Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Mathilda var lika stor på sin 4-månaders dag :)

Här lunkar vardagen på, vi har börjat med smakisar och nu börjar hon nog fatta att man ska svälja. Hon älskar när vi är nere på öppna förskolan eller på dejt med bebiskompisarna. Just nu är hon i en härlig period och är väldigt glad, mest hela tiden :).

Aaricia, vad härligt att ha såna bra gener! Mina magmuskler har inte gått helt ihop än och jag har en del kilon kvar :(.

Åhhh var roligt det lät med Traderat... Min overall har inte hört av sig :( Men men. Jag har ju redan ett par stycken så det går ju ingen nöd.... men jag ville ju ha den extra i stallet ju...

Om ni ser Lindex kanindress i stl 74 får ni gärna hojta till för den finns inte i affärerna mer... :(
Jag älskar verkligen heloveraller med fötter. E tar av varenda strumpa jag sätter på... Hade strumpbyxor häromdagen men då rev hon upp benet för hn blev så arg på att de inte trillade av ;)

E fick med sina 3månsprutor samma dag. Men hon var lika glad för det. Sov mycket dagen efter bara :)
Hoppas det går lika bra med dessa. Hon är betydligt mer öm :( Har gett en alvedon för smärtan. De tyckte man skulle det på BVC så...

Magrutor??? VAd är det??? Jag har aldrig haft en muskel som utmärkt sig... HAr väl för bra underhudsfett då... Alltså jag har ALDRIG sett det. Inte ens när jag var lite magrare ;) 48kg till 159cm. Och på den tiden mockade jag o red massor.

Tur att E fick komma ut i v 38. För det finns inte en enda bristning bland valkarna ;)

KL

Jag red i fredags, 7½ vecka efter förlossningen. Fick till ett trimpass på 40 minuter ute på ridbanan i samtliga gångarter och det kändes jättebra. Är tillbaka på min "matchvikt", har inte fått till 6-packet ännu, men ser helt ok ut. Några bristningsränder fick jag inte alls.

Johan är idag precis 8 veckor ung och väger drygt 6000 g. BVC-koll på torsdag. Är oftast glad, "pratar" och jollrar.

En stor grabb :) Var tvungen att kolla i bvcboken för att se vad H´s mått var vid samma tid - 7 veckor ung vägde han 5455 g och var 59 cm!

Är det någon som känner igen sig i det här. Det har blivit så mycket bärande och massa saker överallt sedan bebis kom.
Idag var jag på väg upp till huset från bilen.
I ena handen: Babyskydd med sovande bebis, en bärsele, bilnycklar
I andra handen: Två fulla matkassar, en hund i koppel, handskar
På ryggen: skötväska

I vardagsrummet:
Babygym, filtar, babysitter, amningskudde (Behöver större soffa, får sitta på golvet ibland)

I badrummet:
Skötbord, blöjpaket, extra soppåse

osv osv

Hur blev det så mycket på så kort tid? Skulle ju bara ha en bebis
:D

Mitt vardagsrum ser ut sm en bomb har slagit ner hela tiden med alla saker...... då har ju inte ens E börjat asa fram leksaker ännu ;)

Funderar på att göra av med saker redan.... Behöver ju inte tex en amningspump och skötbord som inte används... O alla kläder som redan är för små. Och allt annat som behöver försvinna innan Ebba kan få sitt rum ;)
Just nu har jag ju det som pyssel och förrådsrum...

*kl*

Nu har Vidar fått sina sprutor. Han är 3 mån gammal och vägde 7210 (62 cm lång).

Oj vad jag ler när jag läser detta. Säger bara tur att man som "hästtjej" är van att bära mer än vad som eg är möjligt :D
Katastrofområdet hemma vill man helst inte veta av, vet inte när jag lyckades städa ordentligt sist :angel:.
Det ligger nerkräkta tvättlappar (10 för 39 kr på IKEA :D) typ överallt. Det är amningskudde som dras mellan soffan o sängen.
Skötväskan ska hållas uppdaterad dagligen, rena kräklappar, extra kläder, blöjor och nappflaska, enfamil o minifom som plockas i o ur (ok borde skaffa dubbel uppsättning av dessa :angel:)
Det är helt fantastiskt vad massa extra det är runt en så pass liten individ, hur ska det bli när han blir större :p

*EmelieR*- Tradera eller Blocket! :idea: Fast kläder är ju dumt att göra av med om E "vill" ha småsyskon :angel:

E vill inte ha småsyskon ;). Min sjukdom gör nog att jag inte vågar avsluta medicinering innan man ändå är för gammal. Resnerar att jag ska vara så frisk som möjligt till det barnet jag har :)
Därför vet jag att vi är en lagom familj nu...

Milton ska få sina sprutor imorgon! Gissar att han noog är lika lång som Vidar men inte i närheten på vikten! Velar om jag ska göra i ordning sockerlösning! Men vet inte vad jag ska ge det med, tror inte jag har något hemma :(

Här hemma är det sovrummet som är värst! Det blir kläder överallt fortare än man hinner blinka!
Måste få upp lite krokar på vägen så man slipper lägga allting på golvet hela tiden!

Här har vi oxå massor med grejer överallt (stor 2a) längtar tills vi får tag i en 3a så vi kan få undan alla Mikaelas saker i ett eget rum :)
Och så man kan stänga dörren om det så det inte blir totalt nerhårat av katten ;)

På Bvc här frågade de om jag ville ha en ingivare (heter det så eller är det talspråk?!) till sockerlösningen men jag hade en med mig, kvar från BB-tiden och uppkokad. Som hästägare är det ju dock inte ovanligt att man har både ett och annat, vet att jag har flera stycken i stallapoteket sedan sista penicillinkuren :D

Här hade de sockerlösning på bvc. Det fungerade dock inte lika bra som på våra tjejer (de grinade inte alls) utan han blev lite ledsen. De förklarade det med att den extra sprutan (som inte fanns när tjejerna var så små) svider mer än den "vanliga". Men det lindrar ju helt klart.
Har inte märkt någon biverkning än. Hoppas det går bra med Miltons vaccination!

Så här ser det ur VARJE kväll hemma hos oss:
CIMG2908.jpg

Fast det är ju storasyster som har lekt...... Vera ställer inte till eller har massa grejer liggandes förutom: Gym, skötbädd, sele, sjal, amningskudde, babysitter och babyskydd :angel::p

Nu har han fått sina sprutor! Det gick bra! Vart ingen sockerlösning! Han blev bara lite ledsen just medans dom stack men sedan när han fick komma upp så vart det bra igen! När det va klart så skrattade han och hade sig som vanligt förutom lite lite trött gnäll! Nu har han sovit en stund. Håller precis på och vaknar till men han är inge gnällig än iaf! Ligger och småflinar mot mig iaf! :love:
Så han verkar ha tagit det bra! Hoppas på att han slipper febern ikväll! :)

Nu lär vi åka och handla till namngivelsen på söndag!

Skönt att ha det avklarat!

H sover sin vanliga "långsov" i vagnen. Blir mellan 2,5-4 h/dag ute, skönt med friskluft! Och skönt för Mami att kunna mocka, måla, tapetsera, dricka kaffe och döglo framför datorn :D

Visst röstar ni Sommarmammor på H i tävlingen på Lifestone? Pretty please :love:

JAg har gjort det :)

HAr precis också varit ute o mockat till min o syrrans häst efter en promenad i vagnen. Så det blev nog iaf 1.5h sov på en gång :) De e bra! Då kanske hon orkar äta lite potatis o majs ikväll ;)

Just nu är hon djupt koncentrerad. Dags för omgång 2 ;)

+ Emelie: Puss på er :love:

Nu ska jag iväg och hämta ut min nya mobil. Bestämde mig för att uppgradera mig på mobilfronten i juni, så stressat har jag inte :angel: En röd Xperia X10 bidde det till sist!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 177
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 490
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar