lite tankar från mig så här innan NattDL ifall jag inte får chansen att uttrycka dem efteråt.....
EmmaN ganska anonym i går, verkar ha haft tidsbrist. Lägger den första rösten på Habina, håller senare med Niyama att det är en väldigt lätt röst. Går inte att säga något om vilken sida hon tillhör med så lite att gå på, står som neutral hos mig
Habina Jag reagerade lite på hennes kommentar att det är roligare med en lek utan sior, men kan förstå hur hon menade. Hamnade på tapeten i går och det stod mellan henne och Klara i lynchen, Noterbart är att Klara väljer att inte ens försöka rädda sig själv genom att inte ändra sin röst till Habina, vilket onekligen ser lite konstig ut? Nu är ju Klara varm i ulvakläderna så hon kan mycket väl gjort det för att förvilla, så just det säger väl egentligen inget om Habinas roll. Habina själv ändrar sin typiska förstadagsröst på _CorpseBride_ till Klara för att rädda sig själv.Ett litet öga håller jag på Habina ,men hon får vara neutral tills vidare
N
iyama lägger sista rösten på Klara, ändrar den från att ha ha lagt den på Lobelia. Niyama försöker förtvivlat bli misstänkt – det går inget vidare….

Resonerar vettigt, och finner inget skumt mer än att hon vill vara skum.

Neutral i min bok tills vidare
_CorpseBride_ Hittade leken sent omsider, och efter att inte ha hunnit igenom leken ordentligt innan röstning så förefaller hon fundera rejält över röstningen och tänkbara scenarion utifrån det. Röstar som nr 3 på Habina , så blir föremål för funderingar om hon kan tänkas ha lagt en räddningsröst på Habina för att rädda Klara? Svårt att veta om det är så, men jag noterar, får vara neutral med ett öga på sig
zassoo ännu en som kommer in med andan i halsen och hon slänger iväg en röst på mig. Jag har uttryckt funderingar kring det att det kan vara ett får som följer en lyamedlem för att visa sig så de inte ska käka henne? Nu hade jag ju samma känsla i förra leken ang zassoo -att hon kunde vara ond fe i det fallet, (och hade dessutom helt fel

)så kanske är jag fortfarande inte av med de tankarna och det färgar av sig nu.? Behöver se mera av zassoo för att ens våga mig på att tycka något mera om henne
quarter4ever Det är jag
Snurrfian Efter lite trassel med mattefel så tycker jag att Snurrfian kommit igen lite. Vrider och vänder och verkar hälsosamt misstänksam mot alla. Men får ändå vara neutral så länge
Dentaku inte heller deltagit särskilt mycket, lägger en uddaröst på Snurrfian, som är svår att tolka, haft en längre lekpaus, så kan vara försiktighet på grund av ringrostighet, eller så döljer det helt andra motiv bakom …. Behöver se mera av hennes tankar för att kunna uttrycka mer åsikter om henne
Paddington verkar som vanligt vettig och resonerar kring lektekniska frågor. En sak som dock slog mig när jag läste om leken är att det är hon och Klara som kommer upp med att det kan vara något konstigt med min ängel/spionfundering. Bara noterar det tills vidare, för det är klart att man får fråga när jag går igång med alla tankar som snurrar till och ibland kan jag bli lite svårföljd i dem också om jag inte riktigt får med alla steg i funderingarna , så vill inte heller dra för stora växlar på det. Röstar en uddaröst på Gabby_Ossi. Tills vidare är hon neutral för mig
LenaH snabb att uppfatta att Klaras röstmotivering på mig kändes lite konstig, och också först att rösta på Klara, så det sammantaget ger henne plus i kanten, det känns osannolikt att hon skulle gjort så vare sig hon var i lyan eller fåret, men vågar ännu inte hålla henne som god utifrån det heller. Men neutral som lutar mot god tror jag att jag vågar mig på att hålla henne iaf.
Gabby_Ossi lägger en 4:e röst på Habina, som mycket väl skulle kunna vara en räddningsröst. Samtidigt har hon ifrågasatt Habina under dagen så det kändes rätt väntat att hennes röst skulle hamna där? Sammantaget har jag sett lite för lite av Gabby_Ossis tankar för att bilda mig en uppfattning om henne,så får återkomma när hon skrivit lite mer.
Lobelia röstar som nr 2 på Habina, och anser att det nog är i de senare rösterna det döljer sig en ulv om någon sådan kan tänkas ha röstat på Habina . Och så kan det mycket väl vara, men det kan också vara ett försök att undgå strålkastarna själv. Tar också upp att det är konstigt att Klara inte försöker rädda sig genom att ändra till Habina- vilket är helt klart intressant! Jag känner att jag sett för lite av Lobelia för att kunna våga sätta henne som något annat än neutral just nu.
bollen__ också snabb att fatta att det var skumt med Klaras röst på mig , och lägger en tredje röst på Klara, vilket jag har svårt att se en i lyan eller för den delen fåret göra i den situationen. Så plus i kanten till henne, men behöver se mera av henne för att kunna hålla henne som något annat än neutral för stunden.