Stall Hästlyckan - Ulvlek

Det känns lite som att Mirtai och Ferraris roller är nyckeln just nu?! Har svårt att se att båda skulle ha varit goda vid lynchen iallafall. Frågan är ju hur det ser ut nu och vem av dom som isåfall var ond då.
Kan hålla med om att det kanske är lite långsökt att tro att Ferrari försökte rädda kollegan BSF det var väl mer troligt att hon räddade sig själv, och det kan man ju göra både som ulv och god såklart.
@quarter4ever s tanke om Mirtai som CG är intressant tycker jag. Det skulle ju ge ett bra alibi helt klart och är då inte lynchstoppet förbrukat så gissar jag ju att ulvarna vill ha kvar det till senare när det kanske är ännu viktigare att ha det kvar och då behöver de ju få CG att inte få så mkt misstankar på sig..helt klart en teori värt att fundera över.
 
Goda
Skärgårdsdoktorn - (Ängel)
Ture Sventon - (Modifierad bagare)
Saida - (siare med start natt 2)
Fia - (borgmästare).
Bedalia Tråkander - (Byfåne kan sia 1 gång (lyckad), natt DL, får svar först efter nästa natt DL,
Pelle Penna (har 5 presenter att dela ut)
Stallägaren Janne Traktor har 50% chans att förhäxa någon så dennes röst inte räknas,
Nybörjare (bybor)
OBS! En av ovanstående roller är omvandlad till hästskötare

Specialroll - läktarryttare är lynchade/käkade goda.

Onda
Christian Grey - Christian kan vid ett tillfälle skydda en av sina favoriter, skötarna, från lynch.
Hästskötarna

Deltagarlista
Emtherlia
quarter4ever
bollen__
GladFliicka
Gabby_Ossi
cirkus
Ferrari
Idahoe
Mirtai
FiaM
Paddington
LenaH

Hm, vi är tolv deltagare kvar och frågan är ju då hur många som sitter i lyan? Det har ju varit uppe för diskussion tidigare och jag tror att det landade i att vi med twisten bör räkna på fyra eller fem onda. En har lynchats och tyvärr så har ju en god lottats in i lyan istället så vi borde alltså ligga kvar på samma antal nu.
 
Jag ska försöka sätta mig ner och läsa igenom det som skrivit sen lynchen, stendäckade igår efter röstningen och har haft noll tid idag so far. Nu måste jag dock äta något, annars lär jag inte kunna tänka vettigt xD
 
Emtherlia
Q4, Snurrfian
Hade vid sina uträkningar av antalet onda helt glömt av omvandlingstwisten.
Har också en tanke på att BSF var ensam ulv uppe för lynch och lyan valde att låta henne lynchas för att resterande skulle tro att de andra också var ulvar.
Tycker att Snurrfian gör det enkelt för sig genom rösten på Glad_Fliicka då hon dels är ny och dels har skrivit så få inlägg
Funderar över de som röstade på Snurrfian, undrar sedan var ulvarnas röster finns och funderar på om de gömmer sig i några av de utspridda rösterna.

quarter4ever
BSF, Ferrari
Sammanställde alla spelare tidigt i leken.
Verkar ha fått för sig att Paddington och G_O försvarar mig. Misstänksam mot mig för att jag bytte röst i sista minuten till Mirtai.

bollen__
BSF, Ferrari
Tycker det känns som att nyckeln är i min och Mirtai's roller. Tycker att Q4 teori om Mirtai som CG är intressant.
Tror också att Paddington och GladFliicka inte kan vara i lyan tillsammans för att Paddy inte hade varit okej med att hon röstade på samma.
Ferrari - tycker att Mirtai känns god som la en tredjeröst på BSF och inte på Ferrari, menar att Mirtai hade röstat på Ferrari om hon var ond? Den förstår jag inte riktigt. Dessutom känns det lite som att hon försökte rädda en ulvkollega igår genom sin röständring. Isåfall tror jag inte att det spelar någon roll var Mirtai la sin röst..
Om Mirtai hade varit ulv så hade det väl varit bra mycket bättre att ta ut en god (mig) än sin egna?

GladFliicka
Ferrari, Snurrfian
säger att hennes förnamn är Förvirrad (lite knepigt namn måste jag säga :P)
Säger att hon tänkte/ville ändra röst till BSF när hon läste andra spelares misstankar/tankegångar.
Förvirrad nybörjare eller är det bara ett spel? Röstar samma som Paddi
Röstar på Snurrfian för att "ag tyckte det kändes skumt att Snurrfia baserade sin röst nästan enbart på min röstning igår när den, enligt mig, inte var den enda som var med svag motivation".

Gabby_Ossi
Habina, Cirkus
Tycker det är skumt att LenaH och Cirkus har hängt upp sig på att det var två onda uppe för lynch i dl1.
Ifrågasätter Lenas teori om att jag skulle vara ulv med vettiga frågor.

cirkus
Hakar på LenaH teori om att det var två ulvar uppe för lynch dl1.

Ferrari
Bsf/Mirtai, LenaH
Jag :D

Idahoe
Ferrari, cirkus
Röstade på mig i dl1 för att mitt resonemang om svaren på obligatoriska frågan var skumma.
Upplever att Cirkus väldigt snabbt hakade på Lenas tankegång om minst två ulvar uppe för lynch i dl1, hon tycker att Lena kan ha en poäng, men känner sig inte säker nog för att bygga en röst på det.
Säger att Mirtai kan vara den skumma just för att hon ändrade röst till BSF (alibiröst).

Mirtai
Snurrfian/BSF, FiaM
Byter röst till BSF som tredje rösten. I DL 2 röstar hon på FiaM då hon tycker det är konstigt att lägga en förstaröst på någon som man inte vill ska få fler röster. Och varför hon sedan inte ändrade när hon såg att personen i fråga fick flera röster.

FiaM
Mirtai, Gabby
Väljer att lägga rösten på Gabby istället för mig.
"Jag vill fortfarande se mer av Ferrari men kände mig inte tillräckligt säker igår för att våga lägga en röst där om det skulle bli ett drev mot henne. Gabby hade inga röster på sig och risken att det skulle bli ett drev mot henne kändes som väldigt liten."

Paddington
Ferrari, Snurrfian
Undrar när Glad_Fliicka hade tänkt ändra sin röst då hon la den 21.59.
Frågar om min röständring på slutet verkligen räknas (för att skydda mig själv) och enligt LL gör den det.
Lägger upp långa välskrivna listor.

LenaH
Snurrfian, Ferrari
Har en teori om att alla röster på BSF var lyaröster med tanken på att CG skulle stoppa.
Nämner fyra personer som isåfall skulle ingå i lyan, däribland mig själv. Q ställer en vettig fråga ang det.
"Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt? Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt?
"
Röstar på Snurrfian i DL1 för att hon la en lätt röst på LenaH, och på mig i DL2 för att jag känns mer ulvig än Mirtai.


För att hon kanske blev stressad över att segla upp som kandidat?
Jag sa inte att den var skottsäker. ;)

Ett citat jag reagerade lite extra på, rösten hamnar på mig utifrån din teori men till och med du säger att den inte är skottsäker. Varför då rösta på mig? Om du kände att teorin inte höll hela vägen ut.


Har bara sammanfattat lite lätt, vissa hittade jag inte alls mycket på som tex Cirkus. Medans vissa andra har skrivit mera saker som kändes värda att tillföra.
 
Jag har som plan att besvara både @quarter4ever och @Ferrari (och om det var någon mer?) men just nu har jag så överjävla förbannat kukont i min höft/knä/whatever så jag har stoppat i mig citodon och är inte helt tillräknelig riktigt än. :p

Återkommer. :)
 
Jag har som plan att besvara både @quarter4ever och @Ferrari (och om det var någon mer?) men just nu har jag så överjävla förbannat kukont i min höft/knä/whatever så jag har stoppat i mig citodon och är inte helt tillräknelig riktigt än. :p

Återkommer. :)

Ajdå :( Hoppas det känns bättre snart! Citodon brukar vara rätt effektivt (jag blir vansinnigt sömning av det dock) .
 
Det har inte hänt så mycket idag hittills
Tänkte att jag skulle stapla upp en liten historik över vad som hänt/kan ha hänt så länge , tycker att det brukar hjälpa

DL1
Bm röstar på någon ( kan ha haft utslagsröst)
CG kan ha lagt in om lynchstop- som inte gällde av någon anledning, eller inte blev aktuellt att användas
Pelle Penna kan ha skickat en present ( osäker om rollen kan vänta med paketen, eller om den måste skicka tills de tar slut, för det gör de väl? Står inget om att de får tas omtag på sas. Får han bestämma ordningen själv eller kommer de i den ordning de står i ?)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknas ( LL lottar om det lyckas 50% chans)
BSF lynchas , var ulv
Någon god omvandlas till att vara i lyan


NattDL1
byfånen kan ha siat någon
Ängeln skyddar någon ( troligen sig själv9
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd för sig själv
Habina käkas , var bybo hamnar i "goda lyan" och får full spioninfo, och väljer någon att skicka valfri rad till

DL2
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
Någon får en present av Pelle Penna
Pelle Penna skickar en present till någon
BM röstar på någon
CG kan ha lagt in om lynchstop, som inte behövdes användas (iom att Snurrfian käkades- var god)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknades
Snurrfian Lynchas, var bybo och hamnar i "Goda Lyan"
"Goda Lyan" väljer ut en rad att skicka till en person

NattDL 2
Ängeln skyddar någon
Byfånen kan ha siat någon
Siaren har siat 3 personer, en av dem får den reda på resultatet på,LL lottar vilken
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd till sig själv
Ingen käkas( kan bero på att ängeln skyddade rätt, eller att de försökte käka Ture Sventon, eller att någon fått ett paket med beskydd)

DL3
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
någon får en present av Pelle Penna
Byfånen kan få reda på sin sia om den gjordes till första natten
Siaren får reda på en av personerna den valde att sia

Har jag glömt nåt? ( komplettera gärna)

MEN sedan har vi ju twisten också, någon god har blivit omvandlad och det kan lika gärna vara någon som kan utföra något av det som jag räknat upp här ovan som en bybo. De enda som kan ha en aning om det är de i "goda lyan" för de är de enda som får full spioninfo, och därmed också vet vilken roll som blev omvandlad för det skulle framgå enligt Lobelia
Så de goda döda har ett viktigt jobb att förmedla till rätt personer som är kvar i leken, för i fel händer så kan det bli illa!
Men de borde ha god vägledning av den info de får, och både @Habina och @Snurrfian borde kunna förvalta sitt uppdrag bra, det hyser jag inget tvivel om

Hoppas på mer tankar och input under kvällen av det som skrivs, för nu tycker jag det borde finnas info som man kan börja se i teorier och tankar.
 
Inte för att vara petig - men Snurrfian käkades inte, hon lynchades (som du iofs skrive på et annat ställe).

Sen är jag lite oklar över tajmingen vad det gäller det som kan hända vid DagDL. Kan utskällning/present skickade redan skett i DL1? Finns det med i spioninfon? Eller är full spioninfo bara det som händer under natten? Som jag förstod det när jag frågade så kommer spionraden som läktarryttarna droppar redan innan nästa DL, dvs typ direkt efter NattDL (eller så fort de kan)

Det har inte hänt så mycket idag hittills
Tänkte att jag skulle stapla upp en liten historik över vad som hänt/kan ha hänt så länge , tycker att det brukar hjälpa

DL1
Bm röstar på någon ( kan ha haft utslagsröst)
CG kan ha lagt in om lynchstop- som inte gällde av någon anledning, eller inte blev aktuellt att användas
Pelle Penna kan ha skickat en present ( osäker om rollen kan vänta med paketen, eller om den måste skicka tills de tar slut, för det gör de väl? Står inget om att de får tas omtag på sas. Får han bestämma ordningen själv eller kommer de i den ordning de står i ?)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknas ( LL lottar om det lyckas 50% chans)
BSF lynchas , var ulv
Någon god omvandlas till att vara i lyan


NattDL1
byfånen kan ha siat någon
Ängeln skyddar någon ( troligen sig själv9
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd för sig själv
Habina käkas , var bybo hamnar i "goda lyan" och får full spioninfo, och väljer någon att skicka valfri rad till

DL2
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
Någon får en present av Pelle Penna
Pelle Penna skickar en present till någon
BM röstar på någon
CG kan ha lagt in om lynchstop, som inte behövdes användas (iom att Snurrfian käkades- var god)
Stallägaren har skällt ut någon, vars röst inte räknades
Snurrfian Lynchas, var bybo och hamnar i "Goda Lyan"
"Goda Lyan" väljer ut en rad att skicka till en person

NattDL 2
Ängeln skyddar någon
Byfånen kan ha siat någon
Siaren har siat 3 personer, en av dem får den reda på resultatet på,LL lottar vilken
Ture Sventon kan ha använt ett beskydd till sig själv
Ingen käkas( kan bero på att ängeln skyddade rätt, eller att de försökte käka Ture Sventon, eller att någon fått ett paket med beskydd)

DL3
Någon får en spionrad av "goda Lyan"
någon får en present av Pelle Penna
Byfånen kan få reda på sin sia om den gjordes till första natten
Siaren får reda på en av personerna den valde att sia

Har jag glömt nåt? ( komplettera gärna)

MEN sedan har vi ju twisten också, någon god har blivit omvandlad och det kan lika gärna vara någon som kan utföra något av det som jag räknat upp här ovan som en bybo. De enda som kan ha en aning om det är de i "goda lyan" för de är de enda som får full spioninfo, och därmed också vet vilken roll som blev omvandlad för det skulle framgå enligt Lobelia
Så de goda döda har ett viktigt jobb att förmedla till rätt personer som är kvar i leken, för i fel händer så kan det bli illa!
Men de borde ha god vägledning av den info de får, och både @Habina och @Snurrfian borde kunna förvalta sitt uppdrag bra, det hyser jag inget tvivel om

Hoppas på mer tankar och input under kvällen av det som skrivs, för nu tycker jag det borde finnas info som man kan börja se i teorier och tankar.
 
MEN sedan har vi ju twisten också, någon god har blivit omvandlad och det kan lika gärna vara någon som kan utföra något av det som jag räknat upp här ovan som en bybo. De enda som kan ha en aning om det är de i "goda lyan" för de är de enda som får full spioninfo, och därmed också vet vilken roll som blev omvandlad för det skulle framgå enligt Lobelia
Så de goda döda har ett viktigt jobb att förmedla till rätt personer som är kvar i leken, för i fel händer så kan det bli illa!
Men de borde ha god vägledning av den info de får, och både @Habina och @Snurrfian borde kunna förvalta sitt uppdrag bra, det hyser jag inget tvivel om

En följdreflektion på detta är att det finns risk att någon som verkat god ( och också var det-då) fått presenten av Pelle Penna och nu då har en stor chans att ha lurat denna igår om det nu råkade vara den som blev omvandlad som fick presenten.
 
Inte för att vara petig - men Snurrfian käkades inte, hon lynchades (som du iofs skrive på et annat ställe).

Sen är jag lite oklar över tajmingen vad det gäller det som kan hända vid DagDL. Kan utskällning/present skickade redan skett i DL1? Finns det med i spioninfon? Eller är full spioninfo bara det som händer under natten? Som jag förstod det när jag frågade så kommer spionraden som läktarryttarna droppar redan innan nästa DL, dvs typ direkt efter NattDL (eller så fort de kan)
EDIT- vart skriver jag att Snurrfian käkades?_hittar inte?? @cirkus ?
ok jag ändrar, det var rätt mycket att hålla koll på:p
Jag fattade som att varje utskällning sker innan varje DL? Hur skulle rösten annars inte kunna rökans( men är osäker där!)
Det står DagDL på Pelle Penna, vilket jag tolkar som att den ska skickas då iaf?
Full spioninfo för mig är väl allt som händer oavsett när det händer i speldygnet ( men är osäker även där- så frågar @Lobelia - hur är det med full spioninfo?)
 
Jag har väldigt svårt även idag att få någon rätsida på nånting. Typ alla kan vara ulvar känns det nu. Ingen har gjort något som får mig säker på vare sig den ena eller andra tillhörigheten och alla som eventuellt kändes en smula goda i DL1 röstningen kan ju vara omvandlade (alltså inte alla på en gång, men ni fattar) DL2 är etter svårare. Det är såklart lätt att vilja titta på de som röstade på Snurrfian just för att hon var god och de är bara tre att nagelfara (Emtherlia, Paddington och Gladfliicka) . Sen tänker jag även på Gabby_ossi som röstade på den andra som vi vet var god (Habina i DL1).

Ja, jo, min kära man ringde just och hade bokat bord på närliggande restaurang klockan 20:30 (tackar, då slapp jag i allafall laga mat till 8 pers igen - men måste försöka få till en röst i allafall)

@quarter4ever jag tolkar också som att presenten kan gå iväg redan vid DagDL, men frågan är ju om det är TILL DagDL så att den är användbar redan då eller om den skickas då och är användbar till första natten/nästa DagDL. Men helt klart är det ju så att oavsett så om beskydd är skickat i första DL så kan det ha hamnat hos den som blev omvandlad. Personligen hade jag nog inte skickat ett beskydd så tidigt i leken - det fanns ju ändå två beskydd i omlopp då (ängel+ Ture Sventon)- dessutom det är absolut en sån sak man inte vill skicka fel (till en ond) med avseende på lur-möjligheten.
 
Jag har väldigt svårt även idag att få någon rätsida på nånting. Typ alla kan vara ulvar känns det nu. Ingen har gjort något som får mig säker på vare sig den ena eller andra tillhörigheten och alla som eventuellt kändes en smula goda i DL1 röstningen kan ju vara omvandlade (alltså inte alla på en gång, men ni fattar) DL2 är etter svårare. Det är såklart lätt att vilja titta på de som röstade på Snurrfian just för att hon var god och de är bara tre att nagelfara (Emtherlia, Paddington och Gladfliicka) . Sen tänker jag även på Gabby_ossi som röstade på den andra som vi vet var god (Habina i DL1).

Ja, jo, min kära man ringde just och hade bokat bord på närliggande restaurang klockan 20:30 (tackar, då slapp jag i allafall laga mat till 8 pers igen - men måste försöka få till en röst i allafall)

@quarter4ever jag tolkar också som att presenten kan gå iväg redan vid DagDL, men frågan är ju om det är TILL DagDL så att den är användbar redan då eller om den skickas då och är användbar till första natten/nästa DagDL. Men helt klart är det ju så att oavsett så om beskydd är skickat i första DL så kan det ha hamnat hos den som blev omvandlad. Personligen hade jag nog inte skickat ett beskydd så tidigt i leken - det fanns ju ändå två beskydd i omlopp då (ängel+ Ture Sventon)- dessutom det är absolut en sån sak man inte vill skicka fel (till en ond) med avseende på lur-möjligheten.
Jag håller med men vet inte heller hur de olika presenternas DL ser ut?
" Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)"
det kan vara så att de olika presenterna har olika DL? Beroende på vilken present som delats ut?

Jag hade inte heller delat ut beskydd så tidigt, just med tanke på den funderingen jag hade att om det hamnar i lyan så KAN de göra ett försök att lura våra "goda lya" som är de enda somkan förmedla en spionrad ?
Klassiska - en ulv får ett beskydd. ulvarnar väljer att käka den ulv som fått beskyddet- ja du vet?
 
bollen__
BSF, Ferrari
Tycker det känns som att nyckeln är i min och Mirtai's roller. Tycker att Q4 teori om Mirtai som CG är intressant.
Tror också att Paddington och GladFliicka inte kan vara i lyan tillsammans för att Paddy inte hade varit okej med att hon röstade på samma.

Om Mirtai hade varit ulv så hade det väl varit bra mycket bättre att ta ut en god (mig) än sin egna?


.

Jag klippte lite hårt i ditt inlägg - men det jag mest funderar över är det understukna. En möjlighet som du inte tar med ( ;) ) men som jag vill lyfta om både du och Mirtai är onda och du är CG så är ju det logiska valet att rädda kvar dig över bsf.
 
Jag klippte lite hårt i ditt inlägg - men det jag mest funderar över är det understukna. En möjlighet som du inte tar med ( ;) ) men som jag vill lyfta om både du och Mirtai är onda och du är CG så är ju det logiska valet att rädda kvar dig över bsf.
Jag gillar tanken! Och jag vill faktiskt syna @Ferrari :o

Ska få i mig lite käk så ska vi se om de små grå börjar snurra igen.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp