Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Okej, jag är här, och ledsen att jag varit borta. Somnade på soffan när jag kom hem :o
Så jag har snabbläst igenom leken och det jag reagerar på såhär långt är då Klaras röst på Q4, jag tycker faktiskt att Qs tankar om ängeln och vad för information som man kan tänkas luska fram är typiskt likt henne, och även att hon misstänker någon som ifrågasätter henne.
Därför funderar jag på om Klara kan vara ond, som såg något "lätt" att hugga på? Det skaver iaf, den rösten.
bollen__ röstar på Klara

Men kan du då förklara varför just fåret skulle hålla sig mer borta från tråden än något annan? Det var det jag lite saknade i din röst.

Helt enkelt därför den redan har facit. Den vet vilka som är ulvar och vilka som är goda. Alltså behöver den inte läsa leken lika noga som oss andra.

Öh, jag var ute och sprang jättelänge och sen åt jag middag och nu kom jag på att jag måste ju rösta också :crazy: Är alltid så vilse i pannkakan första dagen på leken :p

Nåja, ska försöka scanna av leken snabbt och komma med en röst...

Jag är på goda sidan förstås! Fast jag förstod nästan att du skulle reagera på allt jag skriver. ;) Vad jag menar är att det är roligare med en lek där goda inte har för mycket information, utan där det blir lite klurigare och man som ond inte bara går och väntar på att bli siad.

Ja alltså jag är på sida 3 nu..Eftersom det snart är dags för röstning känner jag mig tvungen att slänga iväg en röst!
Så långt jag kommit reagerar jag likt Q på Habinas ställningstagande här angående att det är bra att inte goda sidan får så många sior, att det är roligare som ond då.
Hm ja, detta blev väldigt knasigt då jag inte hunnit läsa igenom leken ens men får ta det såhär så länge.

_CorpseBride_ röstar på Habina

Varför skulle onda vilja få ut just dig? Låt säga att du är ängel, onda kan ändå inte ha nån som helst aning om det nu.

Nä, kanske inte just mig, men någon god. Visst kan det vara två goda som röstar på mig, men jag blir väldigt misstänksam mot framförallt lobelia nu. Kanske är det hon som är fåret, och ser chansen att få ut en god lite "enkelt".

DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina

_CorpseBride_: 1
Habina 3
Snurrfian 1
quarter4ever 1
Klara 3

Förlåt. :( Måste försöka rädda mig själv.

Habina ändrar röst till Klara

Då jag instämmer i att hennes röst på quarter4ever, som faktiskt försöker föra leken framåt, skaver rejält. Kan det vara en ond Klara som ser en chans att få ut en skicklig god quarter4ever?

Jag börjar tro att det kan vara så att det är Lobelia som är fåret och lyfter det genom att peka på andra som funderar runt fåret för att visa sig för lyan.
Snurrfian röstar på Lobelia

Varför går klockan snabbare när det närmare sig DL? :crazy:

Helt enkelt därför den redan har facit. Den vet vilka som är ulvar och vilka som är goda. Alltså behöver den inte läsa leken lika noga som oss andra.

Kanske det, men den borde ju ändå försöka få kontakt med ulvarna tänker jag? För mig ligger det nog närmare till hands att en ulv inte behöver läsa leken så noga eftersom den kan få sammandrag i lyan. Om man nu vill misstänka någon för att den inte skrivit i tråden.

Niyama röstar på Lobelia

tycker alla röster på Habina känns väl lätta, hon blir ett lätt offer för att hon la en tidig röst. Och Lobelias var den som jag fastnade mest för.

Kanske det, men den borde ju ändå försöka få kontakt med ulvarna tänker jag? För mig ligger det nog närmare till hands att en ulv inte behöver läsa leken så noga eftersom den kan få sammandrag i lyan. Om man nu vill misstänka någon för att den inte skrivit i tråden.

Det är i och för sig också sant. Men min teori mot _CorpseBride_ var ju rätt så supertunn också. ;)

Fabian jag har ingen aning om hur jag ska rösta, ingen sticker ut tillräckligt idag.
Q4 går på djupet med rollerna, men det säger egentligen inget om hennes egen roll. Men ändå har jag en fundering om hur hon diskuterat kring ängeln/spionen.

Habina har fått lite lätta röster tycker jag, mestadels verkar det för att hon la första rösten med en konstig motivering. Dock tycker jag inte fårkommentaren säger något om Habinas roll å jag tror inte hon är fåret.

Gabbi har reagerat på Habinas röst och gillar även att det är en sparsmakad lek.

Paddington röstar på Gabbi_ossi för jag har inget annat att gå på just nu.

Hittar ingen som utmärkt sig mer och tycker ändå Habinas utpekande av någon som får känns långsökt. Vill man ha en enkel BOP tycker jag det ligger närmare till hands att misstänka ulvighet, därför tror jag det ligger något mer bakom.

Gabby_Ossi röstar på Habina

Niyama ändrar röst till Klara

för att rösterna på Habina känns urskumma så jag undrar om nån försöker rädda Klara

Hjääälp

zassoo röstar på quarter4ever för att hon verkar överdrivet intresserad av ängeln och verkar intresserad av att hitta denna...

Nä, kanske inte just mig, men någon god. Visst kan det vara två goda som röstar på mig, men jag blir väldigt misstänksam mot framförallt lobelia nu. Kanske är det hon som är fåret, och ser chansen att få ut en god lite "enkelt".
Och i vanlig Habina anda är folk som röstat på dig skumma, jag hade glömt det men dina misstankar väckte minnet ;)

DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21.57 Habina ändrar röst till Klara
21.57 Snurrfian röstar på Lobelia
21.58 Niyama röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21.59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22.00 Niyama ändrar röst till Klara
22.00 zassoo röstar på quarter4ever

Habina 4
Snurrfian 1
quarter4ever 2
Klara 5
Lobelia 2

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31