Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 ha bete känns ganska litet också. Men ja det fattas en hel del information, och jag undrar om det inte är fuktskador i huset? Eller om det är kylskåpet som läcker vatten i köket? Och fläcken framför fotöljen? Varför väljer man att ta med en sån bild? :cautious:

Ja, det vara flera saker som gav frågetecken. Tex fanns det inget glödskydd framför kakelugnen, dvs antingen är de helt clueless eller så är det eldningsförbud.

3 ha bete känns ganska litet också. Men ja det fattas en hel del information, och jag undrar om det inte är fuktskador i huset? Eller om det är kylskåpet som läcker vatten i köket? Och fläcken framför fotöljen? Varför väljer man att ta med en sån bild? :cautious:
@athena_arabians
Det är ju samma mäklare som vi använde oss av. Här skriver de "Skick: Uppfräschningsbehov". På vårt skrev de "renoveringsbehov", trots att problemen hos oss var långt mindre. Mystiskt hur subjektivt det kan vara... :crazy:

Åh herregud vilken "vill ha-faktor" O_o :love:
Så fint läge, men min favorit är nog ändå hyllorna med Muminmuggar i köket!

En detalj i sammanhanget; men jag förstår inte upplägget med kyl/frys. Tycker att det ser ut som en rostfri side-by-side till vänster om micron, men sen står det också en vit kyl eller frys till vänster om Mumin-hyllorna. I ett så stort hus hade jag velat ha fullstor kyl och frys bredvid varandra.

En detalj i sammanhanget; men jag förstår inte upplägget med kyl/frys. Tycker att det ser ut som en rostfri side-by-side till vänster om micron, men sen står det också en vit kyl eller frys till vänster om Mumin-hyllorna. I ett så stort hus hade jag velat ha fullstor kyl och frys bredvid varandra.
Jag undrar om det inte kan vara ett sånt här kylskåp?
ImageExternal.aspx

Tack! :)

Det är en stylist som ställt i ordning inför fotograferingen men alla möbler och nästan alla dekorationer är våra. Vi har inte haft någon experthjälp när vi inrett. Vi har väldigt färg- och mönsterkoordinerat hemma :D

Edit: när vi flyttade in låg det gammal plastmatta på golven och satt slitna tapeter i grönt och gult (med bård!) på väggarna så vi har förändrat rätt mycket under tiden vi bott här. Vi har gjort allt själva, både renoveringsarbetet och planeringen inför. Köket planerade vi i ett halvår, om inte mer.

Lycka till! Den ser jättefin ut, och den blå väggfärgen är :love::love::love::love::love:

Så fint läge, men min favorit är nog ändå hyllorna med Muminmuggar i köket!

Jag undrar om det inte kan vara ett sånt här kylskåp?
ImageExternal.aspx

Jag tror Snurrfian har rätt här, och en sådan kyl innebär att frysutrymmet är minimalt och då är det vita högskåpet en extra frys. Kyldelen i skåpet på bilden är underbar, men extra frys är oftast nödvändigt. :)

Javisst är 3 hektar bete lite, men min erfarenhet sedan vi letade gård, för 5-6 år sedan (ja, vi har köpt, 70 hektar), är att det oftast finns många hektar mer eller mindre igenvuxen eller granplanterad betesmark, som går utmärkt att restaurera fram. Därför är skogsbruksplanen och kartor så viktiga.
På vår nuvarande gård, så har vi just fått ca 10 hektar betesmark godkänd som färdigrestaurerad.

Javisst är 3 hektar bete lite, men min erfarenhet sedan vi letade gård, för 5-6 år sedan (ja, vi har köpt, 70 hektar), är att det oftast finns många hektar mer eller mindre igenvuxen eller granplanterad betesmark, som går utmärkt att restaurera fram. Därför är skogsbruksplanen och kartor så viktiga.
På vår nuvarande gård, så har vi just fått ca 10 hektar betesmark godkänd som färdigrestaurerad.
Jo visst brukar det gå att lösa, men ändå kändes det som om det var för lite för att ha djur på, speciellt när de har haft hjorthägn, minsta ytan för hjorthägn är 5 ha, visserligen behöver själva betes området enbart bara 2,5ha men ändå. Men det är möjligt att det egentligen är 5 ha möjlig mark att ha som bete för får. Men sen får man nog även fundera på vilken standard man vill ha i huset, det känns som om det finns en hel del renoveringsbehov. :cautious:

Jo visst brukar det gå att lösa, men ändå kändes det som om det var för lite för att ha djur på, speciellt när de har haft hjorthägn, minsta ytan för hjorthägn är 5 ha, visserligen behöver själva betes området enbart bara 2,5ha men ändå. Men det är möjligt att det egentligen är 5 ha möjlig mark att ha som bete för får. Men sen får man nog även fundera på vilken standard man vill ha i huset, det känns som om det finns en hel del renoveringsbehov. :cautious:
I princip håller jag med dig, det behövs mycket bete, och en hel del åkermark för att hålla djur. vi nyttjar f.n. 24 hektar, åker samt bete, till 3 vuxna hästar, 2 åringar, och 23 tackor. Det räcker precis, men det finns både mer åker och mer bete att ta fram om vi vill.
Det som gör den här fastigheten intressant är det godkända slakteriet. Det är oerhört sällan rimliga jord- skogsfastigher, med ett sådant är till salu.
Bostsdshus kan alltid fixas, frågan är bara vad det kostar.

I princip håller jag med dig, det behövs mycket bete, och en hel del åkermark för att hålla djur. vi nyttjar f.n. 24 hektar, åker samt bete, till 3 vuxna hästar, 2 åringar, och 23 tackor. Det räcker precis, men det finns både mer åker och mer bete att ta fram om vi vill.
Det som gör den här fastigheten intressant är det godkända slakteriet. Det är oerhört sällan rimliga jord- skogsfastigher, med ett sådant är till salu.
Bostsdshus kan alltid fixas, frågan är bara vad det kostar.
Frågan är om det kanske blir billigare att göra ett godkänt slakteri än att få till mer betesmark och renovera huset ;) Men jag förstår vad du menar! :D

De tar sig besvär att duka matbordet och ställa en bricka med två glas apelsinjuice och en tallrik med pannkakor och bär på sängen, men att vika filten i fåtöljen var inte så viktigt? :confused: Och alla detaljbilder som tar upp en massa plats, och så kan de inte ens ge en ordentlig bild på badrummet? Dessa prioriteringar, alltså...

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ16148_1539854272#bilder
Så fjantigt... :meh: När jag ser sådana stajlade miljöer och bilder så tänker jag på radioreklamen för någon mäklare där de ska städa, plocka undan möbler, osv inför visningen och i slutänden (typ vid visning nummer tre) så är de måttligt roade och ska "köpa färska skitkryddor", etc.... :D
Det där med filten är det säkert någon mysko tanke bakom, typ att lägenheten ska se mer bebodd ut, eller något sådant... ;)

:D Nu tycker jag att det nästan börjar bli lite för gnälligt i tråden om folks smak och hur de väljer att visa sina hus för försäljning. Är det för tillrättalagt så är det inte bra och om bilderna visar upp skavanker så är inte det heller bra. (Själv fick jag för ett tag sedan bita mig i fingrarna för att inte kommentera en bukefalists uppfällda toalock, men besinnade mig! :p)

Bävar lite för att min lägenhet ska hamna här när den läggs ut! :nailbiting:

De tar sig besvär att duka matbordet och ställa en bricka med två glas apelsinjuice och en tallrik med pannkakor och bär på sängen, men att vika filten i fåtöljen var inte så viktigt? :confused: Och alla detaljbilder som tar upp en massa plats, och så kan de inte ens ge en ordentlig bild på badrummet? Dessa prioriteringar, alltså...

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ16148_1539854272#bilder
Filten är med flit. På samma sätt som med juicen - det ska se bebott ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka