Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De jag inte hann med igår.
Mirtai var en av de första (den första?) som gjorde en sammanställning av alla deltagarna i måndags. Kommenterar att q är den som ligger närmast för en röst från henne då hon ansåg att det var vanskligt att sätta någon som neutral redan innan första DL hade varit, får frågor från både bollen_ och BSF om detta. Röstar sedan på Snurrfian då hon ansåg att hennes röst på LenaH var väldigt svag till och med för att vara en förstadagsröst. Får frågan vad det är som gör att q inte längre är den som misstänks mest och svarar att hon insett att de tolkar ordet neutral olika. Får röster från mig och BSF som till och med råkar komma samma minut. BSF motiverar sin röst med att Mirtai misstänkte q men röstade på Snurrfian utan att förklara sin vändning. Min motivering var att jag reagerade på att hon tolkade neutral som god. Eftersom Mirtai hade förklarat sin vändning innan BSF röstade reagerade hon på BSF´s röst och ändrade sin röst till BSF och lade därmed tredje rösten på BSF. Funderar sedan en del över min röst som kom samtidigt som BSF´s och tycker att vi hade ungefär samma motivering. Är med lite i diskussionerna om vad som kan ha hänt i lynchen då den var lite förvirrad.
Postar ett teoriinlägg igen om alla deltagare och kommer sedan med ett kortare teoriinlägg som tar upp GladFliicka, mig, Ferrari och cirkus då det är oss hon har reagerat på. GladFliicka för att hon snurrar in sig, mig för märklig motivering på min röst på Mirtai, Ferrari för att hon betedde sig skumt dagen innan med sin ändring och kommentarer kring den och cirkus på grund av hennes röst på Mirtai. Väljer att rösta på mig då hon tycker att det är konstigt att jag hoppades att jag lade en första röst och sedan inte ändrade när jag såg att det inte var det.
Jag vet inte riktigt var jag har Mirtai, cirkus valde att rösta på henne igår mycket baserat på en teori som lanserades av LenaH om att någon av Mirtai och Ferrari kan ha suttit i lyan tillsammans med BSF. Känslan jag fick av den rösten var lite att det hände något oväntat och att cirkus fick bråttom att rösta och tog vad som fanns, vet inte om det stämmer men det var mitt inryck av rösten och det hjälper mig inget när det gäller Mirtai. Jag vill se mer av Mirtai.
Ok, då är jag med på vad du menade.Fast det jag reagerade på var inte så mycket att du ville lägga en förstaröst utan att du sedan också skrev att du hoppades att din röst skulle vara den enda på mig. i det läget kändes det knepigt att du inte ändrade och jag funderade om det var ett sätt att försöka bortförklara en ifrågasatt röst.
Undrar varför du ser fram med spänning på att jag ska avslöja mig?Nånting skaver också med @quarter4ever men hon borde inte lagt sin röst på Bsf heller? Jag är väääääldigt långt från en godförklaring där utan väntar snarare med spänning på att hon ska avslöja sig.![]()
hm LenaH goes Q!Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?
Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf
Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig.![]()
hm LenaH goes Q!Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?
Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf
Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig.![]()
3. bollen__ ifrågasatte Mirtais fundering över mina neutral- fomuleringar( att de skulle vara en sorts godförklaring ) Och röstar som nr 2 ( sedermera blev det en förstaröst iom att ferrari ändrade ) på BSF. Hur trevligt jag än tycker att det är att någon verkar stå på min sida så får det mig att fundera lite ändå? De enda som sitter på facit är ju ulvarna inför DL1 och då är det ju lätt att liksom stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god? Bollen verkar också försöka hålla FiaM åt det lite godare hållet iaf i går , pga att hon röstade samtidigt som BSF på Mirtai. Sedan har hon inte skrivit så mycket av substans,. Röstar på BSF i Dl 1 och Ferrari i DL2 Jag håller ögonen på bollen__ men får stå som neutral, men vill se mycket mera av hennes tankar!
Eller räcka upp handen!I väntan på uppdateringen, kan inte någon av ni onda bara tala om vem ni käkat så vi andra får veta?![]()
Ah det där är något jag skrev innan DL igår, det verkar som det fallit bort lite, my bad ( hade lite bråttom att både hinna få något på pränt och att rösta)Har haft väldigt lite tid så jag förstår att det inte finns så mycket av substans från mig att gå på
Men jag förstår inte riktigt hur du menar med "stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god?" Dels förstår jag inte riktigt meningen, och sedan inte riktigt sammanhanget? Jag tycker inte att jag står på din sida (vilken det nu är) bara för att jag ifrågasatte Mirtai?
Borde ha förstått att du skulle ha funderat på samma sak![]()
Jag reagerar över att både Bsf och Emth tycker att Q är skum..
Jag tyckte väl inte att Emth lät säker men jag reagerade inte heller på Q´s stil, speciellt intenär hon verkarhabackat på detta nu.
Mittmellanslag fungerarnästan inte![]()
Yey!Natten blir märkligt lugn men från C.Gs lekrum hörs kvävda skrik och på morgonen syns Anastasia skynda sig därifrån.
Natten blir märkligt lugn men från C.Gs lekrum hörs kvävda skrik och på morgonen syns Anastasia skynda sig därifrån.
Skärgårdsdoktorn - Johan Steen har precis flyttat till fastlandet för att dottern Willma ska börja gymnasiet i stora stan. Johan och är gruppens skyddsängel, han försöker förutse och vaka över den han tror att skötaregänget ska ge sig på härnäst - även sig själv. (Ängel-natt dL)
Ture Sventon - Älskar hästar och temlor - hästar påminner om flygande mattor och man måste ju ha med sig matsäck. Ibland (3 gånger) per termin tar han med sig semlor för att bjuda vännerna i ridgruppen på dem. Skulle skötarna ge sig på honom någon av dessa dagar så snor de semlorna istället och glömmer att ställa till hyss. Modifierad bagare har skydd 3 valfria nätter, Natt DL. Skyddet är förbrukat oavsett om det används eller inte.
Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)
Antingen har ängeln skött sitt jobb inatt, eller så råkade de stöta på Ture Sventon, eller så var det en person som fått ett beskydd i present
Då förstår jag hur du menar - dock var det inte riktigt så jag tänkte. Jag reagerade mer över själva grejen ->att det var misstänkt att du skrev neutral på någon så tidigt och då kände jag mig nödgad att kommentera det eftersom jag inte alls tycker att det var något att bli misstänkt över. Visst om du är ond så är det väl smidigt att kanske använda som teori mot dig om man inte hittar något annat men jag ogillar såna tunna teorier baserade på missförstånd/man tolkar olika. Så det var därför jag kommenterade det hela.Ah det där är något jag skrev innan DL igår, det verkar som det fallit bort lite, my bad ( hade lite bråttom att både hinna få något på pränt och att rösta)
Jag upplevde det som du lite strök mig medhårs under dag 1 för att få mig att tycka att du minsann fattat att jag var god. Inget jag reagerade på så, då för stunden, utan mer att det slog mig när jag började min genomgång. Jag tycker ju att det är trevligt att bli försvarad, men funderar alltid över varför..