Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha fastnat i traderaträsket :angel:
Har hittills köpt en pyjamas o overallpåse till Malcom. Älskar overallpåsen :love: ska ta o sy en till egen. Ska försöka ta kort på Malcom i den o visa, han ligger nu o sover ut i vagnen.

För ett par år sedan var jag riktigt hooked, fast tog mig ur det då. Men så sitter man här igen - you never really quit..!

En amningstop och en fleeceoverall *ka-tching* Nu vill jag bara få hem en rejält varm vinteroverall också för de kalla vagnsovardagarna.

Härligt, jag har inte alls vart där på ett tag, är lite periodare...

Idag har vi provat gröt här hemma, jag vet inte riktigt vad hon tyckte om det. I början kräktes hon nästan, det var som att hon inte fattade att hon skulle svälja det hon fick i munnen, men sen gick det bättre. Hon fick väl i sig en tesked kanske och oj vad kladdigt det blev ;)

KL

Tror i bland att jag har värdens snällaste barn.:p Hon somnade i går vid 7 som vanligt. Sen matade jag henne vid 24 när vi gick och la oss, då åt hon massor halvt sovande. Sen sov hon till 8 i morse och vakna som en sol stråle. Satt med i baby sitter när vi åt frukost, åt sen oc har nu somnat igen.

I morgon flyttar min fölis. :( Gör lie ont i hjärtat att sära på sto och föl och skicka iväg honom till nytt ställe med nya hästar.

Det låter ju alldeles underbart! M har sovit en hel natt en gång, sen hade hon normalt sett 1-2 uppvak. Nu är det fortfarande en massa uppvak, men hon har antingen fått napp eller mat och somnat omgående så då är det mer ok...

Jag förstår att det känns tufft att fölis åker imorgon, men det är ju ändå skönt att det löst sig så bra trots allt och att du känner köparen.

KL

Tror i bland att jag har värdens snällaste barn.:p Hon somnade i går vid 7 som vanligt. Sen matade jag henne vid 24 när vi gick och la oss, då åt hon massor halvt sovande. Sen sov hon till 8 i morse och vakna som en sol stråle. Satt med i baby sitter när vi åt frukost, åt sen oc har nu somnat igen.

Så härligt att hon får så långa nätter!:banana:

*kl*

Var till BVC idag för att mäta o väga lilleman, går med ganska täta intervaller ännu då M inte riktigt växer så mycket som sköterskan vill, han följer kurvorna men inte direkt i överkant. Detta beror nog till stor del av att han kräks så mycket efter han ätit, han kan hålla på o kräkas i upp till 1 timme efter måltid :cry:. Kräkandet är mer intensivt dagtid då det är mer regel än undantag att han kräks mycket o länge på kvällen o natten är det betydligt mindre o han ens kräks :confused:
Nu ska vi pröva att ge lite enfamil (specialersättning) som "efterrätt" för att se om kräkningarna minskar.

M blir 2 månader i morgon :banana: vikt 4830 gr, längd 59,5 cm så han växer saaakta men säkert.

Lite OT men nu verkar det som om vintern kommer till Norrland har snöat ganska intensivt sedan i em, världen är nu mer vit. Får se hur länge den varar denna gång!

Jobbigt med allt kräks. Det är vi förskonade från. Min tjej är mer än en vecka äldre än din, väger 4,5 kg.

Tycker du/känner du att han ligger i underkant viktmässigt? Ibland tycker jag det är lite för petigt med kurvor och mätdata. Det är ju själva bebis välmående man ska beakta.

Ebba kräks jättemycket dagtid också.... Men hon äter ju 3ggr liggandes medans hon sover så det är väl räddningen för viktuppgången...

Hur tycker du att han ser ut själv? Ebba följer ju sina kurvor perfekt. Lite under på viktkurvan och precis på längden. Här är det ändå lagom tjocka lår och lite dubbelhaka...
Jag tror inte du behöver vara jättenojjig så länge du orkar mara lite oftare och han verkar nöjd :)

Här så vägde Mikaela 5,8 vid 5månader och var 63cm.
Bvc var ju inte nöjda med hennes viktuppgång trots att den varit samma hela tiden.
Hon är lång och "smal" ligger över normal på längdkurvan och under på vikten, men hennes vikt har hela tiden gått saaakta men säkert upp.
Men vi har inte brytt oss direkt om vad Bvc tycker då hon är pigg och glad annars, sover bra och äter bra och är pigg och busig därimellan :D
Idag åt hon ordentligt med gröt för första gången, tyckte det var jättegott då den var preparerad med lite mangopuré. tidigare har det mesta hamnat utanför ;)
Bvc tyckte ju vid 5månader att M skulle äta oftare och gröt/ersättning, trots att jag har mer mjölk än hon äter. Det är ju lite svårt att ge mat oftare då de inte är hungriga... hon får ju redan mat precis när hon vill då jag ammar.

*delvis kl*

..och även här var det ju lite vikthets i början, trots att han aldrig gick upp riktigt dåligt :crazy:

Men på "den tiden" hade jag en annan bvcsköterska eftersom min var på semester, och jag upplever min ordinarie som mycket mer avslappnad. Förvisso har han gått upp fint hela tiden vi träffat henne (vilket ju nu är 11 av 15 levnadsveckor..) men hon rycker mer på axlarna åt vikthetsen och tycker att alla bäbisar är olika. Och det är de ju! H ligger ju som tidigare sagt långt över medellängd men har preciiis gått från att ligga just under medelvikt till just över.

Jag håller precis på att koka lite äppel jag tänkte mosa med mixern... Undra om de får äta kanel de små liven... Nån som vet?

Jodå- äppelmosen gick ner... La den på havregröten och säkert en matsked slank ner i magen idag ;)
Snabba vesslan hann med att dyka med bägge händerna i gröten innan första tuggan... kladdigt JAAA!

Känner att vi skyndar väldigt långsamt... Min mammagrupp ska väl snart ut o äta på Mc Donalds med sina barn ;) De snaskar burkmat med sås o grejer... Här har vi inte ens provat majs ännu. Jag vill ju att magen ska hänga med också...
Max 2 bajsblöjor i veckan sen vi började med smakisar...

Men vad ska så små äta på McD?!

*kl*
Såg ni att Sommarföräldrar 2011-tråd dykt upp?! Shit vad tiden går..

Haha- såklart överdrev jag lite grann... Men de har kommit sååå mycket längre än jag....

Ja jag såg det!! :o Tiden har gått ganska fort iaf! Jag som tyckte det gick så segt när man va gravid :p

Insåg för någon vecka sen att Miltons namngivning kommer ske exakt ett år sen han "blev till"! :D

Så som tiden sniglade sig fram innan det var dags.... Innan man gått igenm första trimestern... Innan UL innan .... haha
O längtan eter att se underverket :)

Nu längtar jag eter att få sova en natt ;) haha Men jag ångrar det inte en sekund iaf :)

Ja att tiden kan kännas att gå så grymt långsamt fast den igt springer fram!

Jag längtar tills nästa måndag när den här hektiska veckan är över och namngivelsen är avklarad :p
Fast det är kul på sätt och vis att ha lite fullt upp igen!

*kl*
Ni minns mitt trassel med skatteverket. Tillslut efter att någon vettig människa orkade ta sig tid och förklara att deras system hade tekniskt fel så skulle jag fylla i den lappen jag hade fått hem, även hur jag skulle fylla i den så har han nu Äntligen fått sitt namn!

Så nu är han helt ensam om att heta just den kombinationen som han heter! :love:

Phiew :D Såg med fasa för mitt inre öga hur bäbisarna satt och mumsade på strips och sörplade cola ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 182
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 516
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar