Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Jag tror samma som du egentligen så jag förstår inte vad i mitt förra inlägg som får dig att tro att jag tolkar rösten på något annat sätt? Jag tror också att det är ett lätt sätt att lägga en uddaröst på någon man vet förmodligen inte kommer bli utröstad. Däremot tycker jag ändå det är värt att notera att hon väljer att peka ut CB som just får, och samma tanke som Niyama nyss nämnde har slagit mig, att det skulle kunna vara en hint om att hon är får själv. Tänkte dock inte så långt som att hon kanske borde ha varit lite mer diskret i så fall för att inte outa sig för alla eftersom hon känner till ulvarna.

Men första rösten i första DL finns det ju nästan aldrig något att gå på, medans det är ganska lätt för de efterföljande att hugga på den som lagt första rösten, så jag håller hellre ögonen öppna efter något annat just nu.

Såg att jag missat svara på denna.

Det är inte vad du skriver utan lite hur du skriver det som får mig att reagera och det känns inte riktigt som att du tror samma som mig utifrån vad jag läser nedan, utan det är i ditt inlägg som jag svarar nu som det framgår mer.

[...]
Habina har lagt en röst på CorpseBride för att hon inte hittat leken, känns dock väldigt långsökt att det skulle indikera något av hennes roll, och varför det skulle vara just fåret förstår jag inte riktigt?
[...]

Rent teoretiskt så kan du vara ulv och tillsammans med Klara och Habina och ni har just lyckats skaffa ett superbt alibi. I praktiken känns det långsökt.

Personligen vill jag syna de sista som röstade på Habina precis som du var inne på, där bör det finnas en ulv... minst.

Jag tycker (precis som jag skrev ovan) att det känns lite för lätt om Klara, Habina och Niyama skulle vara i lyan ihop och jag tror ju inte att de skulle avslöja sig redan DL1, det är alla alldeles för rutinerade för.

Varför bör det finnas en ulv bland de sista som röstade på Habina? Det kan väl dölja sig en ulv i alla röster?
Om lyan ansåg att Klara av körd så vore det väl bättre att försöka skaffa sig alibi än att räddningsrösta? Nog för att försöka räddningsrösta, men inte redan i DL1 varför riskera att avslöja lyan redan då?

Samtidigt kan man ju fundera över varför Klara inte ändrade rösten till Habina....

Det känns mindre sannolikt med en får-roll för Habina, det håller jag med om men jag vågar inte friskriva henne helt från lyan än. Habina har väl inte lekt på ett tag och Klara har varit med i flera lekar och klarat sig länge? Det gör väl att alla har en tendens till att vilja låta Habina vara kvar längre och eftersom alla numera är väldigt misstänksamma mot Klara så kanske lyan valde att på detta sätt offra Klara och samtidigt ger det ju Habina ett väldigt bra alibi. Det är ju bättre med någon i lyan som folk gärna vill se positivt på än någon som har mycket misstankar redan från början.

Niyama brukar reagera om hon tycker det kommer in flera snabba röster och det blir ngt hon tycker liknar drev så det tycker jag inte säger något om hennes roll, och på något sätt känns det alldeles för enkelt att lyan skulle bestå av Klara, Habina och Niyama....

Nej, precis! Jag får det också till att det är möjligt att Habina kan vara i lyan också, men mindre sannolikt fåret utifrån perspektivet att Habina skulle vara ond.

Lobelia var först(?) att komma på att det konstigt att Klara inte ändrar till Habina, och det är en solklar poäng att ta med i beräkningen....

Jag kan hålla med om att det verkar lite lätt med att få target på tre i lyan direkt, men är du säker på att lyan består av just 3 personer och inga fler?

lite tankar från mig så här innan NattDL ifall jag inte får chansen att uttrycka dem efteråt.....

EmmaN ganska anonym i går, verkar ha haft tidsbrist. Lägger den första rösten på Habina, håller senare med Niyama att det är en väldigt lätt röst. Går inte att säga något om vilken sida hon tillhör med så lite att gå på, står som neutral hos mig

Habina Jag reagerade lite på hennes kommentar att det är roligare med en lek utan sior, men kan förstå hur hon menade. Hamnade på tapeten i går och det stod mellan henne och Klara i lynchen, Noterbart är att Klara väljer att inte ens försöka rädda sig själv genom att inte ändra sin röst till Habina, vilket onekligen ser lite konstig ut? Nu är ju Klara varm i ulvakläderna så hon kan mycket väl gjort det för att förvilla, så just det säger väl egentligen inget om Habinas roll. Habina själv ändrar sin typiska förstadagsröst på _CorpseBride_ till Klara för att rädda sig själv.Ett litet öga håller jag på Habina ,men hon får vara neutral tills vidare

Niyama lägger sista rösten på Klara, ändrar den från att ha ha lagt den på Lobelia. Niyama försöker förtvivlat bli misstänkt – det går inget vidare….:p Resonerar vettigt, och finner inget skumt mer än att hon vill vara skum.;) Neutral i min bok tills vidare

_CorpseBride_ Hittade leken sent omsider, och efter att inte ha hunnit igenom leken ordentligt innan röstning så förefaller hon fundera rejält över röstningen och tänkbara scenarion utifrån det. Röstar som nr 3 på Habina , så blir föremål för funderingar om hon kan tänkas ha lagt en räddningsröst på Habina för att rädda Klara? Svårt att veta om det är så, men jag noterar, får vara neutral med ett öga på sig

zassoo ännu en som kommer in med andan i halsen och hon slänger iväg en röst på mig. Jag har uttryckt funderingar kring det att det kan vara ett får som följer en lyamedlem för att visa sig så de inte ska käka henne? Nu hade jag ju samma känsla i förra leken ang zassoo -att hon kunde vara ond fe i det fallet, (och hade dessutom helt fel :o)så kanske är jag fortfarande inte av med de tankarna och det färgar av sig nu.? Behöver se mera av zassoo för att ens våga mig på att tycka något mera om henne

quarter4ever Det är jag:D

Snurrfian Efter lite trassel med mattefel så tycker jag att Snurrfian kommit igen lite. Vrider och vänder och verkar hälsosamt misstänksam mot alla. Men får ändå vara neutral så länge

Dentaku inte heller deltagit särskilt mycket, lägger en uddaröst på Snurrfian, som är svår att tolka, haft en längre lekpaus, så kan vara försiktighet på grund av ringrostighet, eller så döljer det helt andra motiv bakom …. Behöver se mera av hennes tankar för att kunna uttrycka mer åsikter om henne

Paddington verkar som vanligt vettig och resonerar kring lektekniska frågor. En sak som dock slog mig när jag läste om leken är att det är hon och Klara som kommer upp med att det kan vara något konstigt med min ängel/spionfundering. Bara noterar det tills vidare, för det är klart att man får fråga när jag går igång med alla tankar som snurrar till och ibland kan jag bli lite svårföljd i dem också om jag inte riktigt får med alla steg i funderingarna , så vill inte heller dra för stora växlar på det. Röstar en uddaröst på Gabby_Ossi. Tills vidare är hon neutral för mig

LenaH snabb att uppfatta att Klaras röstmotivering på mig kändes lite konstig, och också först att rösta på Klara, så det sammantaget ger henne plus i kanten, det känns osannolikt att hon skulle gjort så vare sig hon var i lyan eller fåret, men vågar ännu inte hålla henne som god utifrån det heller. Men neutral som lutar mot god tror jag att jag vågar mig på att hålla henne iaf.

Gabby_Ossi lägger en 4:e röst på Habina, som mycket väl skulle kunna vara en räddningsröst. Samtidigt har hon ifrågasatt Habina under dagen så det kändes rätt väntat att hennes röst skulle hamna där? Sammantaget har jag sett lite för lite av Gabby_Ossis tankar för att bilda mig en uppfattning om henne,så får återkomma när hon skrivit lite mer.

Lobelia röstar som nr 2 på Habina, och anser att det nog är i de senare rösterna det döljer sig en ulv om någon sådan kan tänkas ha röstat på Habina . Och så kan det mycket väl vara, men det kan också vara ett försök att undgå strålkastarna själv. Tar också upp att det är konstigt att Klara inte försöker rädda sig genom att ändra till Habina- vilket är helt klart intressant! Jag känner att jag sett för lite av Lobelia för att kunna våga sätta henne som något annat än neutral just nu.

bollen__
också snabb att fatta att det var skumt med Klaras röst på mig , och lägger en tredje röst på Klara, vilket jag har svårt att se en i lyan eller för den delen fåret göra i den situationen. Så plus i kanten till henne, men behöver se mera av henne för att kunna hålla henne som något annat än neutral för stunden.

UPPDATERING

Hon är en mamma som ni kan läsa om i Året Runt. Hon skickar mat, kläder och sprit över hela världen, till söner döttrar och exmakar. Hon är verkligen en bragdmamma!
Och då är det förståeligt att hon blir enormt besviken över att stationen ska läggas ned. Hur ska hon nu kunna skicka alla sina paket?

Bragdmamman spelades av bollen__ som var bybo

NattDL 22:00

Jag tycker (precis som jag skrev ovan) att det känns lite för lätt om Klara, Habina och Niyama skulle vara i lyan ihop och jag tror ju inte att de skulle avslöja sig redan DL1, det är alla alldeles för rutinerade för.

Varför bör det finnas en ulv bland de sista som röstade på Habina? Det kan väl dölja sig en ulv i alla röster?
Om lyan ansåg att Klara av körd så vore det väl bättre att försöka skaffa sig alibi än att räddningsrösta? Nog för att försöka räddningsrösta, men inte redan i DL1 varför riskera att avslöja lyan redan då?

Ja det är en vettig tanke tycker jag också när jag nu tänkt ett par varv kring det hela...

UPPDATERING

Hon är en mamma som ni kan läsa om i Året Runt. Hon skickar mat, kläder och sprit över hela världen, till söner döttrar och exmakar. Hon är verkligen en bragdmamma!
Och då är det förståeligt att hon blir enormt besviken över att stationen ska läggas ned. Hur ska hon nu kunna skicka alla sina paket?

Bragdmamman spelades av bollen__ som var bybo

NattDL 22:00
RIP bollen__
Typiskt, en som jag trodde kunde vara god:mad:, och det trodde jag ju rätt i...

Attans. Å andra sidan var det kanske lite väl mycket att hoppas på att ulvarna skulle träffa fåret eller en skyddad roll, troligtvis ängel då.

Med extrem tidsnöd så måste jag få till nåt vettigt redan nu.

Visserligen hade @Gabby_Ossi uttryckt misstankar mot @Habina innan hon la sin röst där men när jag tittar på tiderna så var det lite vagt vid 19-tiden och sen kom Gabby in igen vid 21.45 och då låg Klara redan taskigt till. Jag tror helt enkelt att Gabby försökte rädda vad som räddas kunde och därför la sin röst på Habina. Om sen Gabby är får eller ulv ska jag låta vara osagt men:

LenaH röstar på Gabby_Ossi

För övrigt så vill jag ju att @Niyama ska vara god efter sin röständring igår men som jag ventilerade igår kväll så kan det lika gärna vara ett högt spel från lyan för att hon ska få ett riktigt redigt alibi.

Jag tycker heller inte det är konstigt att @Lobelia tycker att de sena rösterna på Habina är de som ska granskas men själv tycker jag att röst 2 (som Lobelia la) är en aning anmärkningsvärd den också.

Jag kommer kunna läsa lite under dagen men vi vet ju alla att jag helst inte skriver från telefonen. :angel:

Lite snabba funderingar från mig innan jag ska iväg ut i solen.

Jag tänker inte godförklara Habina iom lynchen igår - 5 min innan DL lutade det åt att det skulle bli Habina eller Klara som rök och då KAN lyan ha bestämt sig för att offra en av dem. Det är kanske osannolikt men jag törs inte utesluta det.

Enligt regeln om att lyan kan bete sig hur som helst så vill jag inte heller utesluta att Gabbis röst på Habina(om hon är god då) är ett desperat försök att rädda Klara men det känns oerhört farligt att dra till sig blickarna på det viset. På samma sätt är Niyamas ändringa av röst till Klara nog inte ett sätt att godförklara sig själv, det vore alltför uppenbart. Framför allt vill jag därför hålla Niyama åt det godare hållet.

OM Habina är god skulle jag snarare se någon av de tidigare rösterna på henne som misstänkta och då är det EmmaN, Lobelia, och _CorpseBride_ som behöver tittas på. På samma sätt skulle enligt tidigare resonemang det vara de tidigare rösterna på Klara som var suspekta men då är problemet att de kom från bollen_, som är bevisat god, och Habina - inte så märkligt att försöka rädda sig själv. De övriga rösterna på Klara kom från LenaH och quarter4ever och eftersom jag tror att lyan nog la en röst på Klara så tänker jag titta lite extra även på dessa.

Vad gäller övriga så törs jag inte dra några slutsatser. Jag la själv en tidig uddaröst och tycker nog inte att det är jättemärkligt att man i slutet vill vara försiktig med att ingå i ett drev.

Men som vanligt är alla misstänkta!

Hittar ingen som utmärkt sig mer och tycker ändå Habinas utpekande av någon som får känns långsökt. Vill man ha en enkel BOP tycker jag det ligger närmare till hands att misstänka ulvighet, därför tror jag det ligger något mer bakom.
Gabby_Ossi röstar på Habina
Jag har nog helt missat det, men vad betyder BOP? :o:p

Har nu läst igenom leken i sin helhet och har en del tankar;

Habina –röstade jag på igår pga hennes kommentar angående att det är roligare att leka utan sior, såhär i efterhand reagerar jag även på hennes tunna röst på _corpsebride_. Dock finns det inte mycket att gå på vid DL1 och den rösten behöver absolut inte säga någonting men ett öga fortsätter jag att hålla på Habina. Angående svarta fåret tänker jag nog snarare att det borde försöka visa sig för ulvarna, inte hålla sig i bakgrunden.

Niyama –Skriver att hon vill bli lite misstänkt och har en diskussion med Paddington där hon försöker förklara sig. Vågat att skriva så såhär i början när det inte finns så mycket skumt att gå på. Dock förstår jag vad det kommer ifrån och behöver inte betyda något. Lyfter en klok tanke om att Habina inte borde vara får i och med röstningen. Då borde Habina inte försökt rädda sig själv i och med vinstvillkoren (fåret behöver inte ”dö” för att onda ska vinna).

_Corpsebride_ - Har tydligen undgått mig helt när jag läst igenom leken igen så behöver nog göra en granskning av hennes inlägg innan jag skriver något här.

Zassoo – röstar på Q i första DL med ungefär samma motivering som Klara. Döljer sig en till ulv här? Om Q är god så finns det en möjlighet och jag skulle vilja hålla Q lite åt det goda hållet pga Klaras röst där.

Quarter4ever – Som vanligt, många kloka tankar från Q. Var den första att reagera på Habinas uttal om att det är roligt att leka utan sior. Skriver sedan att det är ett bra försprång för de goda i denna lek i och med att lyan vet om varandra. Jag håller med om det men flertalet andra tycker inte att det stämmer. Skriver och funderar en del kring ängeln som några reagerar på, jag vet inte om det behöver betyda något. Jag tror att Q är ärlig i sitt försvar då jag tror mig minnas att hon ofta gör ingående analyser av det mesta, oavsett roll. Röstar på den onda Klara. Klara röstar på Q, när vi nu vet att Klara var ond, skulle det kunna betyda att Q är god? Vill gärna tro det iallafall.

Snurrfian – har skrivit mycket om fåret och även röstat på Lobelia för att hon kan vara fåret för att hon lyfter upp det till ytan. Jag tycker dock att Snurrfian gjort precis detsamma. Kan det dölja sig ett får här kanske? Eller en ulv...

Dentaku – Reflekterar över att jägaren är en roll som ulvarna hoppas få ut snabbt men den kan ju lika gärna ta med en ond i fallet sas. Men det kan ju vara svårare att ha koll på onda nu i början och då kan det ändå gynna de onda att få ut jägaren snabbt. Kommer med en del bra tankar, inte skrivit något särskilt misstänkt hittills och hålls som neutral sålänge.

Paddington – Har tydligen också undgått mig helt när jag läst igenom leken igen så behöver nog göra en granskning av inläggen innan jag skriver något här.

LenaH – la första rösten på den onda Klara med en fullgod motivering för första DL. För tillfället håller jag henne lite åt det goda hållet då jag inte tror att hon skulle lagt en förstaröst på en kollega. Lägger en tidig röst på Gabby_Ossi idag med motivering att hon la en räddningsröst på Habina i gårdagens DL. Jag har svårt att tro att en ulv skulle göra det i första DL. Hade väl varit smartare att skaffa sig alibi genom att rösta på Klara som såg ut att få många röster? Förstår dock rösten i och med tidsbristen som hon aviserat.

Gabby_ossi – röstar sent på Habina och ett par tycker att hennes röst skaver mycket och verkar vara en räddningsröst. Klara hade fyra röster när Gabby_ossi röstade på Habina. Är det inte lite väl utstickande att göra det som räddningsröst? Att göra att det står lika när Klara redan har fler röster. Jag hade inte vågat det men det säger ju inte så mycket då jag inte spelat så mycket.

Lobelia – röstar på Habina efter mig. Klara hade också en röst när Lobelia röstade på Habina. Skulle kunna vara ett försök att få fler röster till Habina för att rädda Klara men det behöver inte vara så. Försöker lägga fokus på de senare rösterna på Habina men jag tycker att alla röster bör granskas om Habina visar sig vara god. Men i och med att det borde finnas en ulv gömd bland rösterna på Habina tycker jag inte att bara de sista rösterna ska granskas. Lobelia noterar att Klara inte ändrar sin röst för att försöka rädda sig, väldigt intressant. Vad betyder det?!

Ska granska Paddington och _CorpseBride_ nu.

På Habina röstade EmmaN, Lobelia, jag och Gabbi.

Min egen röst vet jag ju att den grundades på att jag inte ens hunnit läsa vad som hänt i leken och på sida tre vad Habinas uttalande det enda jag kunde hitta som jag kunde gå på.

Dock så är jag faktiskt lite osäker på de andra tre. När jag har läst igenom leken så har både Emma, Lobelia och Gabbi gått lite under min radar och inte synts så mycket. Har för mig att jag reagerade lite på något Lobelia skrev någon gång (får gå tillbaka och titta på det).
Det känns dock osannolikt att alla de övriga tre skulle vara onda. Visst skulle det kunna vara ett sätt att komma undan lite, men det känns i slutändan alldeles för risky.

Emma lade första rösten på Habina så hon känns mest neutral. Visst kunde hon inte veta att fler skulle hänga på. Men ja, det känns som att jag inte kan säga varken bu eller bä om hennes röst riktigt.

Lobelia däremot lägger en andra röst på Habina. I det läget gör det att Habina blir den första som får två röster. Svårt att säga så mycket om detta också, men det gör att leken tar en vändning iaf. Klara har då fått en röst på sig, så det skulle kunna vara ett sätt att försiktigt rädda lite.

Gabbys röst känns intressantast utöver Lobelias. Hon gör att det blir jämt mellan Habina och Klara. Men det känns väldigt riskabelt av en ulv att göra en så tydlig räddning. Jag skulle väl snarare tänka att det skulle kunna vara fåret som hoppar in och försöker göra en tackling isf. Men ja, som sagt, säker på något är jag inte.

Intressant att du noterar att folk kan gått under radarn till DL1. Dels har du själv inte varit så värst aktiv så att du ens kunnat ha på radarn (ingen kritik bara en observation) enligt dig själv har du knappt läst leken. Jag får inte ihop det om du inte läst betydligt mer och noggrannare än du förespeglar alternativt är i en lya som kan uppdatera dig. Du reagerade dessutom på Habina och då är det rimligt att du inser att andra gjort det och att kolla upp hur folk röstat går snabbt. Du var heller inte i extrem tidsbrist när du röstade hela 5 minuter till godo :)

Okej, har nu gått igenom Paddingtons inlägg:
Paddington – För en diskussion med Klara om vem som är först att skriva i leken. Gör det första sammandraget av vad som hänt, dock hade det hänt ungefär ingenting då. Är tillsammans med Klara drivande i inläggen mot Q som handlar om ängeln. Noterbart att flertalet av Paddingtons inlägg i början har kopplingar till Klaras. Dels vem som var först, sedan om att Paddington är leksugen och sist om Quarter4evers inlägg om ängeln. Kommer med ett till sammandrag som är lite mer matnyttigt då det hänt lite mer i leken. I sitt röstinlägg nämner hon att Habina fått lite lätta röster och snacket om Q. Jag tycker det är lite anmärkningsvärt att det inte står någonting alls om Klara här som även hon hade fått röster på sig om än kanske inte lika lätta. Funderar till slut över varför Klara inte ändrade sin röst till Habina. Vad säger detta mig egentligen? Det måste jag fundera vidare på. Kan det gömma sig en ulvkollega i Paddington eller kanske ett svart får som verkligen försökt visa sig för Klara och ulvkollegorna?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka