Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Ok, jag måste avvika härifrån nu och hinner inte in mer före dl. Så jag måste rösta nu.

Jag blir väldigt fundersam till Evert och hennes invecklade funderingar kring ängeln. Det behöver absolut inte betyda något, men i första dl med väldigt lite att gå på så. Jag tror att hon kanske är på jakt efter att ta reda på vem ängeln eller spionen är. Eller gärna båda.

Klara röstar på Quarter4Ever

DL 1, 22:00
16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever

_CorpseBride_: 1
Habina 1
Snurrfian 1
quarter4ever 1

Gabbi_ossi, något får mig att fundera lite över Gabbis reaktion över Habinas röstmotivering på CB. Själv uppfattar jag Habinas röst mer som en förtäckt BOP och att ”jag vet att det är så otroligt långsökt och att risken att CB röstas ut pga frånvaron är minimal så det är lugnt för mig att lägga en röst där som i slutändan inte kommer att ha någon betydelse” Så därför reagerar jag lite på Gabbi.

Jag tror samma som du egentligen så jag förstår inte vad i mitt förra inlägg som får dig att tro att jag tolkar rösten på något annat sätt? Jag tror också att det är ett lätt sätt att lägga en uddaröst på någon man vet förmodligen inte kommer bli utröstad. Däremot tycker jag ändå det är värt att notera att hon väljer att peka ut CB som just får, och samma tanke som Niyama nyss nämnde har slagit mig, att det skulle kunna vara en hint om att hon är får själv. Tänkte dock inte så långt som att hon kanske borde ha varit lite mer diskret i så fall för att inte outa sig för alla eftersom hon känner till ulvarna.

Men första rösten i första DL finns det ju nästan aldrig något att gå på, medans det är ganska lätt för de efterföljande att hugga på den som lagt första rösten, så jag håller hellre ögonen öppna efter något annat just nu.

Jag tror samma som du egentligen så jag förstår inte vad i mitt förra inlägg som får dig att tro att jag tolkar rösten på något annat sätt? Jag tror också att det är ett lätt sätt att lägga en uddaröst på någon man vet förmodligen inte kommer bli utröstad. Däremot tycker jag ändå det är värt att notera att hon väljer att peka ut CB som just får, och samma tanke som Niyama nyss nämnde har slagit mig, att det skulle kunna vara en hint om att hon är får själv. Tänkte dock inte så långt som att hon kanske borde ha varit lite mer diskret i så fall för att inte outa sig för alla eftersom hon känner till ulvarna.

Men första rösten i första DL finns det ju nästan aldrig något att gå på, medans det är ganska lätt för de efterföljande att hugga på den som lagt första rösten, så jag håller hellre ögonen öppna efter något annat just nu.

:rofl: När jag spelar ond utanför lyan spelar jag alltid så konstigt så ingen fattar vad jag är. Men tack för tipset! Nästa gång jag är ond utanför lyan skall jag rösta på någon med motiveringen att den har min roll. :p Den här gången får jag ändå säga att björnen har mer rätt i bedömningen.

Alltså - jag brukar också tycka Evert funderar för många varv (och ibland en del varv som hon inte ens själv hänger med på... ;)) men än så länge tror jag att jag kan följa henne och hon ser ju till att leken kommer igång.

Därmed blir jag lite fundersam på @Klara som ifrågasätter motivet bakom och lägger sin röst där?

Det får mig att fundera lite kring ditt syfte att snurra in dig så mycket i dessa resonemang. För att du inte tänkte så långt? Eller för att du försöker lokalisera ängeln på något sätt? Eller för att du helt enkelt är desperat efter att hitta var det kan finnas information i denna sparsmakade lek?

Det är klart att Evert är desperat efter att lokalisera var infon kan komma, det är väl alla goda? Hm, det skaver iaf tillräckligt för att jag ska lägga min röst där:

LenaH röstar på Klara

Det har inte hänt så värst mycket, jag fastnar dock för Habinas utpekande av fåret, det kan dölja sig en ulv bakom den konstiga motiveringen.

Lobelia röstar på Habina

Jag måste säga att Klaras röst på mig skaver- big time!
Jag är inte mycket för att hämndrösta men sättet hon gör det på med att smidigt sätta ut lite misstankar om vad jag egentligen har för syfte med mina inlägg, får det att ringa i klockorna lite
Det känns verkligen ulvigt att göra på det sättet därför:

quarter4ever röstar på Klara

:rofl: När jag spelar ond utanför lyan spelar jag alltid så konstigt så ingen fattar vad jag är. Men tack för tipset! Nästa gång jag är ond utanför lyan skall jag rösta på någon med motiveringen att den har min roll. :p Den här gången får jag ändå säga att björnen har mer rätt i bedömningen.

Björnen? :confused:

Känns otrevligt att jag fått två röster på mig, kan förstås vara goda personer som gör ett stort misstag, men jag tror även att onda kan chansa för att få ut mig fort... :(

Men kan du då förklara varför just fåret skulle hålla sig mer borta från tråden än något annan? Det var det jag lite saknade i din röst.

Känns otrevligt att jag fått två röster på mig, kan förstås vara goda personer som gör ett stort misstag, men jag tror även att onda kan chansa för att få ut mig fort... :(

Varför skulle onda vilja få ut just dig? Låt säga att du är ängel, onda kan ändå inte ha nån som helst aning om det nu.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 744
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 755
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 002
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka