Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Som jag skrev så ser jag det som osannolikt att CB är i lyan med Dentaku, men å andra sidan så kan jag inte se någon annan ulv än CB i gänget som är kvar. Det är onekligen ett dilemma.

Jag tänker lite på gårdagen -kvällen, hur mycket ulvspel har CB spelat egentligen? Har någon här spelat med henne?

Vad jag tänker på är reaktionerna igår på misstankar och granskningar. Har man varit med ett par tre gånger så har man lärt sig att alla granskas och att det kan bli lite tufft. Jag har sett flera reagera på det, men bara nybörjare. Jag kan inte tänka mig att det varit så stor skillnad tidigare i det avseendet, det ligger i spelets natur att nagelfara allt som skrivits.

Så vart vill jag komma med det här? Jag tror att CB spelade över i går och det gick lite mot martyr hållet och att alla är dumma mot mig. Jag får inte ihop det med en rutinerad spelare. I så fall tror jag på ludna öron och en spetsig nos, har man det som strategi kan man även ha som strategi att vara oeniga. Jag måste kolla en gång till exakt vad som fick mig att inte vilja ha dem i lyan tillsammans.

Ett annat tecken är att CB valde att rösta å mig efter alla misstankar mot mig på morgonkvisten igår, att få ut mig var då det ultimata om CB och Dentaku sitter i lyan tillsammans och så lockades det med misstankar i min riktning. CB känner inte riktigt mig och Q (men kanske Paddis?) och vet inte att vi rätat ut sådant lera gånger tidigare. Det såg onekligen ut som ni skulle rösta på mig igår.

(Jag menar inget illa CB om jag har fel med ovan, inget personligt)

Jag vet faktiskt inte vem annars det kunde vara som är ulv. Måste gå igenom en gång till och se om jag missat något. Och se om jag kan utläsa mer ur Snurris inlägg nu när jag vet rollen.

Okej då är jag tillbaka och fit for fight. Sorry för smågrinig igår, var ganska trött på min chef när jag kom hem! :p

Skönt att Paddan börjat gå tillbaka och faktiskt se över.
Jag är själv väldigt förvirrad nu. Alla verkar tro att det står mellan mig och Lobelia. Isf är Lobelia ulv. Samtidigt så är jag ändå rädd att någon kan ha totallurat också. Isf är det Q eller Paddan jag funderar på. ;Men jag vill ju så gärna hålla dem åt goda hållet..Tycker båda har kommit med vettiga funderingar och känts bra. Paddan skulle isf skaffat sig ett superalibi leken igenom och jag vet inte om det faktiskt kan stämma.
Ska jag gå efter magkänslan och så som jag trott leken igenom är Paddan och Habina goda och troligen Q också. Isf är det bara en kvar och det är Lobelia. Henne har jag vacklat runt tidigare, men ett tag trodde jag faktiskt att hon var god. Men nu funderar jag ändå på om det inte kan vara så att hon har varit en väldigt lurig räv spelet igenom ändå.Eftersom jag mer eller mindre litar på de andra tre undrar jag också om någon kan ha lyckats klura fram något som skulle göra att min och Lobelias roll för den är oviss och isf är jag säker på att Lobelia är ulv.
Kommer tillbaka lite senare, ska ut till sommarhagen i solskenet nu! :cool::D

Som jag skrev så ser jag det som osannolikt att CB är i lyan med Dentaku, men å andra sidan så kan jag inte se någon annan ulv än CB i gänget som är kvar. Det är onekligen ett dilemma.

Jag tänker lite på gårdagen -kvällen, hur mycket ulvspel har CB spelat egentligen? Har någon här spelat med henne?

Vad jag tänker på är reaktionerna igår på misstankar och granskningar. Har man varit med ett par tre gånger så har man lärt sig att alla granskas och att det kan bli lite tufft. Jag har sett flera reagera på det, men bara nybörjare. Jag kan inte tänka mig att det varit så stor skillnad tidigare i det avseendet, det ligger i spelets natur att nagelfara allt som skrivits.

Så vart vill jag komma med det här? Jag tror att CB spelade över i går och det gick lite mot martyr hållet och att alla är dumma mot mig. Jag får inte ihop det med en rutinerad spelare. I så fall tror jag på ludna öron och en spetsig nos, har man det som strategi kan man även ha som strategi att vara oeniga. Jag måste kolla en gång till exakt vad som fick mig att inte vilja ha dem i lyan tillsammans.

Ett annat tecken är att CB valde att rösta å mig efter alla misstankar mot mig på morgonkvisten igår, att få ut mig var då det ultimata om CB och Dentaku sitter i lyan tillsammans och så lockades det med misstankar i min riktning. CB känner inte riktigt mig och Q (men kanske Paddis?) och vet inte att vi rätat ut sådant lera gånger tidigare. Det såg onekligen ut som ni skulle rösta på mig igår.

(Jag menar inget illa CB om jag har fel med ovan, inget personligt)

Jag vet faktiskt inte vem annars det kunde vara som är ulv. Måste gå igenom en gång till och se om jag missat något. Och se om jag kan utläsa mer ur Snurris inlägg nu när jag vet rollen.

Så jag borde inte kunna vara i lyan med Dentaku men jag borde vara ulv för att jag var för trött för att aktivt ta del i diskussionerna igår?
Som svar på din fråga har jag spelat några lekar tidigare, men är över ett år sedan senast. Och nej det är inte bara nybörjare som har en dålig dag ibland och inte orkar med när alla ifrågasätter en när man är god, titta bara på zassoo som exemepl.
Och varför skulle Denataku försöka göra en så ful röst och försöka få riktningarna mot mig igår om jag hade varit ulv?

DL2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi

21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Jag kikar lite närmare på DL2, de flesta röstade inom 10minuter och det kom in 4 röster på de sista två minutrarna så hela lynchen var väldigt oviss.

CB lägger en andra röst på Gabby, jag vet inte om jag tror att någon i lyan skulle ha gjort det i detta läge. Sedan kommer Lobelia och lägger tredjerösten och även den känns osäker att någon i lyan skulle göra.

Dentaku lägger en första röst på CB som visserligen skulle ha kunnat vara ett försök till alibiröst eller lägga en röst som inte betyder något, MEN då lägger sedan Gabby en andra röst på CB (när det är 3 kvar att rösta). Jag har svårt att se att lyan skulle samla sig så och rösta på den enda i lyan utöver dem själva som är kvar. Visserligen om de fått kontakt m fåret så kunde de väl förstå att fåret inte skulle rösta på varken CB eller Gabby i det läget (om CB skulle vara i lyan), men de skulle fortfarande inte veta hur varken jag eller Zassoo tänkt rösta.

Det som talar emot det du skriver här är att lyan tidigt kan ha insett att Gabby skulle ryka, hon var huvudmisstänkt. Jag minns en gång i lyan när jag var misstänkt på morgonkvisten. __bollen passade snabbt på att lägga en röst på mig (en andra eller tredjeröst tror jag), den gjorde att jag blev lynchad och _bollen nästan helgonförklarad.

Det kan ha skett något liknade här, jag vet att det kan peka på mig då.

Paddis, om du ser det ur perspektivet att lyan tror det är kört för Gabby och vill dra fördel av det?

Så jag borde inte kunna vara i lyan med Dentaku men jag borde vara ulv för att jag var för trött för att aktivt ta del i diskussionerna igår?
Som svar på din fråga har jag spelat några lekar tidigare, men är över ett år sedan senast. Och nej det är inte bara nybörjare som har en dålig dag ibland och inte orkar med när alla ifrågasätter en när man är god, titta bara på zassoo som exemepl.
Och varför skulle Denataku försöka göra en så ful röst och försöka få riktningarna mot mig igår om jag hade varit ulv?
Min observation har inte ett dugg att göra med att du skrev att du var trött, det var biten om att alla anklagade dig och att du blev felaktig misstänkt etc - det handlar inte om en dålig dag där utan okunskaper om hur leken fungerar och man därför känner sig påhoppad. Tröttheten och att du ville ta det en annan dag är oväsentligt i sammanhanget, de kommentarerna kom efteråt..

Paddis, om du ser det ur perspektivet att lyan tror det är kört för Gabby och vill dra fördel av det?
Med tanke på att jag var den enda som röstade på Gabby i DL1 och fick massa misstankar om det så tror jag inte lyan trodde det var kört för henne alls. Jag själv blev otroligt förvånad över LenaHs tidiga röst på Gabby för den kom verkligen från klarblå himmel. Så jag tror ju inte att lyan fattade att hon skulle kunna vara i riskzon förrän CB också hade lagt sin röst på henne.

@Lobelia - om jag inte ska misstänka dig och du själv säger att det är osannolikt att CB är i lyan, vem ska jag då kika närmare på och varför?
vad är dina teorier om övriga?

@Lobelia - om jag inte ska misstänka dig och du själv säger att det är osannolikt att CB är i lyan, vem ska jag då kika närmare på och varför?
vad är dina teorier om övriga?

Just nu har har jag bara osannolika scenarior så jag kommer att titta på alla. Om jag måste rangordna så är Q den främsta motkandidaten, sedan Habina och sist du men det kännas som alla 5 faktiskt har ganska bra "alibi", men någon måste det vara om inte SL sitter och skrattar åt att hon lurat oss och alla är onda ;).

Alibi duger inte till 100% friskrivning, så länge vi saknar sior så kan alla ha lurat mig genom att spela som ulvar inte borde göra.

Med tanke på att jag var den enda som röstade på Gabby i DL1 och fick massa misstankar om det så tror jag inte lyan trodde det var kört för henne alls. Jag själv blev otroligt förvånad över LenaHs tidiga röst på Gabby för den kom verkligen från klarblå himmel. Så jag tror ju inte att lyan fattade att hon skulle kunna vara i riskzon förrän CB också hade lagt sin röst på henne.

Då har vi uppfattat situationen olika. Jag upplevde Gabby som klart misstänkt av många och jag misstänkte även henne själv och blev lite förvånad att inte fler nappade- inte för att jag trodde det var säkert hon skulle lynchas men det hindrar inte att de jagade ulvarna ser det på det viset.
Nu missade du min fråga helt dock. Jag undrade utifrån perspektivet att lyan trodde det var kört, inte om du trodde det är var kört. Hur skulle du agerat i lyan med röstningen om du trodde det var kört?

Då har vi uppfattat situationen olika. Jag upplevde Gabby som klart misstänkt av många och jag misstänkte även henne själv och blev lite förvånad att inte fler nappade- inte för att jag trodde det var säkert hon skulle lynchas men det hindrar inte att de jagade ulvarna ser det på det viset.
Nu missade du min fråga helt dock. Jag undrade utifrån perspektivet att lyan trodde det var kört, inte om du trodde det är var kört. Hur skulle du agerat i lyan med röstningen om du trodde det var kört?
jag har suttit och kollat lite vad som hände efter DL1 och jag är böjd att hålla med Lobelia här , så här i efterhand så tycker jag nog att det ser ut som ganska många misstänkte Gabby_Ossi och ffa så gjorde Niyama det, som kanske var den de flesta i leken tidigt hittade som trolig god

Sparade lite citat så det kan bli synligt:
Gabbys röst tycker jag skaver mest. Habina kan iofs också vara ulv, eller får. Men den känns som en räddningsröst.

Spontant håller jag med dig om Gabby_Ossi dock.

Ja, om jag skulle varit ulv med dom två så skulle ändå en ulv åka så jag kunde passa på att rösta på en. Det vore ju intressant att veta om Habina är ulv, då skulle det vara lättare att säga nåt om röstningen. Får lär hon väl inte vara, då skulle hon vetat att Klara var ulv och hellre offrat sig själv än försökt rädda sig mot en i samma lag som har en viktigare roll.

Gabbys röst känns som en så uppenbar räddningsröst att jag undrar om det verkligen är det? Det är liksom för uppenbart. Fast det hade suttit fint med en ulv-tabbe direkt eftersom det inte finns några sior.

Gabby kan iofs vara får, då är det rätt självklart att försöka rädda en ulv.

Gabbys röst känns intressantast utöver Lobelias. Hon gör att det blir jämt mellan Habina och Klara. Men det känns väldigt riskabelt av en ulv att göra en så tydlig räddning. Jag skulle väl snarare tänka att det skulle kunna vara fåret som hoppar in och försöker göra en tackling isf. Men ja, som sagt, säker på något är jag inte.

Finns det någon anledning att du glömde bort mig och min röst på Gabbi? :angel:

Och så klipper jag in EmmaNs översyn av _CorpseBride_i DL1, som hon la till i ett eget inlägg lite senare, och man kan tolka det hon skriver som ett väldigt viftande till en i lyan å ena sidan , men å andra kanske hon bara ville misstänkliggöra en god? :banghead:
_CorpseBride_ - Lägger sin röst på Habina då CB enligt henne själv inte hinner läsa igenom hela leken när rösten ska läggas. Någon skrev att det även kunde vara så att lyan aviserade till CB om att rösta på Habina. Tycker att det var spännande att det var jämnt mellan Klara och Habina. Kan du förklara vad som var spännande med det? @_CorpseBride_ ? :) Jag håller med CB om att det eventuellt kan finnas en ulv bland rösterna på Habina för att rädda Klara, det kan ju lika gärna vara CB själv dock. Gör noggranna utläggningar angående röstningen. Angående rösterna på Klara håller jag med om det mesta. I inlägget om rösterna på Habina granskar CB min, Lobelias och Gabbi_ossis röster. Noterbart dock att det inte måste vara så att CB enbart hunnit till sida 3 utan vill få oss att tro det för att komma undan radarn. Känns ändå som ett ärligt sökande efter ulvar i inläggen som granskar röstningen.
.
och så här skrev EmmaN om Loblia efter DL1 går också att tolka som å ena sidan eller å andra:banghead:
Lobelia – röstar på Habina efter mig. Klara hade också en röst när Lobelia röstade på Habina. Skulle kunna vara ett försök att få fler röster till Habina för att rädda Klara men det behöver inte vara så. Försöker lägga fokus på de senare rösterna på Habina men jag tycker att alla röster bör granskas om Habina visar sig vara god. Men i och med att det borde finnas en ulv gömd bland rösterna på Habina tycker jag inte att bara de sista rösterna ska granskas. Lobelia noterar att Klara inte ändrar sin röst för att försöka rädda sig, väldigt intressant. Vad betyder det?!

Lite intressant ordväxling mellan _CorpseBride_ och EmmaN som jag såg när jag nu läser igenom leken igen . jag känner att jag har lite dålig koll på vad som hände under dag 2 och 3 då jag var ute ch reste och allmänt var upptagen så sitter nu och läser igenom igen och försöker hitta något som kan ge en ledtråd om vem av Lobelia och _CorpseBride_ som troligen är den sista ulven
När jag hade hunnit läsa igenom hela leken skrev jag att det var spännande att det blev drev mot Habina och Klara. Dels för att jag blev förvånad då jag läste att Habina hade röstat på mig och insåg att faktiskt fler hade röstat på henne då jag kom så långt. Men också att det var två uppe till lynch. Alltså intressant varför just de två var uppe och iom att Klara visade sig vara ulv, om det kunde ha varit något försök till räddningsaktion då också. Hänger du med i mitt resonemang? :)

Japp! Tack för klargörandet, blev lite nyfiken :D

_CorpseBrides_ funderingar kring EmmaN lite senare
Tycker som sagt att Emmas röst inte går att säga så mycket om. Kan vara såväl en god som en ond som lägger en sådan röst. Emma och Snurris kommenterar att Paddan var med på Klaras spår mot Q igår. Jag har inte reagerat på Paddan hittills så får kolla på det. Överlag så reagerar jag inte direkt på någonting med Emma, hon känns väldigt försiktig och nämner någon gång också att ulvlekar är nytt för henne vilket skulle förklara detta. Emma känns neutral för mig hittills.

vad _CorpseBride_ skriver om Gabby_Ossi ännu lite senare
Det var det fetade jag reagerade på. Det känns som att du lägger undan misstankarna mot Habina lite och säger att det är misstänkt att haka på en första röst? Att du sedan vänder och riktar misstankar mot Habina igen sen gör mig misstänksam, eftersom läget din röst kom in i skulle kunna vara ett försök till räddning av Klara.
Jag är dock inte hundra på din roll. Just nu är din röst och Lobelias resonerande det mest märkvärdiga i leken enligt mig så jag velar mellan er två. Hade önskat att jag hade mer tid, men om en halvtimme är det dags för mig att dra och efter det kommer jag inte kunna komma in förrän långt efter röstningen. :nailbiting:

måste ta ett sista lass till tippen, får fortsätta och kolla igenom , men då med fokus på Lobelia
En sak är dock noterbart direkt, att Lobelia och _CorpseBride_ varit lite på kollisionskurs leken igenom.
_CorpseBride_ har tyckt att Lobelia har sått misstankar åt alla håll och Lobelia har då försvarat sig och varit misstänksam tillbaka mot _CorpseBride_
Så det känns rätt uppenbart , tycker jag, att de spelat på olika sidor i leken, frågan är ju bara vem som är god av dem?

jag spelade m henne för 1-2år sedan och jag vet att hon haft ett långt uppehåll. Om jag kommer ihåg rätt så tyckte jag inte att hon var så slipad då (kan komma ihåg fel, sorry isf CB), men hon kan ju ha mognat rejält på den här tiden.

och om lyan anat att det var kört så kan både din och CBs röster vara alibi-röster från lyan så det friskriver inte någon av er.

jag spelade m henne för 1-2år sedan och jag vet att hon haft ett långt uppehåll. Om jag kommer ihåg rätt så tyckte jag inte att hon var så slipad då (kan komma ihåg fel, sorry isf CB), men hon kan ju ha mognat rejält på den här tiden.

Jag tänkte inte så mycket på aspekten slipad eller inte slipad utan att känna igen mekaniken och inte bli irriterad för att bli ifrågasatt. Sitter man i lyan kan det vara andra som drar upp planerna.

Ok, alltså nu nojjar jag ihop mig fullständigt här. Jag tänkte mig att _CorpseBride_ eller Lobelia är kvarvarande ulv. Paddington känner jag, i och med Snurrfians roll som ängel, lugn över att hon bör vara god. Men hur blev Quarter4ever god? @Paddington ? :nailbiting: När? Var? Hur?

*tar ett djupt andetag och börjar läsa mina egna funderingar från början av leken och framåt*

Alltså... När jag läser vad jag själv skrivit blir jag lite nervös...

I Dl1 röstade EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_ och Gabby_Ossi på mig. Kan det verkligen blivit så tre (!) onda gick ihop sig och röstade på mig? Är inte det lite väl sjukt? Eller?

@Paddington Jag behöver dig! :arghh:

Ju mer jag funderar på det desto mer osäker på blir jag om lyan fattat vem som var fåret. Jag kommer ihåg förra leken där lyan efteråt trodde att jag var den som var ond utanför lyan - men där var jag god, så jag undrar om inte lyan gjort samma misstag den här gången också (men med en annan spelare)

Om de trodde att EmmaN var god så öppnar sig helt plötsligt en möjlighet som jag inte såg tidigare. Eftersom jag hade starka misstankar mot EmmaN och röstade på henne för att jag trodde hon var ulv, så fick jag för mig att alla som röstade på henne måste vara goda. Men de tre som röstade på Emma var Habina, Lobelia och jag....

Habina håller jag som god, min roll vet jag, vilket gör att jag nu börjar fundera över Lobelias andraröst. Jag har hela tiden tänkt att man lägger inte en andraröst på en kollega (el får), men eftersom det var jag, Zassoo och EmmaN det stod emellan så börjar jag fundera. Zassoo spelade märkligt och det hade inte varit konstigt om lyan trodde att hon kunde vara fåret ändra fram till lynch. Så andrarösten på EmmaN från Lobelia kan ha varit ett sätt för lyan att försöka rädda fåret??

Jag lyfter det här igen... Kan det vara lobelia som är sista ulven?

Alltså, inte för att jag ogillar att vara godförklarad av alla. ;) Men på vilket vis skulle ängel och spion kunna veta något sådant? O_o Ängel vet förhoppningsvis om vem som är spion nu + vem det var som ulvarna försökte käka inatt. Spionen borde veta om ängeln och kanske ha ett hum om jägaren, men vad ulvarna hittar på? :eek: Kan du ge mig ett scenario där de faktiskt skulle kunna vara säkra på att jag inte är ond?

Ser inte att du svarat på det här @Lobelia kan du förtydliga?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 762
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka