Kul att läsa om hur ni har det!
Vi har det väldigt bra! Har ingen koll på när/hur länge bebis sover än, det växlar lite från dag till dag. Men han är nöjd så länge han får mat när han vill ha.
![Smiling face with smiling eyes :blush: 😊](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60a.png)
Jag tycker att det är en enorm skillnad att vara hemma med båda barnen nu jämfört med när jag var hemma med första barnet när han var bebis - förstås! Kan dock inte säga att jag upplever någon tvåbarnschock faktiskt, utan var väldigt inställd på hur det skulle bli och ja, hittills är det precis så som jag hade tänkt. Rejält utmanande och underbart!
Så många gånger om dagen jag känner att jag egentligen vill lägga mig och vila ihop med bebisen, både för själva vilandet men också för att tok-njuta av min lilla lilla bebis som ju växer så fort... Men det går väldigt sällan, för storebror vill upp tidigt, ut och iväg, får vansinniga treåringsutbrott, behöver fortfarande hjälp med mycket, full fart, hitta på saker, göra ditten och datten, nu nu nu! Det är liksom så mycket som händer i hans utveckling också just nu. Och även om jag tycker att det är jobbigt när han lägger sig och gallskriker marken för att jag valde fel lekplats eller har med banan istället för äpple trots att det var det han bad om hemma, samtidigt som bebis blir akuthungrig och det inte finns någon sittplats att amma på utan det får bli stående med värkande axlar eller rakt på marken - så njuter jag faktiskt i fulla drag. Jag tänker dagligen, ja som jag har skrivit tidigare, FÖR mycket på att denna tid i livet är så knapp och att jag en dag kommer att sakna den så, så mycket. Och lite vila och bebismys kommer jag förhoppningsvis få till när storebror ska börja gå 15 timmar/vecka på förskola igen, om två veckor. Han frågar dagligen om han kan få åka till förskolan och leka så jag hoppas att han blir nöjd.
En annan aspekt, den så ofta bortglömda, är ju ens egen kropp efter graviditet och förlossning. Ledvärk vet jag inte, däremot stel och öm i axlar, nacke, rygg, handleder... kanske är ledvärk det? Nej men för mig beror det på att jag sitter och ammar som en jäkla ostbåge samt sover i väldigt knasiga ställningar om nätterna. Plus, den största orsaken, att kroppen är svag och har helt fel hållning efter graviditeten. Känner dock hur den läker och återhämtar sig varje dag. Det känns så enormt mycket bättre nu jämfört med för två veckor sedan, är så tacksam för det!