Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst just att låsbara hjul inte alls funkar lika bra över stock och sten och på stigar i skogen.

Jag o en kompis har varit ute o gått mååånga mil, både inne i byn, på grusvägar, i hagar, skogen osv, har aldrig upplevt att det skulle va svårt att ta sig fram. Har hjulen låsta i skog o om jag går i hagarna, men på grusväg upplåsta.
Iaf, båda vi har låsbara lufthjul. Tror att det viktigare är att det är stora o som sagt luft.

Ville bara berätta det då jag själv hade tyckt det va jobbigt med fasta hjul när man ska till Ica eller andra mindre utrymme.

Jag ska till MVC för första gången imorgon. Vad brukar man göra första besöket? Är (preliminärt) i v11.

Blodprov, prata om hälsa, skriver in en massa information om dig, frågar om man redan har tankar på förlossning/amning, kollar vikt.

Typ det gör dom på det mvc jag går till :)

Har ni köpt något bebisrelaterat än?

Tankar kring barnvagn? Modell osv

Hur känner ni inför själva förlossningen? Vi i den här tråden har ju dessutom lyckats pricka in att föda i semestertider när det är personalbrist. Är detta erat första barn?

Sonen är bara ett år (detta blir alltså barn två) så har de mesta. Sonen kommer behöva ny säng då han ännu sover i spjälsängen. Ny dubbelvagn kommer också att behövas.

Förlossningen är både jo och nej. Hoppas bli beviljad igångsättning i vecka 38 dels för att jag inte går att smärtlindra normalt och att första förlossningen gick på 5h50 min och de säger ju att andra går snabbare. Är okej med att föda själv ifall vi inte får barnvakt då jag var inne i min bubbla förra gången så mannen satt mest på en stol. Ville inte bli rörd eller prata

Sonen är bara ett år (detta blir alltså barn två) så har de mesta. Sonen kommer behöva ny säng då han ännu sover i spjälsängen. Ny dubbelvagn kommer också att behövas.

Förlossningen är både jo och nej. Hoppas bli beviljad igångsättning i vecka 38 dels för att jag inte går att smärtlindra normalt och att första förlossningen gick på 5h50 min och de säger ju att andra går snabbare. Är okej med att föda själv ifall vi inte får barnvakt då jag var inne i min bubbla förra gången så mannen satt mest på en stol. Ville inte bli rörd eller prata
Jag tror att jag eventuellt skulle fungera likadant. Är ganska självständig och sådär. Kan nog mycket väl klara mig själv, det är ju proffs med i rummet. Men antingen är pappan med eller ingen, det är ju trots allt hans barn som föds också och jag kan tänka mig att han inte vill missa det om det går att undvika.

Jag tror att jag eventuellt skulle fungera likadant. Är ganska självständig och sådär. Kan nog mycket väl klara mig själv, det är ju proffs med i rummet. Men antingen är pappan med eller ingen, det är ju trots allt hans barn som föds också och jag kan tänka mig att han inte vill missa det om det går att undvika.

Är de en lugn dag här på BB brukar någon ur personalen sitta med en (man kan ju inte räkna med det) tror man får extra tillsyn just om man kommer ensam

Andra barnet här med så allt finns kvar. Jag vet inte om vi kommer behöva en syskonvagn eller om det räcker med en ståbräda, då det blir 3 år mellan barnen. Får se om behovet dyker upp.

Apropå låsbara hjul eller inte i skogen så har vi en brio smile sen sonen och det går att ta sig fram helt ok i skogen om man låser hjulen. Men eftersom framhjulen sitter tätare ihop än bakhjulen blir vagnen lite instabil diagonalt framåt när det skumpar mycket över rötter, så man får hålla lite koll så den inte vill tippa framåt åt sidan.
Hans kusin som åker mycket vagn i skogen då de har hund har en stor begagnad fyrhjulig med fasta hjul som är mycket stabilare, sen har de en finvagn att ha i stan med svängbara hjul som de köpte ny

Är de en lugn dag här på BB brukar någon ur personalen sitta med en (man kan ju inte räkna med det) tror man får extra tillsyn just om man kommer ensam
Jag menade förstås i själva utdrivningsskedet. Förväntar mig inte att "bli underhållen" i flera timmar bara för att jag är ensam, det kan ju ta hur lång tid som helst! Men därav också att jag ska undersöka doula om det kan vara något, om jag känner att jag behöver mer stöd eller så.

Idag har vi gjort UL delen på KUB. Allt såg fint ut, fostret sprattlade friskt men ville inte vända sig i profil så hon kunde mäta nacken. Jag fick lyfta på rumpan och skaka den två gånger innan hen vände sig om :)
BF ligger fast till 20/6.

Jag drömde en massa inatt att det var tvillingar och att vi kom försent till ul. Sov jättekasst så det var skönt att allt såg fint ut och att det bara var en :)

Hoppar in i tråden med ett gammalt anonymt nick, vill inte avslöja mig riktigt ännu. Är bara i v.8 ännu och vill ha gjort Kub:en innan vi berättar.
Första barnet, välkommet, men ja betydligt snabbare än jag/vi tänkt. Så väldigt omvälvande.
Inskrivning med provtagning idag. Blir att komplettera med järnpiller med en gång.

Där kom min frukost upp :yuck:. Bara några minuter efter intag. Som tur var hann jag bara få i mig flytande frukost, men jag avskyr verkligen att kräkas. Tårarna rann under tiden.
Nu är frågan, hormoner eller vinterkräksjukan?

Där kom min frukost upp :yuck:. Bara några minuter efter intag. Som tur var hann jag bara få i mig flytande frukost, men jag avskyr verkligen att kräkas. Tårarna rann under tiden.
Nu är frågan, hormoner eller vinterkräksjukan?

Usch, lider med dig.
Är det kräksjuka lär du bli varse det fort är jag rädd :crazy:

Vad ska jag tro? Blev skittrött efter kräkningarna som drog med frukosten upp. Känner mig öm i musklerna i benen. Men har *peppar peppar* inte mått illa mer (jobb, innan jag somnade) och har ikväll fått i mig - i långsam takt - en banan, ett par skorpor, lite avslagen julmust och är nu sugen på salta kex. Har lite huvudvärk men tror det kan vara vätskebrist.
Tänkte försöka äta ett salt kex eller nåt imorgon innan jag går upp, fastän jag inte mådde illa innan frukosten imorse.

Tror jag hittade senaste listan men är inte säker!

Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
Hjartagna 39 år, BF 30/6 3e barnet

Juli
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 17/7, andra barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

Vad ska jag tro? Blev skittrött efter kräkningarna som drog med frukosten upp. Känner mig öm i musklerna i benen. Men har *peppar peppar* inte mått illa mer (jobb, innan jag somnade) och har ikväll fått i mig - i långsam takt - en banan, ett par skorpor, lite avslagen julmust och är nu sugen på salta kex. Har lite huvudvärk men tror det kan vara vätskebrist.
Tänkte försöka äta ett salt kex eller nåt imorgon innan jag går upp, fastän jag inte mådde illa innan frukosten imorse.

Testat vanliga åksjukepiller?

Jag har inte köpt något än, tänker att efter rul så ska jag köpa dom första bebiskläderna. Har mkt kvar sen tvillingarna men är en shopaholic så det lär komma en del nytt :angel::angel:
Dock så kommer jag nog köpa begagnad vagn, vagnen till tvillingarna sluta på runt 16000:- så tänkte försöka hålla lite lägre budget denna gång. Vill dock ha kvalité så det får bli begagnat.

Inför förlossningen har jag tusen tankar, jag blev tvingad till snitt pga tvärläge på båda barnen sist, det va en fin upplevelse men något i mig blir så besviket o ledset när jag hör andra prata om sina vaginala förlossningar, därför hoppas jag innerligt på en vaginal denna gång.
Har inte ens tänkt på att det är mitt i semestertider, jag vill väldigt gärna föda på förlossningen som ligger 10 minuter hemifrån, mest pga att jag vill att barnens pappa ska åka hem o sova med tvillingarna. Åh hjälp! Tänk om det är fullt då :crazy::crazy: Vi har 8 mil till nästa förlossning.

Hur tänker du själv med allt? :love:

Vi har inte köpt någonting än men funderar på att köpa "nåt" så det blir lite verkligt, att mån har en fysisk sak att gå till så att säga. Lite fånigt kanske men hela graviditeten är ju väldigt abstrakt ännu.

Tycker det där med barnvagn verkar svårt. En stor utgift och jag har ingen aning om hur jag vill att den ska vara mer än färg :confused::p

Förlossningen vill jag inte tänka på. Tänkte köpa boken "Att föda utan rädsla" till att börja med.

Oroar mig för att gå upp mycket i vikt. Är normalviktig nu, men det var min mamma också innan hon fick barn men under graviditeten gick hon upp nästan 40 kg och gick aldrig ner dom igen.
Detta oroar mig mycket. Jag vill inte vara överviktig resten av livet nu. Eftersom vi inte berättat än så kan jag inte fråga henne hur hon gjorde för att det skulle bli så, så att säga.
Om man äter "normalt", dvs ungefär som innan så borde det väl inte kunna bli så illa?? Menar inte vätska nu utan fett.

Jag har inte köpt något än, tänker att efter rul så ska jag köpa dom första bebiskläderna. Har mkt kvar sen tvillingarna men är en shopaholic så det lär komma en del nytt :angel::angel:
Dock så kommer jag nog köpa begagnad vagn, vagnen till tvillingarna sluta på runt 16000:- så tänkte försöka hålla lite lägre budget denna gång. Vill dock ha kvalité så det får bli begagnat.

Inför förlossningen har jag tusen tankar, jag blev tvingad till snitt pga tvärläge på båda barnen sist, det va en fin upplevelse men något i mig blir så besviket o ledset när jag hör andra prata om sina vaginala förlossningar, därför hoppas jag innerligt på en vaginal denna gång.
Har inte ens tänkt på att det är mitt i semestertider, jag vill väldigt gärna föda på förlossningen som ligger 10 minuter hemifrån, mest pga att jag vill att barnens pappa ska åka hem o sova med tvillingarna. Åh hjälp! Tänk om det är fullt då :crazy::crazy: Vi har 8 mil till nästa förlossning.

Hur tänker du själv med allt? :love:

Vi har inte köpt någonting än men funderar på att köpa "nåt" så det blir lite verkligt, att mån har en fysisk sak att gå till så att säga. Lite fånigt kanske men hela graviditeten är ju väldigt abstrakt ännu.

Tycker det där med barnvagn verkar svårt. En stor utgift och jag har ingen aning om hur jag vill att den ska vara mer än färg :confused::p

Förlossningen vill jag inte tänka på. Tänkte köpa boken "Att föda utan rädsla" till att börja med.

Oroar mig för att gå upp mycket i vikt. Är normalviktig nu, men det var min mamma också innan hon fick barn men under graviditeten gick hon upp nästan 40 kg och gick aldrig ner dom igen.
Detta oroar mig mycket. Jag vill inte vara överviktig resten av livet nu. Eftersom vi inte berättat än så kan jag inte fråga henne hur hon gjorde för att det skulle bli så, så att säga.
Om man äter "normalt", dvs ungefär som innan så borde det väl inte kunna bli så illa?? Menar inte vätska nu utan fett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 930
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka