Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var det då dags för kub
Den hade växt som den skulle sen förra ul då hon konstaterade att jag bara var i 8+5 istället för 10+3 så vi var ju lite nervösa men var i 12+1 nu precis som vi hoppades :love:
Hon sa att vi skulle få en väluppfostrad unge då den låg helt perfekt för o mäta nackspalt o det där.
Sen gjorde den en del gulliga rörelser med armar o ben.
Slutresultatet får ju vi hem på post då blodprovet togs igår också men allt såg toppen ut.:)
Vår lilla tjej var med också och det gick galant.

+ tror jag börjart känna fosterrörelser, lite som att någon krockar med magen.

- inte orkat kolla upp ev inflammation i höften. Låg på golvet med ett gosedjur under rumpan. Tryckte troligen på så tänkte inte komma upp

Jag blev lite, lite besviken när jag kom hem och såg att jag inte fått något brev från pappan. Borde väl egentligen inte förvänta mig något men det hade ändå känts fint med en liten julhälsning eller så. Hoppas iaf att han fått mitt brev med bilden på den lilla från i tisdags :heart

Nu på kvällen fick jag kramp i båda fötterna efter varandra när jag låg i soffan. Tydligen rätt vanligt för gravida. Kalcium borde vara ok och jag försöker dricka mycket. Blir till att kolla upp mat som innehåller magnesium och hoppas på att jag slipper ha kramp resten av graviditeten..

+ tror jag börjart känna fosterrörelser, lite som att någon krockar med magen.
Orättvist, jag känner inte minsta inifrån som skulle kunna vara bebis :(. Längtar verkligen efter det.
Har förstått att det är vanligare att känna tidigt om man fått barn innan
Försöker intala mig det i alla fall.

En vecka till RUL nu. Blir mer nervös för varje dag :crazy:.

Orättvist, jag känner inte minsta inifrån som skulle kunna vara bebis :(. Längtar verkligen efter det.

Sonen kände jag runt vecka 15 (sorry) men har fattar att de var extremt tidigt.

Känner dock inte varje dag utan är precis som att plutten simmar runt och iblanda krockar mot livmodern

Jag kände nada förrän framåt v 20-21. Den är ju pytteliten innan.

Idag ska vi berätta för familjerna om tillökningen :nailbiting:
Vilken härlig julklapp! Det kommer säkert gå jättebra :)

Jag måste snart berätta för jobbet. Ville vänta till RUL helst ifall det händer något men på KUB såg ju allt bra ut. Månaderna går fort och det är svårrekryterat. Den som tar över måste ju hinna läras upp lite också. Jag kommer ju vara borta dryga 1,5 år typ med semester och allt. Om jag ens kommer tillbaka. De kommer ha svårt att klara sig utan mig :p men inte riiiktigt än...

Hur tänker ni andra kring att berätta för jobb om graviditeten?

Jag berättade för min chef och närmsta teamlead nu i veckan (vecka 11).
Delvis eftersom att en av dom skulle iväg på lång semester och kommer tillbaka precis när jag gått på en månads frånvaro (sjukskrivning + semester). Då känns det som det skulle bli väldigt sent att berätta.
Sen har vi rätt många resor och rollouts planerade runt om i världen närmsta tiden så bra om de kan planera och bet varför jag försökt hålla mig undan långa resor under senare delen av våren.
Båda två var väldigt positiva iaf!

Idag ska vi berätta för familjerna om tillökningen :nailbiting:

Åh så mysigt! Vi har inte bestämt oss än om vi ska berätta idag eller inte :rofl: har några timmar till på oss att fundera :angel:
Hur lägger ni fram det?

Angående chefen så kommer inte jag säga nåt än. Vi får en ny chef i januari och jag vill se lite vad det är för människa först :) gamla chefen (som kommer vara kvar fast över vår nya chef) tänker jag aldrig berätta för. Har noll förtroende för den människan.

2 kollegor vet redan, dom jag jobbar närmast med. Men vet att övriga misstänker också, varför vet jag inte riktigt O_o men är väl så med medelålders kvinnor, tror dom känner det på lukten ;)

Inspierad av vårtråden, tänker ni ta reda på kön om ni får chansen?
Jag har alltid sagt nej, det får vara en överraskning på förlossningen. Sambon är dock galet nyfiken och vill veta. Som det är nu lutar det åt att vi tar reda på det på RUL om det går. Kanske kan det få mig att skapa ett band, nåt som jag hittills varit rädd för av rädslan att förlora liten.

Vi tog reda på med tvillingarna men denna gång ska vi inte ta reda på det :)

Åh så mysigt! Vi har inte bestämt oss än om vi ska berätta idag eller inte :rofl: har några timmar till på oss att fundera :angel:
Hur lägger ni fram det?

Angående chefen så kommer inte jag säga nåt än. Vi får en ny chef i januari och jag vill se lite vad det är för människa först :) gamla chefen (som kommer vara kvar fast över vår nya chef) tänker jag aldrig berätta för. Har noll förtroende för den människan.

2 kollegor vet redan, dom jag jobbar närmast med. Men vet att övriga misstänker också, varför vet jag inte riktigt O_o men är väl så med medelålders kvinnor, tror dom känner det på lukten ;)
Jag håller på att klura lite på ett rim, som får bli sist bland julklapparna.
Förra graviditeten berättade vi också på jul, då fick alla ett julkort där det stod ”god jul mormor/farmor osv, önskar den lilla som gör entré till sommaren”.

Mina närmaste kollegor vet om det sen insättningen (dvs vecka 2+5), då arbetsuppgifterna gör att man ändå måste avslöja sig tidigt samt att jag inte vill ta några risker i och med vår historia.

Berättade för chefen häromveckan, för att vi fick schema för nästa period och jag önskade byta pass pga graviditeten.

På mitt jobb är 90% kvinnor i fertil ålder så jobbet är vant vid att folk går på föräldraledighet :p.

Det som ställer till det lite för oss är att det inte bara är dom vi vill berätta för som närvarar vid julfirandet idag. Det är svårt att selektera ut bara några i en grupp och berätta för. Vi behöver därför komma fram till om "alla" ska få veta samtidigt idag eller om vi ska vänta O_o

Det som ställer till det lite för oss är att det inte bara är dom vi vill berätta för som närvarar vid julfirandet idag. Det är svårt att selektera ut bara några i en grupp och berätta för. Vi behöver därför komma fram till om "alla" ska få veta samtidigt idag eller om vi ska vänta O_o
Jag Skulle vänta då och bjuda hem de man vill ska veta på fika eller något.

Då hade jag väntat :meh::up:

Blir så sugen på att vara med i allt snack så jag hoppar in i tråden här! Har ännu inte berättat för någon alls utom sambon, tillika blivande pappan, förstås. Tror mig gå in i vecka 8 idag, har inskrivning hos mvc mitten januari. Enligt appen bf 12/8-18. Första barnet. Vågar inte vara för optimistisk ännu.

Har inte läst igenom alla sidor men ni verkar ha hittat varandra, skall bli kul att följa era historier.

Jag tampas med världens illamående dagarna igenom. Så fort jag inte ätit något på ett par timmar vill jag spy. Än har det gått att bota med en frukt och lite vatten men är orolig för vikten om det fortsätter eller blir värre. Tröttheten är absurd. Men förutom det mår jag prima.

Jag hamnade här för att jag undrar om ni tänker på stall-livet när ni funderar på val av barnvagn? Det är långt kvar men jag är sugen på en cre**nt... vet dock ej om den är för ostadig för grusväg och terräng?

Oj vad långt detta blev... jag behövde visst prata av mig... hopps att ni står ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 961
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar