Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
målar lite:
DL 1, 22:00
16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever
målar lite:
reflektioner på dettamålar lite:
Så du tycker att _CorpseBride_ och Gabby_Ossi känns mest suspekta i så fall?Rent teoretiskt så kan du vara ulv och tillsammans med Klara och Habina och ni har just lyckats skaffa ett superbt alibi. I praktiken känns det långsökt.
Personligen vill jag syna de sista som röstade på Habina precis som du var inne på, där bör det finnas en ulv... minst.
målar lite:
Eller om hon ändrade för att hon verkligen trodde att Klara var ondare än Lobelia? (I så fall behöver det inte betyda att Habina är ond )
Jag tror iofs inte att @Lobelia sett min röst då, de kom rätt tätt men det spelar nog mindre roll i sammanhanget.Lobelia däremot lägger en andra röst på Habina. I det läget gör det att Habina blir den första som får två röster. Svårt att säga så mycket om detta också, men det gör att leken tar en vändning iaf. Klara har då fått en röst på sig, så det skulle kunna vara ett sätt att försiktigt rädda lite.
Jag måste tänka vidare på det, men spontant så är de rösterna misstänkta.Så du tycker att _CorpseBride_ och Gabby_Ossi känns mest suspekta i så fall?
Jag såg det men hade redan skrivit mitt röstinlägg och såg ingen anledning att ändra mig.Jag tror iofs inte att @Lobelia sett min röst då, de kom rätt tätt men det spelar nog mindre roll i sammanhanget.
Ja det är faktiskt ganska konstigt! Varför ändrar hon inte till Habina ?Jag måste tänka vidare på det, men spontant så är de rösterna misstänkta.
Värt att notera är att Klara inte deltar i räddningsaktionen utan låter sin röst ligga kvar p Q. Varför inte försöka rädda sig? Hon var troligen online med tanke på att hon röstat en kvar tidigare men det var mycket som hände slutminuterna så det lär vara otroligt att hon hade koll.
Jag måste tänka vidare på det, men spontant så är de rösterna misstänkta.
Värt att notera är att Klara inte deltar i räddningsaktionen utan låter sin röst ligga kvar p Q. Varför inte försöka rädda sig? Hon var troligen online med tanke på att hon röstat en kvar tidigare men det var mycket som hände slutminuterna så det lär vara otroligt att hon hade koll.
hm ja det var ju... klargörandeProblemet med det är att det finns så många olika anledningar...Habina är god och Klara vill att vi ska tro att hon är ulv, hade Klara lagt sin röst på Habina och Habina visade sig god så hade det givetvis gjort att alla funderar på om Klara skulle vara ulv. Habina är ulv och Klara tyckte att hon hade för mycket misstankar på sig och valde istället att rädda en kollega. Klara var tvungen att gå ifrån datorn och hann inte göra någon ändring, summa, Habina kan vara god eller ond...
![]()
Jag har ungefär samma funderingar runt dig...hm ja det var ju... klargörande![]()
Jag vet svaret på din fundering om migJag har ungefär samma funderingar runt dig...Det skulle kunna vara en alibiröst Klara lägger på dig, men skulle hon gå så hårt åt en kollega? Men å andra sidan så skulle det antingen göra henne godförklarad om hon fick ut dig som ulv i fösta lynchen, eller som nu när hon åkte gör dig godförklarad, men å andra sidan så känns det som lite väl högt spel från lyan, vilket i sådana fall skulle göra dig god, men å tredje sidan så gör väl ingen lyan som man tror...
![]()
Ja det är sant, det är ett möjligt scenario!Gabby kan iofs vara får, då är det rätt självklart att försöka rädda en ulv.
ok, då hänger jag med vad du menar
Puh. Sedan har vi då de udda rösterna, som också är intressanta.
Habina röstar på mig, Dentaku på Snurrfian, Klara (och zassoo) på Q, Snurrfian på Lobelia.
Scenario 2
om Habina skulle vara ond så känns det konstigt att hon ändrar till Klara och gör det lika, om hon nu inte är ulv hon med?Men känns ju mindre sannolikt att fåret skulle ändra så, med tanke på vinstvillkoren i denna leken, så just fåret känns det mindre sannolikt att hon är.
Niyama lägger avgörande rösten på Klara, och det är svårbedömt om det är för att det ändå var två onda uppe till lynch och hon passar på att skaffa sig ett alibi som heter duga?
Eller om hon ändrade för att hon verkligen trodde att Klara var ondare än Lobelia? (I så fall behöver det inte betyda att Habina är ond )
Noterbart är också att Habina väldigt snabbt vill hålla Niyama åt det godare hållet pga detta...?