Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får lura på upplägg. Kan eventuellt bli en penicillinkur lite akut... känns som vi kommer ”tvingas” avslöja det för nyårsvännerna först ändå. Inplanerad januarisemester med dem. Men ja, några veckor till så skulle det ju lännas säkrare. Men ska se vad gravidpodden har att säga.

@miniärta Ja det är första barnet. Därav alla lustiga funderingar men brukar ju gå att skylla på häst eller hund. Brukar inte dricka några mängder. Men sällskapet vet ju såklart att bubbel liksom är min favorit. I övriga sammanhang är ingen förvånad att jag hoppar vinet. Det är liksom oftast så

Känns det okej för er så berätta tycker jag, speciellt om ni ska på semester med dom snart iaf :)

Jag ska på semester i Januari och det är nog svårare att smyga undan då, men barnen följer med så jag får skylla på dom ;):o

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.

Nu ska jag våga skriva in mig på listan, har läst tråden sedan den startades. ;)
Var på KUB-ul idag och fick en liiiten chock kan man säga. Vi väntar tydligen tvillingar! :nailbiting:
Jag känner bara, hur ska vi klara detta.?! Har en son född april-16. Eftersom första tog typ 1 år att tillverka tänkte vi att det tar väl ett tag nu med, men nej då tar det sig på första försöket. Så lite tätare än vad vi räknat med. Hade tänkt att är han mer än 2 år när det kommer syskon så behöver vi kanske inte syskonvagn, så blev det ju inte nu. Ja jag är i lite lätt chocktillstånd.
Och vad ALLT känns som att det blir annorlunda nu. Hjälp!

Nu ska jag våga skriva in mig på listan, har läst tråden sedan den startades. ;)
Var på KUB-ul idag och fick en liiiten chock kan man säga. Vi väntar tydligen tvillingar! :nailbiting:
Jag känner bara, hur ska vi klara detta.?! Har en son född april-16. Eftersom första tog typ 1 år att tillverka tänkte vi att det tar väl ett tag nu med, men nej då tar det sig på första försöket. Så lite tätare än vad vi räknat med. Hade tänkt att är han mer än 2 år när det kommer syskon så behöver vi kanske inte syskonvagn, så blev det ju inte nu. Ja jag är i lite lätt chocktillstånd.
Grattis, förstår dock oron lite. Blev faktiskt lättad när det bara var en, även om två såklart skulle varit välkommet det med :)

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.

Grattis! :)
Nu fick vi tvillingar som första barn o det har gått hur bra som helst! Det är tufft periodvis men det har hela tiden blivit lättare, intensivt vid bebistiden såklart. Jag har varit själv större delen av tiden pga sambo som jobbar väldigt mkt men jag rekommenderar att försöka planera in så ni båda kan va hemma första månaderna om ni kan. När jag tänker tillbaka är det det jag tänker hade varit klokt att gjort.

Jag har 2 kompisar o 1 släkting som fått tvillingar, kompisarnas har 1 respektive 2 barn sen innan o säger att det går galant, släktingen har 5(!) sen innan o tycker det går bra med tvillingar ändå.

Långt inlägg men jag ville bara säga att det kan kännas mer skrämmande än vad det är, enligt mig iaf :)

Jag är så imponerad av er, alla ni som har så mycket att sköta under tiden! Fasen så grymma ni är!

Jag har jobbat mellandagarna och började med att kräkas första förmiddagen. Jag mår så jäääävla illa och är så trött! I vanliga fall försöker jag att inte småäta men nu har jag stoppat allt i munnen av rädsla för att bli spy om det börjar bli tomt. När skall detta gå över :cry:?

I övrigt känns det ingen skillnad på kroppen...

Börjar bli nervös för nyår, skrämmande att inte kunna gå ifrån och vila/äta. Är hos vänner som jag inte är så nära. Vill avboka för att jag är sjuk” men vill samtidigt inte vara ”partypooper”.

Känns det okej för er så berätta tycker jag, speciellt om ni ska på semester med dom snart iaf :)

Jag ska på semester i Januari och det är nog svårare att smyga undan då, men barnen följer med så jag får skylla på dom ;):o

Skulle gärna vilja göra ett ultraljud innan vi berättar. Känns liksom inte helt verkligt ännu (och ja, någonstans tror jag det blir mer verkligt då. Än så länge tänker en del av mig att det inte är på riktigt.. jag vet, lite märkligt).
Och är lite av åsikten att berättar vi för några får vi liksom vara beredda på att det kommer ut... och där är iaf inte jag riktigt ännu

Skulle gärna vilja göra ett ultraljud innan vi berättar. Känns liksom inte helt verkligt ännu (och ja, någonstans tror jag det blir mer verkligt då. Än så länge tänker en del av mig att det inte är på riktigt.. jag vet, lite märkligt).
Och är lite av åsikten att berättar vi för några får vi liksom vara beredda på att det kommer ut... och där är iaf inte jag riktigt ännu
Det är inte alls märkligt. Jag har gjort två ultraljud och fått se med egna ögon att jag har en inneboende i magen. Det är i alla fall overkligt :D
Berätta när det känns bra för er, vill ni vänta så gör det.

Har också gjort två ultraljud, senaste för lite mer än en vecka sedan då i 12+4.
Just dem få minutrarna när jag såg henne var det verkligt.
Nu ligger jag på soffan och tror knappt ens på att jag är gravid, och framförallt tror jag att det säkert inte kommer gå vägen, trotts att jag sett henne 2 ggr, senast efter dem ”12 högrisk veckorna”, och resultatet på NIPT var bra.
Vet inte om det är någon försvarsmekanism att fortfarande inte tro på det? O_o

Någon som testat angelsound?
Funderar på att köpa en sån, men skulle ju bli om än möjligt ännu mer nojig om man inte hittar hjärtljud :crazy:

Har också gjort två ultraljud, senaste för lite mer än en vecka sedan då i 12+4.
Nu ligger jag på soffan och tror knappt ens på att jag är gravid, och framförallt tror jag att det säkert inte kommer gå vägen, trotts att jag sett henne 2 ggr, senast efter dem ”12 högrisk veckorna”, och resultatet på NIPT var bra.

Funderar på att köpa en sån, men skulle ju bli om än möjligt ännu mer nojig om man inte hittar hjärtljud :crazy:
Har kört med angelsound från 9+4, ett par gånger i veckan, ca 10 sekunder per gång.
För min del har det dämpat oron för stunden, jag vågar dock knappt hoppas och tro att allt kommer gå vägen än - tror definitivt det är en skyddsmekanism.

Grattis! :)
Nu fick vi tvillingar som första barn o det har gått hur bra som helst! Det är tufft periodvis men det har hela tiden blivit lättare, intensivt vid bebistiden såklart. Jag har varit själv större delen av tiden pga sambo som jobbar väldigt mkt men jag rekommenderar att försöka planera in så ni båda kan va hemma första månaderna om ni kan. När jag tänker tillbaka är det det jag tänker hade varit klokt att gjort.

Jag har 2 kompisar o 1 släkting som fått tvillingar, kompisarnas har 1 respektive 2 barn sen innan o säger att det går galant, släktingen har 5(!) sen innan o tycker det går bra med tvillingar ändå.

Långt inlägg men jag ville bara säga att det kan kännas mer skrämmande än vad det är, enligt mig iaf :)
Tack! Ja eftersom det blir till sommaren tänkte vi väl att sambon skulle ta extra lång sommar”ledighet” typ.
Fick du barnen långt innan bf sist? Är väl vanligt för tvillingar menar jag, eller har jag fattat fel där?
Känner ingen som fått tvillingar.
Och hur får man plats i bilen? Herregud vad mycket jag har funderat på allt möjligt senaste dygnet..

Var på inskrivning hos bm i torsdags. Fick gå själv då barnvakten inte kunde komma pga detta eviga snöande. Alla prover var bra:up: tyvärr brast ett kärl i vardera arm (är så förbaskat svårstucken) så nu har jag två mörklila och svällda armveck. Blir INTE kortärmat till nyår då!:D

Fick hem lite gravidkläder igår så nu har jag äntligen nåt annat att ha på mig än mjukisbrallor. Har dock inga stallkläder som passar så idag blev det långkallingar och mjukisbrallor plus en stor fleecetröja. Och en spooksväst som jag inte fick igen. Alltså folk måste ju fatta att jag är gravid:laugh:

Ni som gjort nipt, har ni fått det av landstinget eller ordnat det privat? Här får en bara ta det om kub visar på något. Hittar ingen som gör det privat härikring heller.

Vi gjorde kub torsdagen precis innan jul o överraskade familjen på julafton och juldagen med en body på vår lilltjej med texten ” jag ska bli storasyster”
:love::love:
Verkligen en jul vi kommer minnas:heart

Nu längtar vi till RUL i början på feb.

Var på inskrivning hos bm i torsdags. Fick gå själv då barnvakten inte kunde komma pga detta eviga snöande. Alla prover var bra:up: tyvärr brast ett kärl i vardera arm (är så förbaskat svårstucken) så nu har jag två mörklila och svällda armveck. Blir INTE kortärmat till nyår då!:D

Fick hem lite gravidkläder igår så nu har jag äntligen nåt annat att ha på mig än mjukisbrallor. Har dock inga stallkläder som passar så idag blev det långkallingar och mjukisbrallor plus en stor fleecetröja. Och en spooksväst som jag inte fick igen. Alltså folk måste ju fatta att jag är gravid:laugh:

Ni som gjort nipt, har ni fått det av landstinget eller ordnat det privat? Här får en bara ta det om kub visar på något. Hittar ingen som gör det privat härikring heller.

Jag har gjort NIPT och ordnade det privat, googlade NIPT och min ort och fick upp en privat MVC på min ort som även tillhandahöll NIPT. Blev även så att jag skrev in mig på den MVC:n :)

Lite oväntat har jag köpt skötbord idag. + ett set med sängkläder till spjälsängen :D var på Ikea och modellen jag spanat in mig på skulle utgå! Den missen har jag gjort tidigare med ett skrivbord så det var bara att passa på. Fick det i julklapp av föräldrarna. Liite tidigt, men vafan :p

Tack! Ja eftersom det blir till sommaren tänkte vi väl att sambon skulle ta extra lång sommar”ledighet” typ.
Fick du barnen långt innan bf sist? Är väl vanligt för tvillingar menar jag, eller har jag fattat fel där?
Känner ingen som fått tvillingar.
Och hur får man plats i bilen? Herregud vad mycket jag har funderat på allt möjligt senaste dygnet..

Det är ju absolut vanligare att tvillingar kommer tidigt men mer vanligt att du går långt.
Jag fick tidiga sammandragningar (runt vecka 20) o blev beordrad mkt vila, blev sjukskriven o skötte allt i sakta lunk. Dom kom 37+ med planerat snitt, va då öppen 3-4 cm så dom hade nog inte stannar så väldigt länge till.

Vi har en bil där vi får plats med 3 bakåtvända. Vad har ni för bil? :)

Ett tips är att gå med i nån tvillinggrupp på Facebook, jag är med i en och vi har haft så mycket hjälp av varandra och nästan hela gruppen är fortfarande aktiv efter 2 år :)

Fixat själv privat, finns ingen här heller som gör det eller ens erbjuder någon form av privat vård överhuvudtaget. Fick åka 30 mil enkel väg för att göra det i ett större samhälle.

Kub erbjuds inte heller, bara om du är över 35 år och då får du åka 60 mil för det:crazy: vet inte hur många det är som nappar på det erbjudandet...

Jag tror helt klart det är någon form av försvarsmekanism man har. Och ja, samtidigt är det ju positivt att man inte är mer påverkad. I allafall i mitt fall och om man bortser från tröttheten.

Har ni andra många andra i det närmare umgänget som har barn är i startgroparna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 984
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka