Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inspierad av vårtråden, tänker ni ta reda på kön om ni får chansen?
Jag har alltid sagt nej, det får vara en överraskning på förlossningen. Sambon är dock galet nyfiken och vill veta. Som det är nu lutar det åt att vi tar reda på det på RUL om det går. Kanske kan det få mig att skapa ett band, nåt som jag hittills varit rädd för av rädslan att förlora liten.

Vi frågade om könet på RUL med dottern och det var jättebra för mig som varit säker på att jag skulle få en son. Det tog ett tag att ställa om mentalt. Vi hoppas att de kan se kön även denna gång. :)

kommer kolla om det går. Känns lättare med namn osv (anknytning har jag inte så stor skillnad på att veta eller inte)

Tror det är en tjej denna gång, men är kanske önsketänkande. Sonen var jag säker på att de var en pojke och då stämde det ju

Sambon tror tjej, för att jag mått illa. Att andra mår illa oavsett pojke eller flicka tycks inte spela nån roll :p.
Jag vet inte vad jag tror. Ibland har jag tänkt pojke, men tror nog också mest på flicka. Spelar oss ingen roll vad det blir heller.

Vi har kollat kön med de andra två och då har det stämt. Första är en kille och andra en tjej. Vi ska göra KUB på fredag och ev NIPT. RUL blir inte förrän i början av februari.

Jag har alltid sagt nej, det får vara en överraskning på förlossningen. Sambon är dock galet nyfiken och vill veta. Som det är nu lutar det åt att vi tar reda på det på RUL om det går. Kanske kan det få mig att skapa ett band, nåt som jag hittills varit rädd för av rädslan att förlora liten.

Vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Jag är ganska neutral huruvida vi ska kolla kön eller inte. Men samtidigt såklart nyfiken. Sambon var först helt inne på att inte kolla kön, men verkar alltmer inne på att ta reda på det.
Namn har vi hittills bara haft ett kön som möjligt alternativ

Vi kommer inte ta reda på kön. Jag tyckte det var kul att spekulera fram till förlossningen och det var en av sakerna som drev mig att fortsätta genom värkarbetet, utöver mantrat "jag ska få tillbaka min kropp, jag ska få tillbaka min kropp" :angel:
Att vara gravid var/är inget för mig.

Jag vill veta! Hade hoppats att det gick att se redan i tisdags men det var lite för tidigt :) har frågat pappan om han vill veta. Tror att han vill det, men om inte får jag hålla det hemligt. Minns inte om vi pratade om det förut. Pratade en del om kön och har namnförslag osv.

Ni som har barn sen innan, köper ni syskonvagn? Hur gammalt är storasyskonet?

Här kommer storasyster hinna fylla två en månad innan lillasyskonet kommer och jag är sugen på en begagnad syskonvagn, men vi avvaktar lite med inköp. Tror det är bra att ha i sommar om vi åker iväg på utflykter och hittills är vår plutt inte så jättepepp på att gå transportsträckor till olika roliga grejer.

Jag vill ha vändbara sittdelar, vilket komplicerar letandet lite men jag såg att Emmaljunga double viking tydligen har en maxvikt på 20 kilo/sittdel så det är en sån vi funderar på just nu. Annars går de flesta modeller bort eftersom de har en maxvikt på ynkliga 15 kilo.

Här kommer storasyster hinna fylla två en månad innan lillasyskonet kommer och jag är sugen på en begagnad syskonvagn, men vi avvaktar lite med inköp. Tror det är bra att ha i sommar om vi åker iväg på utflykter och hittills är vår plutt inte så jättepepp på att gå transportsträckor till olika roliga grejer.

Jag vill ha vändbara sittdelar, vilket komplicerar letandet lite men jag såg att Emmaljunga double viking tydligen har en maxvikt på 20 kilo/sittdel så det är en sån vi funderar på just nu. Annars går de flesta modeller bort eftersom de har en maxvikt på ynkliga 15 kilo.
Nästan samma ålderskillnad som det blir här då. Är lite inne på en syskonvagn av samma anledning, plus att blivande storasyster alltid sover middag ute i vagnen (och har gjort sen hon föddes).

Är dock sugen på en Bugaboo donkey.

Nästan samma ålderskillnad som det blir här då. Är lite inne på en syskonvagn av samma anledning, plus att blivande storasyster alltid sover middag ute i vagnen (och har gjort sen hon föddes).

Är dock sugen på en Bugaboo donkey.

Åh, Bugaboo Donkey verkar så himla bra och smidig!:up: Men de går tyvärr bort för oss pga maxvikten. Den har 17 kilo som maxvikt och dottern vägde 16,5 på 18-månaderskontrollen. :crazy:

Åh, Bugaboo Donkey verkar så himla bra och smidig!:up: Men de går tyvärr bort för oss pga maxvikten. Den har 17 kilo som maxvikt och dottern vägde 16,5 på 18-månaderskontrollen. :crazy:
Min svägerska har en jämnårig med blivande storasyster och hon köpte en donkey, nu väntar hon lillasyster om en månad så den är utbyggd till en duo. Så himla smidig och lika lättkörd som min Bugaboo Buffalo.
Valet föll direkt på en donkey för våran del, så nu ska vi försöka hitta en bättre begagnad eller hitta ett riktigt bra pris på en ny. Den är sjukt dyr i syskonutförande..

Blivande storasyster vägde 10,8kg på 1 årskollen. 1,5årskoll blir nu i januari. Ingen aning vad hon kan tänkas väga!
Undrar om det är samma viktgräns på donkey och Buffalo..

Kollat blodtrycket nu när jag är på sjukhuset för medicin. Lågt blodtryck igen, förklarar illamåendet på morgonen.

(Smiter in från vårtråden).
Vi kommer inte köpa syskonvagn. Det blir 2 år 2 mån mellan barnen. Vi har nog använt bärsele mer än vagn redan från början så jag räknar med att vi bär bebis när det är motiverat med vagn till storebror.
Vi får väl se, det går ju att köpa vagn när bebis är född om vi skulle se behov av det då.

Vi kommer ha precis 3 år mellan barnen. Hade 2an kommit nu hade vi definitivt behövt en syskonvagn. Vi får se om det hinner ändras till sommaren. Jag har kikat på babyjogger city select och bumbleride indie twin.
Svägerskan har babyjoggern till sina tvillingar och är supernöjd, de hade en donkey innan som de tröttnade på eftersom den är bred och osmidig, på så sätt som de flesta syskonvagnar.
Jag är lite fundersam på om selecten blir för kort i sitsen bara till stora killen, men barnen ska kunna vara strax över metern långa och kunna sitta helt ok.

Kommer ha 18 månader mellan barnen så syskonvagn är ett måste. Lutar lite mot emmaljunga double viking outdoor (öh, tror den hette så) vill ju ha svängbara sittdelar så begränsar en del. Är dock heeelt ovan med svängbara hjul så kändes konstigt att köra

Vi vill veta kön.:) Kommer att ta reda på det på rul, om det går. Är dock sjukt nervös inför rul redan nu, och är ju bara i vecka 9 nu. Första graviditeten slutade som sagt i ett sent avbrytande pga kromosomavvikelse, och när jag var på rul med dottern upptäcktes en cystös njure på henne vilket ledde till en massa extra ultraljud och bara generell stress. Då hade vi ju ändå gjort kub pga kromosomavvikelsen tidigare och kände oss liksom lite safe. För att inte tala om att vi skickades till Trondheim för att göra ett 3D-ul. Fattar fortfarande inte varför vi inte fick åka till något ställe inom landet som har 3D-ul:confused: Jaja, vi har inga roliga erfarenheter alls av ul så både jag och maken bävar mest bara för det. Men den här gången tycker jag faktiskt att allt borde få gå bra;)

Kanske ska tillägga att dottern föddes frisk men med bara en njure, så allt slutade ju bra iaf:)

Juni
hemlig, 34 år, BF 3/6, första barnet
Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet
Kryptisk, BF 29/7, andra barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet

KUB avklarat med låga sannolikheter, måtten visade på en liten flyttning av BF så jag har uppdaterat listan.

Skönt även att se att det bara fanns en där inne. Då jag själv är tvåäggstvilling och min tvillingsyster fick tvåäggstvillingar som första barn i april 2016 så var jag lite orolig för tvillingar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 954
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka