Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Tuva käkar nu två smakisportioner om dagen. Gröt på morgonen och potatisblandning någon gång under dagen. Hon bajsar minst en gång per dag och en så länge tycker iaf inte jag att det är speciellt mkt äckligare att byta blöja... Trodde det skulle vara mycket värre, så än så länge är jag glad, men det kanske vänder :)

Annars är allt toppen med oss. Var och fick 5 mån vaccin igår. Inget gnäll alls - skönt! Hon väger nu 7720 g och är 65 cm. Vår lilla tjockis :) Hon följer med till min sjukgymnast varje vecka och denne har döpt om henne till "lilla solstrålen". Och det sammanfattar henne verkligen! Alltid glad, vår mystjej :)

Är lite less på vår BVC, vi fick en tid för 5-månaders vaccineringen för två månader sen. Jaha, för ett par veckor sen kommer ett brev att de vill ändra datum, plus att vi ska gå till en annan sköterska. Idag ringer den sköterskan, och vill ändra igen. Det märks att de är vana vid att föräldrarna är hemma hela tiden och inte har något annat för sig. Jag börjar ju jobba nästa vecka, men vill gärna vara med för att kunna "tröstamma", så det är lite surt när jag fixat ledigt från jobbet för att det ska passa med tiden de hade sagt först. Nu vet jag inte när det blir vaccinering, de skulle höra av sig när de hittat en tid. Suck!

Föräldragruppen har de också gjort absolut minst möjliga av, vi var fyra stycken, hade två träffar (som bägge handlade om babymassage), och sen var det klart.

Va mysigt det låter :) Kul höra från dig :)
Jag har glömt vad som hänt, varför sjukgymnastik?

Skulle vilja fråga en lite tråkigare sak.... Är det bara jag sm upplever att jag inte räcker till hela tiden?
Jag tycker att Ebba vill byta aktivitet så frt jag börjar göra något... Börjar bli lite uppretad imellanåt känner jag. Naturligtvis går det inte ut på Ebba utan min stackars sambo...

Jag känner mig lite deppig men jag vet liksm inte varför- eller så vet jag det... Missnöjd med viktuppgång- orkar inte ta tag i det, ny medicin- ger mig huvudvärk :( Alla som vill så mkt runt en och jag känner inte för något...

Usch det lät inge kul alls :(
Jag känner lite så i perioder spec men vikten men jag orkar aldrig ta tag i den :(

Det är jobbigt att banta i vanliga fall- det blir absolut inte lättare av att man inte får sova som man ska. Men men- det är övergående- bara lite besviken på mig själv att jag inte tar tag i det...
Idag är det bättre igen :)
MEN det är jobbigt att vara lektant ALL vaken tid... Vi har redan gjort allt idag och hn vet nog inte själv vad som är bekymret ;) Får nog fixa lite mat lite tidigare idag.

Vem har snott min snälla gulliga unge som alltid varit lättsövd?? :confused::eek::cry:

Nu ska det kämpas emot och skrikas och skrikas, inte ens fm vilan ville han somna snällt till idag :( Till slut gav jag upp och packade ner honom i bilstolen och då blev han så klart tyst och han somnade så snällt så där i utan ett knyst innan vi ens hunnit ut så då gick jag upp igen ist och så fick han sitta och sova i stolan här uppe för det gick tydligen lika bra, slapp jag sitta och åka runt runt utan något direkt mål. Så nu sitter han påklädd och allt och sover i stolen, stackarn svettas säkert men han sover gott iaf!(hör honom andas hela tiden)
På kvällarna ska det börja kinkas kl 18 redan och han somnar en 40 min kanske sen vaknar han igen och varvar humöret med ilvrål och att vara tokbusig trotts att han igt är aptrött! Fram till kl 21 ca då han äntligen somnar för natten efter mkt om och men! GAAAHHHHH!!! Om jag ändå hade fått varit frisk nu när jag ska tacklas med detta! Är tacksam över mitt tålamod just nu kan jag säga!

Anledning: Utvecklingsprång såklart, exakt på dagen enligt "schemat" :cool: Jag förstår varför man blir gråhårig när man blir gammal! :p

Nää nu ska jag skynda mig in i duschen innan han vaknar snart!

Låter som min BVC:mad:. Kanske går vi på samma ?

Kanske det. ;)

Nu ringde de i alla fall, och sa lite snipigt att "Ja, du ville tydligen ändra tiden du hade fått?"

Eh, nej, NI ville ändra tiden för tredje gången?:grin:

Nu har vi fått en ny tid, en kvart ar vi på oss. Vi har ju inte varit där på två månader, så jag hade velat prata lite med dem, men det lär ju inte hinnas med. *suck* Funderar på att byta, faktiskt. :mad:

Kan du byta så gör det!

Jag är supernöjd med mitt bvc/min bvcsköterska. Var där senast nu i veckan och känner mig alltid så bra till mods varje gång vi varit där. Hon tar tid på sig, lyssnar, ställer bra frågor och ger beröm som verkar komma från hjärtat. Och jättebra föräldragruppsträffar ordnar hon, tror vi har 8 st med allt från babysim till matlagning.

..och apropå bvc så är H nu 4 månader ung och har börjat plana ut liiite i tillväxten, klockrent på kurvorna :) 66,5 cm lång och 7100 gr.

Han har börjat testa lite potatis också, och gillar verkligen konceptet med att äta men grimaserar ibland över smak/konsistens.

Är det likadant om ni åker iväg någonstans? Jag tycker att det är jätteviktigt för min egna ork att ta mig iväg på diverse ärenden, träffa kompisar etc åtminstone ett par dagar i veckan. Det en liten "paus från att roa" eftersom alla intryck räcker gott och väl. Och sen har jag en massa ny energi efteråt!

Tjoho, i dag har jag travat flera varv.:D Gick ju så där sist när jag testade och har kämpat med knipövningar sen dess. I dag gick det i alla fall OK, även fast man är ringrostig. Julia var en pärla och sov 2/12 timme.
Hon ä en riktig sovare för tillfället och sover väldigt mkt. Somnar gärna vid 15-16 tiden och skulle nog kunna sova för natten om jag inte tog upp henne runt 6 och badade och gav henne mat och leker lite. Försöker ha henne vaken minst en timme då om det går.

Nä det är inte lika illa om vi åker iväg. Då rar hon sig med att bara sitta o titta :)
Eg är hon underbar och jättesnäll men man blir ändå lite frustrerad när inget passar.
ch på kvällarna måste jag vara hemma hon somnar inte någonannanstans- jo om jag går med henne i vagnen :)

Tråkiga besked nu.... Min syster är inne för att kolla om det inte har blivit ett litet missfall till just nu. :(
JAg vet inte mer i nuläget. Jobbigt!
Min lillebrors barn ska döpas imorgon så hon ville eg inte kolla innan dess...

Usch vad trist med din syrra... :(

Jag går hos sjukgymnast pga en whiplashskada som jag fick när jag blev påkörd för ett och ett halvt år sedan... Väldigt drygt då det inte blir bättre :/

Nästa vecka, på söndagen, ska Tuva-lus döpas. Ska bli kul att fixa för det i veckan som kommer. Samtidigt som jag känner mig lite stressad. Så himla många som har tackat ja till att komma... Fler än vad vi från början hade trott. Men men, vi bjöd ju så många, så vi räknade med det någonstans :) KUL ska det bli iaf! Och förhoppningsvis kommer Tuva-Bus gilla det också!

Näääe stackars din syster! Hoppas Hoppas det bara va falsk larm!

*kl*
Jag är såååååå tacksam just nu! Efter fm skrik för att komma till ro så har em gått bra! Vi åka till avesta och bytte lite kläder och så! Sen roade jag honom med lite det ena å det andra och sen kl 19 började han gnälla så stoppade honom i säng - puss på pannan och -God Natt! Gick ut och han protesterade i några sekunder sen så sova han! :bow: :bow: Sen vaknade han bara för mat efter en halvtimme men somnade sen om gott igen!! Åhhh hoppas det är över nu dom här protesterna om kvällarna att vägra sova! För den här gången iaf! :) Å nu har jag hunnit hängt tvätt, torkar golvet och diskat flaskorna så nu ska jag fixa mat och sen är det bara att slöa i soffan resten av kvällen!

Jag hade med Vidar på årsmöte igår (är ordf.) och det gick alldeles utmärkt. Vi har en tradition med att dricka första glöggen (alkoholfri för min del:)) och sedan ärtsoppa med punch och pannkakstårta.
Jag var så himla hungrig och hann dra i mig 2 stora protioner ärtsoppa innan jag kom på att lilleman kanske skulle bli dålig i magen. Det verkar dock inte ha påverkat alls, han sov ända till 9.30 utan någon nattamning (slocknade just före 23)! Skönt med en sådan lång natt!

Det var inget falsk larm... Hon ska åka in på söndag o föda fram ännu en död bäbis :(

Undra om hon orkar med imorgon.... Stackaren.

Nääe fy! Stackars stackars henne :(
Vilket är det nu i ordningen? Finns det inget som sjukhuset kan göra för att kolla upp vad det är som gör att det blir missfall hela tiden?
Lider med henne att hon måste föda ut det lilla lilla barnet också :( Vilken vecka va hon i nu?

Stackars, stackars henne! Det måste vara jättehemskt. Vet de nånting om vad det kan bero på?

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 174
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 477
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar