Hej tråden, här kommer en till nygravid.
Jag vet faktiskt inte vilken vecka jag är i riktigt, då jag inte direkt haft stenkoll på menscykeln. Men planerad månad är i alla fall augusti.
Ska på första träff med BM nu i januari så vi kanske kan resonera oss fram till något. Jag är inte så påläst som ni och förstår inte era förkortningar ännu.
Gör helt enkelt ett snabbt inhopp för jag måste ha hjälp med maten. jag hade inte tänkt skriva här ännu men jag behöver inspiration. Jag mår så illa precis hela tiden och jag måste äta ordentligt annars blir det värre. Spyr ibland, antingen för att jag är hungrig eller för att jag tryckte i mig något för snabbt. Eller ställde mig för fort och gick iväg som jag brukar, jag måste röra mig i slow motion... Förra veckan spydde jag av juice (som jag annars vill ha, då jag mest är sugen på sura saker). Men jag kan knappt ens skriva om mat här utan att må illa.
Vad ska jag äta till middag och lunch? Kött funkar knappt längre, en tjock hamburgare är bara blä, allt som kan upplevas krämigt och tjockt växer i munnen... Petar i mig barnportioner och äter där emellan konstant frukt, knäckebröd, enstaka godisbitar (egentligen inte sugen men det hjälper ibland), flingor, yoghurt (på gränsen till konsistensvarning, får inte vräka i mig), filmjölk...
Gjorde pannkakor igår vilket fungerar bra. Neutral okryddad sallad funkar ganska bra, då jag kan peta i mig bit för bit. Stora tuggor av saker är mindre bra. Hjälp med recept? Jag är egentligen sugen på att bara vräka i mig mat för jag är så hungrig pga dessa barnportioner men jag måste ta bort de tankarna direkt annars går det inget bra.
Jag kan inte heller leva på frukostmat för jag blir inte mätt på det som jag blev förut. Det måste vara något mer mättande, middagsmat. Sen att jag får hålla andan när jag öppnar kylen är en annan femma.