Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Kan lägga upp lite nya bilder på mitt sötsnöre också! :)

Någon som blev glad över att få komma upp och se lite mer i vagnen under shoppingrundan! Börjar vara slut på det här med att ligga ner under vakan tid!
73864_10150121295341038_780336037_7747078_6296587_n.jpg

Roligt att kunna sitta med och se vad mamma och pappa gör i köket!:
75381_10150121295506038_780336037_7747080_937512_n.jpg

Kollar in en kompis som tränar dressyr i ett kallt ridhus:
74337_10150121295576038_780336037_7747081_5704687_n.jpg

Tröttmössa:
149661_10150121295661038_780336037_7747082_1413087_n.jpg

Va stor hon har blivit!! Tiden går så himmla fort!
Är den röda stolen en potta?
Kul att se en bild på dig också föresten! :)

(Btw ser att du är en äkta hästmänniskia med fårskinn inne i badrummet till och med! :))

Haha! Ja- det är en potta. Med både nr 1&2 i ;) Jag var trött på att det svämmar över i blöjorna när hon har glömt bajsa ett par dagar ;)
Fårskinnet har nog legat på dass sen jag städade sadelkammaren ;) Tar ju lite tid att torka det men sen kom det inte längre. Kanske skulle städat lite eller åtminstonde klippt brt röran. Ligger ju hö med på golvet. Konstigt att inte dammråttorna med trängs faktiskt. Toan är katastrofal eftersom tvätt o torktumlare står där o dammar ner....

Jag känner igen det där!
Tvättar jag något i hästväg så kan det hänga på tork i evigheter(fast det igt är torrt efter 2dagar) Mmm hade nästan glömmt det där med hur skitigt det faktist blir av å ha tvättmaskin och torktumlare i badrummet(vi har ju bara tvättstuga nu, mindre kul) Konstigt att maskinen som gör rent kan skita ner så mkt! :P Precis samma om att städskåpet brukar vara skitigast och rörigaste stället i ett hus :P Iaf dom jag kollat i/haft själv!

Vilken häftig potta, märker du av långt innan hon ska göra nr2? Tänker eftersom ni hinner dit?
Eller förstår hon vad hon ska göra på pottan? Miltons har också börjat läcka nu när han bara gör ifrån sig varje dag eller varannan.

KL
Här har vi nog tänder på G misstänker jag, lite snorig är hon också, mem vad jag har förstått kan de bli det när tänderna är på gång. Jag hoppas att hon snart kan tycka att det är ok att somna, jag är rätt trött...

Slänger in några bilder jag med:
Mathilda och L flirtar lite
20101111276.JPG

Sover lite
DSCN0105.JPG

Äter gröt
DSCN0085.JPG

Ja visst är den mysig :) Gröt är gott, och kladdigt :D

Usch vad trist med ögoninflammation! Här snorar vi till och från vidare...

Har missat ditt svar innan.... Nä- jag märker inte långt innan det är dags för potta men nu när jag ger mer o mer mat får hn ta i lite längre så då kunde jag ju testa...
Tycker det är så tråkigt att det läcker ut. Nu har jag provat med 3 olika blöjor. Man kommer ju snart inte vilja gå ut fall i fall. Nu är det ju kallt att byta blöja ute.... O ligga där o kleta ner allt i vagnen vill man ju inte.

Usch, vad jobbigt att det läcker så mycket! Kommer inte ihåg, men är det för att hon bajsar för sällan, så kommer det mycket när det kommer?

Kl
Jag är helt överlycklig för att min häst är så himlans fin just nu. Red ett dressyrpass idag, på Kandar för andra gången :) Han känns verkligen på gång nu! Kul! Trist bara att ekonomin inte riktig tillåter träningar i den mån jag skulle vilja :/

Ja kläderna blir ju så förstörda ibland och inte så kul att få bajs överallt, drygt om det händer i vagnen eller bilstolen :( Men häftigt att någon så liten kan sitta så fint på pottan och göra sina behov. Kanske är knäpp som tycker så men dom är ju så små, va ju inte längesen dom inte ens fans! Våra hjärtegryn! :love:

Va kul att det går så bra med hästen! Förstår känslan!
Mm bristen på pengar är aldrig kul när man vill så mkt mer än vad som räcker till :(

Haha! Jag förstår faktiskt inte varför det läcker. Igår mrse hade jag gjort mig till och satt på fina kläder. Gick ut tog ut hästarna - max 5min- och när jag kmmer in har hn bajs på hela benen... Nästan inget i blöjan???
Hur lyckas hn? Eller är det jag som helt plötsligt inte kan sätta på en blöja??? Nu har jag provat 3 olika utan bra resultat... Har jag henne ståendes o stilla så funkar det ganska bra. Men hur kul är det?

VA kul att det funkar så bra med hästen. Se inte pengabristen som problem. Antagligen är du mer fokuserad och därför går det ännu bättre :)
Själv förstår jag inte hur ni hinner med era hästar... Jag har knappt borstat min sedan han kom hem från betet... Tur jag har min syster.
Eller hunnit är inte rätt ord... Men lusten trillar knappast dit när det är mörkt o kallt o lillflickan sover...
Förresten upplever jag att hn äter som en häst nu och sover ganska oroligt. Tror hn har växt jättemycket sista veckorna med...

Jag försöker komma iväg och rida fyra dagar i veckan :) Men ibland är det svårt. Kan inte riktigt ha med mig Tuva längre, eftersom hon inte har regelbundna sovtider på dagarna längre. Så då måste jag vänta tills hennes pappa kommer hem från jobbet... Och då missar jag lätt ridhustiden (står på ridskola, så har en paus att rida i...). Men jag tror att det ligger något i att jag fokuserar bättre nu eftersom jag inte kan förlita mig på att en tränare står och gapar på mig varje vecka... Skulle dock vara kul att stämma av med min dressyrguru... Tänkte önska mig det i julklapp :)

Idag ringde Iofs mitt jobb och frågade om jag ville jobba lite extra inför lanseringen av vår nya webplats, yes sa jag utan att tveka! Jobba en dag i veckan, med något som dessutom är riktigt roligt, Yeay!

Det hade gått bra, enligt uppdatering på fb! Bra hoppteknik osv, hon får uppdatera mer själv när hon hinner här!
Fast han skulle få bli valack nu tydligen!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 153
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 428
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar