Stall Hästlyckan - Ulvlek

@Ferrari det kan vara either way faktiskt. Jag avskriver varken det ena eller det andra eller ens det tredje alternativet. Vad tror du själv om Mirtai, eftersom du inte vill vända misstankarna däråt?

Just när det kommer till Mirtai vet jag varken ut eller in, hon kan vara antingen eller. Jag har inte fått någon uppfattning om henne alls. Jag förtydligade att jag inte skrev "varför jag och inte Mirtai?" för att få det att låta som att hon var ond. För det vet jag inte. Jag utgick bara från det faktum att både du och LenaH trodde att jag kunde vara CG av samma anledningar som Mirtai kan vara det.
 
Jag funderar på teorin som @quarter4ever lanserade om mig som CG.

Ett bra alibi att rösta på en ulv, och kanske därigenom också rädda sig själv? Två flugor i en smäll? CG kan ju inte stoppa lynch mot sig själv utan bara mot andra i lyan. Och så tidigt i leken är det ju vanskligt att bli av med CG så den förmågan försvinner? Alla utgår ju mer el mindre från att LLs miss i går berodde på att ett lynchstop utfärdats och något sedan gått fel iom LLs miss. Det kan ju ha varit något helt annat som missats, tänker på BM röst tex, som ska vara utslagsgivande men i så fall så måste den ha fallit på BSF för att det ska stämma ,men har svårt att se vad missen från LL så fall skulle ha varit?

@cirkus tar sedan upp den och tycker den är mycket intressant.

Jag tycker det är en ganska svag tanke hos Q. Hon skriver ju själv att det kan ha varit tex BM:s röst som missades.
 
Jag tänker såhär runt lynchen om BSF

1. CG ändrade sig i sista sekund om vem som skulle skyddas för lynch. Så sent att LL inte hann se innan uppdateringen.

2. BM ändrade sig i sista sekund om vem som skulle skyddas för lynch. Så sent att LL inte hann se innan uppdateringen.

3. LL missade utslagsrösten från BM. Om hen röstade på BSF var det inte oavgjort längre.

Av de här scenariona tycker jag nr 2 känns minst trolig. Däremot är jag inte beredd att säga vilket av nr 1 eller 3 som faktiskt hände. Och eftersom det finns mer än 1 möjlig teori kommer jag inte att hänga upp min röst på något av alternativen.
 
Nja, jag tänker att en slipad lya kan välja att köra en offensiv stil för att få till ett gäng godförklaringar.
Dessutom hade ingen ändå kunnat vara säker på att lynchen blev stoppad av just CG eftersom vi har en BM med. Som väl kunde stoppa en lynch? (Jag sa ju att jag inte kommer ha koll på alla twister förrän jag dör! :p)

Ja, BM kan stoppa en lynch.

Antar att det inte bara gäller om lynchen går mot henne utan kan göra det rent generellt? Eller vad säger @Lobelia ?
 
Nu kommer min skjuts snart och jag måste rösta först av alla igenverkar det som.

Jag har ju lite olika kandidater.
Jag har ju en tanke om Mirtai/Ferrari som luftats flera gånger, men har svårt att värdera vem jag tycker är skummast har ju röstat på Mirtai igår och ingen hakade direkt på - det brukar ju lyan vara lite intresserad av att göra om det är en god. Men så har jag ju också följdtanken om Idahoe och Gabby som röstar på mig för att jag hakade på Lenas idé om att det var flera ulvar till lynch i DL1. Dessutom vädrar bägge de tanken att både jag och Lena är skumma pga denna idén - det borde ju rimligtvis bara ulvarna tycka ifall att det är så att vi har rätt och ingen kan ha siat bägge två i det läget och på så vis VETA. Dessutom la gabby en udda röst på goda habina och detta sammantaget gör att

cirkus röstar på Gabby_ossi

och ser helt enkelt vad som händer

@Mirtai därför att det är en intressant tanke! Fast inte för den som är drabbad kanske O_o. Jag är ju inte ens säker på Q's tillhörighet, men tanken är definitivt intressant att någon försökt skydda CG + såg nu ditt sista inlägg - ja nån av de tre scenariorna kan det varit, men vad spelar alternativ 3 för roll vad det gäller en miss? Det såg ju först ut som om lynchen var stoppad. Det måste ju kommit nånstans ifrån
 
Nu är jag hemma efter dagens aktiviteter! Bra med en lugn natt!

Ska gå tillbaka och läsa om vissa bitar och se om jag blir klokare...
 
Nu kommer min skjuts snart och jag måste rösta först av alla igenverkar det som.

Jag har ju lite olika kandidater.
Jag har ju en tanke om Mirtai/Ferrari som luftats flera gånger, men har svårt att värdera vem jag tycker är skummast har ju röstat på Mirtai igår och ingen hakade direkt på - det brukar ju lyan vara lite intresserad av att göra om det är en god. Men så har jag ju också följdtanken om Idahoe och Gabby som röstar på mig för att jag hakade på Lenas idé om att det var flera ulvar till lynch i DL1. Dessutom vädrar bägge de tanken att både jag och Lena är skumma pga denna idén - det borde ju rimligtvis bara ulvarna tycka ifall att det är så att vi har rätt och ingen kan ha siat bägge två i det läget och på så vis VETA. Dessutom la gabby en udda röst på goda habina och detta sammantaget gör att

cirkus röstar på Gabby_ossi

och ser helt enkelt vad som händer

@Mirtai därför att det är en intressant tanke! Fast inte för den som är drabbad kanske O_o. Jag är ju inte ens säker på Q's tillhörighet, men tanken är definitivt intressant att någon försökt skydda CG + såg nu ditt sista inlägg - ja nån av de tre scenariorna kan det varit, men vad spelar alternativ 3 för roll vad det gäller en miss? Det såg ju först ut som om lynchen var stoppad. Det måste ju kommit nånstans ifrån

Om LL missat att BM har utslagsröst så var det ju inte längre lottning. Om då BM eller CG skyddat någon i lynchen men BSF får flest röster så blir det ju fel att stoppa lynchen. Eller tänker jag fel?
 
Det känns lite som att Mirtai och Ferraris roller är nyckeln just nu?! Har svårt att se att båda skulle ha varit goda vid lynchen iallafall. Frågan är ju hur det ser ut nu och vem av dom som isåfall var ond då.
Kan hålla med om att det kanske är lite långsökt att tro att Ferrari försökte rädda kollegan BSF det var väl mer troligt att hon räddade sig själv, och det kan man ju göra både som ulv och god såklart.
@quarter4ever s tanke om Mirtai som CG är intressant tycker jag. Det skulle ju ge ett bra alibi helt klart och är då inte lynchstoppet förbrukat så gissar jag ju att ulvarna vill ha kvar det till senare när det kanske är ännu viktigare att ha det kvar och då behöver de ju få CG att inte få så mkt misstankar på sig..helt klart en teori värt att fundera över.

Så du, @quarter4ever och @cirkus menar alltså att det är en trolig teori att jag är CG.

I så fall skulle jag alltså först röstat på Snurrfian och sedan ändrat till BSF för att skaffa alibi? Och först skyddat BSF men ändrat till mig själv så sent att LL inte hann se? Varför skulle jag först skyddat BSF i så fall? För till en början var hon ju inte särskilt utsatt, rösterna på henne kom ju sent.

Ledsen, men jag köper jag inte ;)
 
Om LL missat att BM har utslagsröst så var det ju inte längre lottning. Om då BM eller CG skyddat någon i lynchen men BSF får flest röster så blir det ju fel att stoppa lynchen. Eller tänker jag fel?

Jag tror jag förstår hur du tänker, det skulle kunna vara ett tänkbart scenario men frågan är hur mycket det ger att spekulera egentligen?

Vad skulle det i så fall få för konsekvenser, att någon av de andra som låg uppe för lynch är antingen skötare och blev skyddad av CG, eller blev skyddad av BM (och då troligtvis är BM själv, inte så troligt att BM skyddar någon annan redan DL1 väl?)
 
Jag tror jag förstår hur du tänker, det skulle kunna vara ett tänkbart scenario men frågan är hur mycket det ger att spekulera egentligen?

Vad skulle det i så fall få för konsekvenser, att någon av de andra som låg uppe för lynch är antingen skötare och blev skyddad av CG, eller blev skyddad av BM (och då troligtvis är BM själv, inte så troligt att BM skyddar någon annan redan DL1 väl?)

Nej, det är just det som är min poäng. Det ger inget att spekulera och jag är lite brydd att normalt supersmarta spelare inte verkar reflektera över att det kan finnas fler alternativ och därför bygger sina teorier runt vad som hände i den lynchen
 
Så du, @quarter4ever och @cirkus menar alltså att det är en trolig teori att jag är CG.

I så fall skulle jag alltså först röstat på Snurrfian och sedan ändrat till BSF för att skaffa alibi? Och först skyddat BSF men ändrat till mig själv så sent att LL inte hann se? Varför skulle jag först skyddat BSF i så fall? För till en början var hon ju inte särskilt utsatt, rösterna på henne kom ju sent.

Ledsen, men jag köper jag inte ;)
Jag skrev inte att teorin håller, bara att jag tyckte att den kunde göra det. Meningen är väl att du ska komma in och skriva ett inlägg och sen får man försöka se om det gör att teorin fortfarande känns hållbar eller att den sopas undan.. ;)

CG fick väl inte skydda sig själv? Utan bara en annan ulv. Så nej om du är CG borde du inte ha ändrat till dig själv så sent att inte LL hann se. Men jag hänger inte med hur du menar att det skulle ha påverkat i lynchen?
Det kan ju ha varit tre ulvar uppe för lynch också även om jag nog tycker att det scenariot känns minst troligt ändå. Jag tror nog mer på en eller två.
 
NattDL1
byfånen kan ha siat någon
Ängeln skyddar någon ( troligen sig själv9
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd för sig själv
Habina käkas , var bybo hamnar i "goda lyan" och får full spioninfo, och väljer någon att skicka valfri rad till

NattDL 2
Ängeln skyddar någon
Byfånen kan ha siat någon
Siaren har siat 3 personer, en av dem får den reda på resultatet på,LL lottar vilken
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd till sig själv
Ingen käkas( kan bero på att ängeln skyddade rätt, eller att de försökte käka Ture Sventon, eller att någon fått ett paket med beskydd)

DL3
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
någon får en present av Pelle Penna
Byfånen kan få reda på sin sia om den gjordes till första natten
Siaren får reda på en av personerna den valde att sia

Har jag glömt nåt? ( komplettera gärna)

Byfånen kan väl bara sia en gång, el har jag missat ngt? El menar du att denne siat natt1 el natt2?
om den siat natt1 borde den väl få sian efter natt2 och inte efter natt3
 
Jag tror jag förstår hur du tänker, det skulle kunna vara ett tänkbart scenario men frågan är hur mycket det ger att spekulera egentligen?

Vad skulle det i så fall få för konsekvenser, att någon av de andra som låg uppe för lynch är antingen skötare och blev skyddad av CG, eller blev skyddad av BM (och då troligtvis är BM själv, inte så troligt att BM skyddar någon annan redan DL1 väl?)

Det har du ju iofs rätt i - jag tror att vi snurrar in oss mer i att försöka räkna ut vad som skett eller inte skett, än att gå vidare.
 
Jag skrev inte att teorin håller, bara att jag tyckte att den kunde göra det. Meningen är väl att du ska komma in och skriva ett inlägg och sen får man försöka se om det gör att teorin fortfarande känns hållbar eller att den sopas undan.. ;)

CG fick väl inte skydda sig själv? Utan bara en annan ulv. Så nej om du är CG borde du inte ha ändrat till dig själv så sent att inte LL hann se. Men jag hänger inte med hur du menar att det skulle ha påverkat i lynchen?
Det kan ju ha varit tre ulvar uppe för lynch också även om jag nog tycker att det scenariot känns minst troligt ändå. Jag tror nog mer på en eller två.

Men om jag nu är CG, vem skulle jag ha ändrat skydd till? Ferrari? För det känns ju dumt att ändra skydd till någon som inte är med i lynchen tänker jag. Och då har du scenariot att både BSF och Ferrari är ulvar och jag CG
 
Så du, @quarter4ever och @cirkus menar alltså att det är en trolig teori att jag är CG.

I så fall skulle jag alltså först röstat på Snurrfian och sedan ändrat till BSF för att skaffa alibi? Och först skyddat BSF men ändrat till mig själv så sent att LL inte hann se? Varför skulle jag först skyddat BSF i så fall? För till en början var hon ju inte särskilt utsatt, rösterna på henne kom ju sent.

Ledsen, men jag köper jag inte ;)
Jamen precis just därför! Om du vore CG så stämmer det i mitt huvud, att du väljer att offra annan ulv i det läget?
Och för att skaffa dig själv alibi?

Men jag veeet inte alls, men det var en tanke som kom för mig helt enkelt när jag började vända och vrida på allt ( hade lite( eller mycket!!) dåligt med tid igår så den slog mig inte förrän idag
 
Byfånen kan väl bara sia en gång, el har jag missat ngt? El menar du att denne siat natt1 el natt2?
om den siat natt1 borde den väl få sian efter natt2 och inte efter natt3
Jag tog med den raden ifall byfånen var kall nog att vänta med sin sia till nästa dygn ( man vet aldrig) det är iaf en möjligehet
 
Men om jag nu är CG, vem skulle jag ha ändrat skydd till? Ferrari? För det känns ju dumt att ändra skydd till någon som inte är med i lynchen tänker jag. Och då har du scenariot att både BSF och Ferrari är ulvar och jag CG
Och då borde alla tre som var uppe vid DL1 vara onda? Det känns lite osannolikt tycker iaf jag

Sedan finns ju möjligheten att ngn av de som var uppe vid sidan av BSF vid lynch1 blivit omvandlad så "nu" kan det ju vara mer sannolikt att tre ulvar var uppe Dl1.
 
Men om jag nu är CG, vem skulle jag ha ändrat skydd till? Ferrari? För det känns ju dumt att ändra skydd till någon som inte är med i lynchen tänker jag. Och då har du scenariot att både BSF och Ferrari är ulvar och jag CG
Tja, CG kanske inte ville använda skyddet redan DL1. Det är ett alternativ jag kan tänka mig iaf.
Men som sagt jag tror inte att både du ferrari och BSF är/var ulvar alla tre. Det känns bara så otroligt om det skulle ha varit 3 ulvar uppe för lynch i första DL..
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp