Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
tänkte hänga med mannen och gymma idag (de har öppna dörrar på hans gym så man får komma och testa) men tydligen har mina träningskläder krympt nått förfärligt i tvätten. Såg ut som en stoppad korv

Vi var på UL för kubtestet idag. Det hela blev med ens väldigt verkligt. Det var en liten människa där inne som viftade på med armarna och vägrade ligga rätt. :love: Allt såg bra ut så nu känner vi oss redo att berätta för familj och nära vänner. :)

Vi var på UL för kubtestet idag. Det hela blev med ens väldigt verkligt. Det var en liten människa där inne som viftade på med armarna och vägrade ligga rätt. :love: Allt såg bra ut så nu känner vi oss redo att berätta för familj och nära vänner. :)
Vd härligt att höra! :up:

Ringde MVC för att boka tid för inskrivning idag. Hade glömt att dom bara har så att dom ringer upp igen, alltså ingen som svarar på plats :mad: Men men. Imorgon kl 10 ringer dom tillbaka.

fortsätter gnälla. Känns som att jag håller på att bli sjuk. Tempen visar "brutala" 37 grader (har 35,5 som normalt) fruktansvärt illamående och ont i huvudet. Går influensa A och B här i nejden just nu

Molvärk nu ikväll. Blir på en gång nervös. Igår var det dock sambon som var nervös, han ville lyssna med dopplern. Det lät som vanligt :).
Två dagar kvar.

Samma här! Vi har varit på vul annars hade jag varit säker på att det va tvillingar igen! :o
Så skönt att va ledig, vi har arbetskläder som inte är speciellt åtsittande så kollegorna tror nog mest att jag gått upp i vikt.

Så mysigt!! Hur gammal är er dotter? :love:
Tvillingarna är ”bara” 2 år så jag vet inte riktigt om dom kommer förstå :)

Hon blir fyra i januari. Hon har pratat en massa om vad hon skulle göra om hon hade ett syskon och att hon önskar att hon hade ett syskon, så jag tror verkligen hon kommer bli jätteglad:) sen vore det skönt att få förklara varför mamma varit så väldigt trött på sistone. Är i vecka 12 på hennes födelsedag så vi tänkte berätta då:love:

Hon blir fyra i januari. Hon har pratat en massa om vad hon skulle göra om hon hade ett syskon och att hon önskar att hon hade ett syskon, så jag tror verkligen hon kommer bli jätteglad:) sen vore det skönt att få förklara varför mamma varit så väldigt trött på sistone. Är i vecka 12 på hennes födelsedag så vi tänkte berätta då:love:

Men åh vad mysigt! :love:
Jag vet inte om det är ”lönt” att berätta för våra småttingar. Vi borde kanske på något sätt förbereda dom?

Jag vet inte om det är ”lönt” att berätta för våra småttingar. Vi borde kanske på något sätt förbereda dom?

Hoppar in i diskussionen: Vi har tänkt läsa en massa böcker om att få småsyskon när det närmar sig lite mer och prata om hur det kommer att bli. :)

(Dottern är 19 månader nu, så jag tänker inte prata med henne om det förrän om några månader eftersom det blir en sån lång tid fram tills det faktiskt dyker upp en bebis så hon skulle ändå hinna glömma bort alltihop.:p)

Men åh vad mysigt! :love:
Min son kommer vara 2 år 2 mån när han blir storebror (i april). Vi berättade ganska direkt, men med tanken att han inte lär förstå så mycket. Men jag vet inte, har börjat inse att han nog förstår i alla fall för det har blivit en hel del prat om bebisar, han har börjat ta hand om sin docka osv. Känns bra i alla fall, sen får vi väl se. Han pratar inte så mycket. Tänkte fixa böcker om att få syskon när det närmar sig.

Det stod i gravidkalendern för denna vecka att man kunde få typ ont i magen igen när livmodern fortsätter att växa. Det verkar ju vara som det ska då, men jag blir ju orolig att något är fel hela tiden.. tycker jag känner av magen mest hela tiden. Det stod också att man skulle bli mindre kissnödig och kunna få sova hela natten igenom. Förbannad lögn än så länge :p

I natt har jag drömt att jag skulle gifta mig (tyvärr fick jag aldrig se med vem) men allt gick åt helsike för att folk, däribland min egen mor, envisades med att röka inomhus och förstörde allting! Vaknade synnerligen upprörd. Mycket logiskt..

Pappans dom är fastställd, han verkar inte ha överklagat. Det är väl bra om han accepterar vad han har gjort typ, ett steg i rätt riktning. Får se var han hamnar när han lämnat häktet. Det vore ju bra om det inte var fööör långt bort så jag kan hälsa på. Han kanske vill träffa magen någon gång. Är lite orolig att han inte ska känna sig delaktig och ha svårt att knyta an sen. Aja, vi får se hur det blir med allt.

Det stod i gravidkalendern för denna vecka att man kunde få typ ont i magen igen när livmodern fortsätter att växa. Det verkar ju vara som det ska då, men jag blir ju orolig att något är fel hela tiden.. tycker jag känner av magen mest hela tiden. Det stod också att man skulle bli mindre kissnödig och kunna få sova hela natten igenom. Förbannad lögn än så länge :p

I natt har jag drömt att jag skulle gifta mig (tyvärr fick jag aldrig se med vem) men allt gick åt helsike för att folk, däribland min egen mor, envisades med att röka inomhus och förstörde allting! Vaknade synnerligen upprörd. Mycket logiskt..

Pappans dom är fastställd, han verkar inte ha överklagat. Det är väl bra om han accepterar vad han har gjort typ, ett steg i rätt riktning. Får se var han hamnar när han lämnat häktet. Det vore ju bra om det inte var fööör långt bort så jag kan hälsa på. Han kanske vill träffa magen någon gång. Är lite orolig att han inte ska känna sig delaktig och ha svårt att knyta an sen. Aja, vi får se hur det blir med allt.
Jag mådde lite illa nån dag bara vecka 10-12. Vecka 15 slog det dock till... döljer mao inte heller regelboken :p.

Hoppar in i diskussionen: Vi har tänkt läsa en massa böcker om att få småsyskon när det närmar sig lite mer och prata om hur det kommer att bli. :)

(Dottern är 19 månader nu, så jag tänker inte prata med henne om det förrän om några månader eftersom det blir en sån lång tid fram tills det faktiskt dyker upp en bebis så hon skulle ändå hinna glömma bort alltihop.:p)

Tack för svar!
Har funderat igen o inser att vi bör ju prata om det o inte bara dyka upp med en bebis helt plötsligt. Böcker va ju smart! Det ska jag skaffa om ett tag.
Dom har börjat prata en massa, eller iaf en av dom o det hade varit typiskt om dom avslöjat allt om vi berättar att där är bebis i magen :D

Förresten, vi har alltid ost o charkbricka på nyår o jag har lite dålig koll på vad som är okej att äta.
Hårdost o smältost är väl också? Ingen lufttorkad skinka? Salami? Ölkorv? Nån som har bättre koll än mig? ;)

Förresten, vi har alltid ost o charkbricka på nyår o jag har lite dålig koll på vad som är okej att äta.
Hårdost o smältost är väl också? Ingen lufttorkad skinka? Salami? Ölkorv? Nån som har bättre koll än mig? ;)

Hårdost är ok. Mögelost och opastöriserad ost går bort. Kallrökt och lufttorkat kött/korv ska frysas i minst 3 dygn för att vara ok, så tyvärr är det försent.
Samma sak gäller om du inte vill äta nötkött genomstekt, frys i 3 dygn, sen kan du äta en blodig biff om du vill :d

Bytt ut piller mot droppar idag. Känns hopplöst att komma ihåg alla gånger på en dag, blir att ställa alarm. Genererar ju förhoppningsvis i lite bättre vardag.

Känns lite galet med alla besök kommande två veckor, barnmorska, inskrivning del 2 och på annat håll för kub *2 och så en dietist på det. Heja flextid

Och börjar bli dags att lura på en förklaring till att nyårsskålsndet blir alkoholfritt för en annan.

Det här med att ha begränsad tillgång till ost måste jag säga att jag ogillar skarpt. Nåja det kommer en dag då mögelost ska ätas igen

Hårdost är ok. Mögelost och opastöriserad ost går bort. Kallrökt och lufttorkat kött/korv ska frysas i minst 3 dygn för att vara ok, så tyvärr är det försent.
Samma sak gäller om du inte vill äta nötkött genomstekt, frys i 3 dygn, sen kan du äta en blodig biff om du vill :d

Tack!
Smältost är också okej va? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 970
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka