Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Nej men vad säger du :( Blir helt tårögd! Och hon som nyss var på ul och skulle få en liten Harry!

Jag dricker som vanligt igen vilket är samma som under graviditeten = inget alls! :p Är verkligen ingen stor drickare! Har tagit två små klunkar av en smirnoff ice men det va inte lika gott som förut så jag struntade i det och sambon fick dricka upp resten av flaskan! :)

Nej, alkoläsk är inget vidare, det håller jag med om! Oftast alldeles för sötsliskigt.

Hon var i v 20 tror jag denna gången. Läkaren hade sagt på UL att det var en chans på miljonen att hon skulle få missfall denna gången så det tog ju klart hårt nu igen...
Hon slipper iaf ta dit präst och döpa så denna gången. Behöver ju inte heller betala begravning så.

Det är så jobbigt. Hon hade precis blivit sitt vanliga jag igen. Nu blir det jobbigt att inte veta hur man ska vara igen. O så barndop på det. :( Men hon tror att hon orkar gå dit iaf.
Värre är det med in stackars sambo. Han har fått lite feber så han vet inte om han kan gå..................

På tal om alkohol är jag dålig på att dricka det... Brukar gå på en o annan fest om året. Falsterbo, Skandinavium o så ;) Firmafest går jag naturligtvis också på men annars är jag kass på att asa mig ut.
O nu när jag ser ut som en Barbapapa så tar det emot lite extra...

Vad dricker ni till maten då, om ni lagat en lite bättre middag?

Det var det som var svårast när jag inte drack, tycker jag. Festa utan alkohol spelar ju ingen roll, men svårt att hitta något bra substitut för vin eller öl till en bra middag tycker jag. De flesta alkoholfria alternativen är alldeles för söta, och vatten är lite tråkigt.

Jag har aldrig någnsin tidigare druckit så mycket bubbelvatten som jag gjort det senaste året. Har tagit över all läskkonsumtion nästan, både alkoholhaltig och -fri. Alla jobbmiddagar kändes bättre att dricka bubbelvatten än läsk... Men är galet glad att jag äntligen kan dricka ffa bubbel igen! Livet skulle vara tråkigare utan riktigt god champange :) Och tungt rödvin till gott kött, yammi! :)

Här dricker både jag och min man vatten till all mat. Vi har egen brunn och har i våra ögon Världens godaste vatten. Visst dricker vi vin till mat om vi är bortbjudna (inte jag undertiden jag ammar och max smuttar ett glas till hela måltider så länge vi har barn samsovandes med oss) men vi skulle aldrig korka upp en flaska själva.

(Nu vill jag inte föra någon alkoholens vara eller icke vara vid amning, utan detta är vad jag känner.)

Kommer det göras någon utredning, eller finns några teorier, kring varför det blivit såhär? Vecka 20' det är ju halva graviditeten :(

Intressant att de gamla riktlinjerna lever kvar i så hög grad, ett bra exempel på att det tar tid att förändra attityder.:)

Nej, alkoläsk är inget vidare, det håller jag med om! Oftast alldeles för sötsliskigt.

Fast det va inte det sötsliskiga som va felet utan att det smakade ju alkohol *spysmily* Usch och fy!

Vad dricker ni till maten då, om ni lagat en lite bättre middag?

Cola light eller bubbelvatten! Har aldrig druckit vin eller öl till maten! Tycker iofs inte om något av det så! Men iaf :p

Jag dricker bara vatten- ingenting annat. Visst dricker jag kanske lite vin till maten om jag är borta men jag brukar ju jobba när vanligt folk umgås ;)

J har blivit jätteröd i ett hudveck i halsen. Det är rött och lite kladdigt. Har ni några mirakeltips. Är ju svårt att lufta, för även om hon är stark i nacken så blir det ju bara när jag håller henne och hon sitter. När hon ligger så blir det varmt och fuktigt.:crazy:

Cortimyk, en fotsvampssalva fick jag rådet att använda av BVC när S hade svamp i halsvecken. Den salvan och mycket lufta. Genom att ligga på magen med huvudet upp gjorde att det försvann ganska fort.
Först tvätta sen torka tort med handuk, Badda tort och sen salva 2 ggr om dagen.

Cola light eller bubbelvatten! Har aldrig druckit vin eller öl till maten! Tycker iofs inte om något av det så! Men iaf :p

Isch, cola till mat.;) Alldeles för sött, tycker jag, för mig finns det nästan ingen mat som passar till cola. Där är smaken verkligen olika såklart, men har man svårt för söta drycker så tycker jag att öl och vin är svåröverträffade som måltidsdrycker. Det beror kanske på vad man brukar dricka annars - jag dricker läsk i någon form kanske en eller max två gånger om året, tycker inte det är gott helt enkelt. Ungefär så som du och många andra här beskriver alkoholhaltiga drycker. :)

Cortimyk har vi också fått tips om, till alla röda hudirritationer. Smörjer 2 ggr/dag efter behov, funkar fin-fint!

KL

Jag har druckit vanligt, obubblat vatten under graviditeten. Med citronskivor och hyvlat gurkskal i långa remsor blir det både gott samt trevligt att titta på.

Som ammande tar jag gärna 1-2 glas vin till maten. Känner ingen ångest över det, men vil inte dricka mig berusad och dricker inte starksprit.

Till vardags dricker jag oftast mjölk eller vatten till maten, på helgen om vi äter gomiddag har jag inget emot ett glas vin :) fick tycke för en alkofri öl under graviditeten och den dricks fortfarande ibland men jag har aldrig varit någon storkonsument av öl till mat!

Nu är brossans barndop klart :) Syrran orkade inte. Hon fick tillbringa natten på toaletten med sin ena son. Antagligen blivit magsjuk av något han fått i sig. Precis vad hon behövde....
Imorgon ska hon in och kollas igen och få tabletter som ska sätta igång det till på tisdag...
Nu kan ni hålla tummarna för att det inte komer igång tidigare. En gång födde hon hemma på toaletten samma natt...

Ruggig tanke, att behöva gå igenom det hon gör och föda fram ett litet dött foster.

Med tanke på att hon redan gjort det en gång detta året så har hon det tungt nu... Detta önskar man nog inte sin fiende...
Fy och behöva bli igångsatt och föda utan att få uppleva lycka :(

Nej, det är verkligen inget man önskar någon. Och tanken får åtminstone mig att krama mitt barn lite extra!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 173
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 461
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024