Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute på långpromenad i solen både igår och idag, nöjd med mig själv! Lyssnade på gravidpodden samtidigt om barn och karriär, försäkringskassan och pengaprat. Peppar lite inför att prata med chefen :D

Sen har jag försökt grovplanera vad jag borde ta tag i och när kommande månaderna. Tänkte reka alla barnlådor på vinden i februari så jag vet vad jag kan försöka komplettera med när vi åker till ullared i mars. Ska försöka att inte överdriva, men i mars har det ju ändå gått 5 månader. Vill ha så mycket förberett som möjligt för att underlätta första tiden som ensamstående mamma. Har börjat fila på en preliminär inköpslista. Mycket har jag redan men ett flexi bath verkar smidigt för mitt lilla badrum och tygblöjor verkar väl bra och ekonomiskt.

Imorgon har jag besök hos både dietist och barnmorska.

Får tyvärr uppdatera listan utan mig med längre. Fick missfall nu på morgonen:cry:

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.

Beklagar.

Har varit ute på långpromenad i solen både igår och idag, nöjd med mig själv! Lyssnade på gravidpodden samtidigt om barn och karriär, försäkringskassan och pengaprat. Peppar lite inför att prata med chefen :D

Sen har jag försökt grovplanera vad jag borde ta tag i och när kommande månaderna. Tänkte reka alla barnlådor på vinden i februari så jag vet vad jag kan försöka komplettera med när vi åker till ullared i mars. Ska försöka att inte överdriva, men i mars har det ju ändå gått 5 månader. Vill ha så mycket förberett som möjligt för att underlätta första tiden som ensamstående mamma. Har börjat fila på en preliminär inköpslista. Mycket har jag redan men ett flexi bath verkar smidigt för mitt lilla badrum och tygblöjor verkar väl bra och ekonomiskt.

Jag har också dietistbesök i veckan. Lite nyfiken på vad det kan komma att ge.
Ska du dit mer allmänt eller med specifik anledning?

Jag har också dietistbesök i veckan. Lite nyfiken på vad det kan komma att ge.
Ska du dit mer allmänt eller med specifik anledning?
Jag tror det är rätt allmänt. Visserligen övervikt från början så jag ska helst inte gå upp så mycket. Går väl igenom vad som är bra att äta under graviditeten och tips på hur man får till det efteråt. Man måste ju få i sig bra grejer när man väl har tid att äta för att orka. Jag tackade mest ja till allt som erbjöds! Känner mig ju lite ensam i det här så allt stöd jag kan få är bra tänker jag.

Jag tror det är rätt allmänt. Visserligen övervikt från början så jag ska helst inte gå upp så mycket. Går väl igenom vad som är bra att äta under graviditeten och tips på hur man får till det efteråt. Man måste ju få i sig bra grejer när man väl har tid att äta för att orka. Jag tackade mest ja till allt som erbjöds! Känner mig ju lite ensam i det här så allt stöd jag kan få är bra tänker jag.

Jag ska dit för mitt dåliga järnvärde. Verkar vara ett släktdrag, vilket jag kombinerar med att vara vegetarian. Upplever själv att jag har god koll, men tänker varje tips är bra. (Längtar efter att få sluta med järntabletter, även om jag vet att det är många månader kvar).

Det låter helt klart bra att du ser möjligheten till stöttning.

Vad smart att åka till Gekås :up: Vi bor inte jättelångt därifrån, kan lätt åka dit över dagen, men jag har inte varit där på många år. Vi har ju ingenting sedan tidigare.

Meeeen först och främst behöver vi ett nytt kök. Litet lagom projekt sådär.:angel: Det bara måste bli klart innan det är dags.

Små barn och gravid är ingen bra kombination. Sonen vill för tillfället sova näääära näääära. Vaknar direkt om jag ens försöker svänga på mig. Så att försöka gå på wc nattetid är bara att glömma. Och jo. Vi är vakna redan :banghead::cautious:

Små barn och gravid är ingen bra kombination. Sonen vill för tillfället sova näääära näääära. Vaknar direkt om jag ens försöker svänga på mig. Så att försöka gå på wc nattetid är bara att glömma. Och jo. Vi är vakna redan :banghead::cautious:

För att inte tala om att magen hamnar i perfekt sparkhöjd med en sovande ninja brevid :meh:

Det är precis samma här. Tortyr att söva om barnet som vaknat kl 00:30 och inse att man själv är kissnödig men inte få gå upp för då vaknar ungen igen. :arghh: Dessutom ligger hon och cykelsparkar sin far i ansiktet medan jag blir stångad i magen. Mysigt! :meh:

Imorgon ska jag börja nygammalt jobb. Ny tjänst och nya chefer men samma skola och samma kollegor. Känns lite pinsamt att komma tillbaka med jättemage efter föräldraledighet och ba "Jahapp, snart är det dags igen då!". :o Börjar nästan bli lite nervös. :crazy:

Imorgon ska jag börja nygammalt jobb. Ny tjänst och nya chefer men samma skola och samma kollegor. Känns lite pinsamt att komma tillbaka med jättemage efter föräldraledighet och ba "Jahapp, snart är det dags igen då!". :o Börjar nästan bli lite nervös. :crazy:

Jag är dödligt nervös att berätta för chefen, har bara varit anställd i 4 mån, har fortfarande provanställning, men har ryktats länge om att att få vara kvar och chefen gick ut med det idag att jag blir kvar, men gud vad dåligt samvete jag har :crazy:

Dock har jag och min sambo knappt gått ut med det inom familjen, är i vecka 16, och först nu i lördags fick sambons familj veta. Min pappa fick veta någon vecka tidigare. Men känns konstigt att berätta för någon så pass okänd ännu :crazy:
Men finns bara medelåldersmän på kontoret och nån mage har jag inte än, så nån risk att bli avslöjad finns inte :laugh:

Jag är dödligt nervös att berätta för chefen, har bara varit anställd i 4 mån, har fortfarande provanställning, men har ryktats länge om att att få vara kvar och chefen gick ut med det idag att jag blir kvar, men gud vad dåligt samvete jag har :crazy:

Dock har jag och min sambo knappt gått ut med det inom familjen, är i vecka 16, och först nu i lördags fick sambons familj veta. Min pappa fick veta någon vecka tidigare. Men känns konstigt att berätta för någon så pass okänd ännu :crazy:
Men finns bara medelåldersmän på kontoret och nån mage har jag inte än, så nån risk att bli avslöjad finns inte :laugh:
Pepp! Jag är också nervös, för jag vet att det kommer bli lite problematiskt att hitta ny/hinna lära upp osv. Eller hur de nu vill lösa mina uppgifter. Men jag tänker att det är schysst att berätta i tid. Du har dock ingen skyldighet att berätta ännu, kan gott vänta ett tag. Det är väl typ 2 månader innan föräldraledighet man ska "ansöka" hos chefen så ta din tid! Det beror ju lite på ditt läge på jobbet också förstås, om det är svårt att rekrytera osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 988
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka