Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nordsvensken skrev:Inte för att gå till personangrepp, men att ha hästarna ute enbart mellan 9 och 16 tycker jag låter mer eller mindre vansinnigt! Det innebär att hästarna står inne 17 timmar per dygn... Mitt i sommaren!
Jag vet att så dessvärre är fallet i många inakorderingsstall vintertid, och det kan vara svårt för gängse hästägare att göra något åt saken. Det förekommer att mina hästar också står på box så stor del av dygnet: om det är -20 och snöstorm!
När ska hästarna får vara hästar? Är det ett hästliv att stå på en yta av 10 kvadrat 3/4 av dygnet? Hästar är inga porslinsdockor, inte heller några kattungar. Låt dem få vara naturliga i den mån det går! Allt kan man inte tillgodose då vi ställer andra krav på våra hästar: Tränar och tävlar, klipper m.m., men ett så grundläggande behov som utevistelse är väl det MINSTA hästarna kan få lov att begära?
nordsvensken skrev:Inte för att gå till personangrepp, men att ha hästarna ute enbart mellan 9 och 16 tycker jag låter mer eller mindre vansinnigt! Det innebär att hästarna står inne 17 timmar per dygn... Mitt i sommaren!
Jag vet att så dessvärre är fallet i många inakorderingsstall vintertid, och det kan vara svårt för gängse hästägare att göra något åt saken. Det förekommer att mina hästar också står på box så stor del av dygnet: om det är -20 och snöstorm!
När ska hästarna får vara hästar? Är det ett hästliv att stå på en yta av 10 kvadrat 3/4 av dygnet? Hästar är inga porslinsdockor, inte heller några kattungar. Låt dem få vara naturliga i den mån det går! Allt kan man inte tillgodose då vi ställer andra krav på våra hästar: Tränar och tävlar, klipper m.m., men ett så grundläggande behov som utevistelse är väl det MINSTA hästarna kan få lov att begära?
knasenknas skrev:visst vet man att man ska rida kan ju det vara bra,
men hästarna sätter ju inte vinterpälsen nu?? rätta mig om jag har fel men det kan jga verkligen inte tänka mig, och innan du ska klippa hinner dom nog verkligen inte få en "skog" av päls.
naturligt och naturligt men för en rid häst är det ganska så naturligt att rida, med sadel träns och man har, för en travhäst rä det ganska naturligt med all utrustningen man har till trav o.s.v
men att lägga på täcke tycker jag är en av de mest onaturligare sakerna imon hästsporten...
knasenknas skrev:när börjar ni stalla in era hästar? och när börjar ni lägga på täcke på era pållar? blir nämligen fundersam för dom 2 tjejerna som hyr box hos oss deras hästar har tydligen börjat frysa så dom får gå med täcken dugnet runt nu, och dom vill stalla in redan till helgen??? jag tycker det är väldigt tidigt, det är ju bara augusti...