Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Samtidigt kan man ju fundera över varför Klara inte ändrade rösten till Habina....

Det känns mindre sannolikt med en får-roll för Habina, det håller jag med om men jag vågar inte friskriva henne helt från lyan än. Habina har väl inte lekt på ett tag och Klara har varit med i flera lekar och klarat sig länge? Det gör väl att alla har en tendens till att vilja låta Habina vara kvar längre och eftersom alla numera är väldigt misstänksamma mot Klara så kanske lyan valde att på detta sätt offra Klara och samtidigt ger det ju Habina ett väldigt bra alibi. Det är ju bättre med någon i lyan som folk gärna vill se positivt på än någon som har mycket misstankar redan från början.

Niyama brukar reagera om hon tycker det kommer in flera snabba röster och det blir ngt hon tycker liknar drev så det tycker jag inte säger något om hennes roll, och på något sätt känns det alldeles för enkelt att lyan skulle bestå av Klara, Habina och Niyama....

Merparten av rösterna i lynchen lades sista 5 minutrarna, visst finns det en aning tid att planera men jag har svårt att se att lyan tillsammans planerade att offra någon och sedan lyckas realisera det. Detta innebär också att Klara Habina och Niyama skulle sitta i lyan och som du själv konstaterar så känns det inte så troligt. Det är verkligen att blotta sig.

Jag tycker (precis som jag skrev ovan) att det känns lite för lätt om Klara, Habina och Niyama skulle vara i lyan ihop och jag tror ju inte att de skulle avslöja sig redan DL1, det är alla alldeles för rutinerade för.

Varför bör det finnas en ulv bland de sista som röstade på Habina? Det kan väl dölja sig en ulv i alla röster?
Om lyan ansåg att Klara av körd så vore det väl bättre att försöka skaffa sig alibi än att räddningsrösta? Nog för att försöka räddningsrösta, men inte redan i DL1 varför riskera att avslöja lyan redan då?

Min spontana tanke var att det måste vara en ulv bland rösterna, jag vet givetvis inte, men det känns ganska troligt att någon ulv försökt räddningsrösta. Jag vet ju min roll och jag inte gjort det. Den första rösten kan vara vilket som, medan de sista har lagts så pass sent när det varit så pass många röster att de som lagt dem rimligen borde gissat att de kan vara avgörande. Jag kan ha helt fel, men om jag inte hittar något mer misstänkt så vill jag gärna syna.

_CorpseBride_ - Lägger sin röst på Habina då CB enligt henne själv inte hinner läsa igenom hela leken när rösten ska läggas. Någon skrev att det även kunde vara så att lyan aviserade till CB om att rösta på Habina. Tycker att det var spännande att det var jämnt mellan Klara och Habina. Kan du förklara vad som var spännande med det? @_CorpseBride_ ? :) Jag håller med CB om att det eventuellt kan finnas en ulv bland rösterna på Habina för att rädda Klara, det kan ju lika gärna vara CB själv dock. Gör noggranna utläggningar angående röstningen. Angående rösterna på Klara håller jag med om det mesta. I inlägget om rösterna på Habina granskar CB min, Lobelias och Gabbi_ossis röster. Noterbart dock att det inte måste vara så att CB enbart hunnit till sida 3 utan vill få oss att tro det för att komma undan radarn. Känns ändå som ett ärligt sökande efter ulvar i inläggen som granskar röstningen.

Jag sitter och nojar för att jag just har räddat en ond, men då kanske jag i alla fall lyckas bli lite misstänkt :laugh:
Hur skulle du kunna bli misstänkt för att ha räddat en ond? Okej så småningom om Habina visar sig vara ond, men det är inget som kommer att uppdagas direkt.

Men alltså.. Jag kanska är trött och trög nu.. Men varför vill du vara misstänkt @Niyama? Och tror du verkligen att Niyama är helt god pga att hon inte röstade på dig @Habina? Jag tänker att en udda röst kan ju lika gärna en ond som en god lägga för att undvika rampljuset. Är jag ute och svävar för jag fattar inte? :p

Nä, jag lutar åt att niyama är god för att hon istället röstade på ulven klara. Dvs hon räddade mig från att bli lynchad. Har svårt att se en ulv göra det...

Finns det någon anledning att du glömde bort mig och min röst på Gabbi? :angel:

Haha jaha jag lyckades glömma någon iaf! :p
Tcha, när jag tittar på den nu får jag en fråga i huvudet, varför var du säker på att Habina inte var fåret? Utveckla gärna det.
När du lägger din röst har klara 4 röster och Habina 3, vilket skulle kunna vara att du inte vill sticka ut och rädda kollegan, men också ett bevis på att du inte visste om Klaras roll och gick på vad du tyckte var mest misstänkt.

Intressant att du noterar att folk kan gått under radarn till DL1. Dels har du själv inte varit så värst aktiv så att du ens kunnat ha på radarn (ingen kritik bara en observation) enligt dig själv har du knappt läst leken. Jag får inte ihop det om du inte läst betydligt mer och noggrannare än du förespeglar alternativt är i en lya som kan uppdatera dig. Du reagerade dessutom på Habina och då är det rimligt att du inser att andra gjort det och att kolla upp hur folk röstat går snabbt. Du var heller inte i extrem tidsbrist när du röstade hela 5 minuter till godo :)

Jag menar att ni undgått mig när jag läst igenom leken, när jag skriver mina längre inlägg efter dl har jag hunnit komma ikapp och läsa allt. ;)
När jag la min röst hade jag dock inte hunnit längre än till sida 3. Jag ville hellre lägga en röst på något jag fann misstänkt än att hoppa in senare i leken, utan koll på vad som hänt, och bara rösta på någon utifrån hur andra hade röstat.

_CorpseBride_ - Lägger sin röst på Habina då CB enligt henne själv inte hinner läsa igenom hela leken när rösten ska läggas. Någon skrev att det även kunde vara så att lyan aviserade till CB om att rösta på Habina. Tycker att det var spännande att det var jämnt mellan Klara och Habina. Kan du förklara vad som var spännande med det? @_CorpseBride_ ? :) Jag håller med CB om att det eventuellt kan finnas en ulv bland rösterna på Habina för att rädda Klara, det kan ju lika gärna vara CB själv dock. Gör noggranna utläggningar angående röstningen. Angående rösterna på Klara håller jag med om det mesta. I inlägget om rösterna på Habina granskar CB min, Lobelias och Gabbi_ossis röster. Noterbart dock att det inte måste vara så att CB enbart hunnit till sida 3 utan vill få oss att tro det för att komma undan radarn. Känns ändå som ett ärligt sökande efter ulvar i inläggen som granskar röstningen.

När jag hade hunnit läsa igenom hela leken skrev jag att det var spännande att det blev drev mot Habina och Klara. Dels för att jag blev förvånad då jag läste att Habina hade röstat på mig och insåg att faktiskt fler hade röstat på henne då jag kom så långt. Men också att det var två uppe till lynch. Alltså intressant varför just de två var uppe och iom att Klara visade sig vara ulv, om det kunde ha varit något försök till räddningsaktion då också. Hänger du med i mitt resonemang? :)

När jag hade hunnit läsa igenom hela leken skrev jag att det var spännande att det blev drev mot Habina och Klara. Dels för att jag blev förvånad då jag läste att Habina hade röstat på mig och insåg att faktiskt fler hade röstat på henne då jag kom så långt. Men också att det var två uppe till lynch. Alltså intressant varför just de två var uppe och iom att Klara visade sig vara ulv, om det kunde ha varit något försök till räddningsaktion då också. Hänger du med i mitt resonemang? :)
Japp! Tack för klargörandet, blev lite nyfiken :D

Hur skulle du kunna bli misstänkt för att ha räddat en ond? Okej så småningom om Habina visar sig vara ond, men det är inget som kommer att uppdagas direkt.

Om jag minns rätt skrev Niyama detta innan uppdateringen kom - dvs hon visste inte om hon hade gjort rätt genom att ändra sin röst. Dock med facit i hand så har du ju helt rätt: vi vet inte helt säkert om Niyama räddade en ond eller god förrän vi får veta Habinas roll.

Idag ska jag försöka vara lite mer aktiv :p Det blev verkligen panik igår och nu när jag faktiskt har läst hela leken :angel: så skulle jag nog inte lagt min röst på Q men igår blev det så. Nu när jag läst Q:s inlägg ordentligt så beter hon sig precis som vanligt tycker jag - ingenting att anmärka på i dagsläget vad gäller teoriandet. Men jag ville få iväg en röst, tycker det är tråkigt när folk missar röstningen nämligen eftersom det blir svårare för övriga spelare då.

Så - med det sagt ska jag försöka bena ut lite vad jag tänker om det som hänt hittills.

Habinas röst på CB ser jag helt klart som en förklädd BOP. Som någon annan var inne på så är jag tveksam till att Habina skulle försöka signalera att hon är fåret såpass öppet och såpass övertydligt. Så njae, den rösten lägger jag inte så mycket vikt vid. Att hon sedan försökte rädda sig själv - det är väl ganska naturligt i den sitsen hon var i. Däremot vet jag inte riktigt vad jag tycker om att hon verkar tro att ulvarna var ute efter just henne - speciellt som de inte kan veta hennes roll (om hon är god (eller fåret)) redan innan första DL... Vad försöker hon insinuera?

Gabbys röst på Habina då... Gabby hade teoriat en del om Habina redan tidigare under dagen så jag var inte speciellt förvånad över att rösten till slut hamnade där. Men rösten jämnar också ut mellan Habina och ulven Klara. Vilket även var fallet när CB röstade på Habina och jämnade ut siffrorna. Om man nu funderar kring räddningsaktioner av ulvar eller fåret. Däremot så vill jag inte godförklara Habina ännu, baserat på gårdagen.

Jag skulle nog vilja hålla Q lite åt det godare hållet efter att Klara röstat på Q... Jag tror det i alla fall. Jag tänker att det förvisso ger lite alibi för Q ifall de skulle vara ulvar ihop, men sätter samtidigt onödigt mycket fokus på Q. Om man tänker sig ett scenario där Q är fåret.... Nä det tror jag knappast, varför skulle fåret försöka visa sig för lyan genom att lägga en andraröst på en ulv :confused: Så just nu lutar Q lite mer mot god, men vi får se.

Just ja, det var någon som funderade kring om jag skulle vara fåret - baserat på att jag följde Klara och la en likadan röst. När jag la min röst hade jag inte sett hur någon hade röstat (förutom Habinas första röst på CB). Noterade bara röstlistan och insåg att jag inte ville rösta på varken Habina eller Klara i och med att jag inte läst leken och inte hade koll (dvs jag ville inte lägga en avgörande röst på chans). Så det blev en panikartad motivering och en röst på Q.

EmmaN - Hittat leken, funderar kring spioninfon, tycker det är skönt med en rollmässigt enklare lek. Håller med Q i hennes resonemang kring sior och spioninfo. Håller med Q om att det är fördel onda att det inte finns så mycket info. Men tycker att LLs justering av vinstvillkoret gör det mer jämnt.

Habina - Hittat leken och tycker att det ska bli skönt med en lek utan twister. Räknar på antal onda och konstaterar att om leken fortsätter efter att det antalet lynchats så finns det fler ulvar. Tycker det är roligt med en lek där det inte finns så mycket information (inga sior), funderar över vinstvillkoren. Tycker inte det är prio att få ut fåret. Nu vet vi ju att LL gjort fel där, goda behöver inte få ut fåret för att vinna. Grillar, tittar på hästar och sover. :cautious: Förstår att Q reagerar på det hon skrivit, förklarar att det är kul med en lek där alla måste fundera lite mer. Tycker det är bra att det inte finns en siare som alla håller utkik efter dag två och följer. Känner sig säker på att spionen får veta vem som är ängel (det beror ju på om ängeln skyddar sig själv, vilket väl i och för sig är rätt troligt). Skulle påstå dig vara god även om hon var ond. Kort summering av vad som hänt och lite DL-ångest. Röstar på CB eftersom CB inte hittat leken och då borde vara fåret. (Typ)
Niyama - Hittat leken på sidan 2. Skyller det på Qs frånvaro. :p

_CorpseBride_

zassoo -
Hittat leken och umgåtts med familjen.

quarter4ever - Hittat leken. Funderar över antalet ulvar, frånvaron av sior samt vilken spioninfo som kan dyka upp. Noterar att Snurrfian är dålig på att räkna. Grillar och spelar boule. Håller alla som onda tills motsatsen bevisats. Ifrågasätter ifall Gabby tycker att en sparsmakad lek är roligare för att det är annorlunda än vanligt eller för att det kan tänkas gagna den onda sidan. Tycker det är bra att Niyama puttat upp leken. Funderar på om LenaH inte fått sin roll. Vill inte ta på sig ansvaret för att hålla leken på förstasidan. Reagerar på att Habina tycker att det är roligt med en lek utan sior. Tycker det är stor skillnad när man ska lägga pussel om man vet hur många ulvar det är och att det är jobbigt när det är fler än man trodde. Ställer sig frågande till Habinas resonemang om roligare lek utan sior. Gissar på att hon menar att leken inte ska vara för lätt. Hittar ingen extrainfo för de onda i rollistan och tycker att onda har ett försprång som vet hur många dom är och bara behöver komma på vem det svarta fåret är så de kan undvika att lyncha eller käka det. Hoppas ändå att de onda ska rösta ut eller käka fåret. Tycker Dentaku har intressanta tankar kring jägaren, men tycker att det lika gärna kan vara en ond som en god som jägaren tar med sig när den dör. Frågar hur Dentaku tycker att de goda ska skydda jägaren när egentligen ingen kan räkna ut vem det är, utom möjligen ängeln och spionen. KOmmer fram till att ängeln kan få information om goda spelare, vid misslyckat käk vet ju ängeln vem den har skyddat och den borde vara god. Eller möjligen får. Tycker att ängeln kan få hjälp av spionen att klura ut ett och annat om ängeln kan komma på vem som är spionen. Här hänger jag inte med helt hur hon menar. Om någon, vem som helst, klurar ut vem som är spionen kanske den kan få lite hjälp, det är väl inget specifikt för ängeln?

Snurrfian - Börjar med att rätta Paddi genom att tala om att hon inte var först. ;) Ger sig på att räkna på rollfördelningen och avslöjar att matte inte är hennes starka sida. Prioriterar husfix före ulvlekar. ;) Kort summering där hon håller med Dentaku att det inte är så stor fördel för ulvarna. Goda sidan har ju tvillingarna som känner till varandra. Och siaren (men jag tror hon menar spionen) som får lite info, medans ulvarna inte får någonting.

Dentaku - Hittat leken och flaggar för låg aktivitet. Resonerar kring antal ulvar och att det inte borde stämma med antal namngivna i rollistan. Tackar Lobelia för att hon påpekar att spionen får veta vem ängeln skyddar. Orolig för att det inte finns några sior, funderar över om ulvarna får någon extrainfo. Håller inte med Q om att det är så "bara" för de onda att hitta fåret. Tycker att jägaren är en intressant roll och att det borde vara fördel de onda att få ut den tidigt. Tycker goda sidan ska skydda jägaren. Resonerar att det är större risk att jägaren väljer en god i början att ta med sig om den dör eftersom goda är fler. Frånvaron av sior gör det svårt för goda sidan att veta vem de ska skydda. Tycker att ulvarna har ju inte mer information dom. Funderar på om jägaren måste välja någon eller kan låta bli. Har glömt bort att ängeln kan få information om de hon valt att skydda vid misslyckat käk.

Klara - Jag själv.

Paddington -
Först med att hitta leken. Nåja, andra-först. ;) Diskuterar spioninfo och gör en sammanställning över vad som hänt än så länge.

LenaH - Hittat leken, men glömt att avisera sin närvaro. Har fått sin roll men vill inte skriva från mobilen. Konstaterar att det är tur att ulvarna inte är lika många som är namngivna i rollistan. Men att det skulle vara lätt att hitta ulvar om så var fallet. Flaggar för dålig aktivitet tis-ons. Hjälper LL att fixa vinstvillkoret i lekstarten.

Gabby_Ossi - Tycker också att det ska bli roligt med en lite enklare lek. (rollmässigt).

Lobelia - Frågar Q varför en mer tydlig namngivning av ulvarna skulle ändra på att alla är onda tills motsatsen bevisats. Klurar också hon på spioninfon. Att spionen får veta vem ängeln skyddar och en aning mer.

bollen__ - Hittat leken

Jag försöker titta lite på Klaras funderingar om det kan tänkas ge något, det som slår mig direkt är att hon har skrivit mest om Habina och Q som jag håller åt det godare hållet efter gårdagens lynch, även om jag inte vågar säga att de är goda... ;) Men hennes sätt att skriva gör att jag sätter dem än mer åt det godare hållet för det skulle vara lite knepigt om en kollega skulle lyfta sina kollegor till första dl på det sättet. Men återigen, inget är spikat i sten, jag litar inte ett dugg på Klara även om hon är lynchad... :cautious:

Sen funderar jag lite över de som hon egentligen inte skriv om så mycket alls, men där finns Bollen_ som visade sig vara bybo så jag vet inte om den funderingen ger så mycket egentligen.

Jag försöker titta lite på Klaras funderingar om det kan tänkas ge något, det som slår mig direkt är att hon har skrivit mest om Habina och Q som jag håller åt det godare hållet efter gårdagens lynch, även om jag inte vågar säga att de är goda... ;) Men hennes sätt att skriva gör att jag sätter dem än mer åt det godare hållet för det skulle vara lite knepigt om en kollega skulle lyfta sina kollegor till första dl på det sättet. Men återigen, inget är spikat i sten, jag litar inte ett dugg på Klara även om hon är lynchad... :cautious:

Sen funderar jag lite över de som hon egentligen inte skriv om så mycket alls, men där finns Bollen_ som visade sig vara bybo så jag vet inte om den funderingen ger så mycket egentligen.

Haha förlåt men ibland skriver du bara så roligt snurris! Måste bara påpeka det! Jag litar inte heller på Klara! ;) :rofl:

Jag ska sätta mig och kika lite mer på alla nu, eller iaf dem jag utifrån tidigare inlägg är lite mer fundersam över. Återkommer.

Paddington verkar som vanligt vettig och resonerar kring lektekniska frågor. En sak som dock slog mig när jag läste om leken är att det är hon och Klara som kommer upp med att det kan vara något konstigt med min ängel/spionfundering. Bara noterar det tills vidare, för det är klart att man får fråga när jag går igång med alla tankar som snurrar till och ibland kan jag bli lite svårföljd i dem också om jag inte riktigt får med alla steg i funderingarna , så vill inte heller dra för stora växlar på det. Röstar en uddaröst på Gabby_Ossi. Tills vidare är hon neutral för mig
Jag satt och funderade lite på samma sak, hon verkar vilja följa Klara i hennes funderingar men när sen drevet gick mot Klara och Habina så lägger hon en udda röst istället. @Paddington hur tänker du runt Q idag?

Som jag sagt tidigare så är Lena, Q, Bollen (numera död), Habina och Niyama inte högst upp på min misstankelista just nu. Får väl se hur det utvecklar sig men jag har hittills inte reagerat på något från dem och sätter dem därför som neutrala. Tycker även att deras röster på Klara kändes förståeliga.

Sedan har jag funderat lite över de andra som röstade på Habina. Emma, Lobelia och Gabbi.
Tycker som sagt att Emmas röst inte går att säga så mycket om. Kan vara såväl en god som en ond som lägger en sådan röst. Emma och Snurris kommenterar att Paddan var med på Klaras spår mot Q igår. Jag har inte reagerat på Paddan hittills så får kolla på det. Överlag så reagerar jag inte direkt på någonting med Emma, hon känns väldigt försiktig och nämner någon gång också att ulvlekar är nytt för henne vilket skulle förklara detta. Emma känns neutral för mig hittills.

Lobelia skriver dock ibland på ett sätt som får mig att reagera lite. Vet inte om detta bara är hennes spelstil, men ibland får jag känslan av att hon vill sprida lite misstankar omkring sig.

Hon skriver i början ett inlägg om att hon tycker att Qs funderingar om ängeln är märkligt, så även snurrfians misslyckade matematikkunskaper och Habinas röstmotivering. Jag tycker att detta känns som lite löst spridda misstankar. Eftersom att Klara kom med konstiga teorier om att Q funderat runt ängeln känns det lite olustigt att Lobelia nämner detta i samma spår som Klara. Snurrfian och Habina känns också som lätta offer här att haka på och ifrågasättandet av Habinas teori om att jag skulle kunna vara svart får för att jag inte hittat leken än känns också olustigt eftersom att jag tycker att det var en väldigt tydligt förklädd BOP. Röstar sedan på Habina utifrån teorin att hon tycker att hennes röst är konstig. Lobelia vänder sedan efter röstningen och menar att Habina skönk på hennes misstankelista, men skriver sedan att det kan ha varit två onda uppe mot varandra och får därmed igång nya misstankar mot Habina. Hon skriver sedan att Niyama och Habina kan ha skaffat sig ett superalibi. Och att minst en av mig och Gabbi borde vara en ulv (de sista som röstade på Habina). Än en gång känns det för mig som att hon vill sprida misstankar. Och som någon var inne på, kanske försöka rikta misstankarna mot ett annat håll än sitt eget då hon själv röstade på Habina.

Lobelia noterar sedan att Klara inte försökte rädda sig själv, vilket då skulle skapa mer misstankar mot Habina, att både hon och Klara var onda och Klara därför inte ändrade sin röst. Jag förstår resonemanget, men det skaver i mig att Lobelia försöker att rikta misstankar mot Habina också. Dock så lägger Niyama spiken i kistan på Klara precis i sista stund, så Klara visste kanske inte att det klart skulle bli hon som rökoch försökte därför inte att rädda sig själv? Jag förstår Lobelias resonemang att det är märkligt att Klara inte försökte rädda sig själv i slutet, men samtidigt tycker jag att Lobalias sätt att sprida misstankar känns olustigt också. Lobelia ifrågasätter sedan min tidsbrist och röst i första röstningen, vilket givetvis inte gör att hon blir mindre suspekt i mina ögon. :p

Mycket om Lobelia blev det, eftersom att hon faktiskt är en av dem som stuckit mest i mina ögon hittills. Kanske är det en god som försöker att hitta ulvar faktiskt. Men hennes sätt att sprida misstankar gillar jag inte riktigt. Kanske för att de hon går på inte är jättesuspekta i mina ögon. Isf kan jag vara totallurad hittills och undgått saker Lobelia ser. Men mja.. Svårt det där.

Även Gabbi ifrågasatte Habinas röst på mig i början. Hon skriver sedan till Paddan, som ifrågasätter detta, att hon likt Niyama funderar på om Habina kan vara får själv och därför försöker att hinta genom att skriva att någon annan kan vara fåret. Tcha, alltså visst, men jag tycker att den teorin känns ganska klen och likt Niyama skrev tror jag själv att fåret snarare skulle försöka hinta till ulvarna än att skriva ut något på det viset. Gabbi säger dock sedan att det är svårt att lägga första rösten och att hon snarare reagerar på dem som hakar på den istället. Väljer dock sedan ändå själv att rösta på Habina med motiveringen att hon tycker att det är märkligt att Habina väljer att prata om fåret framför ulvar? :confused:

Jag förstår inte riktigt att Gabbi först skriver att hon tycker det är mer misstänkt med dem som röstar på en BOP och sedan själv gör det och går tillbaka till att fortsätta ifrågasätta Habinas röst? Att Gabbis röst kan vara just en räddningsröst gör att denna vändning känns ännu märkligare för mig.
Nej, Gabbi känns ganska misstänkt i mina ögon just nu faktiskt.

Jag känner att jag är helt snurrig i huvudet, det har varit en tuff dag på jobbet som tagit mer på mig än jag skulle önska. Skall försöka sammanfatta lite tankar från gårdagens röstning, men när jag läst ikapp det som skrivits idag är jag inte helt säkert på att jag förstod ens hälften... :crazy: So have some mercy (kom inte på vad det heter på svenska) with me...

De som röstade på en ulv var: LenaH, Quarter4ever, Niyama (hoppar över bollen__ som vi vet var god och mig själv, jag vet ju min roll).
De som röstade på mig var: EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_, Gabby_Ossi
De som röstade på övrigt löst folk (med namn inom parantes): Dentaku (snurrfian), Klara (quarter4ever), Snurrfian (lobelia), Paddington (gabby_Ossi), Zassoo (quarter4ever).

Först och främst. Jag är väldigt misstänksam mot lobelia. Dels för att hon lade andra rösten på mig, en väldigt enkel röst för en ulv att lägga. Hon lägger den 21:50 och tror kanske inte ens att det skall bli fler röster på mig, utan att hon skall kunna komma undan smidigt utan att någon lägger märke till henne. När jag blir konfunderad över varför jag skall få röster på mig och börjar misstänka att lobelia kan vara ulv biter hon direkt tillbaka med:

Och i vanlig Habina anda är folk som röstat på dig skumma, jag hade glömt det men dina misstankar väckte minnet ;)

Jag har inte misstänkt personer för att de röstat på mig sedan jag var nybörjare, dvs innan lobelia började leka. Jag tror hon får lite koppen-vibbar och bestämmer sig för att göra något lättsamt av det. Men det sticker REJÄLT i mina ögon. Så just nu, tills motsatsen är bevisad, är lobelia på min ond-sida. Jag har även noterat att hon försöker dra uppmärksamhet till de som röstade på mig efter henne. :cautious:

LenaH kan jag tänka mig är ulv, får eller god. Vilket som. När hon lägger rösten på Klara var läget väldigt splittrat och vem som helst hade nästan kunnat åka. Samtidigt noterade LenaH direkt det skumma Klara gjorde, vilket får mig att ändå vilja lägga henne något mer åt det goda hållet. Något. ;)

Quarter4ever blir jag lite fundersam över om hon skulle kunna vara ulv. Hon lägger förvisso sin röst på klara, men det är när det står 3-2 till mig, så hon kanske vågade sig på ett alibi? Låter nog quarter4ever få vara neutral så länge, men jag är mycket fundersam över henne. Att Klara röstade på henne är inte heller så hjälpsamt, det kan vara ett alibi eller så är quarter4ever god...

Niyama har jag nämnt tidigare att jag tror hon är god, baserat på att hon räddade mig från att bli lynchad. Viss risk finns det förstås att hon är ulv och tror att jag är får, men samtidigt har jag väldigt svårt att se att hon som ulv skulle rädda ett får... Så till 99 % vill jag nog säga att hon är god. ;) Fast absolut inte så god att hon är ätbar, nä hon smakar jätteäckligt! :wtf:

EmmaN vet jag inte alls vad jag skall göra med och detsamma gäller _CorpseBride_ så de får fortsätta vara neutrala. Gabby_Ossi är förstås intressant, men frågan är om två ulvar (lobelia + gabby_ossi) skulle gå ihop och försöka rädda Klara redan dl1? Av de två tror jag än så länge mer på lobelia som ulv, så gabby_ossi får vara lite på gränsen och vackla.

Dentaku har jag kvar på neutralsidan, törs varken säga bu eller bä. Hon röstade på snurrfian, som jag tyckte hade en vettig röst på lobelia. Hade jag inte varit så upptagen med att själv överleva lynch, så hade jag försökt resonera lite mer med snurrfian kring lobelia. Jag vill därför ha snurrfian liiite mer åt goda sidan, även om en ulvkollega förstås skulle kunna alibirösta.

Paddington och Zassoo tänker jag medvetet inte prata om. För jag vet inte vad jag skulle prata om då. :rofl:

Om du inte är ulv..

Fast även om jag skulle vara ulv, så tycker jag ändå att niyamas agerande tyder på att hon är god. Om hon, jag och klara var ulvar, så skulle hon definitivt inte betett sig som hon gjorde. Nu vet ju jag att jag inte är ulv, men niyamas beteende tycker jag tyder på att hon är osäker på vad jag är, men hon verkar själv god.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 007
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka