Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

målar lite:
DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

Så idag röstade LenaH, Q, Bollen, Habina och Niyama på Klara. Lena lägger första rösten på Klara vilket gör att jag undrar om hon skulle vilja lägga upp en kollega på det viset. Samtidigt kan det också ha varit i form av alibi, i det läget var rösterna spridda så det var inget som tydde på att det skulle bli ett drev mot Klara. Men samtidigt så är Lena snabb med att reagera på Klaras märkliga inlägg mot Q, vilket gör att hon inte hamnar högst på min misstankelista just nu.

Att Q sedan också lägger en röst på Klara känns ganska givet. För mig har Q gjort ett ganska positivt intryck hittills. Jag blir rädd att jag kan bli lurad och att jag i bakhuvudet tänker att hon är god för att jag anade detta och följde i hennes spår i förra leken. ( :p) Men jag tycker att hon kommer med vettiga funderingar hittills och hennes letande efter ängeln ser jag inte direkt som något ont. Känns mer som att hon tipsar ängeln om grejer.

Bollen minns jag inte så mycket av, tror inte hon setts till så mycket. Men jag tycker att det vore märkligt av en ond att lägga en tredje röst på Klara när Habina och Klara hade två var.

Habina skrev lite knasigt i början, vilket jag grundade min panikröst på. Hennes röst på mig förstår jag, känns som en förklädd BOP, även hon hade bråttomnär hon lade sin röst. Så som hon skrev när det var nära DL gjorde att jag fick känslan av att hon kan vara god. Men visst, det skulle kunna varit två onda uppe i röstning. Det känns dock inte som en så stor chans.

Niyama satte spiken i lådan på Klara, vilket som Lena skrev hade kunnat vara ett bra alibi. Men jag förstår att hon reagerade på rösterna mot Habina. Och det är ett riskabelt spel av Niyama om hon skulle vara ond att lägga avgörande rösten på en kollega redan i första lynch.

Så mja, summa summarum. De jag tittat på hittills är neutrala och inte på min misstankelista just nu. Ska ta och titta på de som röstade på Habina och uddarösterna härnäst. Återkommer. :D

målar lite:

På Habina röstade EmmaN, Lobelia, jag och Gabbi.

Min egen röst vet jag ju att den grundades på att jag inte ens hunnit läsa vad som hänt i leken och på sida tre vad Habinas uttalande det enda jag kunde hitta som jag kunde gå på.

Dock så är jag faktiskt lite osäker på de andra tre. När jag har läst igenom leken så har både Emma, Lobelia och Gabbi gått lite under min radar och inte synts så mycket. Har för mig att jag reagerade lite på något Lobelia skrev någon gång (får gå tillbaka och titta på det).
Det känns dock osannolikt att alla de övriga tre skulle vara onda. Visst skulle det kunna vara ett sätt att komma undan lite, men det känns i slutändan alldeles för risky.

Emma lade första rösten på Habina så hon känns mest neutral. Visst kunde hon inte veta att fler skulle hänga på. Men ja, det känns som att jag inte kan säga varken bu eller bä om hennes röst riktigt.

Lobelia däremot lägger en andra röst på Habina. I det läget gör det att Habina blir den första som får två röster. Svårt att säga så mycket om detta också, men det gör att leken tar en vändning iaf. Klara har då fått en röst på sig, så det skulle kunna vara ett sätt att försiktigt rädda lite.

Gabbys röst känns intressantast utöver Lobelias. Hon gör att det blir jämt mellan Habina och Klara. Men det känns väldigt riskabelt av en ulv att göra en så tydlig räddning. Jag skulle väl snarare tänka att det skulle kunna vara fåret som hoppar in och försöker göra en tackling isf. Men ja, som sagt, säker på något är jag inte.

målar lite:

reflektioner på detta

Scenario 1
Om Habina skulle vara god så hamnar de som röstade på henne lite i fokus
och det är EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_ och Gabby_Ossi som gör det.
EmmaN lägger första rösten på Habina. Kan vara ett försök att styra röstningen ditåt?eller bara en röst från nån som fann det mest misstänkt?
Gabby_Ossis röst skulle kunna vara en räddningsröst, men samtidigt har hon tydligt misstänkt Habina tidigare, så det kan lika gärna vara att hon bara gick på det hon hade?
_CB_ verkar inte mer än nätt och jämt hittat leken. Så svårbedömt där om rösten kommer för att lyan skriker högt om att klara bör räddas ? Eller om det var det som hon snabbt hittade?
Lobelia lägger andra rösten och verkar inne på att de senare rösterna på Habina bör dölja minst en ulv och det kan mycket väl vara så ,eller så finns det ett annat motiv att få fokus på just de senare rösterna ?

Scenario 2
om Habina skulle vara ond så känns det konstigt att hon ändrar till Klara och gör det lika, om hon nu inte är ulv hon med? :cautious: Men känns ju mindre sannolikt att fåret skulle ändra så, med tanke på vinstvillkoren i denna leken, så just fåret känns det mindre sannolikt att hon är.
Niyama lägger avgörande rösten på Klara, och det är svårbedömt om det är för att det ändå var två onda uppe till lynch och hon passar på att skaffa sig ett alibi som heter duga?
Eller om hon ändrade för att hon verkligen trodde att Klara var ondare än Lobelia? (I så fall behöver det inte betyda att Habina är ond )
Noterbart är också att Habina väldigt snabbt vill hålla Niyama åt det godare hållet pga detta...?

Rent teoretiskt så kan du vara ulv och tillsammans med Klara och Habina och ni har just lyckats skaffa ett superbt alibi. I praktiken känns det långsökt.

Personligen vill jag syna de sista som röstade på Habina precis som du var inne på, där bör det finnas en ulv... minst.
Så du tycker att _CorpseBride_ och Gabby_Ossi känns mest suspekta i så fall?

målar lite:

Puh. Sedan har vi då de udda rösterna, som också är intressanta.
Habina röstar på mig, Dentaku på Snurrfian, Klara (och zassoo) på Q, Snurrfian på Lobelia.

Habinas röst förstår jag som sagt. Utklädd BOP sådär i början av leken.
Snurrfian känns.. snurrig... Jag vet inte riktigt om jag kan sätta henne åt något håll. Vill läsa mer av henne för att få en klarare bild.
Dentaku känns dock lite undanglidande. Hon lägger den tredje rösten innan dreven sätter igång. Det känns som ett bra sätt att glida undan lite och hennes motivering är att Snurrfian är snurrig. Behöver inte betyda något. Men lite undanglidande känns det.
Zassoo lägger en röst på Q. Om zassoo är en del i lyan borde hon väl inte vilja synas genom att lägga en likadan röst som Klara, en röst grundad på teorier som dessutom gjort Klara väldigt ifrågasatt? Men ja, det är märkligt. Känner att jag inte noterat zassoo så mycket så måste läsa mer om henne med.

Där var mina tankar efter dagen. Så nu har ni iaf fått se lite av mig och hur jag tänker efter allt som hänt! :) Nu börjar mina sömnpiller verka dock så jag måste lägga mig. :p

Eller om hon ändrade för att hon verkligen trodde att Klara var ondare än Lobelia? (I så fall behöver det inte betyda att Habina är ond )

Jag ändrade för att Habina kändes godare än Klara, det hade ingenting med Lobelia att göra. Jag reagerade på de alldeles för lätta rösterna på Habina.

Tillägg: min röst på Lobelia gjorde ingen skillnad, så när jag hade en känsla åt nåt håll så ville jag påverka.

Lobelia däremot lägger en andra röst på Habina. I det läget gör det att Habina blir den första som får två röster. Svårt att säga så mycket om detta också, men det gör att leken tar en vändning iaf. Klara har då fått en röst på sig, så det skulle kunna vara ett sätt att försiktigt rädda lite.
Jag tror iofs inte att @Lobelia sett min röst då, de kom rätt tätt men det spelar nog mindre roll i sammanhanget.

Så du tycker att _CorpseBride_ och Gabby_Ossi känns mest suspekta i så fall?
Jag måste tänka vidare på det, men spontant så är de rösterna misstänkta.

Värt att notera är att Klara inte deltar i räddningsaktionen utan låter sin röst ligga kvar p Q. Varför inte försöka rädda sig? Hon var troligen online med tanke på att hon röstat en kvar tidigare men det var mycket som hände slutminuterna så det lär vara otroligt att hon hade koll.

Värt att notera är att Klara inte deltar i räddningsaktionen utan låter sin röst ligga kvar p Q. Varför inte försöka rädda sig? Hon var troligen online med tanke på att hon röstat en kvar tidigare men det var mycket som hände slutminuterna så det lär vara otroligt att hon hade koll.
Ja det är faktiskt ganska konstigt! Varför ändrar hon inte till Habina ?

Problemet med det är att det finns så många olika anledningar... :crazy: Habina är god och Klara vill att vi ska tro att hon är ulv, hade Klara lagt sin röst på Habina och Habina visade sig god så hade det givetvis gjort att alla funderar på om Klara skulle vara ulv. Habina är ulv och Klara tyckte att hon hade för mycket misstankar på sig och valde istället att rädda en kollega. Klara var tvungen att gå ifrån datorn och hann inte göra någon ändring, summa, Habina kan vara god eller ond... :arghh:

Problemet med det är att det finns så många olika anledningar... :crazy: Habina är god och Klara vill att vi ska tro att hon är ulv, hade Klara lagt sin röst på Habina och Habina visade sig god så hade det givetvis gjort att alla funderar på om Klara skulle vara ulv. Habina är ulv och Klara tyckte att hon hade för mycket misstankar på sig och valde istället att rädda en kollega. Klara var tvungen att gå ifrån datorn och hann inte göra någon ändring, summa, Habina kan vara god eller ond... :arghh:
hm ja det var ju... klargörande:idea:

Jag har bara lite snabbt läst igenom via mobilen. Jag håller med Niyama om att bland annat min röst på Habina var lätt, som jag skrev var jag på väg ut i skogen med hästen och höll helt på att glömma röstningen. Därför röstade jag på Habina då jag mindes något att teoria om utifrån vad jag läst tidigare under dagen. Hade jag suttit hemma hade min röst kanske hamnat någon annanstans. Så som sagt, jag håller med dig. Som tur var blev det ju en ulv som lynchades :up::D. Jag är helt dödstrött nu och kommer att kolla rösterna och spåna mer imorgon.

hm ja det var ju... klargörande:idea:
Jag har ungefär samma funderingar runt dig... ;) Det skulle kunna vara en alibiröst Klara lägger på dig, men skulle hon gå så hårt åt en kollega? Men å andra sidan så skulle det antingen göra henne godförklarad om hon fick ut dig som ulv i fösta lynchen, eller som nu när hon åkte gör dig godförklarad, men å andra sidan så känns det som lite väl högt spel från lyan, vilket i sådana fall skulle göra dig god, men å tredje sidan så gör väl ingen lyan som man tror... :arghh:

Jag har ungefär samma funderingar runt dig... ;) Det skulle kunna vara en alibiröst Klara lägger på dig, men skulle hon gå så hårt åt en kollega? Men å andra sidan så skulle det antingen göra henne godförklarad om hon fick ut dig som ulv i fösta lynchen, eller som nu när hon åkte gör dig godförklarad, men å andra sidan så känns det som lite väl högt spel från lyan, vilket i sådana fall skulle göra dig god, men å tredje sidan så gör väl ingen lyan som man tror... :arghh:
Jag vet svaret på din fundering om mig ;) - jag tror Klara försökte få ut mig om hon kunde!
Och hon är ju ingen duvunge att spela ond heller så hela hennes inlägg om mig, och hur hon byggde upp det var mycket suspekt tycker jag- där hon verkligen gick in för att så misstankar så där som jag tycker hon gjort i flera lekar tidigare.
Och med det i bakhuvudet så funderar jag också på zassoos röst på mig, det KAN ha varit ett sätt för ett får att visa sig sas? genom att följa en röst som en i lyan lagt? Och i det läget kanske inte vilja bidra till att utjämna med att lägga rösten på Habina ( och i så fall torde Habina vara ulv)+ i så fall givetvis inte lägga den på Klara?
I vanliga fall brukar väl ett får visa sig genom att följa första rösten från en Ulv genom att lägga samma? nu röstade ju Habina först av alla men hade hunnit ändra till Klara när zassoo väl kom online, och det kan ju varit väldigt förvirrande för ett får om en i lyan röstade på en annan sas?
Zassoo kom ju sent in så bara en tanke att det skulle kunna vara så?
För att lägga en avgörande röst verkade hon inte intresserad av i det läget iaf? Eller hur ska man tolka det?

Scenario 2
om Habina skulle vara ond så känns det konstigt att hon ändrar till Klara och gör det lika, om hon nu inte är ulv hon med? :cautious: Men känns ju mindre sannolikt att fåret skulle ändra så, med tanke på vinstvillkoren i denna leken, så just fåret känns det mindre sannolikt att hon är.
Niyama lägger avgörande rösten på Klara, och det är svårbedömt om det är för att det ändå var två onda uppe till lynch och hon passar på att skaffa sig ett alibi som heter duga?
Noterbart är också att Habina väldigt snabbt vill hålla Niyama åt det godare hållet pga detta...?

Samtidigt kan man ju fundera över varför Klara inte ändrade rösten till Habina....

Det känns mindre sannolikt med en får-roll för Habina, det håller jag med om men jag vågar inte friskriva henne helt från lyan än. Habina har väl inte lekt på ett tag och Klara har varit med i flera lekar och klarat sig länge? Det gör väl att alla har en tendens till att vilja låta Habina vara kvar längre och eftersom alla numera är väldigt misstänksamma mot Klara så kanske lyan valde att på detta sätt offra Klara och samtidigt ger det ju Habina ett väldigt bra alibi. Det är ju bättre med någon i lyan som folk gärna vill se positivt på än någon som har mycket misstankar redan från början.

Niyama brukar reagera om hon tycker det kommer in flera snabba röster och det blir ngt hon tycker liknar drev så det tycker jag inte säger något om hennes roll, och på något sätt känns det alldeles för enkelt att lyan skulle bestå av Klara, Habina och Niyama....

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka