Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, barnvagnar. Vilken djungel! Jag blir alldeles matt.
Vi vill ha en med fasta hjul, då vi bor lantligt. Den ska vara lätt att fälla ihop och lyfta in i bil, helst inte ta för stor plats ihopfälld heller.
Vi med, bor på landet med grusväg och gott om stigar. Det är väl där jag kommer gå mest i början. Jag tänker att vagnen ska fungera där vi är mest, sen om den är lite knölig i värsta trängseln på stan får man väl kanske leva med. Har iiiingen aning om vad det blir dock...

Träffade bm för första gången igår, blev inte direkt förtjust i henne men vet inte om det är värt att byta. Hon uttalade sig dessutom medicinskt om saker hon inte visste något om, först tvärsäkert och sedan "fast jag kan inte så mycket om det". :meh: Vi ska nämligen på en utlandsresa och jag ville veta vilka vaccin jag kan/ska ta. Fick dock bra svar från infektionskliniken så nu är jag nöjd och glad igen, vi var annars nästan inne på att behöva avboka resan. Tycker det är mycket märkligt av en bm att tvärsäkert uttala sig om vaccin trots att hon inte visste något om det, och hade fel. Trevligare med en hänvisning till infektion bara, jag är helt okej med att hon inte kan allt, det är ganska självklart att hon inte kan vara uppdaterad på precis allt.

På det trevligare kapitlet så var vi på köksplanering igår och är, efter en tids renoveringstorka, på väg att dra igång igen. Vi har ett mycket dåligt gammalt 50-tals kök för sommarstuga, dessutom med extremt snett och kallt golv, sneda väggar m.m. Målet är att nytt kök ska vara klart innan semestern så vi inte grejar med det precis innan det är dags. Kommer bli så jäkla underbart med ett nytt kök, och en hel förutsättning för att skaffa barn.

Föreslog halvt på skämt att åka till någon affär och provrulla vagnar i helgen med föräldrarna, men egentligen, varför inte? Då vet jag ju modell sen om jag ska försöka hitta begagnad.

Alltså, gört! Provrulla i svindyr affär och sen köpa en begagnad är ju standard. Vi provlastade affärens vagn i bilen också, för att se att den rymdes. Tror jag var i vecka 12 med första när vi var ute och testade vagnar. :)

Hittar du något du kan tipsa om? Lite samma krav, + att det gärna ska vara både babyskydd, ligg- och sittdel. Föreslog halvt på skämt att åka till någon affär och provrulla vagnar i helgen med föräldrarna, men egentligen, varför inte? Då vet jag ju modell sen om jag ska försöka hitta begagnad.
Inte hittat nåt än. Vi ska provrulla när sambon har lov vecka 7 tänkte vi. Så kanske har nåt tips efter det :).
Tänker så med. Prova i affär, bestämma modell, sök modell begagnad.

Fy, drömde i natt att jag började blöda och fick inte fram telefonnummer till nån mottagning.
Var tvungen att ta fram dopplern när jag vaknade och jodå, det pickar på bra därinne. Jäkla dröm att skrämmas. Som om jag inte är orolig ändå.

Hoppar tillbaka in i tråden :nailbiting: här gick det visst undan! Fick ju missfall den 23 nov men på julafton (min födelsedag:D) plussade jag igen! Trodde aldrig det skulle gå så fort. Är dock väldigt nervös såklart och tar dag för dag. Idag går jag in i vecka 8 (7+0) och Bf beräknas va 29 augusti. Befinner mig just nu i Florida sedan 2 veckor tillbaks och senaste dagarna har jag mått fruktansvärt dåligt och det enda jag kan äta är morot och kokt potatis typ.

Hoppar tillbaka in i tråden :nailbiting: här gick det visst undan! Fick ju missfall den 23 nov men på julafton (min födelsedag:D) plussade jag igen! Trodde aldrig det skulle gå så fort. Är dock väldigt nervös såklart och tar dag för dag. Idag går jag in i vecka 8 (7+0) och Bf beräknas va 29 augusti. Befinner mig just nu i Florida sedan 2 veckor tillbaks och senaste dagarna har jag mått fruktansvärt dåligt och det enda jag kan äta är morot och kokt potatis typ.

Välkommen tillbaka! :love:

Tror jag börjat märka av henne i magen :love:
I förrgår kväll, låg jag raklång på rygg i soffan och plötsligt kändes en ganska ordentlig jättesnabb putt lååångt ned i magen, vid troskanten ungefär. Och nu vid samma tid ikväll, samma raklånga position har jag känt några små snabba puttar, känns nästan som nervryckning, liksom supersnabb.
Mina tarmar är ganska aktiva dagligen och har alltid varit med ganska mycket kurrande/burrande om dagarna. Men detta känns inte alls som tarmarna, och i vilket fall sitter dem väl inte nere vid troskanten?

Är det rimligt? :love: Är i vecka 15+4, känns tidigt att känna något än..

I förrgår kväll, låg jag raklång på rygg i soffan och plötsligt kändes en ganska ordentlig jättesnabb putt lååångt ned i magen, vid troskanten ungefär. Och nu vid samma tid ikväll, samma raklånga position har jag känt några små snabba puttar, känns nästan som nervryckning, liksom supersnabb.
Mina tarmar är ganska aktiva dagligen och har alltid varit med ganska mycket kurrande/burrande om dagarna. Men detta känns inte alls som tarmarna, och i vilket fall sitter dem väl inte nere vid troskanten?

Jag började känna någon gång under vecka 16 (15+0-6), precis vid troskanten nära magens mittlinje. Någon snabb och lätt buff sådär, känns inte alls som tarmar tycker jag, och så ligger det ju lite fel till för att vara det.

Att det dessutom gick ganska länge mellan gångerna gjorde att jag vågade dra slutsatsen att det är hon som knorvar runt :)

Lägger till mig i listan igen och hoppas jag får stanna :)

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Min mamma kunde av mig första gången i vecka 17, så jag får vara väldigt uppmärksam framöver! Hon beskrev det mer som ett sprattel än en buff.

Jag har absolut känt av liten 2-4 gånger nu, jag är ”bara” i vecka 14+0 idag. Känns som ett snabbt litet ryck inne i magen :love:
Jag hoppas verkligen att jag kommer känna av denna bebis mycket, med tvillingarna kände jag ingenting innan vecka 22 typ och va inne på ca 5 extra koller pga att jag inte kände dom på flera dagar :crazy: Anledningen va att dom låg vända mot varandra så alla buffar o sparkar utdela dom till varandra istället för mig ;)
Nu kan jag skoja om det men FY va jobbigt det va då!

Börjar bli lite stressad över hur jag ska göra med hästen i sommar.. Än så länge går det utmärkt att rida och hoppträna (v 15) men jag inser (motvilligt) själv att jag måste hitta någon annan som kan rida sen. I mitt huvud gör jag en Malin Baryard och tävlar i 7:e månaden men det är väll inte riktigt realistiskt..

Ni andra som har häst, har ni någon plan för hur ni ska lösa det?

Maj
hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet
IsisEm 31 år, BF 29/6, första barnet, ett tidigare missfall
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet
Cilla89a, 28 år, BF 30/6, 1:a barnet, flicka enligt NIPT

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 13/7 3e barnet
iebm, bf 21/7, andra barnet
Skolflickan bf 27/7 första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Lilleknodd2, 28år, BF 20/8, andra barnet.
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Börjar bli lite stressad över hur jag ska göra med hästen i sommar.. Än så länge går det utmärkt att rida och hoppträna (v 15) men jag inser (motvilligt) själv att jag måste hitta någon annan som kan rida sen. I mitt huvud gör jag en Malin Baryard och tävlar i 7:e månaden men det är väll inte riktigt realistiskt..

Ni andra som har häst, har ni någon plan för hur ni ska lösa det?
Jag hade häst när jag blev gravid med första (2år sedan). Ställde av honom i februari, satte igång 3v efter förlossning men insåg att min tid och mitt intresse svalnade när tösen var född så jag har lånat ut honom till min mamma sen 1år tillbaka ungefär. Kommer nog aldrig få tillbaka honom, men det gör mig ingenting ;)

Illamående på kvällarna, illamående om jag äter för sällan, illamående om jag äter för mkt.. Jippie! Och så en bedövande trötthet på det. Kul detta. Skulle kunna spendera kommande 7månader i sängen är känslan just nu.

På måndag börjar dotterns inskolning och på onsdag är det inskrivning på MVC :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 998
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka