men de kanske inte riktigt planerade att Klara skulle åka. Hon skriver så vansinnigt mycket inlägg att det är mig övermäktigt att granska alla. Denna gången har hon känts som god, men hon är en duktig spelare och kan lura byxorna av mig.

Efter första lynchen när hon röstade på Klara, en som kan tyckas vågad andra röst (men som kom minuten efter förstarösten) så har hon röstat på Paddis och Zasso DL3 och 4. Inget direkt smickrande men inte jätte misstänkt heller. Kanske försökte hon ändra sin röst, kanske var hon väl medveten om att hon inte kunde hinna. Jag vet inte.

Ingen verkar egentligen veta varför Q är godförklarad dessutom, hon har i vart fall inte presterat ett dugg bättre när det gäller att få ut ulvar än vad vi gjort.

För det första läser du inte vad jag skriver och sedan förtydligar. Jag skrev bör inte att jag var säker, jag skrev bör.

Med skrika menar jag inte det bokstavligen utan mer bildligt, exempelvis skrivit ett ordentligt teoriinlägg om att du är misstänkt/ond - Hade paddis gjort det hade jag definitivt lyssnat. Det handlar inte om att veta att du har en plan som ond utan att helt enkelt misstänka dig som ond. Det är för få onda nu för att ha en plan tillsammans.

Scenario är liksom inte med i bilden ens.

Fast det jag inte förstod och fortfarande inte förstår, är hur spion och ängel öht skall kunna komma fram till en sådan sak. Jag tycker det är relevant för att få veta hur du tänker, varför du skrev så. Ulvar skriver ofta saker utan att tänka efter, bara för att kunna skriva teorier. Därför blir det ulvigt i mina ögon när du förkastar det hela bara för att jag ifrågasätter hur det skulle kunna ske.

Kycklingen har återförts till sin mamma. Jag har inga höga förhoppningar men jag vill inte att den ska präglas för mycket på oss heller. Jag har bestämt att det får bli min man som går ut i hönshuset nästa gång så att jag slipper hitta den där skitjobbiga men rätt söta varelsen död om det nu är så det blir. :(
Jag blir nojig av din profilbild ;)

Stackars lilla kyckling.

För mig ikväll står det mellan _CorpseBride_ och lobelia. Ser jag till helheten är det två saker som gör att jag röstar som jag gör.

1) lobelia hugger vilt åt alla håll och kanter, att tom plötsligt börja fundera över om jag är ond, efter att ha bedyrat leken igenom att hon tycker att jag är god (dvs redan när hon röstade på mig så tyckte hon att jag var god?) är klassiskt exempel på en ulv som inser att hon inte har någon riktig strategi för vem hon skall misstänka som ulv.

2) När jag vid ett tillfälle hakade på _CorpseBride_s teorier, så blev hon bekymrad då hon var osäker på min godhet. En ulv hade i det fallet inte reagerat, utan bara tyckt det varit positivt att någon god tyckte likadant som en själv. Är hon så slipad som ulv, ja men då förtjänar hon faktiskt att vinna.

Habina röstar på lobelia

Då jag hoppas och tror att hon är den sista ulven.

Fast det jag inte förstod och fortfarande inte förstår, är hur spion och ängel öht skall kunna komma fram till en sådan sak. Jag tycker det är relevant för att få veta hur du tänker, varför du skrev så. Ulvar skriver ofta saker utan att tänka efter, bara för att kunna skriva teorier. Därför blir det ulvigt i mina ögon när du förkastar det hela bara för att jag ifrågasätter hur det skulle kunna ske.
Ängeln genom att skydda, spionen genom spioninfo om skyddet. De har en något bättre bild än övriga om vad som kan ha hänt.

Kort håller jag dig som god utifrån vad som hänt i röstningarna och att andra håller dig god. Eller rättare sagt höll dig för god. När vi fick en ond till att hitta och jag har svårt att se CB så måste jag liksom börja om.

För mig ikväll står det mellan _CorpseBride_ och lobelia. Ser jag till helheten är det två saker som gör att jag röstar som jag gör.

1) lobelia hugger vilt åt alla håll och kanter, att tom plötsligt börja fundera över om jag är ond, efter att ha bedyrat leken igenom att hon tycker att jag är god (dvs redan när hon röstade på mig så tyckte hon att jag var god?) är klassiskt exempel på en ulv som inser att hon inte har någon riktig strategi för vem hon skall misstänka som ulv.

2) När jag vid ett tillfälle hakade på _CorpseBride_s teorier, så blev hon bekymrad då hon var osäker på min godhet. En ulv hade i det fallet inte reagerat, utan bara tyckt det varit positivt att någon god tyckte likadant som en själv. Är hon så slipad som ulv, ja men då förtjänar hon faktiskt att vinna.

Habina röstar på lobelia

Då jag hoppas och tror att hon är den sista ulven.

Du har fel, det som började så bra kan gå i stöpet om andra följer dig.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka