Det är bättre kvalité på gamla fönster än nya, nya kan du behöva byta efter bara 10 år om du har otur.Men de ruttnar ju inte? Det är väl bra fönster? Och då säger jag det även om fönster som bara ha fått minimalt med underhåll. Här kostar det faktiskt inte särskilt mycket alls att lämna in ett fönster och få det kittat, och det är ju det som är svårt. Målning är inte särskilt besvärligt.
Fast man behöver inte vara speciellt händig för att ta ner luckorna och skicka på lackering och att höja bänkarna kräver inte heller någon snickare. Spackla och måla är enkelt, det kan vem som helst göra som är normalhändig.Det går om man är intresserad av gamla hus men de flesta jag vet har inte satt tillbaka sitt gamla kök när de renoverat. Delvis en kostnadsfråga, en snickare som först skall montera ned och sedan sätta upp köket igen och en målare som skall slipa, spackla och måla allt kostar nog lika mycket nästan som ett nytt och har man bytt ut golv och annat känns ett gammalt kök inte så kul gissar jag.