Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om läskiga hus, "bunkerläkarens" hus är nu till salu. Ni ser avspärrningstejpen på några av bilderna..

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4...ium=app&utm_content=iphone&utm_campaign=tipsa

" Min klient behöver ingen fastighet i Skåne de närmaste åren" säger mannens advokat:cautious:

Ursäkta en dum fråga (och ot), men vem är bunkerläkaren?
Jag bor inte i Sverige och har inte jättekoll på vad som händer där, speciellt inte så långt söder ut :)

Känns lite hysteriskt, inga mord har skett och även om nuvarande ägare är en knäppgök så lär det knappast sitta i väggarna. Det är nog få riktigt gamla hus någon skulle kunna bo i om man skulle oroa sig över något sådant. :)
Då är jag väl lite hysterisk då....:p Men det känns faktiskt lite...sådär... Vårt hus är gammalt och säkerligen har ett flertal personer dött (av sjukdom och ålderdom) här, men det är inget som bekommer mig alls. Men den här händelsen ger mig obehagskänslor på ett helt annat sätt.

Då är jag väl lite hysterisk då....:p Men det känns faktiskt lite...sådär... Vårt hus är gammalt och säkerligen har ett flertal personer dött (av sjukdom och ålderdom) här, men det är inget som bekommer mig alls. Men den här händelsen ger mig obehagskänslor på ett helt annat sätt.
Fast ingen dog ju?

Ehhh, där skulle jag nog vilja se kvittot på kaklingen i våtrummet. Där var det ju inte stollesnett men med tanke på hur resten såg ut så skulle jag aldrig lita på ytskikten.
Allt är ju konstigt ditsatt och snesågat. Lister, golv....
Ja, jag reagerade också på kaklingen, hemmafixare, lärling eller bara klant?

Ehhh, där skulle jag nog vilja se kvittot på kaklingen i våtrummet. Där var det ju inte stollesnett men med tanke på hur resten såg ut så skulle jag aldrig lita på ytskikten.
Allt är ju konstigt ditsatt och snesågat. Lister, golv....
Nu var ju inte huset SÅ gammalt. Men hur gör man i ett gammalt snett hus? Badrummet tillhör tillbyggnaden i vårt hus, så där är det rakt, men resten av huset är charmigt (skrattretande ;) ) snett och vint. När jag skulle sätta upp gardinstänger visste jag verkligen inte vad jag skulle följa för att få dem rakt....

Nu var ju inte huset SÅ gammalt. Men hur gör man i ett gammalt snett hus? Badrummet tillhör tillbyggnaden i vårt hus, så där är det rakt, men resten av huset är charmigt (skrattretande ;) ) snett och vint. När jag skulle sätta upp gardinstänger visste jag verkligen inte vad jag skulle följa för att få dem rakt....
Jag kommer sätta matta i mitt badrum när jag gör om det, gammalt timmerhus som rör på sig så det är antagligen omöjligt att öht sätta ett tätskikt under kakel/klinker som håller.

Jag kommer sätta matta i mitt badrum när jag gör om det, gammalt timmerhus som rör på sig så det är antagligen omöjligt att öht sätta ett tätskikt under kakel/klinker som håller.
Vårt badrum har våtrumsmatta. Jag ser det som en STOR fördel när jag städar, men nu fick jag ytterligare en anledning att uppskatta det alltså :) .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka