Jag känner att jag är helt snurrig i huvudet, det har varit en tuff dag på jobbet som tagit mer på mig än jag skulle önska. Skall försöka sammanfatta lite tankar från gårdagens röstning, men när jag läst ikapp det som skrivits idag är jag inte helt säkert på att jag förstod ens hälften...

So have some mercy (kom inte på vad det heter på svenska) with me...
De som röstade på en ulv var: LenaH, Quarter4ever, Niyama (hoppar över bollen__ som vi vet var god och mig själv, jag vet ju min roll).
De som röstade på mig var: EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_, Gabby_Ossi
De som röstade på övrigt löst folk (med namn inom parantes): Dentaku (snurrfian), Klara (quarter4ever), Snurrfian (lobelia), Paddington (gabby_Ossi), Zassoo (quarter4ever).
F
örst och främst. Jag är väldigt misstänksam mot lobelia. Dels för att hon lade andra rösten på mig, en väldigt enkel röst för en ulv att lägga. Hon lägger den 21:50 och tror kanske inte ens att det skall bli fler röster på mig, utan att hon skall kunna komma undan smidigt utan att någon lägger märke till henne. När jag blir konfunderad över varför jag skall få röster på mig och börjar misstänka att lobelia kan vara ulv biter hon direkt tillbaka med:
Jag har inte misstänkt personer för att de röstat på mig sedan jag var nybörjare, dvs innan lobelia började leka. Jag tror hon får lite koppen-vibbar och bestämmer sig för att göra något lättsamt av det. Men det sticker REJÄLT i mina ögon. Så just nu, tills motsatsen är bevisad, är lobelia på min ond-sida. Jag har även noterat att hon försöker dra uppmärksamhet till de som röstade på mig efter henne.
LenaH kan jag tänka mig är ulv, får eller god. Vilket som. När hon lägger rösten på Klara var läget väldigt splittrat och vem som helst hade nästan kunnat åka. Samtidigt noterade LenaH direkt det skumma Klara gjorde, vilket får mig att ändå vilja lägga henne något mer åt det goda hållet. Något.
Quarter4ever blir jag lite fundersam över om hon skulle kunna vara ulv. Hon lägger förvisso sin röst på klara, men det är när det står 3-2 till mig, så hon kanske vågade sig på ett alibi? Låter nog quarter4ever få vara neutral så länge, men jag är mycket fundersam över henne. Att Klara röstade på henne är inte heller så hjälpsamt, det kan vara ett alibi eller så är quarter4ever god...
Niyama har jag nämnt tidigare att jag tror hon är god, baserat på att hon räddade mig från att bli lynchad. Viss risk finns det förstås att hon är ulv och tror att jag är får, men samtidigt har jag väldigt svårt att se att hon som ulv skulle rädda ett får... Så till 99 % vill jag nog säga att hon är god.
Fast absolut inte så god att hon är ätbar, nä hon smakar jätteäckligt! 
EmmaN vet jag inte alls vad jag skall göra med och detsamma gäller
_CorpseBride_ så de får fortsätta vara neutrala.
Gabby_Ossi är förstås intressant, men frågan är om två ulvar (lobelia + gabby_ossi) skulle gå ihop och försöka rädda Klara redan dl1? Av de två tror jag än så länge mer på lobelia som ulv, så gabby_ossi får vara lite på gränsen och vackla.
Dentaku har jag kvar på neutralsidan, törs varken säga bu eller bä. Hon röstade på
snurrfian, som jag tyckte hade en vettig röst på lobelia. Hade jag inte varit så upptagen med att själv överleva lynch, så hade jag försökt resonera lite mer med snurrfian kring lobelia. Jag vill därför ha snurrfian liiite mer åt goda sidan, även om en ulvkollega förstås skulle kunna alibirösta.
Paddington och
Zassoo tänker jag medvetet inte prata om. För jag vet inte vad jag skulle prata om då.