Sommarföräldrar 2022

Tror vi kommit in i den där 12-veckorsfasen nu för sömnen dagtid är svår. Samtidigt så har han blivit så stor på något vis och är mycket mer "med", är stark som en oxe i nacken och har börjat försöka greppa saker så smått.

Verkligen exakt samma ställe för min i utvecklingsfasen (också 12 veckor), förutom att hon sovit mycket de två senaste dagarna efter vaccinering 😂
 
Också ont i lederna. Visste inte att det kunde höra ihop med amning.
Ja från början så tänkte jag att jag låg konstigt på armbågarna/händerna/höfterna under nätterna, men har insett att jag alltid har ont i alla leder, speciellt på morgonen, så min tes är att det har med amningen att göra för jag hade inga av dessa problem under graviditeten. Trösten är att de som har upplevt samma sak och skrivit om det på internet har skrivit att det gått över när de slutat amma, så jag håller tummarna för samma sak!
 
Verkligen exakt samma ställe för min i utvecklingsfasen (också 12 veckor), förutom att hon sovit mycket de två senaste dagarna efter vaccinering 😂
Han har fått så mycket idéer, som att han inte vill amma dagtid om man inte sitter och studsar med honom samtidigt. Selen somnar han inte i om man inte springstudsar honom till sömns. Tur de inte är så knussliga de här pyttisarna 😆 Fin timing också med att själv inte vara frisk från corona, att behöva jogga bebis till sömns :meh: Tur de är söta!
 
Ja från början så tänkte jag att jag låg konstigt på armbågarna/händerna/höfterna under nätterna, men har insett att jag alltid har ont i alla leder, speciellt på morgonen, så min tes är att det har med amningen att göra för jag hade inga av dessa problem under graviditeten. Trösten är att de som har upplevt samma sak och skrivit om det på internet har skrivit att det gått över när de slutat amma, så jag håller tummarna för samma sak!
Jag fick vansinnigt ont, är (mild) reumatiker och graviditeten var toppen ur just smärtsynpunkt, så vet inte om det var någon autoimmun reaktion, gick över när jag slutade amma vid tre mån.
 
För oss rullar det på! Har haft en drömnatt, Carl åt en gång vid ett och Cajsa sov enda till fem innan hon var hungrig. Eller, jag tror det har varit så i alla fall, jag minns inte riktigt 😂 Jag har sovit väldigt bra i alla fall! De sover i regel bra, men inte såhär bra! Igår natt åt de istället oftare än vanligt.

Kan ibland vara lite avis på er med ett barn 😅 Älskar mina små och de är nog rätt ”smidiga” för att vara bebisar, men samvetet när båda är ledsna samtidigt och man är ensam hemma, det går lixom inte att dela på sig! Och sen samvetet mot femåringen också! Tur att han ändå är fem och kan göra en del saker själv men ska man iväg någonstans hade det varit lättare med en bebis än två 🙈 Är dock tacksam att båda tar flaska vid behov, så att jag kan lämna bebisar med pappan och hitta på saker med storebror ❤️
 
För oss rullar det på! Har haft en drömnatt, Carl åt en gång vid ett och Cajsa sov enda till fem innan hon var hungrig. Eller, jag tror det har varit så i alla fall, jag minns inte riktigt 😂 Jag har sovit väldigt bra i alla fall! De sover i regel bra, men inte såhär bra! Igår natt åt de istället oftare än vanligt.

Kan ibland vara lite avis på er med ett barn 😅 Älskar mina små och de är nog rätt ”smidiga” för att vara bebisar, men samvetet när båda är ledsna samtidigt och man är ensam hemma, det går lixom inte att dela på sig! Och sen samvetet mot femåringen också! Tur att han ändå är fem och kan göra en del saker själv men ska man iväg någonstans hade det varit lättare med en bebis än två 🙈 Är dock tacksam att båda tar flaska vid behov, så att jag kan lämna bebisar med pappan och hitta på saker med storebror ❤️
Du ska veta att jag dagligen ställer mig frågan: "Hur sjutton gör de som har tvillingar?!" :laugh: Sjukt imponerande!
 
För oss rullar det på! Har haft en drömnatt, Carl åt en gång vid ett och Cajsa sov enda till fem innan hon var hungrig. Eller, jag tror det har varit så i alla fall, jag minns inte riktigt 😂 Jag har sovit väldigt bra i alla fall! De sover i regel bra, men inte såhär bra! Igår natt åt de istället oftare än vanligt.

Kan ibland vara lite avis på er med ett barn 😅 Älskar mina små och de är nog rätt ”smidiga” för att vara bebisar, men samvetet när båda är ledsna samtidigt och man är ensam hemma, det går lixom inte att dela på sig! Och sen samvetet mot femåringen också! Tur att han ändå är fem och kan göra en del saker själv men ska man iväg någonstans hade det varit lättare med en bebis än två 🙈 Är dock tacksam att båda tar flaska vid behov, så att jag kan lämna bebisar med pappan och hitta på saker med storebror ❤️
Jag är sjukt imponerad av er med tvillingar, känns överväldigande med en bebis ibland 😅
 
Du ska veta att jag dagligen ställer mig frågan: "Hur sjutton gör de som har tvillingar?!" :laugh: Sjukt imponerande!
+ @Klura man får sänka sina ambitioner 🙈 på gott och ont! Femåringen ”behövde” aldrig vara ledsen/skrika som bebis. Han fick så gott som alltid närhet så fort han behövde, dessa små får helt enkelt vara ledsnai perioder. Det gör ont i mammahjärtat men hur gärna jag än vill, så kan jag inte dela på mig. Nu är ju sambon hemma också men han brukar oftast få aktivera femåringen så att jag är själv hemma ändå! Vi försöker be lite om hjälp av nära och kära då och då!
 
För oss rullar det på! Har haft en drömnatt, Carl åt en gång vid ett och Cajsa sov enda till fem innan hon var hungrig. Eller, jag tror det har varit så i alla fall, jag minns inte riktigt 😂 Jag har sovit väldigt bra i alla fall! De sover i regel bra, men inte såhär bra! Igår natt åt de istället oftare än vanligt.

Kan ibland vara lite avis på er med ett barn 😅 Älskar mina små och de är nog rätt ”smidiga” för att vara bebisar, men samvetet när båda är ledsna samtidigt och man är ensam hemma, det går lixom inte att dela på sig! Och sen samvetet mot femåringen också! Tur att han ändå är fem och kan göra en del saker själv men ska man iväg någonstans hade det varit lättare med en bebis än två 🙈 Är dock tacksam att båda tar flaska vid behov, så att jag kan lämna bebisar med pappan och hitta på saker med storebror ❤️

Sällar mig i skaran som är imponerad av er med tvillingar! Ni är supersuperföräldrar 💪 Härligt att ni hade en bra natt inatt, det tycker jag gör hela dagen nästan. Och tvärtom om man haft en dålig natt 😂

Igår var det premiär för lillebror på restaurang, han var inte jätteimponerad och det var inte läge för efterrätt om man säger så 😄 Men det var skönt att komma ut och äta lite mat i alla fall!
 
Någon av er son haft en bebis som först sovit bra i typ vagnen, men sedan krävt närhet för att somna?

Min tjej är en månad nu och sov super i vagnen första veckorna, men nu vill hon bara sova i sjalen sedan någon vecka tillbaka. Somnar knappt i famnen ens utan ska vara sjalen. På natten sover hon bredvid mig i sängen.

Undrar om det kan vara en fas eller om det ska vara såhär nu? 😅
 
Någon av er son haft en bebis som först sovit bra i typ vagnen, men sedan krävt närhet för att somna?

Min tjej är en månad nu och sov super i vagnen första veckorna, men nu vill hon bara sova i sjalen sedan någon vecka tillbaka. Somnar knappt i famnen ens utan ska vara sjalen. På natten sover hon bredvid mig i sängen.

Undrar om det kan vara en fas eller om det ska vara såhär nu? 😅
O ja, här är det tvära kast! Några dagar kan det bara vara sjalen som gäller, sedan en period av att knappt sova alls dagtid, sedan massa sömn, och då går både babynest och vagn alldeles utmärkt, sen är babynest skit men vagnen går bra om det är tillräckligt kallt ute, sen går endast massa sömn efter amning i knät på mig bra. Tror det är alla faser och språng som spökar 😊
 
Någon av er son haft en bebis som först sovit bra i typ vagnen, men sedan krävt närhet för att somna?

Min tjej är en månad nu och sov super i vagnen första veckorna, men nu vill hon bara sova i sjalen sedan någon vecka tillbaka. Somnar knappt i famnen ens utan ska vara sjalen. På natten sover hon bredvid mig i sängen.

Undrar om det kan vara en fas eller om det ska vara såhär nu? 😅
Jag skrev, så sent som igår fm, ett inlägg i en av ”mina” tvillinggrupper på facebook och frågade om sömn, då våra tremånaders bökat på dagtid med sömn någon vecka eller två. Bara för att jag skrev det sov de bra igår och även nu på fm. Så tror verkligen det kan vända väldigt fort! Hoppas de fortsätter sova bra så att det inte är någon tillfällighet bara 🙈
 
Så gnällig feberbebis idag! Mellersta tjejen är också lite febrig och sambon är bortrest sedan igår. Lite väl krångligt att vara själv på natten med febriga barn 😅

Har tack och lov vänner i vårdbranschen som dessutom jobbar med barn så jag känner mig trygg med deras råd. Febern gick ner en grad ungefär med Alvedon även om bebis fortfarande gnäller och allra helst vill sova.
 
Här är det jag som är febrig! Mjölkstockning med typ alla symptom i boken, inklusive feber sedan igår (och lite frossa i natt som äpplet på moset). Det verkar ha vänt, knölen är kvar men inte alls lika öm längre så det ger nog med sig snart 😊 Bara för att jag är risig så har bebis självklart knappt sovit idag och krävt min uppmärksamhet hela dagen 🙄 Inte lätt med återhämtning ibland!

Har en elektrisk bröstpump jag köpte från en kompis och har iom stockningen passat på att inleda projekt "pumpa lite så jag kan vara borta några timmar på fredag". Kommer inte så mycket åt gången, men tänker att det är bra att få in snitsen. Förhoppningsvis är bebis ok med att testa flaska också om det behövs 😊
 
Så gnällig feberbebis idag! Mellersta tjejen är också lite febrig och sambon är bortrest sedan igår. Lite väl krångligt att vara själv på natten med febriga barn 😅

Har tack och lov vänner i vårdbranschen som dessutom jobbar med barn så jag känner mig trygg med deras råd. Febern gick ner en grad ungefär med Alvedon även om bebis fortfarande gnäller och allra helst vill sova.
Låter kämpigt att vara själv med 3 febriga barn på natten! Får jag fråga hur du gör med att natta de äldre barnen när du har bebisen? Har haft en natt ensam och nu kommer 2 till 🤪
 
Låter kämpigt att vara själv med 3 febriga barn på natten! Får jag fråga hur du gör med att natta de äldre barnen när du har bebisen? Har haft en natt ensam och nu kommer 2 till 🤪

Igår kväll var katastrof men då fick jag tillslut lägga bebis i vagnen och natta han där medan de stora låg i vårt sovrum och lyssnade på musik. Sen nattade jag dem där tillsammans i vår stora säng. Sen vaknade bebis 🙄

Annars brukar det gå att lägga bebis först och sen lägger jag de stora var för sig, medan de väntar på sin tur brukar de få titta på iPad.

Tillägg: annars har bebis fått vara med och så har jag ammat eller haft han i sele/sjal. Men det är verkligen inte smidigt här då de stora vill att man ligger hos dem i sängen när de ska sova.
 
Här har lilleman hunnit att klara av både dop och sin första förkylning. Bröderna började hos dagmamma förra veckan och blev krassliga en efter en i helgen. (@Guldaskig vad är du för en människa som roddar flera sjuka barn själv 😳 jag är helt slut och då har ju ändå sambon varit hemma 18-05 iaf 🙈)
Idag var de iaf piggare så nu har jag ett par timmar själv med bebis innan vi ska hämta hem bröderna, skitväder så vi har bröd på jäsning.

Hur är sömnen för era som också närmar sig 4 månader? Brukar ju kunna strula lite då.

Bebis har ju sällan sovit mer än 30 min i stöten dagtid, och däremellan skrikit för han är trött. Nu är vi nere på typ 5 minuter i stöten, om han inte får amma under tiden. Osäker på om det är språng eller förkylningen som spökar.
Nätterna är helt ok iaf, sov hela nätter med bara lite amning innan men nu sover han från ca kl 19 och vill ha flaska runt 2, sen brukar han vakna till och vilja amma och ligga tätt intill sista timmarna innan vi går upp runt 7/8.

Går sällan att lägga ner honom på dagarna, han vill helst bo i famnen, skriker högt bara vi sneglar på babysittern. Helt olik sina syskon som låg i timmatal och lekte i babygym och somnade där och sov i 3-4 timmar. Sambon brukar säga att han gör väldigt klart för sig att han vill va vårat sista barn 😂 älskar att tjuttra med oss, och skrattar högt och ljudligt nu, vilket storebröderna älskar 🤩 har rullat över ett par gånger på mage, men eftersom han hatar att ligga ner så hinner han aldrig öva så mycket på det 😅
 
Igår kväll var katastrof men då fick jag tillslut lägga bebis i vagnen och natta han där medan de stora låg i vårt sovrum och lyssnade på musik. Sen nattade jag dem där tillsammans i vår stora säng. Sen vaknade bebis 🙄

Annars brukar det gå att lägga bebis först och sen lägger jag de stora var för sig, medan de väntar på sin tur brukar de få titta på iPad.

Tillägg: annars har bebis fått vara med och så har jag ammat eller haft han i sele/sjal. Men det är verkligen inte smidigt här då de stora vill att man ligger hos dem i sängen när de ska sova.
Du är verkligen grym!!

Mitt problem är att bebis inte vill ligga själv och sova. På natten ligger hon precis bredvid mig och kan då sova själv men så fort man flyttat sig så vaknar hon. Så lättast är sjalen där hon ändå sover hyfsat. Men sonen vill också att jag är i sängen med honom så är inte smidigt nej :(
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 450
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 695
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp