Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antar att du syftar på förlossningen?

Kan jag tänka mig är besvärligt! Hur ser möjligheterna ut för er att få permission? Tänkte om kriminalvården kan visa på flexibilitet med tanke på att man inte riktigt råder över när det startar igång och är färdigt.
Ja, precis. Han måste sitta en viss tid av sitt straff (och sköta sig) för att ha rätt till permission. Tror att han hunnit sitta den tiden lagom till sommaren. Jag antar att vi gör ett försök att söka permission trots oklart datum, men jag har lite svårt att tro att det ska fungera att jag typ ringer när jag är på väg till förlossningen och så skjutsar de honom dit liksom.. Än så länge vet jag inte heller vilken anstalt han hamnar på så det kan ju handla om stora avstånd dessutom.

funderade tidigare idag och kom att tänka på det nu igen efter att @Chili nämnde uppsvälld mage i relation till kläder. Hur länge kan man förvänta sig att det går att ha sina vanliga kläder? (Förstår givetvis att det är individuellt)

Känner att mina inlägg avslöjar hur insatt jag är i det här med att vara gravid... men det ska väl bli allt bättre.

Var hos bm idag, mycket märkligt besök. Förstod nog aldrig riktigt vad det egentliga syftet med besöket var.
Jag kan fortfarande ha vanliga kläder i vecka 15, men jag har satt en snodd i knapphålet för det är inte skönt att knäppa byxorna! De flesta toppar och tunikor jag har kommer nog fungera hela tiden. Eftersom jag redan var rund innan så är det förhoppningsvis inte en jävel som kommer våga kommentera något :D vill gärna berätta när jag själv känner mig redo.

Förstår ju att det bara är att vänta och se. Men fördrev lite tid med att titta på ”gravidklänningar” och det var ett lätträknat (nästan obefintligt) antal som föll mig något i smaken.

Har du kollat på mamalicous? Förra gången jag va gravid hitta jag många där! :love:

Ang gravidkläder så har jag gett upp nu, med tvillingarna kunde jag ha en gummisnodd fram till vecka 18. Det va inte bekvämt o int snyggt men det gick. Nu går det inte alls, tog på mig gravidbyxor igår o vilken befrielse. :love:

Om någon i tråden är modell större, som jag, så är mitt bästa tips gravidbyxor från Bonprix. Väldigt bra utbud av större storlekar till vettigt pris. :)

Om någon i tråden är modell större, som jag, så är mitt bästa tips gravidbyxor från Bonprix. Väldigt bra utbud av större storlekar till vettigt pris. :)

Hur är mudden på deras byxor? Läste deras omdöme o då står där att mudden är slapp o åker ner.
Och hur är storlekarna? Beställde en gång vanliga kläder därifrån o fick gå ner 2 storlekar.

Hur är mudden på deras byxor? Läste deras omdöme o då står där att mudden är slapp o åker ner.
Och hur är storlekarna? Beställde en gång vanliga kläder därifrån o fick gå ner 2 storlekar.

Jag tycker mudden är bra, men det beror nog kanske på hur mycket mage man har. På de jag har nu så kan man reglera mudden med knappar i överkant. :)

Storlekarna är ganska rymliga och jag har behövt gå upp en storlek vid något tillfälle, men det varierar lite mellan olika modeller. (Jag står ut med att ibland behöva greja med att skicka tillbaka och byta storlek eftersom jag inte lyckats hittat bekväma gravidjeans någon annanstans. :o)

Hej tråden, här kommer en till nygravid. :) Jag vet faktiskt inte vilken vecka jag är i riktigt, då jag inte direkt haft stenkoll på menscykeln. Men planerad månad är i alla fall augusti. ;) Ska på första träff med BM nu i januari så vi kanske kan resonera oss fram till något. Jag är inte så påläst som ni och förstår inte era förkortningar ännu. ;)

Gör helt enkelt ett snabbt inhopp för jag måste ha hjälp med maten. jag hade inte tänkt skriva här ännu men jag behöver inspiration. Jag mår så illa precis hela tiden och jag måste äta ordentligt annars blir det värre. Spyr ibland, antingen för att jag är hungrig eller för att jag tryckte i mig något för snabbt. Eller ställde mig för fort och gick iväg som jag brukar, jag måste röra mig i slow motion... Förra veckan spydde jag av juice (som jag annars vill ha, då jag mest är sugen på sura saker). Men jag kan knappt ens skriva om mat här utan att må illa.
Vad ska jag äta till middag och lunch? Kött funkar knappt längre, en tjock hamburgare är bara blä, allt som kan upplevas krämigt och tjockt växer i munnen... Petar i mig barnportioner och äter där emellan konstant frukt, knäckebröd, enstaka godisbitar (egentligen inte sugen men det hjälper ibland), flingor, yoghurt (på gränsen till konsistensvarning, får inte vräka i mig), filmjölk...

Gjorde pannkakor igår vilket fungerar bra. Neutral okryddad sallad funkar ganska bra, då jag kan peta i mig bit för bit. Stora tuggor av saker är mindre bra. Hjälp med recept? Jag är egentligen sugen på att bara vräka i mig mat för jag är så hungrig pga dessa barnportioner men jag måste ta bort de tankarna direkt annars går det inget bra. :p Jag kan inte heller leva på frukostmat för jag blir inte mätt på det som jag blev förut. Det måste vara något mer mättande, middagsmat. Sen att jag får hålla andan när jag öppnar kylen är en annan femma. :meh:

Yaaay! Grattis :D Ät salta kex, inget man blir mätt på såklart men det tyckte jag var fantastiskt gott att knapra på.

Har insett att jag under vintern som gravid fått tillbaka min depression. Har inte kunnat göra nåt alls sista 1-1.5 månaden och det har tagit ur sin rätt. Är vanligtvis mycket aktiv på fritiden men klarar inget nu och har nu insett att trots att jag kroppsligt börjar må bättre så är jag ändå soffbunden av mitt psyke.

100% av min energi går åt till att vara på jobbet. Kan inte ens påstå att jag jobbar för jag gör skitdåligt ifrån mig, utan känns som jag mest vistas i lokalen den tid jag måste. Om ens det, har varit hemma sjuk mycket och flexar även hem så mycket jag kan vilket snart inte går mer då jag ligger på minus.

Hemma klarar jag inte att ta hand om hus och djur. Allt blir lidande vilket skapar ännu sämre mående.

Har antidepressiva tabletter hemma men vill inte ta dom då de kan skada barnet. Jag hoppas mest att det snart ska gå över av sig självt.... känner att jag skulle behöva gå ner i tid på jobbet för att få en chans att komma på rätt håll igen men det är lättare sagt än gjort. Har lagt in lite semesterdagar framöver för att minska antalet jobbdagar men tror inte det kommer räcka. Känner att jobbet är viktigt att klara av samtidigt som jag inte kan sköta mitt liv utanför jobbet för att all energi läggs där. Är på superdåligt humör varje kväll jag går hem från jobbet och vill bara få gå och lägga mig.
Detta påverkar såklart även relationen här hemma negativt.
Vet inte ens vad jag vill med inlägget mer än skriva av mig.

Har insett att jag under vintern som gravid fått tillbaka min depression. Har inte kunnat göra nåt alls sista 1-1.5 månaden och det har tagit ur sin rätt. Är vanligtvis mycket aktiv på fritiden men klarar inget nu och har nu insett att trots att jag kroppsligt börjar må bättre så är jag ändå soffbunden av mitt psyke.

100% av min energi går åt till att vara på jobbet. Kan inte ens påstå att jag jobbar för jag gör skitdåligt ifrån mig, utan känns som jag mest vistas i lokalen den tid jag måste. Om ens det, har varit hemma sjuk mycket och flexar även hem så mycket jag kan vilket snart inte går mer då jag ligger på minus.

Hemma klarar jag inte att ta hand om hus och djur. Allt blir lidande vilket skapar ännu sämre mående.

Har antidepressiva tabletter hemma men vill inte ta dom då de kan skada barnet. Jag hoppas mest att det snart ska gå över av sig självt.... känner att jag skulle behöva gå ner i tid på jobbet för att få en chans att komma på rätt håll igen men det är lättare sagt än gjort. Har lagt in lite semesterdagar framöver för att minska antalet jobbdagar men tror inte det kommer räcka. Känner att jobbet är viktigt att klara av samtidigt som jag inte kan sköta mitt liv utanför jobbet för att all energi läggs där. Är på superdåligt humör varje kväll jag går hem från jobbet och vill bara få gå och lägga mig.
Det finns olika sorters antidepressiva, vad har du för sort?
Jag står på antidepressiva sen många år tillbaka, sen två år på sertralin.
Bm sa på inskrivningen att jag inte skulle vara rädd öka dosen om jag behöver, när blodmängden i kroppen ökar så kan det behövas högre dos för samma effekt. Det är större risk för barnet om jag blir dålig än vad medicinen i sig ger för risk för barnet.

Du ska ju verkligen inte behöva må så dåligt. Kontakta din bm eller vc.

Jag vaknade idag och känner mig totalt ogravid.
Brösten ömmar inte, magen känns mindre, inget illamående. Var tvungen att ta fram dopplern och jodå, han rör sig för fullt och hjärtat slår.
Antar att den här känslan också är helt normal....:cautious:.

Ska till bm den 15e. Ska prata med henne om min oro då.

Japp det är helt normalt :love::)

Jag vaknade idag och känner mig totalt ogravid.
Brösten ömmar inte, magen känns mindre, inget illamående. Var tvungen att ta fram dopplern och jodå, han rör sig för fullt och hjärtat slår.
Antar att den här känslan också är helt normal....:cautious:.

Ska till bm den 15e. Ska prata med henne om min oro då.

Skulle det hjälpa att bli sjukskriven på deltid? Jag hör hemma i sommarföräldrar -17 och jag hade det väldigt tufft pga att jag höll på att bränna ut mig förra våren. Jag orkade inte göra någonting, jag sov dåligt och var inte särskilt rolig att vara med. Jag blev sjukskriven på halvtid sista månaderna. Jag var rädd att Försäkringskassan skulle krångla men med ett utförligt intyg från läkaren på barnmorskemottagningen och ett förtydligande från mig att jag bara ville vara sjukskriven tills jag gick på föräldraledigheten så godkändes min ansökan direkt.

Förutom att överväga sjukskrivning så tycker jag också att du ska prata med din partner och din barnmorska och vara öppen med hur du mår. Det brukar finnas resurser på barnmorskemottagningen som läkare och samtalsstöd.

Jag tycker att jag kan känna hur pyret rumsterar om därinne ibland. Främst när jag ligger ner i sängen. Jag har moderkakan i framvägg så det känns mer inåt liksom. Skönt med lite livstecken i alla fall.
På måndag är det dags för jobb igen, jag har anlagt en bra kula de två senaste veckorna så det blir intressant att se kollegornas reaktioner :)

Min rygg är paj igen. Har så jävla ont! :cry:
Hade jag inte haft treåringen hemma hade jag hoppat från ett stup känns det som. Ska till ortopeden och träffa kirurgen men inte förrän om drygt 2 veckor.
Klarar av att stå med hjälp av kodein och TENS, annars hade jag tillbringat dagarna i fosterställning.
Bläää!! Känner mig inte så pepp på att jag kommer bli ännu tyngre inom en snar framtid. :(

Vecka 18 här och en rejäl mage har dykt upp. På tisdag börjar jag nytt jobb där de inte vet att jag är gravid...:o Har bett om ett kort möte med chefen direkt på morgonen så jag kan berätta, för med den här kulan kan jag liksom inte gå runt och låtsas som ingenting.

Känner små knuffar då och då och hittills känns allt precis som med dottern i samma vecka förutom att jag är mycket piggare den här gången. :)

I tisdags blev barnet magsjuk och jag var vaken hela natten och tog hand om henne. På morgonen när jag sovit typ en timme så ringer stallägaren, då har en av mina hästar kolik. Spenderade ett dygn i stallet med att gå, gå, och gå känns det som. Mina ben är som vedträn! Är så stel och har ont. Sov inget den natten heller för var tvungen att longera en gång i timmen. Inatt, äntligen, fick jag sova! Igår blev maken magsjuk, jag räknar med att bli det snart:crazy:

Har dessutom haft blödningar i flera dagar nu, och idag blir det bara mer och mer. Börjar bli lite orolig nu.:( Har dock inte ont, och kände av liten ordentligt inatt, så det kanske inte är någon fara. Men åhh, ångest!

I
Har dessutom haft blödningar i flera dagar nu, och idag blir det bara mer och mer. Börjar bli lite orolig nu.:( Har dock inte ont, och kände av liten ordentligt inatt, så det kanske inte är någon fara. Men åhh, ångest!

Vilken vecka är du i? Om blödningarna blir värre och du är orolig så hade jag kontaktat gyn och bett dem kolla upp vad det är som händer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 985
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka