Stall Hästlyckan - Ulvlek

Jag tog med den raden ifall byfånen var kall nog att vänta med sin sia till nästa dygn ( man vet aldrig) det är iaf en möjligehet
ja men gjorde den sitt val natt1 borde den få infon e natt2
Och väntade denne och gjorde valet natt2 så får den infon natt3
inte att om den valt natt1 behöver vänta till natt3??
 
Och då borde alla tre som var uppe vid DL1 vara onda? Det känns lite osannolikt tycker iaf jag

Sedan finns ju möjligheten att ngn av de som var uppe vid sidan av BSF vid lynch1 blivit omvandlad så "nu" kan det ju vara mer sannolikt att tre ulvar var uppe Dl1.
Jag tycker också att det är osannolikt att alla tre skulle ha varit onda.

Jag är alldeles för off i denna lek :cry: men det jag ville försöka göra var att luska om någon av Mirtai el Ferrari kan vara onda helt enkelt...
 
Nej, det är just det som är min poäng. Det ger inget att spekulera och jag är lite brydd att normalt supersmarta spelare inte verkar reflektera över att det kan finnas fler alternativ och därför bygger sina teorier runt vad som hände i den lynchen

Okej, då är vi nog inne på samma spår!
 
Svårt att tänka mig, som god kan man ju aldrig vara säker på att överleva.
Jag håller med, jag hade definitivt själv valt att sia första möjliga tillfälle, ffa med den fördröjning som finns när svaret kommer tillbaka!
Men i en sammanställning så bör man ta med alla tänkbara scenarion :)
 
Jag är så himla tråkig och enveten att jag framhärdar i att vilja syna Ferrari.
Dessutom vet jag inte om jag plötsligt kroknar ikväll så jag vill ha min röst klar.

LenaH röstar på Ferrari

För att jag fortfarande tror att det var fler ulvar än Bsf uppe för lottning i DL1 och av Mirtai och Ferrari så tror jag Ferrari har mer vildvuxen ansiktsbehåring.
 
ja men gjorde den sitt val natt1 borde den få infon e natt2
Och väntade denne och gjorde valet natt2 så får den infon natt3
inte att om den valt natt1 behöver vänta till natt3??
jag *tror*att jag skrev att det var möjligt att byfånen har siat någon natt2? annars var det min mening iaf! och därmed att den kan få svar senare...
 
Jag är så himla tråkig och enveten att jag framhärdar i att vilja syna Ferrari.
Dessutom vet jag inte om jag plötsligt kroknar ikväll så jag vill ha min röst klar.

LenaH röstar på Ferrari

För att jag fortfarande tror att det var fler ulvar än Bsf uppe för lottning i DL1 och av Mirtai och Ferrari så tror jag Ferrari har mer vildvuxen ansiktsbehåring.
Jag är ju lite inne på det spåret också, att det var fler uppe än Bsf. Vad gör att det väger över till Ferrari för dig och inte Mirtai?
 
Jag är ju lite inne på det spåret också, att det var fler uppe än Bsf. Vad gör att det väger över till Ferrari för dig och inte Mirtai?
Fortfarande röständringen faktiskt.

Det känns lite trist (ffa för @Ferrari antar jag! :p) att jag hakat upp mig på DL1 men hittills har jag inte hittat något mer spännande.
 
GladFliicka - röstar på samma som Paddington två lyncher i rad. Det gör att jag inte tror att de sitter i lyan tillsammans för det tror jag inte Paddington hade tyckt var en bra idé. Så jag tror att en av dom är god..vilket leder mig till
Paddington - är någon av dom god (jag tror ju inte de sitter tillsammans i lyan som sagt) så tror jag att det är Paddington. Men jag har inget mer att backa upp det med än en känsla som jag fick av Paddis teoriinlägg. Så hon får vara neutral så länge, och det kan ju också vara pga. att Gladfliicka är en ny deltagare som gör att jag är mer benägen att tro att Paddis är god eftersom jag inte känner igen GF´s spelstil. Men - för tidigt för mig iaf att sätta någon åt det goda hållet.

Det är ju kul att du vill hålla mig åt det lite godare hållet framför GF eftersom jag och GF röstat på samma i två DLs i rad, men det gör ju mig lite fundersam speciellt som vi har en omvandling m i leken. För även om du har rätt att om vi varit orginalmedlemmar i lyan så hade jag inte blivit särskilt till mig över att GF röstat samma som mig i tvåDLs - men vad säger att ingen av oss blivit omvandlad? Och att första gången var en ren slump (då vi kunnat stå på olika sidor) och även andra gången var en ren slump. Eller att det kan ha varit taktik inför DL2 att göra just detta för att det är så otroligt osannolikt?
 
Det är ju kul att du vill hålla mig åt det lite godare hållet framför GF eftersom jag och GF röstat på samma i två DLs i rad, men det gör ju mig lite fundersam speciellt som vi har en omvandling m i leken. För även om du har rätt att om vi varit orginalmedlemmar i lyan så hade jag inte blivit särskilt till mig över att GF röstat samma som mig i tvåDLs - men vad säger att ingen av oss blivit omvandlad? Och att första gången var en ren slump (då vi kunnat stå på olika sidor) och även andra gången var en ren slump. Eller att det kan ha varit taktik inför DL2 att göra just detta för att det är så otroligt osannolikt?
Absolut kan ju någon av er ha blivit omvandlad. Och du har absolut rätt i att röstningen både kan vara slump eller taktik. Har inte funderat något mer över det idag :o
 
Håller på att laga mat och ska sen ut med hunden, vet inte om jag hinner kika in före DL och vill inte missa att rösta idag igen.

Jag har ju också varit lite inne på att det var fler än en ulv uppe för lynch när Bsf åkte. Har inte riktigt haft någon bra koll i leken pga lite tid men tycker att jag fick bra svar av Mirtai när hon ifrågasatte att jag tyckte att Q´s teori om att Mirtai skulle vara CG lät trolig.

Det tillsammans med några av de andra spekulationerna kring lynchstoppet gör att jag nog tror mer på att Mirtai var god vid lynchen än Ferrari. Jag skriver var – iom omvandlingen.

Sen tycker jag ju att LenaH har rätt i det hon skriver att röständringen skaver och det tillsammans med det tidigare om Mirtai gör att jag nog är benägen att hålla med LenaH idag.

Tror att Ferraris roll ger oss mer ledtrådar.

bollen__ röstar på Ferrari
 
Och då borde alla tre som var uppe vid DL1 vara onda? Det känns lite osannolikt tycker iaf jag

Sedan finns ju möjligheten att ngn av de som var uppe vid sidan av BSF vid lynch1 blivit omvandlad så "nu" kan det ju vara mer sannolikt att tre ulvar var uppe Dl1.

Det är ju det som är min poäng, att det är så osannolikt att det inte är troligt.
 
Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
 
Har inte hunnit läsa ikapp idag (sitter och gör det nu) men om Mirtai skulle vara CG skulle det inte då varit rätt modigt av BSF att misstänka & rösta på Mirtai då BSF nu satt i lyan? Med det sagt vill jag inte hålla Mirtai åt något håll än men det var en tanke jag fick bara.

Edit: Fortsatte tänka lite om detta. Mirtai hade ju ändå också 3 röster och det känns som rätt friskt vågat av lyan att riskera att CG med special krafter hade åkt redan i Dl1 & utan att BSF ändrar sin röst isåfall. Om inte de visste något men då fanns det väl ingen info ute om jag förstått det rätt? Sedan kom ju twisten så oavsett om Mirtai satt/sitter i lyan eller inte så känns det kanske inte så troligt att Mirtai skulle vara just CG
 
Senast ändrad:
Det verkar ju jättekorkat att välja varsin isf. Man har bättre odds att få ut någon om man röstar på samma. ;)
Jag tror bara inte att Mirtai är ulv men cirkus var ju tvungen att lämna.

Kanske borde kommentera detta också.

Nja, som jag skrev kan det ju finnas anledningar till att inte rösta på samma som ulvar också. Med det sagt tror jag väl inte själv speciellt starkt på den teorin, men med tanke på de redan väldigt spridda rösterna försökte jag på den korta tiden jag hade kvar titta bland de som hade fått röster och se om jag hade reagerat på något och då föll valet på cirkus. Jag är fortfarande ganska osäker på henne och lite på dig också. Snurrfian hade jag inte reagerat på och det var ju rätt att inte lägga rösten där i alla fall. Mirtai och FiaM har haft mer liknande tankar som mig även om och eftersom både GladFliicka och Ferrari är nya ville jag gärna ge dem en chans att visa mer.

Jag tycker också det är lite farligt att haka upp sig på DL1 och det scenariot eftersom det kan ha berott på så många olika saker... Därför försökte jag få lite svar på om ni byggde misstankarna på något mer.
Ferrari eller Mirtai kan mycket väl vara i lyan men jag kände inte att det var tillräckligt att gå på för min egen del i det läget.
 
Jag tycker också det är lite farligt att haka upp sig på DL1 och det scenariot eftersom det kan ha berott på så många olika saker... Därför försökte jag få lite svar på om ni byggde misstankarna på något mer.
Ferrari eller Mirtai kan mycket väl vara i lyan men jag kände inte att det var tillräckligt att gå på för min egen del i det läget.
Jag håller med dig i sak men eftersom jag uppenbarligen är skumögd så ser jag inga tydliga vägvisare i form av sior idag så jag får köra på det jag tror. ;)
 
Det har inte hänt så mycket idag hittills
Tänkte att jag skulle stapla upp en liten historik över vad som hänt/kan ha hänt så länge , tycker att det brukar hjälpa

DL1
Bm röstar på någon ( kan ha haft utslagsröst)
CG kan ha lagt in om lynchstop- som inte gällde av någon anledning, eller inte blev aktuellt att användas
Pelle Penna kan ha skickat en present ( osäker om rollen kan vänta med paketen, eller om den måste skicka tills de tar slut, för det gör de väl? Står inget om att de får tas omtag på sas. Får han bestämma ordningen själv eller kommer de i den ordning de står i ?)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknas ( LL lottar om det lyckas 50% chans)
BSF lynchas , var ulv
Någon god omvandlas till att vara i lyan


NattDL1
byfånen kan ha siat någon
Ängeln skyddar någon ( troligen sig själv9
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd för sig själv
Habina käkas , var bybo hamnar i "goda lyan" och får full spioninfo, och väljer någon att skicka valfri rad till

DL2
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
Någon får en present av Pelle Penna
Pelle Penna skickar en present till någon
BM röstar på någon
CG kan ha lagt in om lynchstop, som inte behövdes användas (iom att Snurrfian käkades- var god)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknades
Snurrfian Lynchas, var bybo och hamnar i "Goda Lyan"
"Goda Lyan" väljer ut en rad att skicka till en person

NattDL 2
Ängeln skyddar någon
Byfånen kan ha siat någon
Siaren har siat 3 personer, en av dem får den reda på resultatet på,LL lottar vilken
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd till sig själv
Ingen käkas( kan bero på att ängeln skyddade rätt, eller att de försökte käka Ture Sventon, eller att någon fått ett paket med beskydd)

DL3
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
någon får en present av Pelle Penna
Byfånen kan få reda på sin sia om den gjordes till första natten
Siaren får reda på en av personerna den valde att sia

Har jag glömt nåt? ( komplettera gärna)

MEN sedan har vi ju twisten också, någon god har blivit omvandlad och det kan lika gärna vara någon som kan utföra något av det som jag räknat upp här ovan som en bybo. De enda som kan ha en aning om det är de i "goda lyan" för de är de enda som får full spioninfo, och därmed också vet vilken roll som blev omvandlad för det skulle framgå enligt Lobelia
Så de goda döda har ett viktigt jobb att förmedla till rätt personer som är kvar i leken, för i fel händer så kan det bli illa!
Men de borde ha god vägledning av den info de får, och både @Habina och @Snurrfian borde kunna förvalta sitt uppdrag bra, det hyser jag inget tvivel om

Hoppas på mer tankar och input under kvällen av det som skrivs, för nu tycker jag det borde finnas info som man kan börja se i teorier och tankar.

Bara för att jag inte ska tänka fel. Visst är det så att den stallägaren skäller ut bara får en ogiltig röst om det lyckas? Om lotten säger att personen lyckas smita undan, är rösten verkligen ogiltig?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp