Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

*kl*

Vi har bestämt tid för dopet, det blir den 6:e november. Kul nog så ställer prästen som döpte våra äldre tjejer upp, det är ju han som har bott i vår prästgård och haft den som tjänstebostad. Saga och Engla har planerat att sjunga "Blinka lilla stjärna" på dopet för sin lillebror, det blir spännande att se om de vågar eller om det blir för nervöst.:D

*svarar alla*

Lite mycket viktnoja har jag upplevt att det är på BVC, ett tag ville dom att jag prompt skulle amma var 3:e timme vilket resulterade i att M inte sov o då inte vi heller behöver jag nämna att vi gav upp det ganska snart, men känner väl mest att det är så "hopplöst" med att han kräks så mycket.
Han är väl inte direkt tunn eller så men inte tjock o go heller. Samtidigt så är han pigg o glad när han är vaken, sover ordentligt. O ja tycker att han utvecklas som han ska i övrigt.
Som sagt det är mest kräkandet som jag upplever som ett problem, tycker så otroligt synd om honom när han kräks upp typ hälften av vad han ätit, nu vet jag ju inte exakt hur mycket han äter då han helammas men det känns då som hälften kommer tillbaka ibland :cry:, o sedan blir han hungrig igen o då har jag inte lika mycket att bjuda på...

En bekant hade mkt problem med kräkningar med sin bebis då hon var liten. "Reflux" tror jag att det kallades? Jag tycker mig också minnas att bebisen skulle hållas upprätt och äta lite och ofta men det var så länge sedan att jag inte är säker att jag uppfattade det rätt.

Så som tiden sniglade sig fram innan det var dags.... Innan man gått igenm första trimestern... Innan UL innan .... haha
O längtan eter att se underverket :)

Nu längtar jag eter att få sova en natt ;) haha Men jag ångrar det inte en sekund iaf :)

Är det nu man ska skriva: Lugn vänta du bara, det blir BÄTTRE! ;):D

*kl*

Usch, vad pinsamt.
Idag är det städdag i bostadsområdet, men jag kan inte vara med eftersom jag är ensam hemma med norpan.
Alla grannar går runt i grupper utanför fönstren, och eftersom vi har sådan insyn både på fram- och baksidan så ser dom att jag sitter och äter frulle i godan ro. Har dragit ner persiennerna i rummet där datorn står, så man i alla fall kan sitta på Bukefalos i fred :D
Kan tillägga att det spöregnar ute, dom ser ut som en skock blöta får som vallas av fårhunden (=ordförande i föreningen)!

Funderade på att medverka med henne i selen, för syns skull, men inte i det här regnet. :crazy:

Även här skulle det ammas var 3:e timma under en tid. Omöjligt, för vill han inte äta så vill han ju inte! Så skönt att den tiden är förbi..

Så jobbigt med kräkningarna, hoppas det lugnar ner sig snart. Då blir nog viktökningen som den ska också!

Ja- eftersom din bäbis är så mycket yngre så lugnar det mkt... Inatt har hn haft party... mat kl 22, 24, 2 ch kl 5.... Tråkigt :(
Sen ville hon upp kl 6 och det ville inte jag..........

Det framgick att jag var ironisk va?? :o
Jag har ju dessutom en 2 1/2 åring som sover hel nätterna.... :D

Kom just på att jag missade vaccinationstiden nu i torsdags, rackarns. För övrigt har Vidar skrattat för första gången med ljud! Och femåringarna har lämnat in en adressändring "vi har flytat bakåm såfan":love::rofl:

Senast ändrad:

*kl*

Usch, vad pinsamt.
Idag är det städdag i bostadsområdet, men jag kan inte vara med eftersom jag är ensam hemma med norpan.
Alla grannar går runt i grupper utanför fönstren, och eftersom vi har sådan insyn både på fram- och baksidan så ser dom att jag sitter och äter frulle i godan ro. Har dragit ner persiennerna i rummet där datorn står, så man i alla fall kan sitta på Bukefalos i fred :D
Kan tillägga att det spöregnar ute, dom ser ut som en skock blöta får som vallas av fårhunden (=ordförande i föreningen)!

Funderade på att medverka med henne i selen, för syns skull, men inte i det här regnet. :crazy:

Nog tror jag att folk förstår, det är väl en sak om man kan vara med när de sover i vagn men svårt om de är vakna och ska vara ute i regnet.

Åhh första skrattet är så gulligt! Miltons kom förra helgen! :love:

Gullig adressändring! :)

*kl*
Idag har Milton varit hos din farmor själv utan oss föräldrar i 4h! Eftersom jag va med på dressyr km(gick sådär men borde vara nöjd med tanke på att man födde barn för 3mån sen och har ridit dressyr på hästen 1 gång innan) och sambon sov efter jobb. Men iaf. Det hade gått jätte bra och han hade charmat farmor med allt sitt snack! Han ska prata hela tiden och blir överlycklig när någon pratar med honom! Gullungen!

*kl*
Va tyst det är här.... :(

Idag har Ebba fått 5mån vaccineringen. Hon har lite ont i benen men ingen feber.
Hon växer bra nu. 63.5 cm och vägde 6800g :)

Hjälp, 5 mån redan :eek:

Här har det inte hänt så mkt på sistone, allt är bara bra :) Budat hem en hel del från Tradera :angel:

Budat hem en hel del från Tradera :angel:

Nämen... ;)

Även här är det ganska lugnt. Börjar förhoppningsvis se lite ljusning vad gäller M's kräkningar. Sen vi började med enfamil "efterrätter" så har kräkningarna minskat både i mängd o antal. Hoppas hoppas o peppar peppar att det ska hjälpa så att lilleman kan komma igång o växa, o jag slipper torka spya hela tiden :angel:

Slås precis av en grej här där jag sitter o lyssnar på lilleman som sover så sött. Snarkar era bebisar? M snarkar så det knakar, det är inte lätt att somna på kvällen när man har han snarkandes på ena sidan o sambon på den andra :p
Sen om det är normalt eller så vet jag inte, måste nästan kolla med BVC, men otroligt sött är det iaf :love:

Budat hem en hel del från Tradera :angel:
Haha, du är verkligen hooked!

*kl*
Här hemma får vi mer och mer kontakt med M. Hon "pratar" när hon är på det humöret, och sover både oftare och djupare än förut. De flesta dagar blir det en rejäl sovstund mitt på dagen. Som nyfödd sov hon dåligt på dagarna och var (just därför?) ganska gnällig.

Usch vad svårt det är att äta bra med en liten hemma. Jag glömmer bort mig själv. Dricker för dåligt också. Blir ganska mycket struntmat. Men är nere i samma vikt som innan graviditeten.
Magen har dragit ihop sig sjukt bra. Har fått tillbaka magrutorna! Jag har ju grymt bra gener!! :D

Milton är i princip helt knäpptyst när han sover! Så tyst att det är läskigt att kliva upp ur sängen ibland för att se om han lever, dom gånger man vaknar före honom!

Oj vad stor hon har hunnit bli! Milton ska få 3månaders sprutorna på torsdag! Samma dag han fyller 3mån! taskigt sätt att fira på!

Nämen... ;)

Även här är det ganska lugnt. Börjar förhoppningsvis se lite ljusning vad gäller M's kräkningar. Sen vi började med enfamil "efterrätter" så har kräkningarna minskat både i mängd o antal. Hoppas hoppas o peppar peppar att det ska hjälpa så att lilleman kan komma igång o växa, o jag slipper torka spya hela tiden :angel:

Slås precis av en grej här där jag sitter o lyssnar på lilleman som sover så sött. Snarkar era bebisar? M snarkar så det knakar, det är inte lätt att somna på kvällen när man har han snarkandes på ena sidan o sambon på den andra :p
Sen om det är normalt eller så vet jag inte, måste nästan kolla med BVC, men otroligt sött är det iaf :love:

H snarkar i princip aldrig, men nån av hans bäbiskompisar snarkar desto mer! Håller tummarna för att det ger med sig med kräkningarna!

Haha, du är verkligen hooked!
Oooohja! 2 amningströjor, 2 pyjamasar och 2 overaller har jag budat hem hittills. Sen är det ju ett antal icke-vunna budgivningar också.. *stirrar vilt och darrar på händerna*

Magen har dragit ihop sig sjukt bra. Har fått tillbaka magrutorna! Jag har ju grymt bra gener!! :D

Haha, här har det aldrig funnits några magrutor :D Fast magen drog åtminstone ihop sig till ungefärligt utgångsläge inom ett par veckor. Ränderna får jag däremot dras med, men det stör mig inte så mycket. Hade han dock valt att komma 2 veckor innan bf istället för 2 veckor efter så hade det inte funnits några ränder.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 180
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 499
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar