Har lergigan sen min ångest och tog en sån idag innan jag gick upp. Blir dåsig av dom, vet sen ångesten att jag vänjer mig efter ett tag dock så dåsigheten försvinner.Testat vanliga åksjukepiller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har lergigan sen min ångest och tog en sån idag innan jag gick upp. Blir dåsig av dom, vet sen ångesten att jag vänjer mig efter ett tag dock så dåsigheten försvinner.Testat vanliga åksjukepiller?
Har ni köpt något bebisrelaterat än?
Tankar kring barnvagn? Modell osv
Hur känner ni inför själva förlossningen? Vi i den här tråden har ju dessutom lyckats pricka in att föda i semestertider när det är personalbrist. Är detta erat första barn?
Oroar mig för att gå upp mycket i vikt. Är normalviktig nu, men det var min mamma också innan hon fick barn men under graviditeten gick hon upp nästan 40 kg och gick aldrig ner dom igen.
Detta oroar mig mycket. Jag vill inte vara överviktig resten av livet nu. Eftersom vi inte berättat än så kan jag inte fråga henne hur hon gjorde för att det skulle bli så, så att säga.
Om man äter "normalt", dvs ungefär som innan så borde det väl inte kunna bli så illa?? Menar inte vätska nu utan fett.
Första barnet som väntas här. Har inte köpt något bebisrelarerat ännu. Någonstans har jag en förmåga att se saker mer svart än vitt. Så känns än som de är ”för mycket som kan skita sig”.
Barnvagn verkar krångligt, vill ha en smidig men stabil. Som inte tar allt för mycket plats i bilen (hundbur med).
Ni som lever stall-liv med. Kommer ni ha samma barnvagn eller två? Jag tycker det könns onödigt. Många dagar kommer ju sannolikt innehålla stall. Och känner jag mig själv rätt så byter jag nog inte halvvägs in på dagen. Finns dock risk att sambon kan tänka annorlunda.
Förlossning känns så lång fram. Sparar funderingarna lite till.
Nån mer som inte känner sig gravid? Inte tänker på det hela dagarn?
Senaste dagarna har jag mått precis som vanligt, endast lite uppblåst om magen på kvällarna.
Jag glömmer att jag är gravid o tänkte igår att jag va i vecka 8, öppna appen o jag är ju i vecka 10, går in i 11 om 2 dagar!!!
Det är SÅ skönt, håller tummarna att jag får må bra hela tiden!
Nån mer som inte känner sig gravid? Inte tänker på det hela dagarn?
Jag tänker knappt alls på det, är föräldraledig och har fullt upp hela tiden så det bara rullar på. Väldigt skönt, första graviditeten var jag supermedveten om hur långt gången jag var och tiden gick sååå långsamt. Är i vecka 15 nu.
Jag kommer börja jobba i januari, heltid på en småbarnsavdelning på förskola. Kommer, om allt funkar som det ska, jobba fram tills graviditetspenningen kan gå in. Får jag den godkänd så slutar jag jobba i juni.Det är väl så när där är små med i bilden, tiden går så sjukt fort.
Skönt verkligen!
Har ni alla en plan för hur ni tänker med jobb? När vill / ska ni gå hem?
Det är väl så när där är små med i bilden, tiden går så sjukt fort.
Skönt verkligen!
Känner mig inte gravid (utom när jag kräktes) men jag tänker på det rätt ofta och oroar mig .Nån mer som inte känner sig gravid? Inte tänker på det hela dagarn?
Senaste dagarna har jag mått precis som vanligt, endast lite uppblåst om magen på kvällarna.
Jag glömmer att jag är gravid o tänkte igår att jag va i vecka 8, öppna appen o jag är ju i vecka 10, går in i 11 om 2 dagar!!!
Det är SÅ skönt, håller tummarna att jag får må bra hela tiden!
Planen är att jobba så länge som möjligt, gärna in i maj. Berättade för min chef igår, själv småbarnsförälder, och han tyckte jag var väl optimistisk . Vi får väl se vem som har rätt.Det är väl så när där är små med i bilden, tiden går så sjukt fort.
Skönt verkligen!
Skönt om det hade tajmat så här med men det tog ett par månader för denna räkan att bli till, så måste börja jobba då mina föräldradagar är slutSonen ett år. Planen nu är att vara hemma tills nästa kommer. Känns ovärt att jobba 5 månader
På min kallelse står det specifikt att det inte är lämpligt (eller tom tillåtet) att barn följer med. Kanske olika regler, men kan du inte få barnvakt en liten stund?
Det stod faktiskt ingenting alls gällande det på min kallelse! Men det är nog bäst att jag kontaktar mottagningen.De gånger jag har gjort ultraljud har det alltid stått specifikt i kallelsen att barn inte får följa med. Tror det är en vanlig regel på de flesta ställen, så det är kanske bäst att du kollar upp det med din specifika mottagning innan besöket.
Vi tänker ringa in mormor som barnvakt så min man kan följa med på RUL. På KUB-ultraljudet gick jag ensam och han tog ledigt från jobbet några timmar och tog hand om dottern.