Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min kallelse står det specifikt att det inte är lämpligt (eller tom tillåtet) att barn följer med. Kanske olika regler, men kan du inte få barnvakt en liten stund?

De gånger jag har gjort ultraljud har det alltid stått specifikt i kallelsen att barn inte får följa med. Tror det är en vanlig regel på de flesta ställen, så det är kanske bäst att du kollar upp det med din specifika mottagning innan besöket.

Vi tänker ringa in mormor som barnvakt så min man kan följa med på RUL. På KUB-ultraljudet gick jag ensam och han tog ledigt från jobbet några timmar och tog hand om dottern.
Det stod faktiskt ingenting alls gällande det på min kallelse! Men det är nog bäst att jag kontaktar mottagningen.

Kanske, kanske kan farmor ta barnet, men det är inte säkert.

Nej men varför vara som de flesta andra? Varför inte börja må mer illa efter vecka 15 :banghead:. Dumma kropp. Överallt läser man "har du mått illa tidigare börjar du nog må bättre nu". Jupp, eller så kan man tydligen börja må mer illa nu.

Någon av er som vet hur vanligt det är med MA? Att fostret dör men kroppen fortsätter att tro att den är gravid? :crazy: Jag är så himla bekymrad, speciellt nu när vi gjorde NIPT i vecka 11 (10+0), skulle egentligen enligt sista mensen vara 10+2, men när gynläkaren mätte var det 10+0, allt såg bra ut och hjärtat slog. Fick resultatet av NIPT igår och allt var bra och dessutom en flicka, något jag innerst inne önskat av hela mitt hjärta, och vill nu bara att detta går vägen! Men oroar mig så väldigt för MA, har jag gjort hela tiden men blivit mer nu när allt såg bra ut på både VUL och NIPT.
Har bokat ett VUL 22/12, då 12+4, mest för att den mest kritiska tiden är över och så vi smidigt kan berätta för alla under julen när alla är samlade (om hon såklart lever och det ser bra ut fortfarande :nailbiting:)
Men hur ska jag kunna hålla tankarna om MA borta? :nailbiting: Jag är av naturen pessimistisk, trodde inte ens jag kunde bli gravid, läste mycket om IVF och barnlöshet innan vi ens slutat skydda oss och så gick det på första försöket :angel: Men så mycket onödig energi på grubblande innan :banghead:

Hur oroliga/lugna är ni? Tänker ni något på MA?

Någon av er som vet hur vanligt det är med MA? Att fostret dör men kroppen fortsätter att tro att den är gravid? :crazy: Jag är så himla bekymrad, speciellt nu när vi gjorde NIPT i vecka 11 (10+0), skulle egentligen enligt sista mensen vara 10+2, men när gynläkaren mätte var det 10+0, allt såg bra ut och hjärtat slog. Fick resultatet av NIPT igår och allt var bra och dessutom en flicka, något jag innerst inne önskat av hela mitt hjärta, och vill nu bara att detta går vägen! Men oroar mig så väldigt för MA, har jag gjort hela tiden men blivit mer nu när allt såg bra ut på både VUL och NIPT.
Har bokat ett VUL 22/12, då 12+4, mest för att den mest kritiska tiden är över och så vi smidigt kan berätta för alla under julen när alla är samlade (om hon såklart lever och det ser bra ut fortfarande :nailbiting:)
Men hur ska jag kunna hålla tankarna om MA borta? :nailbiting: Jag är av naturen pessimistisk, trodde inte ens jag kunde bli gravid, läste mycket om IVF och barnlöshet innan vi ens slutat skydda oss och så gick det på första försöket :angel: Men så mycket onödig energi på grubblande innan :banghead:

Hur oroliga/lugna är ni? Tänker ni något på MA?
Tänker på det en hel del då vi råkade ut för det första graviditeten. Skulle då göra koll i vecka 12 för vår egen skull, då var liten inte ens 1 cm stor och hade förmodligen varit död sen vecka 6 redan. Jag hade symtom och hade inte haft tillstymmelse till brun flytning eller blödning.
Eftersom vår andra graviditet blev MF vecka 10 trots ett hjärta som pickade och vi nu gjort ivf för att bli gravida så har jag väldigt svårt att slappna av. Tyvärr, för jag vill ju njuta av att äntligen vara gravid.

Hoppar in här jag med! Gammal medlem som inte varit aktiv på många år men känner mig mer hemma här än exempelvis familjeliv. Gravid i v8 med andra barnet. Här har illamåendet precis gått över men tröttheten är desto värre

Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

Det stod faktiskt ingenting alls gällande det på min kallelse! Men det är nog bäst att jag kontaktar mottagningen.

Kanske, kanske kan farmor ta barnet, men det är inte säkert.

Jag skulle verkligen rekommendera att inte ta med barnet. Min första graviditet slutade i ett avbrytande i v.20 efter att en avvikelse som inte var förenlig med liv utanför livmodern upptäckts på rul. Inget jag skulle vilja att barnet är med på.

Sen går det såklart oftast bra❤️

Jag har det bra på semestern och tankar d-vitamin för fullt! Känner mig inte särskilt gravidig och är mycket piggare. Men det kan ju bero på ljuset och att jag är ledig. Eller att järnvärdet har blivit bättre. Idag åkte vi buss till en marknad och det var fullt så vi fick stå, det var varmt och jag blev fruktansvärt yrslig av att stå och se världen flimra förbi genom fönstret :crazy: min ömma moder fick be en tjej om hennes plats innan jag stupade liksom. Usch, så nära har jag inte varit att kräkas under hela graviditeten hittills.

Känner mig lurad, barnmorskan pratade om att bli hård i magen av järntabletter... inte raka motsatsen....
Nåja får hoppas magen vänjer sig, järnvärdet är visst väldigt lågt, så lär få fortsätta.

Nej men varför vara som de flesta andra? Varför inte börja må mer illa efter vecka 15 :banghead:. Dumma kropp. Överallt läser man "har du mått illa tidigare börjar du nog må bättre nu". Jupp, eller så kan man tydligen börja må mer illa nu.

Stackare! Vad värdelöst att kroppen gör tvärtom mot vad man tänker sig. Håller tummarna för en snabbt övergående fas

Och jag precis tvärtom. De gånger sonen följde med använde jag samma vagn. Tyckte inte doften fastnade. Men och andra sidan sov han ute hemma så den kanske vädrades bort

Hoppar in här jag med äntligen.
Vågade inte tidigare pga stök med ryggoperation. Har inte vetat om det skulle funka med ryggen eller om vi skulle vara tvungna att avsluta graviditeten. Men nu känns det hyfsat, inte jättebra men så bra att jag iaf tror att det kommer att gå.

Mår illa och har så gjort några veckor. Med förra barnet höll det i sig lääänge. :meh:
Har dessutom åkt på världens förkylning med tillhörande hosta sedan ett par veckor. Slemhosta + illamående är inte en hit kan jag säga!! :yuck:

Annars mår jag bra, känner mig inte så gravid och glömmer av det med jämna mellanrum. Hoppas att det håller i sig så att jag kan sätta igång hunden igen i vår. Hon har fått en oplanerad ledighet de senaste månaderna pga ryggen och är väl inte helt nöjd med det.

RUL 8/1, tror det kommer gå fort är ju Jul snart och då brukar tiden flyga fram.

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.

Juli

Augusti

Är det förresten någon mer som drömmer massor? Och konstigt! Bara en mardröm hittills lyckligtvis, men jag drömmer oerhört mycket. Inte relaterat till graviditeten vad jag vet, det står när jag läser på att mammor ofta bearbetar sina tankar kring barnet osv. Fast det är ju rätt kaotiska drömmar så det speglar väl mitt liv i stort :p

Är det förresten någon mer som drömmer massor? Och konstigt! Bara en mardröm hittills lyckligtvis, men jag drömmer oerhört mycket. Inte relaterat till graviditeten vad jag vet, det står när jag läser på att mammor ofta bearbetar sina tankar kring barnet osv. Fast det är ju rätt kaotiska drömmar så det speglar väl mitt liv i stort :p
Japp! Jag drömde inatt att målaren hade tapetserat fel i vårt nya hus inatt och vaknade skitförbannad :D

Jag drömmer också massor. Sambon berättar att jag brukar fnissa om nätterna numera :D

Jag klistrar in listan igen då jag trillat bort någonstans på vägen.

Juni
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.

Juli
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet

Augusti

Jagdrömmer också mycket och konstigt. Vaknar dessutom ofta sjöblöt av svett :wtf:.

Någon annan som är sydd efter förlossning och nu har besvär? Är sydd som ett lapptäcke "för säkerhets skull" med en massa extra stygn. Oelastiskt som bara vad. Nu har de börjat strama en massa igen

Jag är så dålig på o skriva men läser allt ni skriver :)
Vecka 12 här, skulle eg vart i vecka 14 men på kuben på ul så sa hon:
Här ser vi hjärtat o allt ser bra ut men du är bara i 8+5.,
Skulle vart i 10+2.
Så fick ny tid nämligen nu på Tors
Hon lät inte orolig alls men själv är man ju lite nervös så allt står rätt till nu på tors då o att den växt som den ska.

Vi har planerat att avslöja graviditeten för familjen vid jul nämligen om nu allt verkar ok på ul :heart
Har nytt bf 3/7 om någon vänlig själ kan lägga in mig på listan :love:
Grattis alla nya som tillkommit på listan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 948
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka