Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Nu tycker jag att det nästan börjar bli lite för gnälligt i tråden om folks smak och hur de väljer att visa sina hus för försäljning. Är det för tillrättalagt så är det inte bra och om bilderna visar upp skavanker så är inte det heller bra. (Själv fick jag för ett tag sedan bita mig i fingrarna för att inte kommentera en bukefalists uppfällda toalock, men besinnade mig! :p)

Bävar lite för att min lägenhet ska hamna här när den läggs ut! :nailbiting:
Så tycker jag tyvärr att det varit ganska länge i den här tråden. Jag undvek den här tråden förut eftersom det raljerades så mycket över folks inredningar.

Du får göra som jag och lägga ut bilderna själv ;)

Åh nu fick jag dåligt samvete för att jag var lite snarky i min senaste kommentar. O du främmande husägare med neonblåa diskbänkslysrör, om du någonsin läser detta: förlåt! Ditt knäppa (obs: sagt med värme) hus är underbart! Jag älskar ju när folk går all in, struntar i trender och inreder precis som de vill. Tyckte bara det var lite kul att mäklaren beskrev det som "stilrent"... :o :D

Jag går förresten runt och drömmer om att köpa lägenhet i Stockholm, eftersom jag är trött på att hyra i andra hand för hutlösa summor. Egentligen vill både jag och maken bo på landet mitt ute i ingenstans, men just nu måste vi bo här. I områdena vi är intresserade av kostar en lägenhet på typ 55m2 runt 3-3,5 miljoner... Och så hittar man såna här hus på Hemnet, utgångspris 950k:
http://www.lansfast.se/hitta/villa/varmland/grums/grums/sandaker-95/4ihaojirqtrb8jjp/ :cry:

Filten är med flit. På samma sätt som med juicen - det ska se bebott ut.
Jo, jag förstod det när jag kikade vidare på andra lägenheter och påträffade samma fenomen om och om igen. Jag tycker personligen att det blir så konstigt när mäklaren tycks lägga ner så mycket tid på att allt ska se så prydligt ut, med avancerad dukning som står på millimetern rätt, men så ligger det filtar kastade huller om buller på soffor, sängar, etc. Jag tycker att dukningen i sig skvallrar tillräckligt mycket om att stället skulle vara bebott. :p Men det tycks ju vara väldigt populärt av mäklarna att göra på detta viset, så det måste ju vara effektivt. Det råkar bara inte falla mig i smaken. :)

Det stör mig dock ännu mer att det tas bild efter bild på lagad mat, parfymflaskor, grönsaker, dukningar, tända ljus, osv, osv som belyser mäklarens inredning och artistiska talang, men inget av det faktiska objektet som är till salu. Och så bifogas det inte ens en bild som, i det här fallet, visar hur tusan badrummet egentligen ser ut. :confused: Som köpare vill en väl hellre veta hur badrummet ser ut, än hur en tillfällig uppsättning grönsaker ligger på köksbänken?

:D Nu tycker jag att det nästan börjar bli lite för gnälligt i tråden om folks smak och hur de väljer att visa sina hus för försäljning. Är det för tillrättalagt så är det inte bra och om bilderna visar upp skavanker så är inte det heller bra. (Själv fick jag för ett tag sedan bita mig i fingrarna för att inte kommentera en bukefalists uppfällda toalock, men besinnade mig! :p)

Bävar lite för att min lägenhet ska hamna här när den läggs ut! :nailbiting:
Jag skulle gissa att min lägenhet skulle kunna hamna här den dagen det är dags för försäljning (vilket förhoppningsvis inte sker på väääldigt länge). Jag har nämligen ett gigantiskt klösträd ståendes i vardagsrummet som tar en hel del plats i min lilla lägenhet. Det är tungt som tusan och kommer inte gå att flytta på lite enkelt, så det lär stå där den dagen bilder tas för försäljning förutsatt att jag och katten inte har hunnit flytta innan det är dags. :p

Jag tycker att min lägenhet är finast i hela världen (:love:), men inte en chans att den kommer falla alla i smaken.

Kuddarna i soffan är inte heller ordnade. Men jag undrar mest varför maten serveras på sängen?

En förklaring är nog att fotograferna arbetar på ackord eller har ett pressat schema så det finns inte så mycket tid för varje objekt.

Här skulle jag också kunna bo.
http://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/vastra-gotaland/goteborg/billdal/bredangen-23/

Eller det här. Hur gulligt är det inte utifrån liksom? :love:
https://www.maklarhuset.se/bostad/s...sankt-persgatan/259251?referrer=hemnet#bilder

Eller den här gatan. (Ställer mig dock lite skeptisk till att ha en glasdörr till badrummet som ligger i anslutning till sovrummet.)
http://www.landgren.com/objekt/bilder.html?793095

Nej, jag måste sluta titta på radhus! Det är något med radhus som får mitt hjärta att slå lite extra fort.

Åh nu fick jag dåligt samvete för att jag var lite snarky i min senaste kommentar. O du främmande husägare med neonblåa diskbänkslysrör, om du någonsin läser detta: förlåt! Ditt knäppa (obs: sagt med värme) hus är underbart! Jag älskar ju när folk går all in, struntar i trender och inreder precis som de vill. Tyckte bara det var lite kul att mäklaren beskrev det som "stilrent"... :o :D

Jag går förresten runt och drömmer om att köpa lägenhet i Stockholm, eftersom jag är trött på att hyra i andra hand för hutlösa summor. Egentligen vill både jag och maken bo på landet mitt ute i ingenstans, men just nu måste vi bo här. I områdena vi är intresserade av kostar en lägenhet på typ 55m2 runt 3-3,5 miljoner... Och så hittar man såna här hus på Hemnet, utgångspris 950k:
http://www.lansfast.se/hitta/villa/varmland/grums/grums/sandaker-95/4ihaojirqtrb8jjp/ :cry:

Du kan få köpa min trea i Hässelby! :D Ny fräsch och fin och med trevliga grannar (grannarna nedanför som tidigare rökte har slutat av hälsoskäl). För tre miljoner är den er!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka