Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hårdost är ok. Mögelost och opastöriserad ost går bort. Kallrökt och lufttorkat kött/korv ska frysas i minst 3 dygn för att vara ok, så tyvärr är det försent.
Samma sak gäller om du inte vill äta nötkött genomstekt, frys i 3 dygn, sen kan du äta en blodig biff om du vill :d
Det hade jag missat! Det betyder att jag inte behöver steka skiten ur entrecoten på nyårsafton!

Bytt ut piller mot droppar idag. Känns hopplöst att komma ihåg alla gånger på en dag, blir att ställa alarm. Genererar ju förhoppningsvis i lite bättre vardag.

Känns lite galet med alla besök kommande två veckor, barnmorska, inskrivning del 2 och på annat håll för kub *2 och så en dietist på det. Heja flextid

Och börjar bli dags att lura på en förklaring till att nyårsskålsndet blir alkoholfritt för en annan.
Kan du ha en egen flaska "bubbel" i köket och smussla med? Eller skylla på att du ska vara skjuts från någon fest? Eller säga att du äter penicillin av någon anledning? I gravidpodden hade de ett avsnitt med massa bra ursäkter.

Bytt ut piller mot droppar idag. Känns hopplöst att komma ihåg alla gånger på en dag, blir att ställa alarm. Genererar ju förhoppningsvis i lite bättre vardag.

Känns lite galet med alla besök kommande två veckor, barnmorska, inskrivning del 2 och på annat håll för kub *2 och så en dietist på det. Heja flextid

Och börjar bli dags att lura på en förklaring till att nyårsskålsndet blir alkoholfritt för en annan.

Är det första barnet?
Jag kommer köra på att en av oss måste va nykter o kunna köra iväg med barnen om det är något. Tänkte även blanda fördrink innan dom kommer o göra en utan alkohol till mig, men säga att ”jag kan dricka denna o köra, där är bara lite alkohol” ;)

RUL klart. Har läst det tar sån tid att göra, tog 15-20 min för oss. Allt såg dock bara bra ut.
En pojke :heart. Vuxit på sig bra, är 17+5 idag men mättes till 18+2.
Grattis till lillkillen :) hoppas jag också får veta vad det är på RUL. Sååå långt dit, i februari.. pappan vill att det ska vara en överraskning, men jag är nyfiken :D

Oj jag har ätit oxfilé mediumstekt från restaurang flera gånger utan att tänka på det :o men den här säkert varit fryst innan.... men ska nog gå över till well done istället

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

Ändrar datum enligt RUL idag. Pojken har vuxit på sig så pass att hon ändrade trots att vi gjort ivf och därmed vet hur gammal han är. Blir ju egentligen att jag tillhör vårtråden men hänger gärna kvar här ändå också.
Har moderkakan i framvägg så det kan nog dröja innan jag känner rörelse.

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

Ändrar datum enligt RUL idag. Pojken har vuxit på sig så pass att hon ändrade trots att vi gjort ivf och därmed vet hur gammal han är. Blir ju egentligen att jag tillhör vårtråden men hänger gärna kvar här ändå också.
Har moderkakan i framvägg så det kan nog dröja innan jag känner rörelse.

Klart du ska va kvar :) Grattis till pojken!

Hur känner ni ”andragång” mammor inför ett barn till. Vi har ju två barn men är andra graviditeten o vissa dagar undrar jag va fan jag gett mig in på! Hur ska vi klara av 3 barn Tvillingarna känner jag ju utan o innan o vet hur vi får vardagen att funka, o en till blir ju inte som med tvillingarna där hade jag ju bara dom

Kan du ha en egen flaska "bubbel" i köket och smussla med? Eller skylla på att du ska vara skjuts från någon fest? Eller säga att du äter penicillin av någon anledning? I gravidpodden hade de ett avsnitt med massa bra ursäkter.

Jag får lura på upplägg. Kan eventuellt bli en penicillinkur lite akut... känns som vi kommer ”tvingas” avslöja det för nyårsvännerna först ändå. Inplanerad januarisemester med dem. Men ja, några veckor till så skulle det ju lännas säkrare. Men ska se vad gravidpodden har att säga.

@miniärta Ja det är första barnet. Därav alla lustiga funderingar men brukar ju gå att skylla på häst eller hund. Brukar inte dricka några mängder. Men sällskapet vet ju såklart att bubbel liksom är min favorit. I övriga sammanhang är ingen förvånad att jag hoppar vinet. Det är liksom oftast så

Sitter och småkollar lite på barnvagnar för att få lite tips och idéer. Måste gå ut och mäta bagageutrymmet på den lilla bilen någon dag..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 970
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka