Stall Hästlyckan - Ulvlek

Vet inte om det bara är jag - men varför är alla så otroligt fokuserade om vad som hände kring lynch-stoppet DL1??
Nr1 - vi vet inte exakt vad som hände - det kan ha varit stopp från olika håll, el ngt annat
Nr2 - Det är möjligt att 1 el 2 men känns mindre troligt att 3 onda var inblandade från början.
Nr3 - Sedan utifrån omvandlingen så ja visst, ngn av de inblandade kan ha hamnat i lyan, men hur stor sannolikheten att det var just ngn av de två som var uppe för lottning bredvid BSF som var god och hamnade i lyan?

Varför inte försöka bringa reda i ngt annat än typ de 90% av inlägget idag som koncentrerar sig till själva lynchen DL1? (jag överdriver)
Att både Bollen__ och LenaH nu baserar sina röster med att de vill syna Ferrari? Det gör mig faktiskt mer fundersam över deras roller än över Ferraris. För att bara basera rösterna kring vad som hände DL1 utan att ta i beaktande andra möjligheter, andras teorier och riskera att faktiskt förlora en ev god roll bara för att man vill "syna" någon gör mig lite fundersam faktiskt (sedan är det vad LenaH brukar vilja göra oavsett roll, men jag gillar iaf inte riktigt den inställningen)

Sedan har jag ingen aning om var jag har Ferrari men det är en annan sak.

Så utifrån tidigare inlägg och ovanstående så röstar jag på bollen__. Jag tycker att hon inte tar hänsyn till alla aspekter när hon håller mig åt godare håller jämfört m GF (om man tar i beaktande att GF följt mig i två röstningar) och sedan att hon vill syna Ferrrari

Paddington röstar på bollen__
 
Ferrari har fått några röster på sig. Dels baserat på hennes röständring från BSF i första lynchen men också för att hon därmed verkar vara mer skum än mig och alltså är troligare att vara en andra ulv enligt terorin om att 2 ulvar var uppe för lynch. Eftersom jag är skeptisk till att basera en teori på den lynchen så väljer jag att inte rösta på Ferrari även om hennes ändrade röst skaver.

G_O har fått en röst. Jag håller med om att hon håller en mycket låg profil. Tidsbrist säkert men är van att se mycket mer skärpa från henne så det sticker ut.

Bollen håller med mig vilket ju alltid är trevligt. Har dock dålig koll på det här med omvandlingen och känns lite lagom förvirrad.

G_F har även hon fått en röst. Håller med om att hennes resonemang runt första rösten var rörig och att det bara blev mer rörigt ju mer hon skulle förklara. Kan det vara en god nybörjare? Eller en ond nybörjare som måste hitta på teorier om någon och har svårt att motivera dem?

Q skriver ovanligt lite men har förklarat det med IRL. (Hoppas allt gått bra och du har landat lite!) Saknar gamla skarpa Q!

Paddan gör sina vanliga bra inlägg och genomgångar av alla spelare. Har ingen riktig koll på henne för tillfället.

LenaH är en av de som hängt sig kvar i första lynchen och röstar utifrån den.

Idahoe har jag inte heller så mycket koll på

FiaM medger att hon vill hålla en låg profil med sina röster. För mig skaver fortfarande hennes röst i dl1 och framförallt förklaringen till den i efterhand.

Cirkus äter många middagar ;) Röstar på G_O idag vilket känns som ett vettigt resonemang. Vet dock inte alls var jag har henne. Precis som vanligt med andra ord! :p
 
Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
21:26 Idahoe röstar på GladFliicka
21:44 Paddington röstar på bollen__
 
Mirtai röstar på Bollen

Bollen väljer att hålla med mig och det känns som en god bollen är mer skeptisk än så. Dessutom har hon inte riktigt koll på omvandlingen och hur den kan ha påverkat. Tillsammans med hennes förstaröst på BSF som hade varit ett fint alibi känns det som bollen är ett bra val idag.
 
Vet inte om det bara är jag - men varför är alla så otroligt fokuserade om vad som hände kring lynch-stoppet DL1??
Nr1 - vi vet inte exakt vad som hände - det kan ha varit stopp från olika håll, el ngt annat
Nr2 - Det är möjligt att 1 el 2 men känns mindre troligt att 3 onda var inblandade från början.
Nr3 - Sedan utifrån omvandlingen så ja visst, ngn av de inblandade kan ha hamnat i lyan, men hur stor sannolikheten att det var just ngn av de två som var uppe för lottning bredvid BSF som var god och hamnade i lyan?

Varför inte försöka bringa reda i ngt annat än typ de 90% av inlägget idag som koncentrerar sig till själva lynchen DL1? (jag överdriver)
Att både Bollen__ och LenaH nu baserar sina röster med att de vill syna Ferrari? Det gör mig faktiskt mer fundersam över deras roller än över Ferraris. För att bara basera rösterna kring vad som hände DL1 utan att ta i beaktande andra möjligheter, andras teorier och riskera att faktiskt förlora en ev god roll bara för att man vill "syna" någon gör mig lite fundersam faktiskt (sedan är det vad LenaH brukar vilja göra oavsett roll, men jag gillar iaf inte riktigt den inställningen)

Sedan har jag ingen aning om var jag har Ferrari men det är en annan sak.

Så utifrån tidigare inlägg och ovanstående så röstar jag på bollen__. Jag tycker att hon inte tar hänsyn till alla aspekter när hon håller mig åt godare håller jämfört m GF (om man tar i beaktande att GF följt mig i två röstningar) och sedan att hon vill syna Ferrrari

Paddington röstar på bollen__
Vad är det som gör att du väljer att rösta på bollen istället för LenaH?
 
Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
21:26 Idahoe röstar på GladFliicka
21:44 Paddington röstar på bollen__

21:50 Mirtai röstar på bollen__

Bollen 2
Ferrari 2
G_O 1
Gladfliicka 1
 
Nä, börjar känna mig lite seg så bäst att få iväg en röst så jag inte somnar innan dl :o

Jag håller med om att Ferraris agerande skaver lite, både panikändringen i DL och sedan en sen uddaröst som inte ens blir giltlig. Eftersom hon själv hade röster på sig känns det dumt att lägga sin röst på någon som inte har någon röst innan när det ändå finns en del att välja på. Kan det vara en ulv som är rädd för att vara med och rösta ut en god och därmed bli ännu mer misstänkt än hon redan är?

Dessutom tror jag att syna Ferrari kommer ge lite svar oavsett hennes roll, och med tanke på att jag själv har fått en röst mot mig känns det tryggare för egen del och därmed den goda sidan att lägga rösten där än på någon med färre/inga röster.

Gabby_Ossi röstar på Ferrari
 
Vad är det som gör att du väljer att rösta på bollen istället för LenaH?
Det som jag kommenterat kring bollen__s inlägg tidigare ikväll.
GladFliicka har följt mina röster DL1 och DL2 och bollen__ vill därför hålla mig åt det lite godare hållet av oss två utan att fundera över att det skedde en omvandling DL1. Sedan skriver hon som svar att hon inte tänkt på det idag, men det fanns ju även igår....
 
Ok just nu så går Q:s hjärna i spin över alla möjliga scenarion som kan finnas!! ( saknar spionen!!)
och dl närmar sig så får tänka snabbt dessutom! ( inte för att det brukar hindra mig, men så många spår att följa!!:eek: 9
 
Har av olika anledningar (bla skadad pålle) inte kunnat vara så aktiv som jag tänkt och önskat idag men har skummat igenom iallafall och försöker rösta nu.

Det har fortsatts med funderingar kring om det var fler ulvar uppe i Dl1 och framförallt LenaH har fastnat lite i det med röständringen i fokus. Jag har svårt att få riktig rätsida på var jag har Ferrari men skulle nog inte sätta henne åt den onda sidan pga hennes röständring då jag upplevde den lite-i-panik-rädda-mig-själv. Har svårt att få riktigt grepp om var jag har henne. Hon spånar över en starkt lya och uppger att hon tänkt att nästa gång hon sitter i lyan ska hon styra spelet istället för att släcka bränder, är det det hon gör nu? Det känns lite misstänkt för mig och trots att jag egentligen bara känner mig mer och mer förvirrad så,

GladFliicka röstar på LenaH
 
Har tänkt fram och tillbaka och nu när jag ser vart röstningen leder så röstar jag på ett av mina alternativ

Ferrari röstar på bollen_

För att hon är helt övertygad om att "nyckeln" ligger hos mig eller Mirtai efter DL1. Dessutom så har @Paddington en poäng i det hon säger, igår höll Bollen_ henne god men inte Glad_Fliicka och idag har hon inte tänkt på det idag. Vilket skaver och känns fel. Så därför hamnar min röst på Bollen.
 
Oh uh DL närmar sig, jag vet inte om jag ska följa spåret att Ferrari är ond ? (vilket ja iofs varit inne på länge) eller om jag ska följa spåret att bollen__ kan vara ond? vilket jag håller med @Paddington om ? Så känner mig som åsnan mellan två hötappar just nu!!
 
Emtherlia röstar på Ferrari

Efter att ha läst om alla inlägg så tycker jag att hon förvirrar in sig i förklaringar och att hon ändrade röst i DL har funnits i mitt bakhuvud eftersom hon gjorde likadant i en tidigare lek där hon var ond.
 
Känner mig kluven, håller med om att det kan ge en del svar att syna Ferrari samtidigt undrar jag om inte Paddington kan vara något på spåren när det gäller bollen_.

FiaM röstar på Ferrari då jag tycker mig sakna egna tankar från henne i inläggen.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp