Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så sugen på att vara med i allt snack så jag hoppar in i tråden här! Har ännu inte berättat för någon alls utom sambon, tillika blivande pappan, förstås. Tror mig gå in i vecka 8 idag, har inskrivning hos mvc mitten januari. Enligt appen bf 12/8-18. Första barnet. Vågar inte vara för optimistisk ännu.

Har inte läst igenom alla sidor men ni verkar ha hittat varandra, skall bli kul att följa era historier.

Jag tampas med världens illamående dagarna igenom. Så fort jag inte ätit något på ett par timmar vill jag spy. Än har det gått att bota med en frukt och lite vatten men är orolig för vikten om det fortsätter eller blir värre. Tröttheten är absurd. Men förutom det mår jag prima.

Jag hamnade här för att jag undrar om ni tänker på stall-livet när ni funderar på val av barnvagn? Det är långt kvar men jag är sugen på en cre**nt... vet dock ej om den är för ostadig för grusväg och terräng?

Oj vad långt detta blev... jag behövde visst prata av mig... hopps att ni står ut!
Åh, äntligen en till augustibebis! :D

Jag väntar mitt andra barn men med första var jag mycket i stallet innan jag lämnade iväg min häst till min mamma. Jag hade en gammal begagnad vagn som stallvagn.
Har ingen erfarenhet av crescentvagnarna själv men har två i mammagruppen som har till sina barn och båda dom är missnöjda med körkapaciteten på grus och skogsvägar, så det kan nog vara värt att kolla upp innan.

Om jag fortfarande hade haft egen häst hade jag kört en begagnad stadig ”slit och släng” vagn i stallet, och en ”dröm-vagn” hemma.

Usch så jobbigt med illamående :(

Åh, äntligen en till augustibebis! :D

Jag väntar mitt andra barn men med första var jag mycket i stallet innan jag lämnade iväg min häst till min mamma. Jag hade en gammal begagnad vagn som stallvagn.
Har ingen erfarenhet av crescentvagnarna själv men har två i mammagruppen som har till sina barn och båda dom är missnöjda med körkapaciteten på grus och skogsvägar, så det kan nog vara värt att kolla upp innan.

Om jag fortfarande hade haft egen häst hade jag kört en begagnad stadig ”slit och släng” vagn i stallet, och en ”dröm-vagn” hemma.

Usch så jobbigt med illamående :(

Hade inte du varit med som augusti-mamma hade jag inte vågat tror jag

Anade att den vagnen kanske är för ostadig. Dock SÅ skön att köra med annars. Får väl skriva en plus-/minus- samt behovslista och se vad det blir för vagn. Är ju ett tag kvar....

Hade inte du varit med som augusti-mamma hade jag inte vågat tror jag

Anade att den vagnen kanske är för ostadig. Dock SÅ skön att köra med annars. Får väl skriva en plus-/minus- samt behovslista och se vad det blir för vagn. Är ju ett tag kvar....
Men vad kul att jag inspirerat dig att våga kliva in!

Jag och sambon har redan bestämt vagn :angel:
Gör lite ont i hjärtat att behöva sälja den vi har nu bara :cry:

Nu vet alla i familjen. Mamma hade som sagt listat ut de redan (ingen fattar ännu hur) och skvallrat till alla utom brorsan. Svärmor och hennes man fick veta idag, de hade inte gissat nått och tyckte inte jag ser gravid ut. Får man väl tacka för i vecka 16 (hjälp ungen är ju snart här)

Fick en sån där att fästa ner säkerhetsbältet från magen i julklapp av sambon. Vet att studier inte visat att det är säkrare, men det känns bättre.
Fick även en bricka med ställ för de gånger vi äter i tv-soffan (dvs ofta). Det tar liksom emot att sitta böjd och käka.

17+1 idag, liten sprattlar på där inne hörde vi när vi lyssnade för en stund sen, känner dock inget. Fyra dagar till RUL.

Blir så sugen på att vara med i allt snack så jag hoppar in i tråden här! Har ännu inte berättat för någon alls utom sambon, tillika blivande pappan, förstås. Tror mig gå in i vecka 8 idag, har inskrivning hos mvc mitten januari. Enligt appen bf 12/8-18. Första barnet. Vågar inte vara för optimistisk ännu.

Har inte läst igenom alla sidor men ni verkar ha hittat varandra, skall bli kul att följa era historier.

Jag tampas med världens illamående dagarna igenom. Så fort jag inte ätit något på ett par timmar vill jag spy. Än har det gått att bota med en frukt och lite vatten men är orolig för vikten om det fortsätter eller blir värre. Tröttheten är absurd. Men förutom det mår jag prima.

Jag hamnade här för att jag undrar om ni tänker på stall-livet när ni funderar på val av barnvagn? Det är långt kvar men jag är sugen på en cre**nt... vet dock ej om den är för ostadig för grusväg och terräng?

Oj vad långt detta blev... jag behövde visst prata av mig... hopps att ni står ut!
Jag köpte en ny Crescent Classic när jag väntade vår dotter -16. Jag gissar att du kikat på någon annan modell, för min är allt annat än ostadig :)
Jag bor på landet med eget stall. Jag tycker att jag fått en bra vagn för en rimlig peng.

Jag har passerat halva vecka 12 nu, känns såå skönt! Tror det är dags för KUB den 5e, måste dubbelkolla i kalendern.
Har försökt lyssna med angelsound, i morse hörde jag något som lät som en galopperande häst, tror det va lill*n. :love: Mår fortsatt väldigt bra, skönt då vi har gård och tvillingarna så krävs att jag är igång hela dagarna! Känner dock av foglossning på kvällarna.
Jag har fått ordentlig mage, det är väldigt svårt att dölja just nu! Har stora tunikor eller tröjor o ser jävlig ut :crazy::angel: Någon mer som börjar få mage?

Ang jobb så börja jag på ny arbetsplats i början av December, berätta för chefen innan hon anställde mig men nu ska hon sluta o vi ska få ny chef. Det är inte bestämt vem och jag bara håller tummarna för en snäll o förstående, är ju provanställd fram till 4 veckor innan BF. :crazy:

Vad roligt att flera av er kunnat ”ge tillökning” som överraskning såhär i julhelgen.
Själv känner jag mig väldigt ickegravid (okej tröttare och lite mer turbulent känsla i magen). Men annars känns det hela väldigt främmande.
Kanske ett omedvetet försvar innan kub och ul är gjort så jag faktiskt vet att det är någon därinne.

Vad roligt att flera av er kunnat ”ge tillökning” som överraskning såhär i julhelgen.
Själv känner jag mig väldigt ickegravid (okej tröttare och lite mer turbulent känsla i magen). Men annars känns det hela väldigt främmande.
Kanske ett omedvetet försvar innan kub och ul är gjort så jag faktiskt vet att det är någon därinne.
Jag känner mig väldigt ogravid jag med. Det som vittnar om den växande i magen är bara ömma bröst och en EXTREM trötthet. Det var likadant med storasyster..

Fler som försöker hålla igång träningen och har problem med kläder? Jag har ingen stor mage, men tillräckligt för att träningsbyxorna ska glida ner och skära in i höftfettet så det 1. gör ont och 2. ger mig en helt otrolig muffinskant:D

Jag kör alltid med löpartights och alla mina har hög midja så det är nog därför. Vill inte ha låga byxor för de brukar bara glida ner när man springer...

Beställde precis hem ett par mammaträningsbrallor och hoppas att de duger. Tyvärr var utbudet rätt dåligt, t ex hittade jag inga fodrade träningsbyxor för utomhusbruk. Någon som har tips på det?

Jag känner mig också ganska ogravid. Va extremt trött i början men det har försvunnit, är nog tröttare än vanligt men jämfört med för några veckor sen så är jag pigg!!
Jag gjorde vul i vecka 6 men är ändå osäker inför kub.

Jag började googla träningskläder för gravida efter gårdagens träningspass. :D Mina löpartights börjar bli lite obekväma men jag har några andra som funkar ett tag till.

Håller med om att utbudet verkar vara ganska kasst.. Så jag har inget tips att komma med utan ville bara säga att jag är i samma sits.:grin:

Fler som försöker hålla igång träningen och har problem med kläder? Jag har ingen stor mage, men tillräckligt för att träningsbyxorna ska glida ner och skära in i höftfettet så det 1. gör ont och 2. ger mig en helt otrolig muffinskant:D

Jag kör alltid med löpartights och alla mina har hög midja så det är nog därför. Vill inte ha låga byxor för de brukar bara glida ner när man springer...

Beställde precis hem ett par mammaträningsbrallor och hoppas att de duger. Tyvärr var utbudet rätt dåligt, t ex hittade jag inga fodrade träningsbyxor för utomhusbruk. Någon som har tips på det?

Förutom ömma bröst och att byxorna börjar sitta tight känner jag mig också ogravid. Hoppas på att känna rörelse snart.

Ni som gjort kub-test, kollar de så men faktiskt är gravid i samband med del 1 och blodproven eller är det först när man är tillbaka för ultraljud?

Jag har passerat halva vecka 12 nu, känns såå skönt! Tror det är dags för KUB den 5e, måste dubbelkolla i kalendern.
Har försökt lyssna med angelsound, i morse hörde jag något som lät som en galopperande häst, tror det va lill*n. :love: Mår fortsatt väldigt bra, skönt då vi har gård och tvillingarna så krävs att jag är igång hela dagarna! Känner dock av foglossning på kvällarna.
Jag har fått ordentlig mage, det är väldigt svårt att dölja just nu! Har stora tunikor eller tröjor o ser jävlig ut :crazy::angel: Någon mer som börjar få mage?

Ang jobb så börja jag på ny arbetsplats i början av December, berätta för chefen innan hon anställde mig men nu ska hon sluta o vi ska få ny chef. Det är inte bestämt vem och jag bara håller tummarna för en snäll o förstående, är ju provanställd fram till 4 veckor innan BF. :crazy:

Jag är i vecka 10 och ser typ ut som jag gjorde i vecka 20 med dottern:crazy: Hoppas det det inte fortsätter i den här takten:o Är glad att jag har semester så att jag slipper gå runt på jobbet såhär. Tänkte berätta på jobbet när jag är tillbaka, är i vecka 12 då.

Längtar tills vi ska berätta för dottern, hon kommer att bli så glad!:love: När berättade ni, eller planerar berätta, för era barn?

Lite skönt att höra att jag inte är ensam. Kommer du ihåg när det vände med storasyster?
Tror jag slutade vara så trött runt v 15-16. Strax innan RUL. Fram tills dess somnade jag tidigt varje kväll och råkade somna på vilan med barnen på jobbet :eek:

Sen mådde jag toppen fram till 2 månader innan då det blev tungt att jobba.

Jag är i vecka 10 och ser typ ut som jag gjorde i vecka 20 med dottern:crazy: Hoppas det det inte fortsätter i den här takten:o Är glad att jag har semester så att jag slipper gå runt på jobbet såhär. Tänkte berätta på jobbet när jag är tillbaka, är i vecka 12 då.

Längtar tills vi ska berätta för dottern, hon kommer att bli så glad!:love: När berättade ni, eller planerar berätta, för era barn?

Samma här! Vi har varit på vul annars hade jag varit säker på att det va tvillingar igen! :o
Så skönt att va ledig, vi har arbetskläder som inte är speciellt åtsittande så kollegorna tror nog mest att jag gått upp i vikt.

Så mysigt!! Hur gammal är er dotter? :love:
Tvillingarna är ”bara” 2 år så jag vet inte riktigt om dom kommer förstå :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 961
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka