Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
funderade tidigare idag och kom att tänka på det nu igen efter att @Chili nämnde uppsvälld mage i relation till kläder. Hur länge kan man förvänta sig att det går att ha sina vanliga kläder? (Förstår givetvis att det är individuellt)

Känner att mina inlägg avslöjar hur insatt jag är i det här med att vara gravid... men det ska väl bli allt bättre.

Var hos bm idag, mycket märkligt besök. Förstod nog aldrig riktigt vad det egentliga syftet med besöket var.
Vad gör att du tycker besöket var märkligt?

Jag går fortfarande i mina vanliga kläder, men det är nog för att jag går i jeggings (dvs stretchigt), hade jag haft jeans hade jag någonsin fått fundera på att byta nu. Börjar strama lite över magen, går in i vecka 20 imorgon.

Jag har ett par gravid-jeans och har haft sedan ca v 7-8. Inte för att magen inte får plats i de vanliga utan för att det är så obehagligt med trycket och det dessutom eldar på illamåendet när man klämmer ihop magen.
Men jag använder sällan jeans alls men kände att jag inte kunde komma i mjukisbyxor vid jul och nyår :angel:
Här är det inskrivning snart och kub-ul om några veckor. Har sett ett hjärta i v 9+2 med VUL så oroar mig inte allt för mycket :)

Vad gör att du tycker besöket var märkligt?

Jag går fortfarande i mina vanliga kläder, men det är nog för att jag går i jeggings (dvs stretchigt), hade jag haft jeans hade jag någonsin fått fundera på att byta nu. Börjar strama lite över magen, går in i vecka 20 imorgon.

Var inbokad på inskrivning del två, tror jag de kallade det. Blodtryck kollades och urinprov togs och var bra. Sen var det inget mer. Kändes lite som se kunde kombinerat det med nästa besök. (Antingen nästa vecka eller veckan därpå).

Åh det låter ju hoppfullt. Då har jag förhoppningsvis många veckor kvar i ”vanliga” kläder. Använder inte jeans utan är framförallt kjol eller klänning till vardags.

Jag är ensam så det problemet slipper jag rodda i. Det är tillräckligt att försöka lista ut hur jag själv ska lägga upp det! Däremot att försöka få till en permission för något som man inte riktigt kan styra över själv...

Antar att du syftar på förlossningen?

Kan jag tänka mig är besvärligt! Hur ser möjligheterna ut för er att få permission? Tänkte om kriminalvården kan visa på flexibilitet med tanke på att man inte riktigt råder över när det startar igång och är färdigt.

Grattis! :)
Vilken baby-boom i f.d. singeltråden :D:love:
Tack! Haha ja det är väl det, vi tog några år på oss men till slut så. :D

@skolflickan tack ;) Som sagt jag har redan problem med mina vanliga kläder. Som tur är har jag en del sköna klänningar, jag brukar oftast ha byxor och tröja på jobbet men klänning it is. Skulle behöva bättre strumpbyxor dock som inte åker ner så lätt, men det är ändå skönare än byxor.
Jag är inte heller nåt vidare insatt i att vara gravid. Vet vad jag inte ska äta och försöker ta vitamintabletterna dagligen om de inte kommer upp igen. Frågade bm när jag bokade första tiden där (som är nästa vecka) och det var det enda hon ville jag skulle tänka på tills dess. :)

funderade tidigare idag och kom att tänka på det nu igen efter att @Chili nämnde uppsvälld mage i relation till kläder. Hur länge kan man förvänta sig att det går att ha sina vanliga kläder? (Förstår givetvis att det är individuellt)

Känner att mina inlägg avslöjar hur insatt jag är i det här med att vara gravid... men det ska väl bli allt bättre.

Var hos bm idag, mycket märkligt besök. Förstod nog aldrig riktigt vad det egentliga syftet med besöket var.

Det där med kläder beror nog mycket på vad man brukar ha till vardags. Jag har alltid jeans med hög midja och det har blivit ohållbart i typ vecka 11 båda gångerna. Sen får jag stooor mage ganska tidigt, så nu i vecka 17 behöver jag dessutom gravidlinnen/tshirts för att överhuvudtaget lyckas täcka kulan. :D

Tack! Haha ja det är väl det, vi tog några år på oss men till slut så. :D

@skolflickan tack ;) Som sagt jag har redan problem med mina vanliga kläder. Som tur är har jag en del sköna klänningar, jag brukar oftast ha byxor och tröja på jobbet men klänning it is. Skulle behöva bättre strumpbyxor dock som inte åker ner så lätt, men det är ändå skönare än byxor.
Jag är inte heller nåt vidare insatt i att vara gravid. Vet vad jag inte ska äta och försöker ta vitamintabletterna dagligen om de inte kommer upp igen. Frågade bm när jag bokade första tiden där (som är nästa vecka) och det var det enda hon ville jag skulle tänka på tills dess. :)

Kan rekommendera en tunn hårsnodd i strumbyxorna, gör en ”tofs” vira runt hårsnodden, dra åt och vik in själva ”tofsen” och strumpbyxorna sitter uppe.

Skönt att det är någon mer som inte läst på om allt innan

Det där med kläder beror nog mycket på vad man brukar ha till vardags. Jag har alltid jeans med hög midja och det har blivit ohållbart i typ vecka 11 båda gångerna. Sen får jag stooor mage ganska tidigt, så nu i vecka 17 behöver jag dessutom gravidlinnen/tshirts för att överhuvudtaget lyckas täcka kulan. :D

Förstår ju att det bara är att vänta och se. Men fördrev lite tid med att titta på ”gravidklänningar” och det var ett lätträknat (nästan obefintligt) antal som föll mig något i smaken.

Förstår ju att det bara är att vänta och se. Men fördrev lite tid med att titta på ”gravidklänningar” och det var ett lätträknat (nästan obefintligt) antal som föll mig något i smaken.

Ja gud, gravidkläder kan vara så brutalt fula. :crazy: Jag lyckades lösa det med neutrala gravidlinnen + vanliga koftor förra gången. Klänning har jag typ aldrig, men kan tänka mig att det är ännu svårare att hitta.

Ja gud, gravidkläder kan vara så brutalt fula. :crazy: Jag lyckades lösa det med neutrala gravidlinnen + vanliga koftor förra gången. Klänning har jag typ aldrig, men kan tänka mig att det är ännu svårare att hitta.

Ja, det känns mycket oklart hur de dom designar dem tänker... hoppas kunna köra en liknade metod men med enkla typ svarta klänningar. (Sen återstår det att se hur lätt det faktiskt är).

Fick för mig att det nog var bra med lite mejeriprodukter (vilket jag i vanliga fall knappt äter). Kvällsmat idag blev alltså yoghurt. Såhär en timme senare är jag nog inte lika nöjd...

Ja, det känns mycket oklart hur de dom designar dem tänker... hoppas kunna köra en liknade metod men med enkla typ svarta klänningar. (Sen återstår det att se hur lätt det faktiskt är).

Fick för mig att det nog var bra med lite mejeriprodukter (vilket jag i vanliga fall knappt äter). Kvällsmat idag blev alltså yoghurt. Såhär en timme senare är jag nog inte lika nöjd...

Och jag missade det där med att byta och logga in anonymt... nåja får hoppas inte så många finner mig här riktigt ännu

Jag är så imponerad av er, alla ni som har så mycket att sköta under tiden! Fasen så grymma ni är!

Jag har jobbat mellandagarna och började med att kräkas första förmiddagen. Jag mår så jäääävla illa och är så trött! I vanliga fall försöker jag att inte småäta men nu har jag stoppat allt i munnen av rädsla för att bli spy om det börjar bli tomt. När skall detta gå över :cry:?

I övrigt känns det ingen skillnad på kroppen...

Börjar bli nervös för nyår, skrämmande att inte kunna gå ifrån och vila/äta. Är hos vänner som jag inte är så nära. Vill avboka för att jag är sjuk” men vill samtidigt inte vara ”partypooper”.

Överlevde du nyår?

Hur långt gången är du? Hittar dig inte på listan :D illamåendet brukar väl gå över nån gång efter v12-14. Hoppas verkligen mer på 12 än 14 för min del :arghh:

Jag har ett par vanliga jeans som passar fortfarande nu i v 16 och det är för att de är så låga att de sitter under magen :D. Mammabyxor som går över magen tycker jag är galet obehagliga, tur att det finns låga modeller också, jag ska hämta ut några på posten imorgon som jag hoppas ska passa.

Jag håller med om att mammakläder är galet fula oftast. Inte nog med att man känner sig som en flodhäst, sen ska man gå runt i tält eller gulliga tröjor med hjärtan på magen också :wtf:

Angående kläder så var jag nu i desperat behov av nya kläder efter att flera byxor gått sönder snabbt efter varandra. Men så kan jag ju inte ha byxor längre, utan behöver istället fler klänningar redan. Så jag beställde faktiskt två mammaplagg trots att det är tidigt. Kan varmt rekommendera märket Dorothy Perkins som finns på bl.a.a Zalando. Det är förvånansvärt bra kvalité och passform till det priset. Finns kläder i alla möjliga storlekar; petit, extra stora, vanliga och så mammakläder. Har flera vanliga plagg därifrån. Har just nu på mig en mammaklänning där det inte syns att det är en sådan. Satte ett bälte i midjan och det ser ut som en helt vanlig klänning, men på något vis göms det en massa plats för en mage. :)

Ni i med foglossning, hur känns det?
Jag är i v.15 och har senaste dagarna fått väldigt ont mitt på skinkorna, baksidan av låren och framförallt på höger höft hugger det till ibland och känns som något ”drar” i höften några sekunder, sen släpper det..
Detta är oavsett om jag rör mig eller är stilla.. Känns mer när jag reser mig upp från att ha suttit/legat ned..

Rör mig ganska sakta numera, blir inga pw med hunden precis, utan får lunka på rätt försiktigt... Känner mig inte som 28 längre, snarare 108..

Ni i med foglossning, hur känns det?
Jag är i v.15 och har senaste dagarna fått väldigt ont mitt på skinkorna, baksidan av låren och framförallt på höger höft hugger det till ibland och känns som något ”drar” i höften några sekunder, sen släpper det..
Detta är oavsett om jag rör mig eller är stilla.. Känns mer när jag reser mig upp från att ha suttit/legat ned..

Rör mig ganska sakta numera, blir inga pw med hunden precis, utan får lunka på rätt försiktigt... Känner mig inte som 28 längre, snarare 108..

Det låter som att dina bakre fogar har börjat ge besvär. Fortsätter du ha problem så kan det vara idé att ta kontakt med en sjukgymnast som kan ge dig övningar att stärka muskulaturen i området så att bäckenet hålls hyfsat stabilt.
Det finns också foglosningsbälten, som är som ett långt elastiskt band, som man virar runt höften/ner över rumpan där det känns att det gör nytta. Tack vare bandet kunde jag gå långsamt med hunden ända fram till förlossningen. Jag blev inte sämre av att promenera, det värsta var att göra samma sak för länge oavsett vad.
Ett tips är att använda broddar under skorna om det är halt ute. Att halka till och parera med foglossningssmärtor kan göra skitont.

Om hunden behöver lite mer rörelse kan du kanske cykla med den? Det funkade bra för mig, det är ju en annan rörelse än när man går.

Min chef godkände min idé (ok, sambons idé :p) att jag, istället för att vara tjänstledig, tar ut en semesterdag i veckan framöver. Detta gör att FK kommer räkna min SGI på de 70% jag är anställd istället för de 50% jag jobbar. Kommer ge en skillnad på ett par tusenlappar i månaden :).

För övrigt sov jag till 12 idag och har inte orkat gå upp än :o. Ska nog be bm kolla hb och järndepåerna vid nästa besök (om knappt två veckor).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 985
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka