Stall Hästlyckan - Ulvlek

De jag inte hann med igår.


Mirtai var en av de första (den första?) som gjorde en sammanställning av alla deltagarna i måndags. Kommenterar att q är den som ligger närmast för en röst från henne då hon ansåg att det var vanskligt att sätta någon som neutral redan innan första DL hade varit, får frågor från både bollen_ och BSF om detta. Röstar sedan på Snurrfian då hon ansåg att hennes röst på LenaH var väldigt svag till och med för att vara en förstadagsröst. Får frågan vad det är som gör att q inte längre är den som misstänks mest och svarar att hon insett att de tolkar ordet neutral olika. Får röster från mig och BSF som till och med råkar komma samma minut. BSF motiverar sin röst med att Mirtai misstänkte q men röstade på Snurrfian utan att förklara sin vändning. Min motivering var att jag reagerade på att hon tolkade neutral som god. Eftersom Mirtai hade förklarat sin vändning innan BSF röstade reagerade hon på BSF´s röst och ändrade sin röst till BSF och lade därmed tredje rösten på BSF. Funderar sedan en del över min röst som kom samtidigt som BSF´s och tycker att vi hade ungefär samma motivering. Är med lite i diskussionerna om vad som kan ha hänt i lynchen då den var lite förvirrad.

Postar ett teoriinlägg igen om alla deltagare och kommer sedan med ett kortare teoriinlägg som tar upp GladFliicka, mig, Ferrari och cirkus då det är oss hon har reagerat på. GladFliicka för att hon snurrar in sig, mig för märklig motivering på min röst på Mirtai, Ferrari för att hon betedde sig skumt dagen innan med sin ändring och kommentarer kring den och cirkus på grund av hennes röst på Mirtai. Väljer att rösta på mig då hon tycker att det är konstigt att jag hoppades att jag lade en första röst och sedan inte ändrade när jag såg att det inte var det.

Jag vet inte riktigt var jag har Mirtai, cirkus valde att rösta på henne igår mycket baserat på en teori som lanserades av LenaH om att någon av Mirtai och Ferrari kan ha suttit i lyan tillsammans med BSF. Känslan jag fick av den rösten var lite att det hände något oväntat och att cirkus fick bråttom att rösta och tog vad som fanns, vet inte om det stämmer men det var mitt inryck av rösten och det hjälper mig inget när det gäller Mirtai. Jag vill se mer av Mirtai.


Paddington inleder med lite frågor om rollerna är sedan en av de som lyckas få ihop ett inlägg som tar upp alla deltagarna. Tycker efter sin sammanställning att det är Ferrari som sticker ut mest då hon försöker sprida lite allmänna misstankar och lägger sin röst där. Funderar lite på om min och BSF´s röster på Mirtai är ett försök att jämna ut ställningen. Är med och diskuterar kring vad som kan ha hänt i samband med första lynchen när vi tror att den är stoppad. Påminner om att någon har fått byta sida efter att det blev klart att en ond lynchades så även om man vill sätta någon som god baserat på den lynchen kanske det inte stämmer nu längre. Kommer senare med ett (uppdelat på två) utförligt inlägg om samtliga deltagare. Är inte säker på att Ferrari är skum och tror inte att hennes röständring säger något om hur hon stod i förhållande till BSF när det gällde. Tror inte att någon i lyan hade gått åt en kollega på det sättet för att sedan göra en röständring när båda ligger illa till. Röstar på Snurrfian då hon anser att det är något med Snurrfians resonemang som hon inte får att gå ihop (#420). Inleder dagen idag med ett utförligt inlägg om mig då hon inte hann med det igår.

Här har vi också en av de slipade spelarna som jag, precis som cirkus, gärna skulle vilja ha på den goda sidan. Hon kommer med ett par bra funderingar men jag väljer att avvakta lite tills jag har sett mer. Har blivit lurad av Paddington förut.

LenaH tycker att rollistan är krånglig med alla twistar och modifieringar. Lägger sin första röst på Snurrfian med motiveringen att Snurrfian snodde en enkel teori från BSF. Funderar på om det inte var minst en ulv till uppe för lottning vid första lynchen och att det var därför det strulade men tycker att det inte stämmer med en annan tanke hon har. Tycker att det här med att en roll har omvandlats inte spelar så stor roll så här tidigt i leken, speciellt eftersom hon inte hann sätta sig in i leken igår. Fortsätter att fundera kring om det kan ha varit fler än en ond som var uppe för lynch under första DL, är även inne på att det kan ha varit några hästskötare som passade på att skaffa sig alibi. Anser att Ferrari känns mer ulvig än Mirtai och anser att om Mirtai var ulv så borde hon inte ha ändrat röst till BSF medan Ferrari ändrade röst från BSF. Tycker även att det är något som skaver med quarter4ever men anser att hon inte borde ha lagt sin röst på BSF heller i det läget, vill inte godförklara henne utan väntar mer på att hon ska avslöja sig. Väljer därefter att rösta på Ferrari. Leker lite med tanken på att alla som röstade på Blacksmithfarm skulle sitta i lyan och att tanken var att CG skulle stoppa lynchen och att det strulades till av att Ferrari ändrade sin röst.

Även LenaH är en i mina ögon riktigt skarp spelare. Än så länge har hon inte skrivit något som jag reagerar på och även om jag kanske inte håller med om allt som hon har skrivit så får vissa saker mig att tänka ett varv till.
 
De jag inte hann med igår.


Mirtai var en av de första (den första?) som gjorde en sammanställning av alla deltagarna i måndags. Kommenterar att q är den som ligger närmast för en röst från henne då hon ansåg att det var vanskligt att sätta någon som neutral redan innan första DL hade varit, får frågor från både bollen_ och BSF om detta. Röstar sedan på Snurrfian då hon ansåg att hennes röst på LenaH var väldigt svag till och med för att vara en förstadagsröst. Får frågan vad det är som gör att q inte längre är den som misstänks mest och svarar att hon insett att de tolkar ordet neutral olika. Får röster från mig och BSF som till och med råkar komma samma minut. BSF motiverar sin röst med att Mirtai misstänkte q men röstade på Snurrfian utan att förklara sin vändning. Min motivering var att jag reagerade på att hon tolkade neutral som god. Eftersom Mirtai hade förklarat sin vändning innan BSF röstade reagerade hon på BSF´s röst och ändrade sin röst till BSF och lade därmed tredje rösten på BSF. Funderar sedan en del över min röst som kom samtidigt som BSF´s och tycker att vi hade ungefär samma motivering. Är med lite i diskussionerna om vad som kan ha hänt i lynchen då den var lite förvirrad.

Postar ett teoriinlägg igen om alla deltagare och kommer sedan med ett kortare teoriinlägg som tar upp GladFliicka, mig, Ferrari och cirkus då det är oss hon har reagerat på. GladFliicka för att hon snurrar in sig, mig för märklig motivering på min röst på Mirtai, Ferrari för att hon betedde sig skumt dagen innan med sin ändring och kommentarer kring den och cirkus på grund av hennes röst på Mirtai. Väljer att rösta på mig då hon tycker att det är konstigt att jag hoppades att jag lade en första röst och sedan inte ändrade när jag såg att det inte var det.

Jag vet inte riktigt var jag har Mirtai, cirkus valde att rösta på henne igår mycket baserat på en teori som lanserades av LenaH om att någon av Mirtai och Ferrari kan ha suttit i lyan tillsammans med BSF. Känslan jag fick av den rösten var lite att det hände något oväntat och att cirkus fick bråttom att rösta och tog vad som fanns, vet inte om det stämmer men det var mitt inryck av rösten och det hjälper mig inget när det gäller Mirtai. Jag vill se mer av Mirtai.

Fast det jag reagerade på var inte så mycket att du ville lägga en förstaröst utan att du sedan också skrev att du hoppades att din röst skulle vara den enda på mig. i det läget kändes det knepigt att du inte ändrade och jag funderade om det var ett sätt att försöka bortförklara en ifrågasatt röst.
 
Fast det jag reagerade på var inte så mycket att du ville lägga en förstaröst utan att du sedan också skrev att du hoppades att din röst skulle vara den enda på mig. i det läget kändes det knepigt att du inte ändrade och jag funderade om det var ett sätt att försöka bortförklara en ifrågasatt röst.
Ok, då är jag med på vad du menade. :) Jag höll ett öga på rösterna och funderade på om jag skulle försöka hitta någon att ändra till (och hinna med det) men sedan fick andra fler röster än dig och jag hade ingen bra kandidat så rösten fick stå kvar.
Det "roliga" är att jag tror att samma sak hände i min förra lek, jag lade en vad jag trodde var första röst bara för att läsa igenom de inlägg som kom medans jag skrev och inse att det kom en röst på samma som jag röstade på minuten innan... :banghead:
 
1. Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket får mig att fundera över henne lite mer än i går. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Glladfliicka röstade på henne. Får stå som neutral för stunden, med ett litet öga på sig

2. quarter4ever
det är jag:D

3. bollen__ ifrågasatte Mirtais fundering över mina neutral- fomuleringar( att de skulle vara en sorts godförklaring ) Och röstar som nr 2 ( sedermera blev det en förstaröst iom att ferrari ändrade ) på BSF. Hur trevligt jag än tycker att det är att någon verkar stå på min sida så får det mig att fundera lite ändå? De enda som sitter på facit är ju ulvarna inför DL1 och då är det ju lätt att liksom stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god? Bollen verkar också försöka hålla FiaM åt det lite godare hållet iaf i går , pga att hon röstade samtidigt som BSF på Mirtai. Sedan har hon inte skrivit så mycket av substans,. Röstar på BSF i Dl 1 och Ferrari i DL2 Jag håller ögonen på bollen__ men får stå som neutral, men vill se mycket mera av hennes tankar!

4. GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare :up:
Röstade på Ferrai i går, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i går (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande . I övrigt har det inte kommit så mycket mer inlägg i går heller, så känns ganska anonym.Nu är det inte så lått att vara nykomling så vill inte sätta något annat än neutral på henne för stunden

5. Gabby_Ossi anonym både i lekstarten och i går, röstade på habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i går för att hon redan hade en röst . G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefaller försvara Ferrari? Neutral med ett litet öga på sig

6. Cirkus
startat lite lugnt, första dagen men har ångat på desto mera igår, verkar ha sysselsatt sig mycket i tankarna om varför lynchen inte stoppades i DL1 eftersom BSF visade sig vara ulv. Tycker att hon har en sund misstänksamhet mot de flesta, noterar att hon verkar vara i samklang med LenaH och till viss del FiaM? Eller så är det bara för att det är de som har har varit aktiva till större delen igår
Verkar inte vilja se något skumt i Ferrari i DL1, och röstade på Paddington för dennas röst på Ferrai. Röstar på MIrtai i DL2 ,Hursom, cirkus är en skicklig spelare som jag gärna ser på den goda sidan, men iom omvandlingen under första natten så vågar jag inte hålla henne som god. neutral

8. Ferrari
På tapeten efter DL1 pga sin röständring från BSF till Mirtai Jag är böjd att hålla med om att det sticker ut, det känns som det skulle kunna vara ett räddningsförsök av ulven BSF faktiskt. Ferrar röstade på LenaH ( ogiltig röst) i går.Här har jag mina ögon vidöppna. Noterar på min obslista!

Tillägg: Att Ferrari var så ivrig att rädda sig själv kan också betyda att även hon kan vara CG, precis som jag utvecklar under Mirtai. Och att det i så fall kom in ett sent lynchstop för BSF som helt enkelt var försenat, typ 22.02 iom att Ferrari också skrev i tråden med sin röständring? Men då borde hon ju haft koll på att BSF å andra sidan hade majoritet innan hon röständrade så onödigt att göra något röständring alls i det läget? Hm hur man än försöker vända på det så bliver det ingen riktigt rätsida på det…..

9. Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus.
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar i dag över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig? Idahoe känns väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral

10. Mirtai Analyserar första DL ingående i går innan NattDL Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Själv tyckte jag att Mirtai utifrån röstningen i DL1 iaf DÅ inte var ond, Men en sak slog mig dock i dag! OM Mirtai vore CG så är det ju en annan femma faktiskt! Och ett bra alibi att rösta på en ulv, och kanske därigenom också rädda sig själv? Två flugor i en smäll? CG kan ju inte stoppa lynch mot sig själv utan bara mot andra i lyan. Och så tidigt i leken är det ju vanskligt att bli av med CG så den förmågan försvinner? Alla utgår ju mer el mindre från att LLs miss i går berodde på att ett lynchstop utfärdats och något sedan gått fel iom LLs miss. Det kan ju ha varit något helt annat som missats, tänker på BM röst tex, som ska vara utslagsgivande men i så fall så måste den ha fallit på BSF för att det ska stämma ,men har svårt att se vad missen från LL så fall skulle ha varit? Kan vara en återvändsgränd men bara en tanke som slog mig. Neutral får hon stå som så länge

12 FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)

Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Under gårdagen så reagerar jag lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1 Förefaller mest inne på Ferrari i går innan DL men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Jag håller mina ögon på FiaM idag

13. Paddington
skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari sedan innan DL1 och eftersom jag själv är väldigt misstänksam mot Ferrari så blir jag fundersam över varför? Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i går, och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången Det är väl egentligen det enda som sticker ut för mig vad det gäller Paddington så här långt. Neutral

14. LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad i går. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har desutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom ;)
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus)

Det jag grunnar på är om hennes säkerhet i att peka ut en lya grundar sig på att hon har facit? För det är ju bara lyan som vet vilka som är goda och onda i den här leken. Så att verka vara så säker får mig att höja på ett ögonbryn
Med det inte sagt att hon inte kan ha rätt om en del på sin lista , jag är själv misstänksam mot Ferrari tex
Att hon ( liksom cirkus) verkar skeptiska till mig tar jag som beröm, och det är sunt att inte godförklara någon med tanke på hur leken startat, men hoppas på att de kan ändra åsikt om jag får vara kvar Jag tycker det är svårt med LenaH hon tillhör också de där rävarna som kan lura mig precis hur mycket som helst men håller henne neutral för stunden iaf
 
Nånting skaver också med @quarter4ever men hon borde inte lagt sin röst på Bsf heller? Jag är väääääldigt långt från en godförklaring där utan väntar snarare med spänning på att hon ska avslöja sig. :p
Undrar varför du ser fram med spänning på att jag ska avslöja mig?
Tycker du verkar försöka sprida lite misstankar mot mig?
Jag säger inget om att du är misstänksam mot mig ffa som en god roll omvandlats, men skulle vilja veta vad du baserar det på förutom en tanke om en lya samt hur de skulle ha resonerat och gjort? ( de enda som vet hur lyan resonerat är väl lyan själva )
 
Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?

Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf

Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig. :p
hm LenaH goes Q!:D
Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt?
Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt? Det känns inte som en särskilt bra plan om du frågar mig, så vet inte om jag ska bli förnärmad över att du tror att jag skulle vara inblandad i något dyligt...:crazy:
 
Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?

Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf

Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig. :p
hm LenaH goes Q!:D
Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt?
Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt? Det känns inte som en särskilt bra plan om du frågar mig, så vet inte om jag ska bli förnärmad över att du tror att jag skulle vara inblandad i något dyligt...:crazy:
 
3. bollen__ ifrågasatte Mirtais fundering över mina neutral- fomuleringar( att de skulle vara en sorts godförklaring ) Och röstar som nr 2 ( sedermera blev det en förstaröst iom att ferrari ändrade ) på BSF. Hur trevligt jag än tycker att det är att någon verkar stå på min sida så får det mig att fundera lite ändå? De enda som sitter på facit är ju ulvarna inför DL1 och då är det ju lätt att liksom stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god? Bollen verkar också försöka hålla FiaM åt det lite godare hållet iaf i går , pga att hon röstade samtidigt som BSF på Mirtai. Sedan har hon inte skrivit så mycket av substans,. Röstar på BSF i Dl 1 och Ferrari i DL2 Jag håller ögonen på bollen__ men får stå som neutral, men vill se mycket mera av hennes tankar!

Har haft väldigt lite tid så jag förstår att det inte finns så mycket av substans från mig att gå på :p
Men jag förstår inte riktigt hur du menar med "stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god?" Dels förstår jag inte riktigt meningen, och sedan inte riktigt sammanhanget? Jag tycker inte att jag står på din sida (vilken det nu är) bara för att jag ifrågasatte Mirtai?
 
Har haft väldigt lite tid så jag förstår att det inte finns så mycket av substans från mig att gå på :p
Men jag förstår inte riktigt hur du menar med "stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god?" Dels förstår jag inte riktigt meningen, och sedan inte riktigt sammanhanget? Jag tycker inte att jag står på din sida (vilken det nu är) bara för att jag ifrågasatte Mirtai?
Ah det där är något jag skrev innan DL igår, det verkar som det fallit bort lite, my bad ( hade lite bråttom att både hinna få något på pränt och att rösta)
Jag upplevde det som du lite strök mig medhårs under dag 1 för att få mig att tycka att du minsann fattat att jag var god. Inget jag reagerade på så, då för stunden, utan mer att det slog mig när jag började min genomgång. Jag tycker ju att det är trevligt att bli försvarad, men funderar alltid över varför..
Borde ha förstått att du skulle ha funderat på samma sak :D

Jag reagerar över att både Bsf och Emth tycker att Q är skum..



Jag tyckte väl inte att Emth lät säker men jag reagerade inte heller på Q´s stil, speciellt intenär hon verkarhabackat på detta nu.

Mittmellanslag fungerarnästan inte:banghead:
 
1. Emtherlia Har diskuterat med Q om hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Det står det ut lite för Q, frågan är dock om det gör Em ond eller inte. Hon röstade på bybon Snurrfian med en andraröst igår och det är inte ett plus i kanten. Motiveringen känns inte heller så särskilt stadig.

2. quarter4ever
vet jag aldrig var jag har. Hon la en sista jättesen röst på ulven bsf och det skulle ju kunna tala för hennes godhet då. Men också ett smart regidrag som jag ventilerat förut. DL2 röstar hon på Ferrari - eftersom Ferraris röständring skulle kunna vara ett räddningsförsök av bsf, men samtidigt så är det ngt som skaver i den tanken, var bsf verkligen i farozonen i det läget?

3. bollen__ hennes förstaröst på bsf är ett litet plus, ogiltig röst på Ferrari vet jag inte redigt vad jag ska säga om. Lik motivering som den Q kom med.

4. GladFliicka ett osäkert kort. Lite udda att hon följer Paddi, röstar på Ferrari i DL1, inte så mkt att säga om det. Däremot så är ju rösten på Snurrfian inte så fördelaktig å andra sidan så är det ju inte någon ovanlighet att goda röstar på goda. Jag behöver se mer härifrån

5. Gabby_Ossi anonym både i lekstarten och i går, röstade på goda habina i DL1 , en uddaröst. Tycker att både jag och LenaH är skumma men röstade på mig går för att jag redan hade en röst, motiveringen är väldigt märklig - nämligen att jag och LenaH har kommit till olika slutsats om vem av Mirtai och Ferrari som är mest skum...då är båda vi skumma.

6. Cirkus
Jag!
8. Ferrari
efter att ha haft lite mer tid under dagen nu - så inser jag att hennes röständring i DL1 kan ha många bottnar. Känns som litegrann av en nyckel - får vi veta var hon står så tror jag att endel knutar kan lösa sig.

9. Idahoe röstar på Ferrari i första DL. På mig i andra - den rösten känns rätt tråkigt motiverad. Hur lätt är det när gubben ringer och har 4 affärbekanta på väg in som man ska fixa middag åt? Varför gör det mig skum att jag hakar i LenaHs funderingar om att det var två ulvar uppe för lynch (en annan förutom bsf?) nånstans här tänker jag att bara ulvarna är ju rädda för den tanken om vi har rätt (jag och LenaH).

10. Mirtai Jag röstade på henne igår, sen måste jag notera Q's tanke om Mirtai som CG! "Ett bra alibi att rösta på en ulv, och kanske därigenom också rädda sig själv? Två flugor i en smäll? CG kan ju inte stoppa lynch mot sig själv utan bara mot andra i lyan. Och så tidigt i leken är det ju vanskligt att bli av med CG så den förmågan försvinner? Alla utgår ju mer el mindre från att LLs miss i går berodde på att ett lynchstop utfärdats och något sedan gått fel iom LLs miss. Det kan ju ha varit något helt annat som missats, tänker på BM röst tex, som ska vara utslagsgivande men i så fall så måste den ha fallit på BSF för att det ska stämma ,men har svårt att se vad missen från LL så fall skulle ha varit? " Mycket intressant tanke!

12 FiaM Är väldigt försiktig i sina röster och vill inte vara avgörande, är detta defensiv taktik från en ulv eller är det en god utan info?


13. Paddington
även som svårläst rackare. Hon gör väldigt bra sammanställningar, men sen när teorierna och rösterna kommer så blir jag rätt förvånad. Samtidigt har Paddi gjort så både som god och som ond. Jag vet verkligen inte

14. LenaH Lanserar en teori att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, jag tror hon kan vara något på spåren, vi har blivit misstänka (bägge två) pga detta, men rösterna föll på mig. Igår röstade vi på olika som "den andra ulven". ?

Sen är det ju detta med omvandlingen :banghead::banghead:
 
Natten blir märkligt lugn men från C.Gs lekrum hörs kvävda skrik och på morgonen syns Anastasia skynda sig därifrån.

Skönt med en lugn natt..tog en extra kik i rollistan och det finns ju flera scenarior om vem de kan ha försökt att äta. Dels ängeln, modifierade bagaren och sedan kan ju Pelle Penna delat ut en semla!

Skärgårdsdoktorn - Johan Steen har precis flyttat till fastlandet för att dottern Willma ska börja gymnasiet i stora stan. Johan och är gruppens skyddsängel, han försöker förutse och vaka över den han tror att skötaregänget ska ge sig på härnäst - även sig själv. (Ängel-natt dL)

Ture Sventon - Älskar hästar och temlor - hästar påminner om flygande mattor och man måste ju ha med sig matsäck. Ibland (3 gånger) per termin tar han med sig semlor för att bjuda vännerna i ridgruppen på dem. Skulle skötarna ge sig på honom någon av dessa dagar så snor de semlorna istället och glömmer att ställa till hyss. Modifierad bagare har skydd 3 valfria nätter, Natt DL. Skyddet är förbrukat oavsett om det används eller inte.

Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)

Edit: fixade till det trasiga citatet..
 
Antingen har ängeln skött sitt jobb inatt, eller så råkade de stöta på Ture Sventon, eller så var det en person som fått ett beskydd i present
Kul för ulvarna att försöka lista ut vilket det var!!!!
:p
I fulla spioninfon bör ju den raden om vem som ulvarna försökte käka dyka upp så kan ju kanske vara en bra rad att skicka ut info om? Så den som får den kan veta om en säkert god iaf!
( för inte kan väl ulvarna vara så nedriga att om de lyckats fått ett beskydd skickat till sig att de sedan gör en klassiker av det- skyddar en ulv som de sedan försöker käka:cautious:)
 
Ah det där är något jag skrev innan DL igår, det verkar som det fallit bort lite, my bad ( hade lite bråttom att både hinna få något på pränt och att rösta)
Jag upplevde det som du lite strök mig medhårs under dag 1 för att få mig att tycka att du minsann fattat att jag var god. Inget jag reagerade på så, då för stunden, utan mer att det slog mig när jag började min genomgång. Jag tycker ju att det är trevligt att bli försvarad, men funderar alltid över varför..
Då förstår jag hur du menar - dock var det inte riktigt så jag tänkte. Jag reagerade mer över själva grejen ->att det var misstänkt att du skrev neutral på någon så tidigt och då kände jag mig nödgad att kommentera det eftersom jag inte alls tycker att det var något att bli misstänkt över. Visst om du är ond så är det väl smidigt att kanske använda som teori mot dig om man inte hittar något annat men jag ogillar såna tunna teorier baserade på missförstånd/man tolkar olika. Så det var därför jag kommenterade det hela.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp