Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Gud vilken tid det tar att gå igenom allting! Hadfe velat hinna titta på resten, som röstade udda igår också, men har inte mer tid just nu! :(

Ifall att jag inte hinner in mer senare (ska snart ut till stallet nu) så lägger jag min röst nu.

_CorpseBride_ röstar på Gabby_Ossi
pga att hon verkar mest misstänkt i mina ögon just nu. Detta pga att hon igår skrev att hon var mer misstänksam mot de som röstade på Habinas förklädda BOP än Habina själv, för att sedan ändra sig igen och själv gå på med misstankar mot Habinas röst. Detta skulle kunna vara för att hon plöstligt kände sig tvungen att rädda Klara.

Som jag sagt tidigare så är Lena, Q, Bollen (numera död), Habina och Niyama inte högst upp på min misstankelista just nu. Får väl se hur det utvecklar sig men jag har hittills inte reagerat på något från dem och sätter dem därför som neutrala. Tycker även att deras röster på Klara kändes förståeliga.

Sedan har jag funderat lite över de andra som röstade på Habina. Emma, Lobelia och Gabbi.
Tycker som sagt att Emmas röst inte går att säga så mycket om. Kan vara såväl en god som en ond som lägger en sådan röst. Emma och Snurris kommenterar att Paddan var med på Klaras spår mot Q igår. Jag har inte reagerat på Paddan hittills så får kolla på det. Överlag så reagerar jag inte direkt på någonting med Emma, hon känns väldigt försiktig och nämner någon gång också att ulvlekar är nytt för henne vilket skulle förklara detta. Emma känns neutral för mig hittills.

Lobelia skriver dock ibland på ett sätt som får mig att reagera lite. Vet inte om detta bara är hennes spelstil, men ibland får jag känslan av att hon vill sprida lite misstankar omkring sig.

Hon skriver i början ett inlägg om att hon tycker att Qs funderingar om ängeln är märkligt, så även snurrfians misslyckade matematikkunskaper och Habinas röstmotivering. Jag tycker att detta känns som lite löst spridda misstankar. Eftersom att Klara kom med konstiga teorier om att Q funderat runt ängeln känns det lite olustigt att Lobelia nämner detta i samma spår som Klara. Snurrfian och Habina känns också som lätta offer här att haka på och ifrågasättandet av Habinas teori om att jag skulle kunna vara svart får för att jag inte hittat leken än känns också olustigt eftersom att jag tycker att det var en väldigt tydligt förklädd BOP. Röstar sedan på Habina utifrån teorin att hon tycker att hennes röst är konstig. Lobelia vänder sedan efter röstningen och menar att Habina skönk på hennes misstankelista, men skriver sedan att det kan ha varit två onda uppe mot varandra och får därmed igång nya misstankar mot Habina. Hon skriver sedan att Niyama och Habina kan ha skaffat sig ett superalibi. Och att minst en av mig och Gabbi borde vara en ulv (de sista som röstade på Habina). Än en gång känns det för mig som att hon vill sprida misstankar. Och som någon var inne på, kanske försöka rikta misstankarna mot ett annat håll än sitt eget då hon själv röstade på Habina.

Lobelia noterar sedan att Klara inte försökte rädda sig själv, vilket då skulle skapa mer misstankar mot Habina, att både hon och Klara var onda och Klara därför inte ändrade sin röst. Jag förstår resonemanget, men det skaver i mig att Lobelia försöker att rikta misstankar mot Habina också. Dock så lägger Niyama spiken i kistan på Klara precis i sista stund, så Klara visste kanske inte att det klart skulle bli hon som rökoch försökte därför inte att rädda sig själv? Jag förstår Lobelias resonemang att det är märkligt att Klara inte försökte rädda sig själv i slutet, men samtidigt tycker jag att Lobalias sätt att sprida misstankar känns olustigt också. Lobelia ifrågasätter sedan min tidsbrist och röst i första röstningen, vilket givetvis inte gör att hon blir mindre suspekt i mina ögon. :p

Mycket om Lobelia blev det, eftersom att hon faktiskt är en av dem som stuckit mest i mina ögon hittills. Kanske är det en god som försöker att hitta ulvar faktiskt. Men hennes sätt att sprida misstankar gillar jag inte riktigt. Kanske för att de hon går på inte är jättesuspekta i mina ögon. Isf kan jag vara totallurad hittills och undgått saker Lobelia ser. Men mja.. Svårt det där.

Även Gabbi ifrågasatte Habinas röst på mig i början. Hon skriver sedan till Paddan, som ifrågasätter detta, att hon likt Niyama funderar på om Habina kan vara får själv och därför försöker att hinta genom att skriva att någon annan kan vara fåret. Tcha, alltså visst, men jag tycker att den teorin känns ganska klen och likt Niyama skrev tror jag själv att fåret snarare skulle försöka hinta till ulvarna än att skriva ut något på det viset. Gabbi säger dock sedan att det är svårt att lägga första rösten och att hon snarare reagerar på dem som hakar på den istället. Väljer dock sedan ändå själv att rösta på Habina med motiveringen att hon tycker att det är märkligt att Habina väljer att prata om fåret framför ulvar? :confused:

Jag förstår inte riktigt att Gabbi först skriver att hon tycker det är mer misstänkt med dem som röstar på en BOP och sedan själv gör det och går tillbaka till att fortsätta ifrågasätta Habinas röst? Att Gabbis röst kan vara just en räddningsröst gör att denna vändning känns ännu märkligare för mig.
Nej, Gabbi känns ganska misstänkt i mina ögon just nu faktiskt.

Himla bra tankar kring lobelia! Tycker du sätter fingret på vad det är jag försöker förmedla men inte lyckas. Tack för den! Nu hoppas jag bara att du är god och hon ond, så jag inte är helt ute och cyklar. ;)

Såg nu att jag somnade ifrån gårkvällens inlägg efter lynchen :banghead:

Men den biten gick ju bra! :D Får erkänna att jag inte riktigt hängde med i turerna kring Klara, tur att några hade huvudet på skaft :p. Förstår att min röst inte är till min fördel direkt, är egentligen inte så glad för drev i DL 1 men fastnade lite i diskussionen med Habina och fick tidsbrist och hann inte hitta något misstänkt hos någon annan utöver det... Möjligheten finns såklart fortfarande att Habina är får (eller ulv för den delen men det är nog mindre troligt), men kan vi verkligen ha lyckats få det att stå mellan 2 onda redan första DL? Känns osannolikt, men visst, konstigare saker har väl hänt. Sedan finns ju också aspekten att ett får inte borde hinta så öppet utan vara mer personlig med ulvarna.

Niyama lutar lite åt goda håller för mig pga sin röständring (även om det såklart kan vara ett smart alibi-drag också...). Quarter4ever också, tror inte Klara skulle gå så hårt åt en kollega i första DL när ulvarna borde ha lättast att styra röstningen mot en god.

Jag tror inte alla ulvarna vågade försöka rädda Klara, och jag vet helt säkert att inte alla som röstade på Habina är onda eftersom jag vet min egen roll, men det finns kanske troligt en ulvröst där i alla fall. Funderar på om CorpseBride skulle kunna vara den, i det läget hade Klara 3 röster och Habina 2, och jag hade ju också haft Habina på tapeten så kanske var det inte så svårt att räkna ut att jag troligtvis skulle kunna lägga min röst där också. CB verkade ju komma lite sent in i leken men hon kan ju ha hunnit in om lyan och blivit ombedd att försöka rädda Klara med en röst på Habina först, det vet man ju aldrig.

Ok, tillägg efter dagens läsning.

Jag får tyvärr lite Deja Vu till min förra lek (ESC-stadskampen) där jag inte lyckades så bra med röstningarna i början och hade svårt att ta mig ur de misstankarna :crazy:. Ska gå tillbaka och svara på era inlägg och se om jag kan få in er på rätt spår innan jag åker till stallet.

Hm, två tidiga röster på Gabbi får mig verkligen inte mer övertygad om att hon skulle vara en ulv som spelade så pass vårdslöst redan i DL1. Får se vad kvällens diskussioner och funderingar leder till.

Såg att jag missat svara på denna.

Det är inte vad du skriver utan lite hur du skriver det som får mig att reagera och det känns inte riktigt som att du tror samma som mig utifrån vad jag läser nedan, utan det är i ditt inlägg som jag svarar nu som det framgår mer.

Vet inte hur jag kan skriva det tydligare än jag gör, men min känsla när jag såg Habinas röst var att hon lite ville göra en säker uddaröst, en röst som egentligen inte grundade sig på något och som troligtvis ingen skulle följa, så att hon skulle kunna glida med lite fint. Inte så konstigt egentligen om man känner sig tvungen att lägga en tidig röst. Där uppfattade jag att vi tänkte ungefär likadant?

Det som jag däremot reagerade på var att hon drog upp fåret, då samma motivering med lite modifiering lika gärna skulle kunna gälla en ulv (t.ex. "tror CB är ulv eftersom hon inte vart inne i leken och det beror på att hon redan vet vilka hennes lyakompisar är och inte bheöver leta i tråden, kanske har hon t.om. fastnat i diskussioner inne i lyan istället för att gå ut i tråden?"), det är ju i första hand ulvar vi letar efter så reagerade på att Habina, om hon nu bara ville hitta på en motivering för sakens skull, valde att försöka få CB till just får. Då fick jag tanken att det skulle kunna vara Habina själv som hintade till ulvarna om att hon är fåret. Tänkte dock inte så långt i det läget att fåret eftersom det känner till ulvarna borde göra detta på ett mer diskret sätt.

Med extrem tidsnöd så måste jag få till nåt vettigt redan nu.

Visserligen hade @Gabby_Ossi uttryckt misstankar mot @Habina innan hon la sin röst där men när jag tittar på tiderna så var det lite vagt vid 19-tiden och sen kom Gabby in igen vid 21.45 och då låg Klara redan taskigt till. Jag tror helt enkelt att Gabby försökte rädda vad som räddas kunde och därför la sin röst på Habina. Om sen Gabby är får eller ulv ska jag låta vara osagt men:

LenaH röstar på Gabby_Ossi

Finns inte så mycket att argumentera mot här, min röst ligger där den ligger och jag hade nog själv också reagerat på en sådan röst som ett eventuellt räddningsförsök. Nu vet jag ju dock att så inte är fallet, utan att det helt enkelt var så att tiden gick lite snabbare än jag tänkt mig när jag försökte reda ut saken med Habina, och jag hann inte få ihop någon teori som jag trodde på om någon annan.

Även Gabbi ifrågasatte Habinas röst på mig i början. Hon skriver sedan till Paddan, som ifrågasätter detta, att hon likt Niyama funderar på om Habina kan vara får själv och därför försöker att hinta genom att skriva att någon annan kan vara fåret. Tcha, alltså visst, men jag tycker att den teorin känns ganska klen och likt Niyama skrev tror jag själv att fåret snarare skulle försöka hinta till ulvarna än att skriva ut något på det viset. Gabbi säger dock sedan att det är svårt att lägga första rösten och att hon snarare reagerar på dem som hakar på den istället. Väljer dock sedan ändå själv att rösta på Habina med motiveringen att hon tycker att det är märkligt att Habina väljer att prata om fåret framför ulvar? :confused:

Jag förstår inte riktigt att Gabbi först skriver att hon tycker det är mer misstänkt med dem som röstar på en BOP och sedan själv gör det och går tillbaka till att fortsätta ifrågasätta Habinas röst? Att Gabbis röst kan vara just en räddningsröst gör att denna vändning känns ännu märkligare för mig.
Nej, Gabbi känns ganska misstänkt i mina ögon just nu faktiskt.

Gud vilken tid det tar att gå igenom allting! Hadfe velat hinna titta på resten, som röstade udda igår också, men har inte mer tid just nu! :(

Ifall att jag inte hinner in mer senare (ska snart ut till stallet nu) så lägger jag min röst nu.

_CorpseBride_ röstar på Gabby_Ossi
pga att hon verkar mest misstänkt i mina ögon just nu. Detta pga att hon igår skrev att hon var mer misstänksam mot de som röstade på Habinas förklädda BOP än Habina själv, för att sedan ändra sig igen och själv gå på med misstankar mot Habinas röst. Detta skulle kunna vara för att hon plöstligt kände sig tvungen att rädda Klara.

Här måste jag rätta lite, jag tror aldrig jag skrev att jag var misstänksam mot de som röstade/skulle rösta på Habina?

Minns jag rätt skrev jag något i stil med att jag är medveten om att det är lätt att hugga på den som lägger en tidig röst i DL1 (och då menade jag både för onda och goda, alltså inte att man skulle vara mer misstänkt för att man gjorde så) och att jag därför hellre ville hålla utkik efter något annat. Nu dök det inte upp något annat som jag direkt reagerade på, och när det närmade sig DL hade jag inte tid att gå tillbaka och gräva fram någon annan och "hitta på" en teori bara för att undvika att rösta på Habina.

Hur skulle du kunna bli misstänkt för att ha räddat en ond? Okej så småningom om Habina visar sig vara ond, men det är inget som kommer att uppdagas direkt.

Om Klara hade varit god hade säkert någon dragit upp nån misstanke om att jag var ond och räddade en ond Habina. Vilket jag iofs aldrig skulle göra som ulv men kanske som får.

Jag tror samma som du egentligen så jag förstår inte vad i mitt förra inlägg som får dig att tro att jag tolkar rösten på något annat sätt? Jag tror också att det är ett lätt sätt att lägga en uddaröst på någon man vet förmodligen inte kommer bli utröstad. Däremot tycker jag ändå det är värt att notera att hon väljer att peka ut CB som just får, och samma tanke som Niyama nyss nämnde har slagit mig, att det skulle kunna vara en hint om att hon är får själv. Tänkte dock inte så långt som att hon kanske borde ha varit lite mer diskret i så fall för att inte outa sig för alla eftersom hon känner till ulvarna.

Men första rösten i första DL finns det ju nästan aldrig något att gå på, medans det är ganska lätt för de efterföljande att hugga på den som lagt första rösten, så jag håller hellre ögonen öppna efter något annat just nu.

Det var det fetade jag reagerade på. Det känns som att du lägger undan misstankarna mot Habina lite och säger att det är misstänkt att haka på en första röst? Att du sedan vänder och riktar misstankar mot Habina igen sen gör mig misstänksam, eftersom läget din röst kom in i skulle kunna vara ett försök till räddning av Klara.
Jag är dock inte hundra på din roll. Just nu är din röst och Lobelias resonerande det mest märkvärdiga i leken enligt mig så jag velar mellan er två. Hade önskat att jag hade mer tid, men om en halvtimme är det dags för mig att dra och efter det kommer jag inte kunna komma in förrän långt efter röstningen. :nailbiting:

Jag vet svaret på din fundering om mig ;) - jag tror Klara försökte få ut mig om hon kunde!
Och hon är ju ingen duvunge att spela ond heller så hela hennes inlägg om mig, och hur hon byggde upp det var mycket suspekt tycker jag- där hon verkligen gick in för att så misstankar så där som jag tycker hon gjort i flera lekar tidigare.
Och med det i bakhuvudet så funderar jag också på zassoos röst på mig, det KAN ha varit ett sätt för ett får att visa sig sas? genom att följa en röst som en i lyan lagt? Och i det läget kanske inte vilja bidra till att utjämna med att lägga rösten på Habina ( och i så fall torde Habina vara ulv)+ i så fall givetvis inte lägga den på Klara?
I vanliga fall brukar väl ett får visa sig genom att följa första rösten från en Ulv genom att lägga samma? nu röstade ju Habina först av alla men hade hunnit ändra till Klara när zassoo väl kom online, och det kan ju varit väldigt förvirrande för ett får om en i lyan röstade på en annan sas?
Zassoo kom ju sent in så bara en tanke att det skulle kunna vara så?
För att lägga en avgörande röst verkade hon inte intresserad av i det läget iaf? Eller hur ska man tolka det?

Varför skulle Klara vilja få ut just dig? Onda har ju noll koll på specialroller dag ett och är väl mest nöjda bara en god lynchas.

Intressant tanke om zass, det är absolut möjligt men jag tycker inte att det finns något som får "brukar" göra. Tycker alla gör lite olika och det beror på hur lynch osv. ser ut. Zass verkade få väldigt bråttom, kanske hon såg ulven Klaras röst och hakade på den. Eller så är zass själv ulv men ville inte lägga en räddningsröst men inte heller spika igen kistan (hon såg nog inte min röst) så hon röstar på dig istället. Eller så hade hon bara väldigt bråttom och tog första bästa hon hade en teori mot.

Haha jaha jag lyckades glömma någon iaf! :p
Tcha, när jag tittar på den nu får jag en fråga i huvudet, varför var du säker på att Habina inte var fåret? Utveckla gärna det.
När du lägger din röst har klara 4 röster och Habina 3, vilket skulle kunna vara att du inte vill sticka ut och rädda kollegan, men också ett bevis på att du inte visste om Klaras roll och gick på vad du tyckte var mest misstänkt.

Säker är jag inte, men hennes röstmotivering gjorde att det kändes som "det är här en BOP så det skriker om det, och jag skriver så här så ni inte ska missa det". Sedan tror jag att om hon är fåret hade hon inte skrivit riktigt så som hon gjorde, så jag blir lite fundersam över de som vill ha henne som får för just den motiveringen.

Utifrån det som hände igår så var Gabbi den som stack ut mest för mig och därför röstade jag på henne.

Säker är jag inte, men hennes röstmotivering gjorde att det kändes som "det är här en BOP så det skriker om det, och jag skriver så här så ni inte ska missa det". Sedan tror jag att om hon är fåret hade hon inte skrivit riktigt så som hon gjorde, så jag blir lite fundersam över de som vill ha henne som får för just den motiveringen.

Utifrån det som hände igår så var Gabbi den som stack ut mest för mig och därför röstade jag på henne.

Då tänker vi lika angående Habinas röst på mig. Jag har blivit misstänksam på de som verkar vilja ha ut henne av den anledningen också.

(16:49 Habina röstar på _CorpseBride_)
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara

Av de fem första rösterna igår så hamnar alla fem på olika personer. Och det står lika mellan CB – Habina – Snurrfian- Q4 och Klara.

21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina

Sedan inom fem minuter kommer fyra röster till – två vardera på Klara och Habina vilket gör att det står 3-3 mellan dem.
Lobelia lägger andrarösten på Habina, följt av CB fem minuter senare.
Q4 lägger andrarösten på Klara, följd av Bollen fyra minuter senare

21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
(21:58 Niyama röstar på Lobelia)
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina

När det är tre minuter kvar till DL röständrar Habina till Klara och det står 3 – 4.
Sedan kommer två röster på Lobelia, en på Gabbi och en på Habina.
Då står det 4-4 mellan Habina och Klara

22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

Niyama röständrar till Klara och det fäller avgörandet och det blir 4 – 5 mellan Habina och Klara.

Problemet med det är att det finns så många olika anledningar... [:crazy:
Givetvis
Habina är god och Klara vill att vi ska tro att hon är ulv, hade Klara lagt sin röst på Habina och Habina visade sig god så hade det givetvis gjort att alla funderar på om Klara skulle vara ulv.
Det verkar som en konstig strategi, att se till att bli lyncha för att folk eventuellt ska tro att den man är uppe mot är ond. Är det inte rimligare att satsa på att få ut personen direkt. Finns det någon fördel för lyan med en lynchades ulv istället för en död god?
Habina är ulv och Klara tyckte att hon hade för mycket misstankar på sig och valde istället att rädda en kollega.
Första DL men en bunt förstadagsteorier och ingen ordentligt misstänkt?

Klara var tvungen att gå ifrån datorn och hann inte göra någon ändring, summa, Habina kan vara god eller ond... :arghh:
Högst rimligt.

Själv är jag inne på att det antingen är som det ser ut eller att ulvarna försökte få folk godförklade

Om lyan ansåg att Klara av körd så vore det väl bättre att försöka skaffa sig alibi än att räddningsrösta? Nog för att försöka räddningsrösta, men inte redan i DL1 varför riskera att avslöja lyan redan då?

Problemet är ju att det inte finns några sior alls. I andra lekar måste onda passa sig lite för att inte bli kontrollerade med en sia, i denna lek går det att spela lite hur som helst för det mesta kan man/de snacka sig ur sen ändå.

Merparten av rösterna i lynchen lades sista 5 minutrarna, visst finns det en aning tid att planera men jag har svårt att se att lyan tillsammans planerade att offra någon och sedan lyckas realisera det. Detta innebär också att Klara Habina och Niyama skulle sitta i lyan och som du själv konstaterar så känns det inte så troligt. Det är verkligen att blotta sig.

Jag har också svårt att se att lynchens utgång skulle varit planerad av ulvarna, med tanke på hur snabbt det gick på slutet. Däremot kan ju saker och ting ha utvecklat sig till ulvarnas fördel, så att säga. Men det vet vi ju inte än.

Jag kan hålla med om att det verkar lite lätt med att få target på tre i lyan direkt, men är du säker på att lyan består av just 3 personer och inga fler?
Ska man se till antalet deltagare så tror jag att det är fyra i lyan, men att tre av dem skulle visa sig redan under DL1 känns lite för enkelt (och jag gjorde misstaget i förra leken att gå på det som såg enkelt ut, så nu vill jag fundera ett varv till.. eller två...)

Okej, har nu gått igenom Paddingtons inlägg:
Paddington – För en diskussion med Klara om vem som är först att skriva i leken. Gör det första sammandraget av vad som hänt, dock hade det hänt ungefär ingenting då. Är tillsammans med Klara drivande i inläggen mot Q som handlar om ängeln. Noterbart att flertalet av Paddingtons inlägg i början har kopplingar till Klaras. Dels vem som var först, sedan om att Paddington är leksugen och sist om Quarter4evers inlägg om ängeln. Kommer med ett till sammandrag som är lite mer matnyttigt då det hänt lite mer i leken. I sitt röstinlägg nämner hon att Habina fått lite lätta röster och snacket om Q. Jag tycker det är lite anmärkningsvärt att det inte står någonting alls om Klara här som även hon hade fått röster på sig om än kanske inte lika lätta. Funderar till slut över varför Klara inte ändrade sin röst till Habina. Vad säger detta mig egentligen? Det måste jag fundera vidare på. Kan det gömma sig en ulvkollega i Paddington eller kanske ett svart får som verkligen försökt visa sig för Klara och ulvkollegorna?

Ska man vara noggrann sker stora delar av den första diskussionen med Klara ang vem som var först el inte, innan BSF skickat ut rollerna...

Nä, jag lutar åt att niyama är god för att hon istället röstade på ulven klara. Dvs hon räddade mig från att bli lynchad. Har svårt att se en ulv göra det...
Jag håller inte riktigt med dig i denna tanke. Jo, om det visar sig att du är god :). Om vi utgår från att du är god så tror jag ändå att en ulv hade kunnat ändra röst från dig till klara. Det skulle kunna bli ett riktigt fint alibi.

Jag känner att jag är helt snurrig i huvudet, det har varit en tuff dag på jobbet som tagit mer på mig än jag skulle önska. Skall försöka sammanfatta lite tankar från gårdagens röstning, men när jag läst ikapp det som skrivits idag är jag inte helt säkert på att jag förstod ens hälften... :crazy: So have some mercy (kom inte på vad det heter på svenska) with me...

De som röstade på en ulv var: LenaH, Quarter4ever, Niyama (hoppar över bollen__ som vi vet var god och mig själv, jag vet ju min roll).
De som röstade på mig var: EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_, Gabby_Ossi
De som röstade på övrigt löst folk (med namn inom parantes): Dentaku (snurrfian), Klara (quarter4ever), Snurrfian (lobelia), Paddington (gabby_Ossi), Zassoo (quarter4ever).

Först och främst. Jag är väldigt misstänksam mot lobelia. Dels för att hon lade andra rösten på mig, en väldigt enkel röst för en ulv att lägga. Hon lägger den 21:50 och tror kanske inte ens att det skall bli fler röster på mig, utan att hon skall kunna komma undan smidigt utan att någon lägger märke till henne. När jag blir konfunderad över varför jag skall få röster på mig och börjar misstänka att lobelia kan vara ulv biter hon direkt tillbaka med:

Jag har inte misstänkt personer för att de röstat på mig sedan jag var nybörjare, dvs innan lobelia började leka. Jag tror hon får lite koppen-vibbar och bestämmer sig för att göra något lättsamt av det. Men det sticker REJÄLT i mina ögon. Så just nu, tills motsatsen är bevisad, är lobelia på min ond-sida. Jag har även noterat att hon försöker dra uppmärksamhet till de som röstade på mig efter henne. :cautious:

LenaH kan jag tänka mig är ulv, får eller god. Vilket som. När hon lägger rösten på Klara var läget väldigt splittrat och vem som helst hade nästan kunnat åka. Samtidigt noterade LenaH direkt det skumma Klara gjorde, vilket får mig att ändå vilja lägga henne något mer åt det goda hållet. Något. ;)

Quarter4ever blir jag lite fundersam över om hon skulle kunna vara ulv. Hon lägger förvisso sin röst på klara, men det är när det står 3-2 till mig, så hon kanske vågade sig på ett alibi? Låter nog quarter4ever få vara neutral så länge, men jag är mycket fundersam över henne. Att Klara röstade på henne är inte heller så hjälpsamt, det kan vara ett alibi eller så är quarter4ever god...

Niyama har jag nämnt tidigare att jag tror hon är god, baserat på att hon räddade mig från att bli lynchad. Viss risk finns det förstås att hon är ulv och tror att jag är får, men samtidigt har jag väldigt svårt att se att hon som ulv skulle rädda ett får... Så till 99 % vill jag nog säga att hon är god. ;) Fast absolut inte så god att hon är ätbar, nä hon smakar jätteäckligt! :wtf:

EmmaN vet jag inte alls vad jag skall göra med och detsamma gäller _CorpseBride_ så de får fortsätta vara neutrala. Gabby_Ossi är förstås intressant, men frågan är om två ulvar (lobelia + gabby_ossi) skulle gå ihop och försöka rädda Klara redan dl1? Av de två tror jag än så länge mer på lobelia som ulv, så gabby_ossi får vara lite på gränsen och vackla.

Dentaku har jag kvar på neutralsidan, törs varken säga bu eller bä. Hon röstade på snurrfian, som jag tyckte hade en vettig röst på lobelia. Hade jag inte varit så upptagen med att själv överleva lynch, så hade jag försökt resonera lite mer med snurrfian kring lobelia. Jag vill därför ha snurrfian liiite mer åt goda sidan, även om en ulvkollega förstås skulle kunna alibirösta.

Paddington och Zassoo tänker jag medvetet inte prata om. För jag vet inte vad jag skulle prata om då. :rofl:
Jag har fetmarkerat lite i ditt inlägg, mycket bra tankar som jag håller med om. Speciellt har ju även jag reagerat på att hon försöker rikta bort uppmärksamheten från sin röst på dig till de som röstade efter henne.
Röstlista dl2 kl 22

09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 _CorpseBride_ röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 2
Hm, två tidiga röster på Gabbi får mig verkligen inte mer övertygad om att hon skulle vara en ulv som spelade så pass vårdslöst redan i DL1. Får se vad kvällens diskussioner och funderingar leder till.
Helt förståeliga röster men jag har svårt att se gabby_ossi som ulv. Jag har svårt att tro att någon som är van att spela skulle göra en sån tabbe och verkligen hamna under radarn redan DL1. Men uteslutet är det ju såklart inte.

Ska man vara noggrann sker stora delar av den första diskussionen med Klara ang vem som var först el inte, innan BSF skickat ut rollerna...
Ja, den första diskussionen men det är ju mycket Paddington vs. Klara även efter rollutskicket. Sedan behöver inte det betyda någonting men jag noterade det iallafall. :)

Helt förståeliga röster men jag har svårt att se gabby_ossi som ulv. Jag har svårt att tro att någon som är van att spela skulle göra en sån tabbe och verkligen hamna under radarn redan DL1. Men uteslutet är det ju såklart inte.

Fast Gabby är ju ganska ny? Och som sagt, inga sior i den här leken så man kan göra typ vad som helst och sen snacka sig ur det. Dessutom, är hon får så är det ju hennes uppgift att försöka rädda en ulv.

Dock kan hennes röst vara en sen panikröst. Lobelias röst tycker jag skaver mer just nu.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka