Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ett trevligt samtal med barnmorskan. Jag ska få remiss till vuxenpsykiatrin så jag kan få prata om vad som hänt, nuvarande situation och hur jag ska hantera relationen med pappan osv. Alla är så himla gulliga! Dietisten var också bra. Vi pratade tallriksmodell och portionsstorlek och jag fick ett häfte om kost för gravida. Jag ska försöka minska ner på kolhydrater och fylla ut med grönsaker, fast jag tycker jag är ganska bra på frukt och grönt så kan det bli mycket bättre! Nu när jag inte är så jäkla trött längre heller så hoppas jag orka komma igång med motionen igen. Däckar inte på soffan direkt efter jobbet längre :) Tog en promenad nu på eftermiddagen. Trots att det hunnit bli mörkt så är det ju skönt att komma ut. Sen ska ju gärna energin räcka till att laga (bra) mat, städa och diska och sånt också. Om jag börjar använda crock-poten lite mer borde jag kunna prioritera i alla fall en hushållssyssla under tiden.

Pepp! Jag är också nervös, för jag vet att det kommer bli lite problematiskt att hitta ny/hinna lära upp osv. Eller hur de nu vill lösa mina uppgifter. Men jag tänker att det är schysst att berätta i tid. Du har dock ingen skyldighet att berätta ännu, kan gott vänta ett tag. Det är väl typ 2 månader innan föräldraledighet man ska "ansöka" hos chefen så ta din tid! Det beror ju lite på ditt läge på jobbet också förstås, om det är svårt att rekrytera osv.

Tänkte vänta till jag varit på RUL om 3 veckor cirka.
Har mest dåligt samvete för det känns som jag ställer till det, vi är redan kort om man inom den ingenjörsinriktningen jag har på företaget. Dem anställde en till i samma veva och även han ska bli kvar. Och för ingenjörer med lite erfarenhet är det bara att välja och vraka bland tjänsterna idag, så det är lite svårt att rekrytera.. Men ja, jag hade ju inte tänkt gå hemma så väldigt länge, jag och min sambo tänkte dela lika och att jag tar första perioden..

Har mest dåligt samvete för det känns som jag ställer till det, vi är redan kort om man inom den ingenjörsinriktningen jag har på företaget. Dem anställde en till i samma veva och även han ska bli kvar. Och för ingenjörer med lite erfarenhet är det bara att välja och vraka bland tjänsterna idag, så det är lite svårt att rekrytera.. Men ja, jag hade ju inte tänkt gå hemma så väldigt länge, jag och min sambo tänkte dela lika och att jag tar första perioden..
Lite samma som inom mitt yrke då. Vi är också mitt i en stor omorganisation, så jag kan ju hoppas att de istället ser möjligheterna att göra något helt nytt med tjänster och upplägg. Jag är typ ensam om min tjänst och drar ett ganska stort lass, vilket är onödigt sårbart. Det borde fördelas bättre så man inte blir så påverkad om någon blir sjuk eller slutar eller tänker gå hemma och vara mamma i 1,5 år :D

Jag är dödligt nervös att berätta för chefen, har bara varit anställd i 4 mån, har fortfarande provanställning, men har ryktats länge om att att få vara kvar och chefen gick ut med det idag att jag blir kvar, men gud vad dåligt samvete jag har :crazy:

Dock har jag och min sambo knappt gått ut med det inom familjen, är i vecka 16, och först nu i lördags fick sambons familj veta. Min pappa fick veta någon vecka tidigare. Men känns konstigt att berätta för någon så pass okänd ännu :crazy:
Men finns bara medelåldersmän på kontoret och nån mage har jag inte än, så nån risk att bli avslöjad finns inte :laugh:
Och jag fick berätta för chefen nästan direkt :laugh: Jag kan verkligen inte mörka och vara ”magsjuk” eller ”förkyld” om jag mår så dåligt så jag måste gå hem, vilket jag var tvungen i början när jag inte visste hur jag skulle hantera det. Med mitt småätande och allmänt konstiga beteende hade hon nog listat ut det vid det här laget ändå. Jag har en mycket bra arbetsplats som tur är, och vid medarbetarsamtalet i höstas påtalade hon att inget hindrar mig från att skaffa barn, och att företaget är väldigt öppna till att man går ner i tid som förälder. Jag tänker inte fortsätta jobba heltid sen. :) Jag har varit på företaget i flera år men är nu på en ny grupp med ny chef, men hon är väldigt förstående. Jag jobbar bara i projekt så det behävs ingen ersättare heller, bara att planera så jag avslutar allt pågående innan ledigheten eller kan lämna över det kvarvarande.

Dock har vi ännu inte rett ur hur det blir om jag mår så dåligt vissa dagar att jag måste gå hem, om jag behöver sjukintyg på det eftersom det är över en längre tid och inte tillfälligt, även om det mest troligt bara handlar om enstaka timmar på enstaka dagar. I dagsläget börjar jag må dåligt på eftermiddagen och det spelar ingen roll vad eller hur mkt jag äter, till slut ska det bara upp. :yuck:

Mannen undrade idag om jag bara har dålig hållning eller om min mage redan syns. Jo, den syns redan. :p

Jag är dödligt nervös att berätta för chefen, har bara varit anställd i 4 mån, har fortfarande provanställning, men har ryktats länge om att att få vara kvar och chefen gick ut med det idag att jag blir kvar, men gud vad dåligt samvete jag har :crazy:

Dock har jag och min sambo knappt gått ut med det inom familjen, är i vecka 16, och först nu i lördags fick sambons familj veta. Min pappa fick veta någon vecka tidigare. Men känns konstigt att berätta för någon så pass okänd ännu :crazy:
Men finns bara medelåldersmän på kontoret och nån mage har jag inte än, så nån risk att bli avslöjad finns inte :laugh:

Äsch inte ska du ha dåligt samvete för det!

Med första barnet blev jag gravid samtidigt som jag började ett nytt jobb. Provanställning i sex månader. Hade en mycket manschauvinistisk chef så jag berättade helt enkelt dagen efter provanställningen gick över i tillsvidare. Var ju då sex månader gången :angel:

Åh jag är också nervös! Är ny på jobbet sen 1 månad tillbaka o alla har redan sagt att det går så bra så jag behöver inte oroa mig, men ingen vet vem nya chefen är . Hon/han börjar imorgon :crazy:
Jag har berättat för gamla chefen men tvivlar på att hon sagt det till nya då det glappat 2 veckor utan chef så vet inte om dom träffats :confused:
O vi har inte berättat för nån o familjen än så vill vänta till vi gjort det iaf. ;)

Jag har berättat för ena kollegan och det gick bra! Vi satt och pratade jobb och hon sa typ "bara inte du försvinner också! Varför ser du så finurlig ut, söker du också annat jobb eller?" Så jag var liksom lite tvungen att erkänna :D men hon var bara glad för min skull! Chefen slutade tidigt så henne får jag ta imorgon.

Idag började jag jobba och berättade för chefen. Inga problem alls, bara gratulationer. Skönt! :)

Va skönt! Fick höra ryktesvägen idag att vår nya chef inte verka speciellt trevlig eller positiv inställd till vårt kontor. :crazy::cry:
Hoppas dom har fel! Det känns ju konstigt att man vill börja som chef någonstans där man inte verkar tycka om stället.

Jag börjar fundera på om jag fått svamp. Ingen klåda, men ökade flytningar och ikväll tycker jag det börjar lukta också O_o.
Ringa mvc imorgon eller räcker det att fråga apotekspersonal vad jag kan använda?

Nu har jag berättat för chefen! Det gick jättebra :D vi ska boka en tid kommande vecka och prata om hur jobbet framöver ska läggas upp. Hon skulle berätta för ledningen (mitt förslag) så de också är med på planeringen och kan fundera på lösning av min roll i olika uppdrag osv. Resten av kollegorna får nog veta efter RUL tror jag. Nu är det bäst för ongen att hen stannar där hen är! Nu är det ju officiellt typ :p

Jag hade inte tänkt berätta för närmsta kollegan förrän om ytterligare några veckor, iaf efter tidigt ultraljud. Haft en lite olustkänsla över att behöva ”lämna”. Men idag tog det en lite annan vändning, så valde att berätta.
Ur jobbsynpunkt nu är det snarare än ”risk” att jag blir ensam kvar. Om det skulle visa sig att magen än tom...

Även jag har en tjänst som inte är helt lättrekryterad.

Alltså, barnvagnar. Vilken djungel! Jag blir alldeles matt.
Vi vill ha en med fasta hjul, då vi bor lantligt. Den ska vara lätt att fälla ihop och lyfta in i bil, helst inte ta för stor plats ihopfälld heller.

Vi vill ha en med fasta hjul, då vi bor lantligt. Den ska vara lätt att fälla ihop och lyfta in i bil, helst inte ta för stor plats ihopfälld heller.

Visst är det... känns som det är många ”funktioner” att ta ställning till.
Vi hoppas att kanske vänner har någon vi kan köpa begagnat. Vi behöver ju bara avslöja att vi behöver en först.

Jag vill gärna få in vagn intill hundburen i bagaget. Känns som det är en av mina mest centrala önskemål. Tror sambon har fler och kanske aningens mer genomtänkta

Visst är det... känns som det är många ”funktioner” att ta ställning till.
Vi hoppas att kanske vänner har någon vi kan köpa begagnat. Vi behöver ju bara avslöja att vi behöver en först.

Jag vill gärna få in vagn intill hundburen i bagaget. Känns som det är en av mina mest centrala önskemål. Tror sambon har fler och kanske aningens mer genomtänkta
Vi tänkte också köpa begagnat. Men vi ska provköra lite på affärer först tänkte vi, så vi känner mer hur det känns.
Vi har kommit fram till att en vagn nog inte får plats bredvid vår labbe i bakluckan, utan vi kommer ha den i baksätet. Tror vi.

Vi tänkte också köpa begagnat. Men vi ska provköra lite på affärer först tänkte vi, så vi känner mer hur det känns.
Vi har kommit fram till att en vagn nog inte får plats bredvid vår labbe i bakluckan, utan vi kommer ha den i baksätet. Tror vi.

Mycket möjligt att även vi hamnar där. Iaf i den bil jag har till vardags. I den andra är det mer plats.
Smart att provköra i affär ändå. Ska nog sno den idén...

Hittar du något du kan tipsa om? Lite samma krav, + att det gärna ska vara både babyskydd, ligg- och sittdel. Föreslog halvt på skämt att åka till någon affär och provrulla vagnar i helgen med föräldrarna, men egentligen, varför inte? Då vet jag ju modell sen om jag ska försöka hitta begagnad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 988
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka