Stall Hästlyckan - Ulvlek

Inte för att vara petig - men Snurrfian käkades inte, hon lynchades (som du iofs skrive på et annat ställe).

Sen är jag lite oklar över tajmingen vad det gäller det som kan hända vid DagDL. Kan utskällning/present skickade redan skett i DL1? Finns det med i spioninfon? Eller är full spioninfo bara det som händer under natten? Som jag förstod det när jag frågade så kommer spionraden som läktarryttarna droppar redan innan nästa DL, dvs typ direkt efter NattDL (eller så fort de kan)
Allt som hänt sedan senaste spioninfon kommer med dvs dygn 1s händelser vid första spioninfon och dygn 2 vid andra. Sedan vidarebefordras den så fort jag får den och hinner. Idag fick jag skippa lunchen för annat ( hästen ni vet) och det blev ont om tid för leken så de kom ut sent ,en är levererade. Anledningen till ordningen är att inte få ett halvt dygns försening på spioninfon i och med att den mellanlandar hos läktarryttarna.
 
Jag klippte lite hårt i ditt inlägg - men det jag mest funderar över är det understukna. En möjlighet som du inte tar med ( ;) ) men som jag vill lyfta om både du och Mirtai är onda och du är CG så är ju det logiska valet att rädda kvar dig över bsf.

Det förklarar ityvärr inte Ferraris röständring - det hade ju varit bättre att låta rösten ligga kvar på bsf så hon (bsf) i frid och ro hade kunna ryka och ge sig själv (Ferrari) ett litet alibi. Å andra sidan så ställer det till oreda i tankebanorna med en massa lösa trådar och sånt är ju också ulvarnas jobb
 
Jag klippte lite hårt i ditt inlägg - men det jag mest funderar över är det understukna. En möjlighet som du inte tar med ( ;) ) men som jag vill lyfta om både du och Mirtai är onda och du är CG så är ju det logiska valet att rädda kvar dig över bsf.

Jag gillar tanken! Och jag vill faktiskt syna @Ferrari :o

Ska få i mig lite käk så ska vi se om de små grå börjar snurra igen.

Det förklarar ityvärr inte Ferraris röständring - det hade ju varit bättre att låta rösten ligga kvar på bsf så hon (bsf) i frid och ro hade kunna ryka och ge sig själv (Ferrari) ett litet alibi. Å andra sidan så ställer det till oreda i tankebanorna med en massa lösa trådar och sånt är ju också ulvarnas jobb

Klistrar in alla citat.

Då blir nästa följdfråga, om ni är så inne på denna teorin, varför jag och inte Mirtai? @cirkus säger att en röständring som jag gjorde kan göra oreda i tankebanorna med en massa lösa trådar, och det är ulvarnas jobb. I det läget är det väl smartare att få de andra goda att tro att en ond är god, mao rösta på sin egen, precis som Mirtai BYTTE röst till BSF. Det ställer väl till oreda i tankebanorna om något?

Min röständring var helt enkelt för att jag fick panik och trodde jag hade flest röster. Så enkelt är det.

Edit: Och nej, jag försöker inte vända misstankarna till Mirtai. Jag försöker bara påpeka att det inte är en idiotsäker teori.
 
Inte för att vara petig - men Snurrfian käkades inte, hon lynchades (som du iofs skrive på et annat ställe).

Sen är jag lite oklar över tajmingen vad det gäller det som kan hända vid DagDL. Kan utskällning/present skickade redan skett i DL1? Finns det med i spioninfon? Eller är full spioninfo bara det som händer under natten? Som jag förstod det när jag frågade så kommer spionraden som läktarryttarna droppar redan innan nästa DL, dvs typ direkt efter NattDL (eller så fort de kan)
Frågar igen för jag hittar inte? Vart skrev jag att Snurrfian käkades? för om jag skrivit fel vill jag rätta det!
 
Ok, jag har va 40 minuter på mig att försöka prestera en röst.

Det värsta är att jag är rädd att titta för mycket på bara Ferrari och Mirtai. Jag har ju funderingar på de som röstade på Snurris igår också - jag *tror* att det finns ulv/ar där också. Sen är jag ju misstänksam emot Gabby_ossi också dels pga hennes röst på Habina men även pga rösten på mig. Även Idas röst på mig tycker jag är knepigt motiverad. Varför blev jag skum för att jag hakade på LenaHs tanke om att det ar fler än en ulv uppe till lottning i DL1? Jag tänker att bara ulvar kan bli störda över den tanken särskilt ifall att den är rätt.

Så om jag utgår från att Ferrari/Mirtai är ulv/ar och så utgår jag från att de som stör sig på det resonemanget är ulv/ar. Alltså finns Gabby_ossi, Idahoe, Ferrari och Mirai som potentiella ulvar. Sen är jag ju misstänksam mot de som röstade på Snurris också - så där har vi Emtherlia, Paddi och GF. Jävligt trångt i lyan just nu. Självklart menar jag inte att ALLA dessa är i lyan. Det kan även vara någon/några andra. Men dessa är mina huvudkandidater just i denna stund

@Ferrari det kan vara either way faktiskt. Jag avskriver varken det ena eller det andra eller ens det tredje alternativet. Vad tror du själv om Mirtai, eftersom du inte vill vända misstankarna däråt?
 
Undrar varför du ser fram med spänning på att jag ska avslöja mig?
Tycker du verkar försöka sprida lite misstankar mot mig?
Jag säger inget om att du är misstänksam mot mig ffa som en god roll omvandlats, men skulle vilja veta vad du baserar det på förutom en tanke om en lya samt hur de skulle ha resonerat och gjort? ( de enda som vet hur lyan resonerat är väl lyan själva )
Nja, jag är ju inte direkt en misstankespridare (eller - inte medvetet iaf!) utan jag ville mest förstärka att jag inte på något sätt godförklarar dig för spiken i kistan för Bsf. :)
 
hm LenaH goes Q!:D
Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt?
Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt? Det känns inte som en särskilt bra plan om du frågar mig, så vet inte om jag ska bli förnärmad över att du tror att jag skulle vara inblandad i något dyligt...:crazy:
Nja, jag tänker att en slipad lya kan välja att köra en offensiv stil för att få till ett gäng godförklaringar.
Dessutom hade ingen ändå kunnat vara säker på att lynchen blev stoppad av just CG eftersom vi har en BM med. Som väl kunde stoppa en lynch? (Jag sa ju att jag inte kommer ha koll på alla twister förrän jag dör! :p)
 
Ändrar då jag fått en rad fel ang Snurrfian
UPPDATERAD:

Det har inte hänt så mycket idag hittills
Tänkte att jag skulle stapla upp en liten historik över vad som hänt/kan ha hänt så länge , tycker att det brukar hjälpa

DL1
Bm röstar på någon ( kan ha haft utslagsröst)
CG kan ha lagt in om lynchstop- som inte gällde av någon anledning, eller inte blev aktuellt att användas
Pelle Penna kan ha skickat en present ( osäker om rollen kan vänta med paketen, eller om den måste skicka tills de tar slut, för det gör de väl? Står inget om att de får tas omtag på sas. Får han bestämma ordningen själv eller kommer de i den ordning de står i ?)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknas ( LL lottar om det lyckas 50% chans)
BSF lynchas , var ulv
Någon god omvandlas till att vara i lyan


NattDL1
byfånen kan ha siat någon
Ängeln skyddar någon ( troligen sig själv9
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd för sig själv
Habina käkas , var bybo hamnar i "goda lyan" och får full spioninfo, och väljer någon att skicka valfri rad till

DL2
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
Någon får en present av Pelle Penna
Pelle Penna skickar en present till någon
BM röstar på någon
CG kan ha lagt in om lynchstop, som inte behövdes användas (iom att Snurrfian Lynchades var god)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknades
Snurrfian Lynchas, var bybo och hamnar i "Goda Lyan"
"Goda Lyan" väljer ut en rad att skicka till en person

NattDL 2
Ängeln skyddar någon
Byfånen kan ha siat någon
Siaren har siat 3 personer, en av dem får den reda på resultatet på,LL lottar vilken
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd till sig själv
Ingen käkas( kan bero på att ängeln skyddade rätt, eller att de försökte käka Ture Sventon, eller att någon fått ett paket med beskydd)

DL3
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
någon får en present av Pelle Penna
Byfånen kan få reda på sin sia om den gjordes till första natten
Siaren får reda på en av personerna den valde att sia

Har jag glömt nåt? ( komplettera gärna)

MEN sedan har vi ju twisten också, någon god har blivit omvandlad och det kan lika gärna vara någon som kan utföra något av det som jag räknat upp här ovan som en bybo. De enda som kan ha en aning om det är de i "goda lyan" för de är de enda som får full spioninfo, och därmed också vet vilken roll som blev omvandlad för det skulle framgå enligt Lobelia
Så de goda döda har ett viktigt jobb att förmedla till rätt personer som är kvar i leken, för i fel händer så kan det bli illa!
Men de borde ha god vägledning av den info de får, och både @Habina och @Snurrfian borde kunna förvalta sitt uppdrag bra, det hyser jag inget tvivel om

Hoppas på mer tankar och input under kvällen av det som skrivs, för nu tycker jag det borde finnas info som man kan börja se i teorier och tankar.[/QUOTE]
 
hm LenaH goes Q!:D
Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt?
Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt? Det känns inte som en särskilt bra plan om du frågar mig, så vet inte om jag ska bli förnärmad över att du tror att jag skulle vara inblandad i något dyligt...:crazy:

Det här vet jag att jag reagerade på när jag läste det.
Fast jag vet inte varför jag reagerade på det? Kan nån svara på det? @LenaH kanske?
 
Nja, jag är ju inte direkt en misstankespridare (eller - inte medvetet iaf!) utan jag ville mest förstärka att jag inte på något sätt godförklarar dig för spiken i kistan för Bsf. :)
Ok ja det kan jag följa och tycker är sunt! Vem vet vem man kan lita på efter en omvandling?
Min första paroll- ALLA är onda tills motsatsen bevisats;)
 
Hur menar du att jag fiskar efter roller i det jag har fetat? Min tanke med frågan var att försöka hitta ett scenario som skulle göra förvirringen begriplig och funderade då på om någon av de roller som jag nämnde i inlägget kunde vara inblandade.
Det var formuleringen "smart" fundering som jag reagerade på. Det hade varit en hel del funderingar fram och tillbaka och de flesta möjliga scenarior som varit uppe så det kändes lite som att du fiskade efter ngt, sedan säger det inget om din roll men det var ngt som jag reagerade på.
 
Det här vet jag att jag reagerade på när jag läste det.
Fast jag vet inte varför jag reagerade på det? Kan nån svara på det? @LenaH kanske?
Just gjort! :)

Det är ju inte en vanlig taktik men ibland har jag tänkt så själv - att nästa gång jag är i lyan ska jag försöka FÖRA spelet istf att försöka släcka bränder.
 
Nja, jag tänker att en slipad lya kan välja att köra en offensiv stil för att få till ett gäng godförklaringar.
Dessutom hade ingen ändå kunnat vara säker på att lynchen blev stoppad av just CG eftersom vi har en BM med. Som väl kunde stoppa en lynch? (Jag sa ju att jag inte kommer ha koll på alla twister förrän jag dör! :p)

jamen tack! Där kom förklaringen som jag frågade efter

Men lynchen blev ju inte stoppad...så fan jag veeeet inget om nånting

jag har ju också varit inne på att det är en slipad lya och att q's röst på bsf är i allra högsta grad planerad.
 
jamen tack! Där kom förklaringen som jag frågade efter

Men lynchen blev ju inte stoppad...så fan jag veeeet inget om nånting

jag har ju också varit inne på att det är en slipad lya och att q's röst på bsf är i allra högsta grad planerad.
Nånting gick ju snett, det har ju @Lobelia skrivit och vi vet ju inte vad.
 
Ett citat jag reagerade lite extra på, rösten hamnar på mig utifrån din teori men till och med du säger att den inte är skottsäker. Varför då rösta på mig? Om du kände att teorin inte höll hela vägen ut.
Inga teorier är skottsäkra om man inte har en sia eller dylikt att luta sig mot och igår hade ingen det. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp