Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nytt bf 3/7 om någon vänlig själ kan lägga in mig på listan :love:
Grattis alla nya som tillkommit på listan!

Fixar! :up:

Lägger in dig igen, också, @IsisEm :)

Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

Tror inte jag kom med ändå :o

Fixar! :up:

Lägger in dig igen, också, @IsisEm :)

Juni

Juli

Augusti

Tror inte jag kom med ändå :o

Men gud så jag klantar mig! Sorry! Försöker igen:

Juni

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet

Augusti

Idag går vi in i vecka 13. Känns som att vi passerat "den magiska gränsen". Men jag kan nog andas ut först efter ultraljud på tisdag. Imorgon åker jag hem från semestern men hinner förhoppningsvis få mig lite mer sol och d-vitamin innan bussen går.

Jag skulle verkligen rekommendera att inte ta med barnet. Min första graviditet slutade i ett avbrytande i v.20 efter att en avvikelse som inte var förenlig med liv utanför livmodern upptäckts på rul. Inget jag skulle vilja att barnet är med på.

Sen går det såklart oftast bra❤️
Jag beklagar! <3

Det är sant, kanske främst för att det skulle vara jobbigt att hantera barnet samtidigt som ett dåligt besked snarare än att hon skulle förstå så mycket.

Vi kommer förhoppningsvis att kunna lösa det på annat sätt.

Juni

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet

Augusti

Nu ändrade jag också i listan efter att ha redigerat lite i min app. Nu är det mer i fas jämfört med vad BM sa, medan Familjelivs uträknare sa den 17/7. Men jag behåller det här tills vi varit på kub.

Jag känner mig för övrigt också väldigt ogravid, men magen har blivit större. Men det beror nog mest på de gigantiska mängderna mat som kag vräker i mig. Dubbel portion i princip varje måltid. :crazy: Än så länge har jag fortfarande knappt gått upp, men jag kan ju inte fortsätta såhär. Förhoppningsvis går det över snart.

Ultraljud för KUB är gjort! Knyttet är kvar, hjärtat slår och allt ser bra ut :heart minimal risk för kromosomfel. Det var så härligt att se den röra på sig så det kom en liten tår :o

Hrm.. jag har gått upp några kg på semestern.. men hoppas det ska reda upp sig. Skyller på att jag är lite förstoppad också :D

Ultraljud för KUB är gjort! Knyttet är kvar, hjärtat slår och allt ser bra ut :heart minimal risk för kromosomfel. Det var så härligt att se den röra på sig så det kom en liten tår :o

Hrm.. jag har gått upp några kg på semestern.. men hoppas det ska reda upp sig. Skyller på att jag är lite förstoppad också :D
Vad härligt att allt ser bra ut!!!

1,5 veckor till RUL och jag läser om än det ena, än det andra som gör att man måste avbryta. Det är verkligen min fasa. Häromdagen var det en på ivf-sidan på fb som råkade ut för just det.
Tur det snart är jul = fullt upp. Sen jobbar jag bägge dagarna innan RUL.

Vi lyssnade igår igen. Hördes hur liten pysslade runt och rörde sig därinne :love:. Dock inte tillstymmelse till att jag känt fladder än.

Hur kompatibla är ni andra med mat? Här kantas livet av ett nästan konstant lätt illamående. Tanken på mat känns ganska avskräckande. Försöker tänka positivt, är ju några dagar kvar denna känsla kan vända på. Det kommer bli en tuff julhelg annars...

Hur kompatibla är ni andra med mat? Här kantas livet av ett nästan konstant lätt illamående. Tanken på mat känns ganska avskräckande. Försöker tänka positivt, är ju några dagar kvar denna känsla kan vända på. Det kommer bli en tuff julhelg annars...
Det varierar verkligen från dag till dag. Men aptiten är nedsatt oavsett om jag mår illa eller ej.
Försöker äta lite men ofta.

äh, blev tvungen att bära sonen 300 m enkelväg idag. Hade tandläkartid men fanns inga lediga p-platser. Och hade ju så klart inte vagn med, var sen och snorhalt. Känns verkligen i livmodern nu ikväll. "träningsvärk". Blir inte bättre av deluxflytningar som rinner = hjärnspöken

Jag mådde hysteriskt illa fram till vecka 12. Nu är jag bara väldigt selektiv med vad jag pallar att äta och jag äter ganska lite. Är totalt osugen på sötsaker också, så det blir nog inget godis i jul...

Äter gärna men blir inga mängder, och sötsuget är så gott som borta. Var samma sak förra graviditeten också.

Inspierad av vårtråden, tänker ni ta reda på kön om ni får chansen?
Jag har alltid sagt nej, det får vara en överraskning på förlossningen. Sambon är dock galet nyfiken och vill veta. Som det är nu lutar det åt att vi tar reda på det på RUL om det går. Kanske kan det få mig att skapa ett band, nåt som jag hittills varit rädd för av rädslan att förlora liten.

Jag har alltid sagt nej, det får vara en överraskning på förlossningen. Sambon är dock galet nyfiken och vill veta. Som det är nu lutar det åt att vi tar reda på det på RUL om det går. Kanske kan det få mig att skapa ett band, nåt som jag hittills varit rädd för av rädslan att förlora liten.

Vi är överens om att ta reda på kön :)

Tycker för övrigt att en sådan lista som dom har; vad man tror det blir och vad det blev, verkar roligt. Nån som inte sitter på mobilen kanske vill lägga till det? :)

Vi kommer kolla kön, gjorde det med första och kommer göra med andra. Kommer även göra kub.

:love::love:

Jag har förstort kontrollbehov för att låta det vara en överraskning, så vi tog reda på det redan i vecka 11 när jag gjorde NIPT, visade sig vara en liten tös :love:
Men som du säger, nu har jag definitivt fått ett starkare band, och är mer orolig för att något ska gå fel. Är i vecka 13 nu och ska på UL på fredag för att kolla så allt fortfarande är ok efter dessa ”högrisk” veckorna, och så man kan delge familj och vänner. Men alltså jag är nervös och vet inte hur klokt det är, och funderar på att skippa UL, tänk om hon inte lever, vilken fruktansvärd jul det blir. Är kanske bättre att gå ovetandes över jul och fortsätta tro att allt är bra? :nailbiting: Men det såg bra ut för 2,5 vecka sedan så det borde väl för tusan se bra ut nu med?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 954
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka