Jag funderar starkt på babysim till våren! Har sett andra som har gjort det, men ska höra med öron-näsa-hals läkare för säkerhets skull. Hoppas att vi kan och att han kommer att gilla det :-)
Usch vad ni kämpar mot förkylningar, hela hösten tycker jag :-(
Vi var på bvc idag och han följer kurvorna jättefint, fast en dipp i vikten eftersom han har haft svårt att äta. Sen kanske vi måste till vc på fredag för att ta bort stygnen på läppen. Vi bytte tejp över ärret i måndags och precis under näsan så är det mycket levrat blod. Och där ser det ut som att stygnen varit ansträngda. Vi hoppas ärrvävnaden inte blir så stor men det är jättesvårt att få bort blodet som sitter som berget i stygnen.
När vi var på vc idag kom det fram en kvinna som ville hälsa på Gabriel, hon hade barnbarn i samma ålder och frågade om han kröp. Gör era det? Han har inte lyckats rulla från rygg till mage än, han var nära innan. Men nu har han ju inte fått på 2 veckor. Sen har han bara en kusin på pappas sida och hon var stabil i nacken och åkte runt i gåstol som 4 månaders. Förlåt för gnäll nu, men det är så mycket X gjorde det då, och X gjorde si. Och när man berättar om honom för att liksom säga hur han är så får man "nej, men du kan inte jämföra med X" som i att hon är så unik (vilket hon är och första barnbarnet och så, i get it
). Fast jag försöker mest berätta för att påminna om att han är sin egen... Sen kommentarer om att "ja, du är en lugn en.. " och de kommenterade innan op att han samsov med mig. Att det var illa av mig eftersom han inte kan det nu, men han har sovit jättebra i sin vagga brevid med min hand i. Jag vill ju bara ge honom trygghet och närhet. Vi liggflaskar ju inte direkt
Jag blir stressad fast jag vet att jag inte behöver vara det och får en känsla av att de vill sätta mig i facket "mammor som är överbeskyddande och med separationsångest". Och visst vill jag helst inte att alla andra ska bära runt på honom hur som helst, är det helt knasigt att se det som osunt? Han vet ju inte om att släkten är släkt... det är ju okända för honom. Visst får dom bära honom, men jag tänker bara att man får ta ett steg i taget. Oj. Det här blev en novell... men jag tycker inte jag är så hoover... min man säger att jag är i riskzonen...
Vi ska på kusinens 2 årskalas i helgen och jag fasar för att all släkt på hans sida som inte fått träffa oss på en månad eller mer vill hålla och bära och gå runt. Men vi har ju verkligen bott i bubbla pga infektionsrisk inför operation.
Bläh....
Och tack
@majola . Vällingdoseraren är