Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Fina kalasbilder :)

*kl*
H ska fotas imorrn, Öppna Förskolan ordnar med fotograf och riktigt bra priser. Kul! Han har för övrigt blivit überskicklig på att vända sig rygg-mage-rygg så får hålla fast honom för att kunna byta blöja! :D

Wow vilka tårtor! Lämpligt ego Milton ser ut att vara med sin heffaklump :love:

Malcom är 10 veckor idag väger nu 5120 gr och är 61cm lång. Riktigt skönt att se att viktkurvan börjat gå uppåt igen, det hjälper med Enfamil efterrätterna. :bump:
Han har även "hittat igen" sina händer o vart ska dom då vara om inte i munnen :D

*halv kl*

Svarar alla: Tårtorna är beställda! Dom va mkt finare än vad jag kunnat föreställa mig! Problemet va ist att man knappt vågade skära i dom! Så vi åt upp dom blå först och då vart ju den vita kvar så den har vi bara ätit lite av idag! Jag vet definitivt vem jag ska beställa mina bröllopstårtor av i framtiden! :)

Så kul å se att någon så liten kan fastna för något så fort! Han har haft med sig sin heffaklump hela dagen idag och skiner upp varje gång han får syn på den! :love:

Va duktig H är! Milton har inte ens börjat testa att rulla runt så det dröjer nog länge innan han kommer på det! Han har den här veckan fått bättre å bättre koll på händerna för varje dag som gått! Så himla kul å se lite framsteg varje dag! Men nu har han mkt mer koll på händerna och att han verkligen tar tag i saker medvetet osv! :)

Ja, som H´s mamma kan jag ju inte annat än hålla med :angel: Lite roligt bara hur det från en dag till en annan blivit en (glad) kamp att klä på honom på skötbordet. För från att vara trist att ligga på mage är det nu det hetaste heta när han kan själv.

*kl*
Fotograferingen gick bra, han fick sitta "själv" med min hand som stöd i svanken (syns inte på bild). Eller, eftersom stackarn var rätt så jättetrött då fotograferingen krockade med hans förmiddagssov så satt jag i slutet och höll fast honom i skjortan bakom ryggen när han tippade allt mer framåt. Han var alltså inte sitt vanliga, spralliga jag med log plikttroget. Hoppas att bilderna hinner komma innan jul, det var inte helt säkert.

Senast ändrad:

*kl*
UNDERBARA tårtor!!! Var det någon som smakade på sugarpastasakerna? Hur smakade de med det som "marsipan"?
Det är ju så sött men det fördärvar inte eller?

Här händer inte jättemycket hemma hos oss... Jag är lat ;) Shoppat lite julklappar och varit iväg med pappas tumme på återbesök. Tyvärr vill inte skelettet växa ihop och de pratar om att så småningom ta ben från andra kroppsdelar att laga ihop med men han vet inte om han vill det... Det lär ju göra ont igen då. Nu har han ju inte så ont- bara en sladdrig tumme...

Jag gick på syrran lite häromdagen och frågade hur långt gången hon var denna gången. Hon ska på UL nu i veckan så jag håller tummarna att det är ett friskt o piggt liv där inne... Hon vågar ju inte hoppas själv nu...

Jag kan förstå din syster, jag hade själv varit supernervös inför UL och inte vågat hoppas för mycket. Men nog ska det väl gå bra den här gången :)

*kl*
Två dagar med mycket ärenden börjar sätta spår, H är inte sitt soligaste jag utan snarare övertrött och "kortstubinad". Lustigt (?) hur bäbisar kan vara sina egna värsta fiender och hålla sig vakna fastän de är såå trötta och allt är serverat - en skön säng, mätt mage, torr blöja.

Nåja. Han fortsätter vända sig nonstop och verkar ha fått för sig att man kan häva upp sig på sida alt. vända över på mage och attackera tissen ovanifrån :D Mycket praktiskt.

Tårtan va söt och mastig men UNDERBART god. Va ju riktiga hallon i den som gjorde att det tog bort lite av det söta iaf!
Det funkade jätte bra med sockerpasta ist för marsipan!
Flera som tyckte att det va den godaste tårtan dom ätit någonsin! :)

Hehe! Syrran hade en Harry i magen idag ;)

Aneka - vad var det för botten? Låter smarrigt :)

KL

Åh, vi ska flytta (om några månader om allt går som det ska...) till större och då kommer vi kunna göra ett barnrum. Jag har blivit helt såld på hela kit med wallies så man kan få typ en djungel. Det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång. Dock har vi lite annan renovering och målning att göra innan som blir mer prioriterat, men jag längtar så efter att få större än vår 2a.

Förstår dig! Jag vill också ha större, íaf ett rum till och gärna lite lägre ner!
Men finns inte så mkt utbud av sånt här i stan tyvärr :(

Längtar tills jag får renovera iordning Miltons första egna rum! :love:

KL

Vad jag har fått sova inatt! :banana::banana:

Vera somnade som vanligt vid halv sju och sov ända till halv 2! Annars brukar hon äta varannan/ var tredje timme!

Sen åt hon halv 4 och sov sen till 7!

Åh, lyllos dig.. Hade nån natt förra veckan då jag fick sova nästan 5 h, kändes som lyxigaste tänkbara!

Å lyllos er... jag har inte sovit 4h i sträck på över ett halvår nu... Börjar faktiskt bli sliten ;)
Sambon brukar ta Ebba på Söndagsmorgonen så jag får mysa lite med hundarna i sängen.... Anars är det i stort sett 24/7 här....

*kl*

Vi hade dop för Vidar igår, det blev en jättefin tillställning där bl.a. Vidar´s 5-åriga storasystrar sjäng "Blinka lilla stjärna" för honom i kyrkan/kapellet. Vidar log mot prästen och var go och glad hela dopet och somnade som en klubbad säl på dopkaffet.:D

Vad mysigt det lät :)

Kl
Deppig :( H har varit snorig och rosslig de senaste dagarna, så det är bara att skippa badhuset med föräldragruppen imorrn. Jag som hade sett fram emot det..

Nu har mitt lilla troll blivit 3 månader. Fattar inte vad tiden tar vägen.... Har varit 4 dagar i Skåne med sambo och farföräldrar. Skönt med sällskap som mer än gärna leker och gullar.
J har blivit jätteröd i ett hudveck i halsen. Det är rött och lite kladdigt. Har ni några mirakeltips. Är ju svårt att lufta, för även om hon är stark i nacken så blir det ju bara när jag håller henne och hon sitter. När hon ligger så blir det varmt och fuktigt.:crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 176
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 477
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2