Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Jag helammar, men det kanske inte är så konstigt då Vera bara är 7 veckor. Men planen är att helamma tills hon är 6 måmader. Ev börjar vi med smakisar lite tidigare.jag kommer att delamma några månader till efter det.

Johan är ganska exakt 7 veckor och har fått ersättning sedan mitten av september av rent egoistiska skäl från min sida. Amningen har hela tiden fungerat super, men för att jag inte ska bli allt för låst så får han ersättning (och ibland urpumpad tutt-mjölk) i flaska. Han äter med 3-4 h intervall på nätterna och kanske 2-3 h dagtid då han är vaken. Dock har han en lååång sovperiod mitt på dagen som kan vara mellan 3-5 h, himla praktiskt då jag hinner med stall & häst utan problem!

Här har vi en till som helammar. M är ju bara 8 veckor o ser ingen anledning att sluta ännu ;-) Visst kommer han att få ersättning som "aktutmat" när jag kommer igång med hästen o blir borta några timmar på kvällen här framöver. Har tänkt amma så länge han e nöjd med det, smakisar kommer vi att introducera vid 4 månader.
M är lite varierad i hur ofta han äter men det ligger kring var 3:e - 4:e timme på dagen och på natten kan han hålla sig upp till 9 timmar!
Sovtider är varierar på liknande tider.

KL

Jag har en lite undran om mammagrupper. På BVC sa det sist att det får se om det får ihop en grupp snart. Verkar väldigt konstigt att det skulle vara svårt att få ihop en grupp med mammor när man bor i en av Stockholms förorter. Nästa gång ja ska till BVC är J 3 månader. Jag trodde mammagrupperna som BVC sätter ihop görs från tidigare ålder. Har jag fel ?

Är det nån som fortfarande helammar?

Typ. Han får ju ersättning (eller urpumpat, om jag hunnit med det) nån enstaka gång nu för tiden om han blir jättehungrig medan jag är i stallet. Fast vi har ju gått från att inte helamma till att göra det, och efter den kampen så ger jag inte upp amningen i första taget :)

Vad gäller intervall så äter han med ca 2 h på natten och 3 på dagen.

Jag trodde mammagrupperna som BVC sätter ihop görs från tidigare ålder. Har jag fel ?

Jag började i en föräldragrupp (jo även en pappa är där) förra veckan. Den yngsta bebisen är en dryg månad, den äldsta 3,5 mån.

Min BM sa att det föds många barn just nu, men de flesta i familjer med barn sedan tidigare. Dom vill helst skapa föräldragrupper med förstagångsföräldrar för sig och de med barn sedan tidigare för sig.

M är ju född i juni och är äldst i vår grupp. Det är 2 födda i juni, 2 i juli och 2 i augusti och vi hade första träffen när M var dryga 3 månader, men tanken är nog eg att det ska börja lite tidigare. Det var ju sommar innan så det var därför det skjöts på vår.

*kl*

Vi helammar fortfarande. På dagarna äter Vidar med ca 3 h mellanrum, på nätterna 4 h och på kvällarna diar han väldigt ofta/el långa perioder. Han är snart 3 månader.
Han äter mycket snabbt förutom kvällstid.

OK, då låter det som att de är normalt att grupperna inte bildas så snabbt. Själv kan jag känna att det är i början man vill träffa folk i samma sits. Kan vara skönt att prata med folk som man inte känner innan och som är i samma fas i livet. Även om kompisar har barn så "glömmer" man snabbt om de är några månader äldre ......

*kl*
E börjar få två tänder där nere :) Det är inte jättenära men man känner dom och det börjar vitna i tandköttet :)

Vidar sov 6 timmar i sträck förra natten, hoppas på upprepning i natt!:banana:

Jag va på föräldragrupp igår, men ingen ur min gammla grupp kom, bara ett par som hade en bebis som va nästan 2mån yngre än Milton som kom. Lite trisst! Vi pratade rutiner, och lite allmänt.
Så trisst för jag tycker det är kul att träffa andra människor och sitta och diskutera, men så kommer det knappt ingen! :( Surt!

Vill göra en facebook "Gilla" på den! :)
Tack, det är helt fantastiskt så utvilad man plötsligt blir! Och ändå äter han rätt snabbt nattetid och jag har lätt att somna om men det är tydligt att oavbruten sömn ger mer!

Här tror jag H satt rekord i ätning inatt :crazy: Mellan 23.30-06.00 måste han ha ätit minst 8 gånger. Måste vara straffet för att jag fått återfall och trillat ner i Traderaträsket och suttit där aaaldeles för länge igårkväll och budat på overaller och amningströjor!

JA just det- undra hur det gick för mina auktion igår.... alltså den jag budat på.....
*lämnar buke för en snabb kik*
Tjoho- en overall är min :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 521
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar